Announcement

Collapse
No announcement yet.

AutomaattilaatikoidenTurbiineista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by janke View Post
    Meinasin vain, että pelaanko varmanpäälle ja laitan sen turbiinin varmasti kuntoon, mutta toisaalta taas, jos tuola laatikon kierrossa on jotain paskaa ja se porsii jossain vaiheessa tässä, niin taas sitten laatikkoa irti jne.
    Eli ei tässä nyt tosiaa kannata "hienostella", koska puruahan on muutenkin ollut kierrossa ainakin jonkin verran jo hyvän aikaa, niin ei se laatikko siitä tuliterästä turbiinistakaan enään kummene.
    Eli nythän pitäisi vaihtaa koko laatikko turbiineineen....lauhduttimet...ja jos haluaa olla varma niin pitäisi hommata jo uutta...ja taitaa tulla jo koko auton arvoa enemmän laatikkorempalle hintaa.
    Kyllä näissä ainoa järkevä homma on vaihtaa pelkkä käytetty purkuturbiini ja tsekata että sen sisältä ei metallipurua tule, tai jos tulee niin todella vähän.
    Kaikki muu on jo uuden auton vanhasta rakentelua ja sen rahan voi käyttää kyllä järkevämmin pääomana uudempaan vaihtoautoon.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Eli ei tässä nyt tosiaa kannata "hienostella", koska puruahan on muutenkin ollut kierrossa ainakin jonkin verran jo hyvän aikaa, niin ei se laatikko siitä tuliterästä turbiinistakaan enään kummene.
      Eli nythän pitäisi vaihtaa koko laatikko turbiineineen....lauhduttimet...ja jos haluaa olla varma niin pitäisi hommata jo uutta...ja taitaa tulla jo koko auton arvoa enemmän laatikkorempalle hintaa.
      Kyllä näissä ainoa järkevä homma on vaihtaa pelkkä käytetty purkuturbiini ja tsekata että sen sisältä ei metallipurua tule, tai jos tulee niin todella vähän.
      Kaikki muu on jo uuden auton vanhasta rakentelua ja sen rahan voi käyttää kyllä järkevämmin pääomana uudempaan vaihtoautoon.
      Näin juuri.. Siis vaihdan tuon turbiinin minkä nyt satun saamaa ja sillä hyvä. Olisi varmaan hyvä suorittaa jokin huuhtelu tuossa vaihto hommassa ja siitä seuraakin kysymys, että mistä saan käypää öljyä 20litran kannun edullisesti suomesta?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #18
        Originally posted by janke View Post
        Näin juuri.. Siis vaihdan tuon turbiinin minkä nyt satun saamaa ja sillä hyvä. Olisi varmaan hyvä suorittaa jokin huuhtelu tuossa vaihto hommassa ja siitä seuraakin kysymys, että mistä saan käypää öljyä 20litran kannun edullisesti suomesta?
        Marssit Teboilille tai vaikkapa Puuiloon ja otat pänikän Tebiksen Fluid S öljyä. Löytyy toi Esson LT71141 luokitus ja tuskin on kovinkaan kallista.

        Tai sitten tilaat Voitelukeskukselta kotiin yhden 20l pänikän Petro Canadan Duradrive MV ATF öiliä, siitäkin löytyy toi Esson luokitus.

        Varaosakiskasta löytynee Valvoline Maxlife ATF öljyä, siitäkin löytyy toi LT71141 luokitus, joten eiköhän noilla kolmella jo tärppää.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Originally posted by janke View Post
          mistä saan käypää öljyä 20litran kannun edullisesti suomesta?
          Petro canadan d3m jostain hydrauliliikkeestä tai sitten tilaat voitelukeskukselta.

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Petro canadan d3m jostain hydrauliliikkeestä tai sitten tilaat voitelukeskukselta.
            Eikös vihreekilpinen loota huuda tota LT71141 luokitusta jota ei ole tossa D3M öljyssä?

            D3M tuoteseloste

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by Macke View Post
              Eikös vihreekilpinen loota huuda tota LT71141 luokitusta jota ei ole tossa D3M öljyssä?

              D3M tuoteseloste
              D3M käy sinne ihan hyvin, eikä ole niin kallista. Siinä ei ole lifetime ominaisuuksia, mutta tuskin tuossa janken autossa elinkaarta paljon on jäljellä...

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #22
                Originally posted by Macke View Post
                Marssit Teboilille tai vaikkapa Puuiloon ja otat pänikän Tebiksen Fluid S öljyä. Löytyy toi Esson LT71141 luokitus ja tuskin on kovinkaan kallista.

                Tai sitten tilaat Voitelukeskukselta kotiin yhden 20l pänikän Petro Canadan Duradrive MV ATF öiliä, siitäkin löytyy toi Esson luokitus.

                Varaosakiskasta löytynee Valvoline Maxlife ATF öljyä, siitäkin löytyy toi LT71141 luokitus, joten eiköhän noilla kolmella jo tärppää.
                Kiitos tiedosta!!
                Tuota Valvolinea laitoin lootaan kun vaihtelin öljyt, joten olisi hyvä jos sitä saisi 20lit. Jostain!? En tiedä seinäjoen tarjontaa öljyistä, mutta on tuossa muutama hytrauliliike joista voisi käydä kysymässä!
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  D3M käy sinne ihan hyvin, eikä ole niin kallista. Siinä ei ole lifetime ominaisuuksia, mutta tuskin tuossa janken autossa elinkaarta paljon on jäljellä...
                  Mitä D3M suunnilleen maksaa? Laitoin voitelukeskukselle s-postia tarjouksista, joten, sieltä varmaan "joskus" vastaavat.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Originally posted by janke View Post
                    Mitä D3M suunnilleen maksaa? Laitoin voitelukeskukselle s-postia tarjouksista, joten, sieltä varmaan "joskus" vastaavat.
                    ~80€ pönttö taisi olla viimeksi.

                    Comment

                    • Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

                      #25
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      D3M käy sinne ihan hyvin, eikä ole niin kallista. Siinä ei ole lifetime ominaisuuksia, mutta tuskin tuossa janken autossa elinkaarta paljon on jäljellä...
                      Sit sinne varmaan käy muukin Dexron IIIH öljy kuten esmes Tebiksen Fluid E. Maksaa vajaat 90€ se 20-litraa ainakin puuilossa. Tota oon omaan katiskaan laittanu ja hyvin on toiminut, mutta siinä onkin GM loota.

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        #26
                        Luin tuossa tuon automaattilaatikon öljynvaih. riskit ja hyödyt ja sieltä löytyi pari tapausta joissa oli turbiini alkanut koliseen nimenomaan bensa stepissä. Jollakin oli diiselissä haljennut koko turbiini:think Mielenkiintoinen topiikki oli kaiken-kaikkiaan
                        lukea ja totesin että moni oli vaihtanut öljyt riskeistä huolimatta, mutta montaa tapausta ei ollut että olisi hajonnut tai muuten mennyt epä-kuntoon. Jännä olisi kuulla, että onko noi autot vielä ajossa mihin on noita laatkion öljyjä vaihdettu +200tkm ajettuina?:think
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by janke View Post
                          Jännä olisi kuulla, että onko noi autot vielä ajossa mihin on noita laatkion öljyjä vaihdettu +200tkm ajettuina?:think
                          On.

                          ..

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #28
                            Kuinka, onnistuuko jostain reiästä kokeilla kiristää noita turbiinin pultteja, kun en muista miltä siellä näytti?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #29
                              Joo, eli ei ole vielä löytynyt sopivaa turbiinia, mutta johtuuko yleensä turbiinista kun noin.80kmh vauhdista polkasee kickdownin pohjaan niin välillä 4-5 vaihteiden välissä meinaa hiukan luistaa tuo vaihtaminen:think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Macke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1134
                                • Porvoo

                                #30
                                Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eiköhän se luistaminen johdu laatikon sököistä kitkapinnoista...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎