Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Hyväksyntä poistuu kun öljyn valmistajan rahahana menee kiinni.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    LL12 FE on euroopan markkinoilla hyväksyttä N55 moottorille.
    Linkki ei auennut jostain syystä, mutta hyvä tietää.

    Originally posted by ErkkiE View Post
    "BMW on hyväksynyt Mobil 1™ ESP LV 0W-30 -öljyn käytettäväksi Longlife-12 FE-öljynä Euroopassa"
    Kiitos, niinpäs näkyy olevankin. Hassua että ei tuolle öljyn omalle tuotesivulle ollut sitten tämä päätynyt kun sielläkin BMW mainitaan tekstissä, mutta itse hyväksynnät on vain Volvo/MB/Ford. Eli mahdollisesti BMW:n hyväksyntä on hävinnyt jossain vaiheessa, mutta tuskinpa se öljyä sopimattomaksi silti muuttaa.

    Mobilin sivuilta voi hakea sopivaa öljyä myös auton rekkarilla niin sillä tulee ainoastaan Mobil Super™ 3000 Formula V 0W-30. Tämäkin kai kertoo siitä että hyväksynnät on jossain välissä muuttuneet. Sille myös näkyy tuotetiedoissa BMW Longlife 04 -hyväksyntä.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 28-05-2025, 07:01.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Mobilin sivuilla on tämä maininta juuri tuosta jo longlife 12:sta, niin kai sitä yönsä voi rauhassa nukkua, kun kuitenkin on vielä E9x-kauden autosta kyse...



    "BMW on hyväksynyt Mobil 1™ ESP LV 0W-30 -öljyn käytettäväksi Longlife-12 FE-öljynä Euroopassa"

    E

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    ^Hyviä neuvoja.. Ei kannata jenkki foorumeita lueskella, heillä ihan eri öljyt.



    LL12 FE on euroopan markkinoilla hyväksyttä N55 moottorille.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    E92 eli vuosimalli vanha ? LL ja Bmw-luokitukset voi heittää mäkeen ja laittaa Mobil ESP 5w-30.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Tämmönen aika klassinen pitääkö olla huolissaan, eli käytin E92 (N55) vaihtoehtoisessa "merkkihuollossa" öljypohjantiivisteen vaihdossa ja öljyiksi tuli Mobil 1 ESP LV 0W-30 (joka on pajan mukaan oikea öljy). Mobilin sivujen mukaan tällä ei ole kuitenkaan mitään BMW:n luokitusta: https://www.mobil.fi/fi-fi/products/...1-esp-lv-0w-30

    Toisaalta Motonet on tuota joskus myös myynyt ja silloin kuitenkin on BMW Longlife 12 FE​ -luokitus tän mukaan löytynyt: https://www.motonet.fi/tuote/mobil-1...oduct=59-00300

    Omat öljynvaihtovälit on toki lyhyet kun ei tällä autolla paljon kilsojakaan tule, joten liekö LL-luokituksillakaan mitään väliä mun tilanteessa. Jotain jenkkifoorumeita nopeasti luin niin siellä oltiin yleensä huolissaan HTHS-viskositeettista näissä 0W-30 -viskositeetin öljyissä, tässä 3,0 kun joku siellä sanoi että BMW:n vaatimus on >2,9:

    Beginning around 2016 BMW started to use LL01FE (HTHS between 2.9 - 3.5) for the N55.
    ...
    The N55 will take any LL01/LL01FE and LL04. Most of us prefer HTHS 3.5 or greater (LL01/LL04).​
    Last edited by Petri.Kekkonen; 27-05-2025, 19:26.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tuo tribodyn taitaa olla rankalla kädellä lisäaineistettua öljyä, se selittäis hinnan ja sen että koneen käyntiääni vaimenee

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by MirkoM2 View Post

    shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muuta
    Näin mä olen ymmärtänyt, että parasta pitäisi olla. Ainakin jostain luin driftin käytössä joltain vaihdelaatikkon pienet ongelmat kadonneet kun alkanut käyttää tota

    Leave a comment:


  • MirkoM2
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    IMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?
    shell helix ultra 5w-40 ja castrollin edge vertailuna. Eikös ton Tribodynin pitäis olla ns parasta. Aivan helvetin kallista jos ei muuta

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Halvin mahdollinen täyssynteettinen oikealla luokituksella tai paremmalla, tai likelle tehtaan speksiä. Kylmäkäynnistyksestä oon valmis tinkimään jos ei oo talvikampe ja tulee käytettyä esilämmitystä kuitenkin.
    Öljyjen vaihto noin 8 tonnin välein. Vuosilla tosin ei niin väliä, riippuu miltä öljy näyttää.

    Varmaan 10 tai nuukaillen 12:kin menisi, mutta kun nää vaihtaa itse niin ei tarvi niin työn osuudessa säästellä.

    M57 venakoppa avoinna, viimeset pari-kolme öljynvaihtoa mulla, yli 400tkm ajettu laite. Tosta vois päätellä että tuolla käytöllä ei ainakaan tule moottorinpuhdistusaineita tarvimaan ja on ehkäpä puhdistava vaikutus

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    IMitä viskositeettia oli edellinen öljy ja yleinen krohina vai venttiilien tikatus hiljeni?

    Leave a comment:


  • MirkoM2
    replied
    TriboDyn TRI-EX2 5W-40 autona f87 M2. Ainakin moottoriääni hiljeni huomattavasti.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
    Kyllähän tuota saa ja hyvään hintaan. Tuolta juuri tilasin 2 x 10l: https://www.hammer.fi/auto-ja-tyokon...10l/p/0017983/

    Viime vloppuna vaihdoin viimeisen vanhaa varastoa olevan kannun F11:een.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?
    Juurikin tuohon mobil1 ESP 5W-30 vaihtoehtoon päädyin. Vaihtui diesel kiaan sekä N54:een kyseinen öljy. Hyvin on mennyt nyt muutaman vaihtovälin molemmat.
    Tuotahan saa ainakin toisinaan tarjouksista viiden litran kanistereissa neljän litran hinnalla...

    Leave a comment:


  • racing02
    replied
    Monta vuotta tuli käytettyä Teboilin Diamond dieseliä (5W-40; LL-04) N47:ssa ja samaa tavaraa Transportterissa. Nyt varasto loppu. Marketeista lähimmäs vaikuttaa löytyvän Mobil ESP mutta taidan laittaa Saksasta tilaukseen Mannol Longlife 504/507 5W-30. Mihin muut TB:n käyttäjät on päätyneet?

    Leave a comment:

Working...
X