Öljymolekyylien tasapaino voi hiukan häiriintyä, mutta uskaltaisin silti pienen lorauksen tarvittaessa lisätä ilman että jakoketju nyrjähtää taikka kiertokangen laakereilta tinat sulaa
Heh..no näinhän se on...ennen vanhaan en olis edes kysellyt mut nykyään ku tulee liikaa googleteltua niin tietotulva sekoittaa pään. Ja kun katsoin manuaalia niin siellähän lukee BMW Longlife-04 jota toi GM öljykin siis on....joten ei varmaankaan öljymolekyylien tasapaino järky jos tuon purkillisen sinne laittaa..
Tribodynen kyselyyn ei koskaan vastattu, joten varmaan Puuilosta ostaman halvinta 5w-30 GM luokiteltua öljyä. Viskositeetti ( S62 ) 3/2000-> suositeltu, joten extrakatteelliset öljyt tuskin tuo mitään etua kun normaalissa kesäajelussa viisarin mukaan öljyt pysyy alle 100 asteen ja kaikki peruslaatuiset synteettiset toimii siinä kohtaa loistavasti.
Jaahas nyt joutuu miettimään uuden öljyn mitä käyttää kun vuosia käytin ainoastaan diamond tai silver(Teboil)
Comma 5w50, kai tällasella uskaltaa ajella jotain 5-10tkm vaihtoväliä?
Eikös sitä teboilia vielä saa?
Comma toiminut myös hyvin talouden audeissa.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Tuohon N52 oon pari kertaa vaihtanut/laittanut Totalin MC3 5-30 öljyt.
Toiminut hyvin ja nätisti käy kovalla pakkasella ja kuumana kesällä. Öljyn kulutus loppui huohottimen korjauksella ja kylmälimaa ei ole korkissa, vaikka ajan paljon pätkäajoa.
En muista enää syytä miksi tuon valitsin aikoinaan. Oisko tullut spekstailua hinnan/kokemusten/laadun suhteen. Ekan kerran tais maksaa 5l kannu karvan yli 30€ aerolla, nyt näyttää muutaman euron enemmän olevan.
Tosiasiassa se ja sama mitä näihin vanhoihin laittaa, kunhan viskositeetti on rajoissa ja vaihtaa säännöllisesti.
Bemarin "suosittelema" 0W30 tuntuu näin kesäaikana hieman oudolta, varsinkin kun autolla ajetaan myös radalla.
Lyhyt vaihtoväli ei ole ongelma.
Eikö uudempien bemmien ohjekirjassa ole viskositeetti suosituksia eri lämpötila alueille kuten vanhemmissa ohjekirjoissa on? 5w30 tai 5w40 ite tuohon laittaisin mutta varmista nyt että saako semmoista käyttää tuossa…tai no sellainen purkki missä on vaadittavat luokitukset kunnossa niin sinne vaan
Nyt kun Teboil Diamond:n saatavuus on heikentynyt eikä muutenkaan hirveästi kiinnosta kyseisen yhtiön tuotteita käyttää, niin pitäisi löytää työmatkakulkineeseen sopiva korvaava öljy. Tähän asti olen käyttänyt Teboil Diamond 5W40 öljyä lähinnä siksi, että lyhyestä 10km työmatkasta huolimatta tämä ei ole kerännyt kylmälimaa käytännössä yhtään. Onko markkinoilla jotain muuta merkkiä tarjolla mikä olisi tässä mielessä yhtä hyvä?
Enpä ole omia autojani tuollaisella käytöllä rääkännyt, mutta muutoin Shell Helix Ultra 5w40 on ollut oikein hyvä öljy M54:sen kanssa, ei ole tarvinnut lisäillä vaihtovälillä. Löytyy LL01-luokituskin, ja on Tokmannilla vähän väliä kunnon alennuksessa.
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Enpä ole omia autojani tuollaisella käytöllä rääkännyt, mutta muutoin Shell Helix Ultra 5w40 on ollut oikein hyvä öljy M54:sen kanssa, ei ole tarvinnut lisäillä vaihtovälillä. Löytyy LL01-luokituskin, ja on Tokmannilla vähän väliä kunnon alennuksessa.
Shell Helix Ultra Extra 5w30 öljyä olen itsekin tuossa sigun N52 koneessa käyttänyt, mutta tällä ei tule lyhyttä ajoa ajettua koskaan niin ei oikein osaa sanoa miten Shellin öljyt pätkäajossa toimii. Onkohan tuota kylmäliman kertymistä tutkittu koskaan missään öljytestissä?
Autotallissa vielä vajaa tonkka GM Dexos II öljyä. Siitä voinee lisätä 0,25l tämän https://www.motonet.fi/fi/tuote/5904...Life-5W-30-5-L
lisäksi jotta oikea öljymäärä täyttyisi.
Molemmat ACEA C3, API SN/CF hyväksyttyjä.
Comment