Originally posted by mortimer
mikä kytkin m10 turboon??
Collapse
X
-
Originally posted by -Tate-Mitä tarkotat pikku getragilla?
M30 kytkin vaatii luonnollisesti M30 koneen vauhtipyörän 240mm kytkimelle
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
sama ongelma on mulla...kestävää(ja edullista) kytkintä tarvittaisiin m10b20 turbo koneeseen.
ei näytä olevan ihan tarkkaa tietoa siitä että miten se M30 kytkin sopii m10 koneeseen. jonku pitäis verrata niiden asetelmia keskenään, jos sattuis molemmat olemaan...voihan sitä motonettiinkin mennä m10 asetelma kourassa.
toinen epäselvä asia on m30 vauhtipyörän sopivuus. minkä kokoinen se on? ei näytä m10:issä olevan paljon tilaa isomalle vauhtipyörälle, entäs startti? jos onnistuu vaihtamaan vauhtipyörän mikä laatikko mahtaa käydä? kohta sitä ollaan vaihtamassa vautipyörää, laatikkoa, kardaania, perää...niin, pääseekö sitä sitten helpomalla(ja halvemalla) kun käyttää m30 kytkintä
joku kenellä todella on kokemusta ja varmaa tietoa asiasta voisi kertoa yhteensopivuudesta.315 turboprojekti -82
323i -81
323i -79
R80/7 -81
Comment
-
Kestävää ja halpaa ei ole keksitty..nim kokemusta juuri on..
Tuo SAFFA:n asetelma on ihan paska....ei kestä ees vakio 325:essa ja oli ainakin itellä tosi susi laatua. Sintterillä voi sitten jo kestää jotain. en suosittele. vakio asetelma on vahvemmilla jousilla, mutta ei kestä asetelmana läjässä niin kauaa kun on yksi kiinnikelevy vähemmän liukulevyn kiinnityksessä kuin esim. tuossa saffassa. M3 on myös 3 kiinnike levyä liukulevyssä.
Suosittelen sach:sia tyyliin 618 ja siihen joko sintteri tai tuo sama levy mikä mullakin on. Sachs performance paras orgaaninen ovh.220e, kestää paljon lämpöäkin ja pito lähellä sintteriä. +480nm tehtaan lupaus eli siitä vielä ylöspäin pitäs mennä tuolla setillä. Eikä kuluta vauhtipyörää tms. niin paljon kuin tuo sintteri...tulee myös normaalituntuinen kytkin, pääsee emäntäkin kauppaan..
vauhtipyöräksi teräsvauhtipyörä mallia vanhempi m10 tai M3...
nuo 6.2kg valuvauhtikset halkeaa kevyesti...itellä tuli n.7 hiushalkeamaa... tietty se miten sitä käyttää vaikuttaa asiaan, mutta itellä auto on ns. räppäily ajossa aika paljon joten en viiti enää mitään paskaa työntää kun kuitenkin on raskas kaasujalka....
vakiollakin voi pärjätä riippuen käyttötavasta...
vakioasetelma+sintteri on köyhän ratkaisu johonkin 300+hp asti ennen kun repeää liukulevy irti....Last edited by Suutari; 17-10-2005, 14:15.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Mulla on tollanen sachs 228mm asetelma ja jousitettu sintteri pitää hyvin ainakin tohon ++300hv(ei ole penkitetty mut ennen 0,9bar 300hv ja nyt ajettu parhaimmillaan 1,8 ahdoil) asti ja ihan mukava käyttää.
Comment
-
ruotsissa sanovat seuraavaa.. vakio kytkin uusi ja kitkapinnat kunnossa n. 300hp asti siitä 618 orgaanisella n.450nm/450hp asti ja tuosta ylöspäin jonnekkin 700nm asti sitten tuolla 618+sintterillä.
Toki riippuu hiukka käytöstä ja alaväännöistä myös...mutta tuossa jotain suuntia.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
Originally posted by Suutariruotsissa sanovat seuraavaa.. vakio kytkin uusi ja kitkapinnat kunnossa n. 300hp asti siitä 618 orgaanisella n.450nm/450hp asti ja tuosta ylöspäin jonnekkin 700nm asti sitten tuolla 618+sintterillä.
Toki riippuu hiukka käytöstä ja alaväännöistä myös...mutta tuossa jotain suuntia.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Originally posted by L.HOlisko jotain varaosa numeroa tolle orgaaniselle levylle, niin tietäis vähän kysellä hintaa?
Ja se maksaa Prostreet:lla 285 ekee..
E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Originally posted by jmp2002Siis sehän on sachs paineasetelma. ja sen osanumero on 3082999618
Ja se maksaa Prostreet:lla 285 ekee..
Mutta sain kyllä jo muualta vastauksen.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Jatketaan vähä vanhaa topiccia eli onkos kellää tietoa paljonko tollai vakio m10b18 kytkin kestää heppoi/vääntöä ? paljonko voi ottaa tehoa irti ennenkuin luistaa ? Haulla ei oikein löytynyt muuta kuin tämä missä on E32 M30B30 moottorilla ajettu vakio kytkimellä luistamatta. Eli kestäis tuon 188hp/260nm ?
Comment
-
m10b18 turbo kytkin apua kaivataan pikaisesti
eli on semmonen m10b18 turbo ja kytkin on aivan loppu ni mikä kytkin on halpa ja järkevä ja mistä saa esim pelkän levyn
Comment
-
Originally posted by tussu jusu View Posteli on semmonen m10b18 turbo ja kytkin on aivan loppu ni mikä kytkin on halpa ja järkevä ja mistä saa esim pelkän levyn
Comment
Comment