Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikeDry
    BTCF Member
    • May 2006
    • 6270
    • Helsinki

Simolammikko testasi Bilteman perus moottori öljyn 5w-30, niin hän taisi puhua että olisi teboil tms...Motox vaikutti paremmalta kuin Castrol N54 moottorissa, jostain syystä Castollia kulu enemmän kuin Motoxia N54 moottorissa
    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• hietase
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 593
      • Espoo

Originally posted by Fubar View Post
      Kolmessa M57:ssa olen käyttänyyt teboilin diamond dieseliä (5w-40). Onko sama öljy myös N57 käypäinen vai onko esim. 5w-30 viskositeetti parempi?
      Teboilia alkaa olla hankala saada ja hinta on noussut aikaisemmasta. Nyt olisi mahdollisuus saada Shell Helix HX8 ECT 5W-30 kohtuulliseen hintaan, mutta samasta öljystä on myös 5W-40 viskositeetti olemassa.
      Onko normaalissa käytössä tuolla viskositeettierolla mitään merkitystä N57-koneessa?
      Saman pulman edessä olin reilu vuosi sitten. Takana oli 12 vuotta ja reilut 250 tkm e39:llä jossa M57, koneessa aina 5w-40 Diamond diesel. En voi moittia tuota öljyä.

Nyt on mennyt -08 e61:llä jossa on edelleen M57 vähän toista vuotta ja 25 tkm, öljyinä Liqui Molyn tuote. Ainoa miinus korkeahko hinta.

Vaihtovälinä olen pitänyt n. 15 tkm.
      Synteesiteknologiaan perustuva pienikitkainen moottoriöljy. Suojaa erinomaisesti kulumiselta, vähentää öljyn- ja polttoaineenkulutusta ja voitelee moottorin nopeasti läpikotaisin. Valmistajan määräysten mukaisesti öljynvaihtoväli voi tällöin olla jopa 30 000 km.

Comment

• juovi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 71
        • helsinki

Originally posted by hietase View Post

Saman pulman edessä olin reilu vuosi sitten. Takana oli 12 vuotta ja reilut 250 tkm e39:llä jossa M57, koneessa aina 5w-40 Diamond diesel. En voi moittia tuota öljyä.

Nyt on mennyt -08 e61:llä jossa on edelleen M57 vähän toista vuotta ja 25 tkm, öljyinä Liqui Molyn tuote. Ainoa miinus korkeahko hinta.

Vaihtovälinä olen pitänyt n. 15 tkm.
        Varmaan hyviä tuotteita, mutta näitä ei meinaa löytää mistään. Moottoripyörään lähinnä tekis mieli testata 15W-50 viskositeetti tåsså kylläkin.

Comment

• hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 593
          • Espoo

Tuota Liqui Molya olen ostanut Fixus-ketjun liikkeestä.

Comment

• Rattiukko
            BTCF Member
            • Nov 2022
            • 822
            • Uusimaa

Motoxin öljyllä kone kuulosti niin kamalalta että vaihdoin pois. Olihan se purkki jo muutaman vuoden ollut hyllyssä. Oliko se jo silloin ollut Commaa vai jotain muuta. Mistä sitä tietää kun tuotemerkit on suurimmaksi osaksi pelkkää markkinointipaskaa.

Comment

• Crete88
              Bimmer Rookie
              • Mar 2023
              • 71
              • Lohja

Totalin öljyihin on tullu siirryttyä vaikka ranskalaista onkin kun Motonetista löytyy sitä hyvät valikoimat ja 5L pöntöissä. Laatutavaraa pitäisi olla.

Comment

• TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5275
                • Paimio

Joo Totalit on itselläkin koneessa ja olen huomannut että tämä N53 syö sitä vähän vähemmän kuin Shellin tavaraa...Tonnin sai ajaa enemmän ennen kuin piti lisätä mitä Shellillä keskimäärin.
                F10 523iA 2010

Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

Comment

• ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3909
                  • Raisio

Originally posted by Crete88 View Post
                  Totalin öljyihin on tullu siirryttyä vaikka ranskalaista onkin kun Motonetista löytyy sitä hyvät valikoimat ja 5L pöntöissä. Laatutavaraa pitäisi olla.
                  Joo, hyviä ovat jotta alkujaan BMW suunnittelema 1,6L yhteistyömoottorin jakopää pysyy hyvin voideltuna

Comment

Working...
                  X