Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fubar
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 226
    • Kuopio

    #1081
    Originally posted by zener View Post

    Tästä syystä käyttänyt itsekkin mieluummin 5w30 ja onhan nuo kaksi kuitenkin "samasta puusta veistetty".
    Kiitokset kommenteista. Ajetaan loput diamond dieselit pois m57:ssa ja ostetaan n57 koneeseen 5w-30 öljyä.
    F11 530d xdrive -14, E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
    ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17621
      • Turku

      #1082
      Originally posted by Fubar View Post
      Kolmessa M57:ssa olen käyttänyyt teboilin diamond dieseliä (5w-40). Onko sama öljy myös N57 käypäinen vai onko esim. 5w-30 viskositeetti parempi?
      Teboilia alkaa olla hankala saada ja hinta on noussut aikaisemmasta. Nyt olisi mahdollisuus saada Shell Helix HX8 ECT 5W-30 kohtuulliseen hintaan, mutta samasta öljystä on myös 5W-40 viskositeetti olemassa.
      Onko normaalissa käytössä tuolla viskositeettierolla mitään merkitystä N57-koneessa?
      Olen vuosia sitten siirtynyt N57:ssa Mobilin 5W30 öljystä Diamond Dieseliin 5W40. Ensimmäinen kulutti hieman öljyä vaihtovälilläni (alle 15tkm) ja jälkimmäinen ei niinkään. Samaa miettinyt, että mitä seuraavaksi, kun Teboilia ei saa enää mistään ja kohta omat varastot käytetty tyhjiin?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14671
        • Oulu

        #1083
        Periaatteessa pakkasten aikaan voisi jopa 0w30 olla parempi vaihtoehto, mutta omasta tulee kyllä öljyt lämmiteltyä säteilijällä.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1376
          • pks

          #1084
          Originally posted by Fubar View Post
          Onko normaalissa käytössä tuolla viskositeettierolla mitään merkitystä
          Hyvä kysymys. Minä oon ajanu M47:lla jo yli 100tkm 5w50 mobil1
          sigpic

          Comment

          • 314da
            Bimmer Fanatic
            • May 2015
            • 414
            • J

            #1085
            Originally posted by Laku View Post

            Olen vuosia sitten siirtynyt N57:ssa Mobilin 5W30 öljystä Diamond Dieseliin 5W40. Ensimmäinen kulutti hieman öljyä vaihtovälilläni (alle 15tkm) ja jälkimmäinen ei niinkään. Samaa miettinyt, että mitä seuraavaksi, kun Teboilia ei saa enää mistään ja kohta omat varastot käytetty tyhjiin?
            Tuosta Teboilia Bilteman purkissa, ll-04, c3 yms luokitukset.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17621
              • Turku

              #1086
              Originally posted by 314da View Post

              Tuosta Teboilia Bilteman purkissa, ll-04, c3 yms luokitukset.

              https://www.biltema.fi/autonhoito/mo...raa-2000051988
              Siis onko tuo Teboilin öljyä?
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • 314da
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 414
                • J

                #1087
                Kyllä se sitä taitaa olla, ainakin tähän asti.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5420
                  • Pirkkala

                  #1088
                  Kai jostaki löytyy laboratoriotestejä missä näkee eri aineiden pitoisuudet. Mutta tokihan Biltema on voinu öljynsä tilata ihan millä reseptillä tahansa vaikka Teboil sen olisikin valmistanut.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5276
                    • Paimio

                    #1089
                    Niin Teboilin öljythän oli kotimaista tuotantoa niin onhan hyvinkin mahdollista että Biltema olisi suomen markkinoille sieltä öljynsä ottanut.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • Rattiukko
                      BTCF Member
                      • Nov 2022
                      • 822
                      • Uusimaa

                      #1090
                      Halvinta eli parasta. Aivan sama mitä se on kunhan kylmä pään luokitus on juoksevaa koska Suomi. 10tkm välillä kun vaihtelee niin kone pysyy puhtaana, muulla ei ole merkitystä. Kun muistaisi mitä merkkejä on ollut niin voisi kirjoittaa muutakin kuin provoa. Paitsi Motox on kuraa. Belco vaikuttaisi olevan ok, samoiten Eurol. Mannol tuntuu toimivan myös. 5w-30.
                      Last edited by Rattiukko; 11-12-2025, 06:52.

                      Comment

                      • 314da
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2015
                        • 414
                        • J

                        #1091
                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Niin Teboilin öljythän oli kotimaista tuotantoa niin onhan hyvinkin mahdollista että Biltema olisi suomen markkinoille sieltä öljynsä ottanut.
                        Ne arvot mitä Biltema tuosta ilmoittaa on hyvin lähellä Diamond Dieseliä, samoin tuo harvinainen luokituscombo on sellainen joita ei muista öljyistä tahdo löytää erityisesti tuo c3, ll04, vw 505.01, Ford yms. Voihan olla että tuossa jotain eroavaisuuttakin on mutta käypästä kamaa varmasti on.
                        Last edited by 314da; 11-12-2025, 17:08.

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3910
                          • Raisio

                          #1092
                          Originally posted by Rattiukko View Post
                          Halvinta eli parasta. Aivan sama mitä se on kunhan kylmä pään luokitus on juoksevaa koska Suomi. 10tkm välillä kun vaihtelee niin kone pysyy puhtaana, muulla ei ole merkitystä. Kun muistaisi mitä merkkejä on ollut niin voisi kirjoittaa muutakin kuin provoa. Paitsi Motox on kuraa. Belco vaikuttaisi olevan ok, samoiten Eurol. Mannol tuntuu toimivan myös. 5w-30.
                          Miksi juuri Motox kuraa, kun muut ok. Perustelut tänne kiitos.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5420
                            • Pirkkala

                            #1093
                            Motox on Comman valmistamaa, ja ei kokemukseni mukaan ole mitenkään huonoa.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2550
                              • Vantaa

                              #1094
                              Muutenkin nämä "tuntuu toimivan" yms essonbaari arviot voi jättää omaan arvoonsa. Kukaan täällä lienee ei ole öljyjä laboratoriossa testannut tai tehnyt tarpeeksi kattavaa tutkimusta niiden toiminnasta moottorissa.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2893
                                • Tampere

                                #1095
                                Subjektiivisen tuotevalintapäätöksen vahvuutena on toisaalta tunne itse tehdystä parhaasta valinnasta. Sitä tunnetta on vaikea keltään riistää tai kiistää, ja meille jokaiselle sallitaan siihen mahdollisuus. Valinta, jota auto ei osaisi tehdä.
                                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X