Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä kytkin m10 turboon??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uutekki
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 34
    • Pori

    #16
    Terve

    Tässä on aiemmin jo nämä SPEC kytkimet mainittu:


    SPECiä saa myös M30:sen (Stage #3, ~700Nm). Hinta M20 kytkimen tasoa.

    Lisää vaihtoehtoja: QuarterMaster V-Drive 7.25 monilevykytkin: 650EUR
    Jos näitä saadaan useampi samaan tilaukseen niin hinta 560EUR/kpl.
    Tälle taisi 2-levyisenä olla max. siirtokyky luokkaa 820Nm (epävirallinen tieto).

    Petteri Uusitalo
    Uutekki
    040-559 3550
    [email protected]

    Comment

    • -Tate-
      Moderator
      • Jan 2004
      • 3210
      • Nurmijärvi

      #17
      yhellä oli tuolla cossuclubin puolella sierra cossussa tollanen saffa merkkinen kytkin ja ainakin sillä kesti vaikka joskus oli 600hp:kin penkitetty autosta.
      I Believed I Would Die.

      Comment

      • -Tate-
        Moderator
        • Jan 2004
        • 3210
        • Nurmijärvi

        #18
        itse taidan kuitenkin ostaa M3 paineasetelman ja 325i:n kytkinlevyn (kummatkin tehdasuutta orginelli BMW kamaa), vauhtipyörän vien sitten koneistettavaksi jonnekkin. Luulis noiden kestävän jonkun aikaa.
        I Believed I Would Die.

        Comment

        • -Tate-
          Moderator
          • Jan 2004
          • 3210
          • Nurmijärvi

          #19
          Meneekö tämä kytkin nyt tuohon M10 lohkoon. Olenko siis ymmärtänyt oikein? Tuohon siis enää vauhtipyörä.



          Clutch M30 D=240MM
          530I M30 year 03/88-
          535I M30 year 03/88-

          Complete kit inclusive clutch release bearing.

          Tuolla ois täydellinen paketti: Price incl. tax: € 179,64 (€ 179,64)
          I Believed I Would Die.

          Comment

          • hill-tun
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 166
            • savo

            #20
            Originally posted by mortimer
            sachs 3082 999618 asetelma, luvataan n.400Nm massalevyllä ja 550Nm sintterillä.
            sain tollasen asetelman erään kaupan yhteydessä "kaupanpäällisiksi", mutta m10b18 vauhtipyörään sopii vain se 215mm asetelma ja toi on 228...eli pitäs saada isompi vauhtipyörä...mutta mistä? ja mitä kaikkea joutuu muuttelemaan?

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #21
              Kaveri teki sintterikytkimen tällä reseptillä. Sorvissa alkuperäisestä keskiö irti. Laserilla teräksestä ympärille laippa. Tällä hetkellä paketti odottelee keskiön ja palojen niittausta.

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #22
                Anteeksi että esitän kysymykseni täällä.
                Mutta millainen kytkin olisi hyvä tehokkaaseen e34 525tds:aan?
                Kytkimen pitäisi olla sellainen että sillä pystyy ajamaan normaalissa ruuhkassa.
                Jousittamaton sintterikytkin ei siis käy.
                Ehdotuksia?
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • ahtaja
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 437
                  • Raisio

                  #23
                  Laita vakio uusi kytkin+asetelma ja simmaa ne vauhtipyörän kanssa riittää yli 300hv.

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by hill-tun
                    sain tollasen asetelman erään kaupan yhteydessä "kaupanpäällisiksi", mutta m10b18 vauhtipyörään sopii vain se 215mm asetelma ja toi on 228...eli pitäs saada isompi vauhtipyörä...mutta mistä? ja mitä kaikkea joutuu muuttelemaan?
                    Muistaakseni nuita 228mm vauhtipyöriä oli esim.M10B20 koneissa,pitäis olla ylinmääräisiä...
                    Ja sopii heittämällä paikoilleen,ei tarvi muuttaa mitään.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • VNT
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1410
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by ahtaja
                      Laita vakio uusi kytkin+asetelma ja simmaa ne vauhtipyörän kanssa riittää yli 300hv.
                      Oliko tuo vastaus minulle?
                      Jos oli niin mitä tarkoittaa simmaaminen?
                      -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                      Comment

                      • ahtaja
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 437
                        • Raisio

                        #26
                        Haetaan paras puristusvoima kytkimelle,sitä se meinaa.Jo vakio kytkimen simmaus riittää pitkälle.Aika harvassa on vaan nämä paikat jossa tehdään työ hyvin itsellä maksoi 55e koko homma ja ei tarvi ostaa 600e kalliita merkki kytkimiä.Omasta mielestä ihan turha laittaa katu autoon kallis kisa kytkin,jota (ei kutenkaan enään simmata),eli sen maksimi hyöty jää siinäkin jo vajaaksi.Kukin tekee tavallaan.

                        Comment

                        • -Tate-
                          Moderator
                          • Jan 2004
                          • 3210
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Meneeköhän toi M30 kytkinpaketti tuohon M10 vai ei?
                          I Believed I Would Die.

                          Comment

                          • tepi_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2185
                            • TKu

                            #28
                            Originally posted by -Tate-
                            Meneeköhän toi M30 kytkinpaketti tuohon M10 vai ei?
                            Juu ja kiinnostaa myös meneekö laatikko ja perä kans? Ilman ihmeempiä muutoksia?

                            Comment

                            • mortimer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1079
                              • Satulinna kaukomaan

                              #29
                              M30 kytkinpaketti/vauhtipyörä sopii M10 koneeseen kuten myös M30 laatikko sopii M10 koneen perään. jos en väärin muista niin M30 kytkin ei välttämättä mahdu "pikkugetragin" kytkinkoppaan.

                              i3S -20
                              E30M3 slotcar 1:32
                              XKE FHC 1971
                              Mgb Gt -66
                              T6 -19
                              E91 -08

                              Comment

                              • -Tate-
                                Moderator
                                • Jan 2004
                                • 3210
                                • Nurmijärvi

                                #30
                                Menee siis suoraan M30 535i kytkinpaketti M10b20:seen, ettei tartte sit ruveta kiroilemaan kun alkaa kasaamaan konetta? '

                                Raskas voi olla käyttää mutta toimiva?
                                Last edited by -Tate-; 19-03-2005, 13:14.
                                I Believed I Would Die.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎