Banaaninkuoret myös hyvä tuote ja todistetusti ( Aku Ankka ) omaa pienen kitkakertoimen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMyönnän, menin itsekin tuohon rvs lankaan, haisun perä piti kohinaa ja fixusen myyjä kehotti kokeilemaan rvs käsittelyä, kuulemma hyvät kokemukset kuinka perät hiljenee (olis ehkä kannattanu itte juoda tämä taikaliemi). Eihän se mitään hiljennä, kun perässä on jokin sivuääni (kuvat) se ei katoa kuin korjaamalla tai vanhalla mannekikalla, sahajauhoa perä täyteen.
Tribodynyä käytän mörrissä oikeastaan siksi että sitä oli edellinen omistaja käyttänyt ja sitä on käytetty tuossa alusta asti suomessa olon ajan. En viitsinyt alkaa vaihtopuuhiin. Joo, se ravistus on tärkeä ennen koneeseen kaatoa
Rvs ~50€ ja uusi laakeri 72€.
Saahan sitä motonetistäkin motoxia missä rvs jo valmiiksi joukossa, ei tarvi ostaa kallista tribodyniiIte oon ajellut edelleenkin tebbanan silverillä n.5000 vaihtoväliä, niin edullista öljyä että vaihtaa vaik 1000 välein jos se mieltä huojentaa
E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMyönnän, menin itsekin tuohon rvs lankaan, haisun perä piti kohinaa ja fixusen myyjä kehotti kokeilemaan rvs käsittelyä, kuulemma hyvät kokemukset kuinka perät hiljenee (olis ehkä kannattanu itte juoda tämä taikaliemi). Eihän se mitään hiljennä, kun perässä on jokin sivuääni (kuvat) se ei katoa kuin korjaamalla tai vanhalla mannekikalla, sahajauhoa perä täyteen.
Tribodynyä käytän mörrissä oikeastaan siksi että sitä oli edellinen omistaja käyttänyt ja sitä on käytetty tuossa alusta asti suomessa olon ajan. En viitsinyt alkaa vaihtopuuhiin. Joo, se ravistus on tärkeä ennen koneeseen kaatoa
Rvs ~50€ ja uusi laakeri 72€.
Kun mulla on taas erittäin positiivisia kokemuksia, 2 ohjausta saatu hiljaiseksi, yksi perä, vaihdelaatikko saatu toimimaan paremmin(kokeiltu vaikka mitä öljyä), m20 moottorissa kulutus laskenut about 1L, se on paljon, kun on käsitelty pelkkä moottori, jos käsittelisi vielä voimansiirron.
Myös olen nähnyt tuloksia legends talli, jossa mekaanikko käyttää jo sisäänajon aikana rvs ainetta, on säästänyt moottori kuluissa, myös vaihdelaatikoissa. Yksi tallin kuljettalalla on huono tapa rikkoa laatikoita, niin sillä aineella saatu parempia tuloksia, myös kun öljynpaineet pettäneet, niin on säästänyt moottoreita, no tietysti voi olla kyseinen heppu on vaan pitänyt myynti puheita rvs aineen hyvyydestä. Myös tiedän asiakkaita jotka on halunneet kokeilla rvs käsittelyä, eikä ole ollut mitään tuloksia, niin ovat pettyneet tuotteeseen.
Myös tiedän N54 moottorin missä epäilen että kyseinen aine toimii, koska rata-ajoa voi ajaa pidempää ennen kuin öljyn lämmöt ovat korkeat. Siihen en keksi mitään muuta syytä, myös kyseisessä moottorissa käytetään motoxi moottori öjlyä missä on rvs ainetta ylläpitämässä käsittelyä, moottori öljyt on n.10 astetta kylmemmät rata-ajossa, myös ei kuluta öljyä kun taas esim Castrol merkkinen öljy kului. No nää on mun kokemuksia ja uskon esim rvs aineeseen ja tällä tarkoitan sitä, että se suojaa moottoria kun menetät öljyn voitelun joko lämmön, öljypumpun takia tai että öljyt tulee pihalle. Myös tätä asia voi toimia tuossa tribodyn öljyssä, joka suojaa jos voitelu pettää
Originally posted by naikou View PostSaahan sitä motonetistäkin motoxia missä rvs jo valmiiksi joukossa, ei tarvi ostaa kallista tribodyniiIte oon ajellut edelleenkin tebbanan silverillä n.5000 vaihtoväliä, niin edullista öljyä että vaihtaa vaik 1000 välein jos se mieltä huojentaa
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
En tiedä onko oikea topic.
Mutta toisen merkkiseen autoon ja moottoriin. Ongelma oli että mäntien öljy renkaat karstaiset tai väljät, moottori vie 1000km n.1L moottori öljyä, 10w-40 pysyt paremmin sisällä, mutta 5w-30 ja 5w-40 paloi läpi. Sain työpaikalta tälläisen tuoteen koetestiin RESURS 3=1 Moottorin karstanpoisto- ja suojauskäsittelyn pakkaus
Tottakai olin erittän skeptinen kun myyjällä oli aika kovat myyntipuheet, että vag moottoreissa todella hyviä tuloksia, öljyn kulutuksen suhteen(jokainen tietää että vag-konsernin moottoreissa jotkut kuluttavat öljyä isolla kädellä). Tein aluksi moottoriin puristuspainemittauksen, kyseinen mittari näyttiä n.13-14 lukemia mittarista(en ota kantaa siihen mikä on vakio lukema tai oliko mittaus tehty oikein, kaikki tulpat pois ja kaasuläppä selällään, niin kylmänä ja lämpimällä koneella, mittari taisi olla joku halpis)
Tein tuon käsittelyn, heti käsittelyn jälkeen ei mitään muutoksia, öjlyä paloi, puristuspainemittaus tulokset samat. Mutta tuon käsittelyn mukana tulee tribokeraamista ainetta, eli voisin kuvitella että samaa kuin rvs, tribodyn öljyssä. Käsittelystä noin 4kk/lähelle 5000km sitten, olen tehnyt puristuspainemittauksen aikaisemmin, niin lukema on nyt kaikissa sylintereissä 15, moottorin luonne on paljon parempi, uskomatonta moottorissa tehoja verrattuna aikaisemmin, öljyn kulutus on laskenut nyt viimeisen mittauksen jälkeen 1000km 3dl, eli edelleen kuluu, mutta paljon vähemmän..Eli olen todalla tyytyväinen kyseiseen tuotteeseen, eikä rahat mennyt hukkaan vaikka tuote oli ilmainen.
Myös haluan testata tuota rvs ainetta omassa m20b25 moottorissa/voimansiirrossa, kun saan sen valmiiksi käyttöön. Ihan testimielessä, sa nähdä toimiiko se esim tuleeko laskemaan kulutusta, tuossa omassa e30:sessä on keskikulutus omassa ajossa n.10L/100km, jos vaikka kulutus laskisi 1L/100km, niin se on jo iso säästö omasta mielestä, myös kokeilu mielessä venttiilikoneistos reakointi tms. Voisin koittaa puhua tuon laina-auton omistajan kanssa, jos kokeillaan omaa rvs käsittelyä tai tribodyn öljyllä, että käyttää moottoria tms, sitten öljyt pois ja käyntiin, mitä käy. Kuinka kauan käy..Last edited by MikeDry; 06-01-2022, 19:00.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostVoisin koittaa puhua tuon laina-auton omistajan kanssa, jos kokeillaan omaa rvs käsittelyä tai tribodyn öljyllä, että käyttää moottoria tms, sitten öljyt pois ja käyntiin, mitä käy. Kuinka kauan käy..
on sillä öljyllä nyt siinä m20-öljykirnussakin merkityksensä, vaikkei venttiilikoneistossa sillä mikään _siinä_ suoraan liiku.
edit: lohduttaako hyvä pinta laakereis ilman öljyä, vaikka esim. kiristäjä sallii jaon hypätä ilman? mua ei.Last edited by aae30; 07-01-2022, 14:58.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View Post
Ps, RVS moottoriin ja kulutus tippuu litralla, todettu laboratoriossa vai toisella kertaa ajettu vastatuuleen?
Eihän toi oo mitenkään mahdollista.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMikä siinä 5w-40 on vikana ?
On kyllä BMW-suosituksilla todella vaikeaa löytää tuota vaan...:thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostToisinpäinF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by aae30 View Postmitä ihmettä tällä haetaan? ei kai kukaan nyt pelaa sen varaan, että vehkeet ilman öljyä kestäis?
on sillä öljyllä nyt siinä m20-öljykirnussakin merkityksensä, vaikkei venttiilikoneistossa sillä mikään _siinä_ suoraan liiku.
Originally posted by aae30 View Postedit: lohduttaako hyvä pinta laakereis ilman öljyä, vaikka esim. kiristäjä sallii jaon hypätä ilman? mua ei.
Ainoa että moottoreissa missä ketju kuluu jostain syystä suhteellisen nopeasti("huonoja öljyjä" käytetään longlife öljyinä), niin esim parempi öljy vaikka tribodyn tai rvs käsittely on pidentänyt sitä, että ei jakoketju/rattaat kulu, jonka johdosta on mahdollista että jako hyppää.
Originally posted by ritariässä View PostPs, RVS moottoriin ja kulutus tippuu litralla, todettu laboratoriossa vai toisella kertaa ajettu vastatuuleen?
Eihän toi oo mitenkään mahdollista.
PS, olen pahoillani jos on kirjoitusvirheitä tai en osaa selittää asiaa kirjoittamalla mitä tarkoitan tai mitä haen takaaLast edited by MikeDry; 07-01-2022, 22:14.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTribodynystä, kuinkahan toi käyttäytyy pitkän talviseisonnan jälkeen, onko ne lisäaineet paakkuna öljypohjassa eriytyneenä nesteestä ?
Purkissahan ne jää pohjalle jos ei ravista kunnolla pitkään seissyttä purkkia.
Entäs öljynsuodatin, tukossa ?
Joku sanoi muualla, että perseestä kun on avannut moottorin, kun sitä jäteöljyn näköistä mömmöä joka paikassa. Mut niin kuin oon aikaisemmin sanonut, että jos tuon öljyn käytössä tulisi jotain ongelmia ja sen pystyisi näyttää toteen, niin ei se myisi kauaan sitä. Tuotakin pitäisi kysellä joltain ketä käyttää sellaisessa moottorissa missä on ollut ongelmia voitelun takia, vaikka venttilikoneistossa, että millaisia tuloksia on..Kun ainakin ne mitä tribodyn nettisivuilla kirjoitettu, tuskin väritettyjä öljyn puolestaEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Comment
-
-
Huomasin että tässä ketjussa oli juttua GM öljystä...mulla hyllyssä avaamaton GM-longlife 1L purkki jonka ostin aikoinaan Insigniaa varten varaöljyksi.
Eli siis tätä
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5900...W-30-1l-dexos2
Uskaltaako tota laittaa B48B20A jos sattuu tarve tulee ennen öljynvaihtoa? Vai onko parempi kattella jotain muuta...itsellä ei kylläkään tietoa et mitä edellisessä huollossa koneeseen lykätty.420i xDrive GranCoupe -17 (2016/06)
Comment
-
-
Originally posted by Iku View PostHuomasin että tässä ketjussa oli juttua GM öljystä...mulla hyllyssä avaamaton GM-longlife 1L purkki jonka ostin aikoinaan Insigniaa varten varaöljyksi.
Eli siis tätä
https://www.motonet.fi/fi/tuote/5900...W-30-1l-dexos2
Uskaltaako tota laittaa B48B20A jos sattuu tarve tulee ennen öljynvaihtoa? Vai onko parempi kattella jotain muuta...itsellä ei kylläkään tietoa et mitä edellisessä huollossa koneeseen lykätty.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
Comment