Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostLL12 FE on euroopan markkinoilla hyväksyttä N55 moottorille.
Originally posted by ErkkiE View Post"BMW on hyväksynyt Mobil 1™ ESP LV 0W-30 -öljyn käytettäväksi Longlife-12 FE-öljynä Euroopassa"
Mobilin sivuilta voi hakea sopivaa öljyä myös auton rekkarilla niin sillä tulee ainoastaan Mobil Super™ 3000 Formula V 0W-30. Tämäkin kai kertoo siitä että hyväksynnät on jossain välissä muuttuneet. Sille myös näkyy tuotetiedoissa BMW Longlife 04 -hyväksyntä.Last edited by Petri.Kekkonen; 28-05-2025, 07:01.
Leave a comment:
-
-
Mobilin sivuilla on tämä maininta juuri tuosta jo longlife 12:sta, niin kai sitä yönsä voi rauhassa nukkua, kun kuitenkin on vielä E9x-kauden autosta kyse...
"BMW on hyväksynyt Mobil 1™ ESP LV 0W-30 -öljyn käytettäväksi Longlife-12 FE-öljynä Euroopassa"
E
Leave a comment:
-
-
^Hyviä neuvoja.. Ei kannata jenkki foorumeita lueskella, heillä ihan eri öljyt.
LL12 FE on euroopan markkinoilla hyväksyttä N55 moottorille.
Leave a comment:
-
-
E92 eli vuosimalli vanha ? LL ja Bmw-luokitukset voi heittää mäkeen ja laittaa Mobil ESP 5w-30.
Leave a comment:
-
-
Tämmönen aika klassinen pitääkö olla huolissaan, eli käytin E92 (N55) vaihtoehtoisessa "merkkihuollossa" öljypohjantiivisteen vaihdossa ja öljyiksi tuli Mobil 1 ESP LV 0W-30 (joka on pajan mukaan oikea öljy). Mobilin sivujen mukaan tällä ei ole kuitenkaan mitään BMW:n luokitusta: https://www.mobil.fi/fi-fi/products/...1-esp-lv-0w-30
Toisaalta Motonet on tuota joskus myös myynyt ja silloin kuitenkin on BMW Longlife 12 FE -luokitus tän mukaan löytynyt: https://www.motonet.fi/tuote/mobil-1...oduct=59-00300
Omat öljynvaihtovälit on toki lyhyet kun ei tällä autolla paljon kilsojakaan tule, joten liekö LL-luokituksillakaan mitään väliä mun tilanteessa. Jotain jenkkifoorumeita nopeasti luin niin siellä oltiin yleensä huolissaan HTHS-viskositeettista näissä 0W-30 -viskositeetin öljyissä, tässä 3,0 kun joku siellä sanoi että BMW:n vaatimus on >2,9:
Beginning around 2016 BMW started to use LL01FE (HTHS between 2.9 - 3.5) for the N55.
...
The N55 will take any LL01/LL01FE and LL04. Most of us prefer HTHS 3.5 or greater (LL01/LL04).Last edited by Petri.Kekkonen; 27-05-2025, 19:26.
Leave a comment:
-
-
Tuo tribodyn taitaa olla rankalla kädellä lisäaineistettua öljyä, se selittäis hinnan ja sen että koneen käyntiääni vaimenee
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MirkoM2 View Post
shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muuta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostIMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?
Leave a comment:
-
-
Halvin mahdollinen täyssynteettinen oikealla luokituksella tai paremmalla, tai likelle tehtaan speksiä. Kylmäkäynnistyksestä oon valmis tinkimään jos ei oo talvikampe ja tulee käytettyä esilämmitystä kuitenkin.
Öljyjen vaihto noin 8 tonnin välein. Vuosilla tosin ei niin väliä, riippuu miltä öljy näyttää.
Varmaan 10 tai nuukaillen 12:kin menisi, mutta kun nää vaihtaa itse niin ei tarvi niin työn osuudessa säästellä.
M57 venakoppa avoinna, viimeset pari-kolme öljynvaihtoa mulla, yli 400tkm ajettu laite. Tosta vois päätellä että tuolla käytöllä ei ainakaan tule moottorinpuhdistusaineita tarvimaan ja on ehkäpä puhdistava vaikutus
Leave a comment:
-
-
IMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?
Leave a comment:
-
-
TriboDyn TRI-EX2 5W-40 autona f87 M2. Ainakin moottoriääni hiljeni huomattavasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostMonta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Viime vloppuna vaihdoin viimeisen vanhaa varastoa olevan kannun F11:een.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by racing02 View PostMonta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Tuotahan saa ainakin toisinaan tarjouksista viiden litran kanistereissa neljän litran hinnalla...
Leave a comment:
-
-
Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
Leave a comment:
-
Leave a comment: