Originally posted by Macke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
AutomaattilaatikoidenTurbiineista
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by janke View PostJoo, eli ei ole vielä löytynyt sopivaa turbiinia, mutta johtuuko yleensä turbiinista kun noin.80kmh vauhdista polkasee kickdownin pohjaan niin välillä 4-5 vaihteiden välissä meinaa hiukan luistaa tuo vaihtaminen:think
Comment
-
-
joo siis.. ilmaisin asian vähän huonosti, mutta tarkoitan juurikin tuota 3-4 vaihto väliä kun kiihdyttää täysiä. Vaihteethan tippuu aika alas joo, mutta kun on noiden 3-4 vaihto vuorossa, niin siinä tapahtuu tuota luistamista!? Ja samalla turbiiinikaan ei lukittaudu enää niin, kun aikaisemin kun kylmällä koneella lähtee matkaan? Aikaisemin lukittui aina siinä ~5km kohdalla mutta nyt on pitkittäytynyt johkin ~10km kohdalle kelistä riippumatta:thinkLast edited by janke; 08-02-2014, 13:20.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostKorjatkaa jos olen väärässä, mutta eiköhän se luistaminen johdu laatikon sököistä kitkapinnoista...
Usein, lue= pääsääntöisesti nämä oudot "luistamistuntemukset" ja "venytykset" johtuvat itse asiassa moottorista ja esm.pelkkä pieni imuvuoto saa myös laatikon toimintalogiikkaan selviä "häröilyjä".
Eli, niin kauan kun ratasvalo ei loimota taulussa, on itse laatikko ok.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKaikki vähänkään ylimääräinen/kuulumaton luisto mikä tapahtuu laatikon sisällä, sytyttää välittömästi laatikon ratasvalon. Eli tätä luistoa ja sen maksimia tarkkaillaan koko ajan sähköisesti.
Usein, lue= pääsääntöisesti nämä oudot "luistamistuntemukset" ja "venytykset" johtuvat itse asiassa moottorista ja esm.pelkkä pieni imuvuoto saa myös laatikon toimintalogiikkaan selviä "häröilyjä".
Eli, niin kauan kun ratasvalo ei loimota taulussa, on itse laatikko ok.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostEli, turbiinista johtuu toi luistaminenkin tässä tapauksessa:think Perkule, kun noi tarjotut turbiinit ovat olleet aina niin paljon ajettuja, joten tässä taidan kohta kallistua tuohon korjattuun turbiiniin:think
Kunhan vain löydät turbiinin mistä tulee ulos vain puhdasta öljyä, niin se kestää ainakin 100-200tkm sen jälkeen.
Eli se turbiinivaurio (jos se on edes tullakseen), syntyy todella pikkuhiljaa.
Kun ensimmäiset metallihilppeet on kierrossa, niin sillähän sutii vielä helpostikkin 100tkm ennen kuin ensimmäiset vakavammat oireet ilmaantuu.
Ei tuon ikäiseen autoon kuitenkaan enään kannata sijoittaa pääomia "ikuisuutta varten", vaan niitä kannattaa jo alkaa pistämään sivuun uudempaa silmälläpitäen.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi sillä ole väliä mitä niillä on ajettu, vaan sillä kuinka hiukkasentonta öljyä niistä saa valuteltua.
Kunhan vain löydät turbiinin mistä tulee ulos vain puhdasta öljyä, niin se kestää ainakin 100-200tkm sen jälkeen.
Eli se turbiinivaurio (jos se on edes tullakseen), syntyy todella pikkuhiljaa.
Kun ensimmäiset metallihilppeet on kierrossa, niin sillähän sutii vielä helpostikkin 100tkm ennen kuin ensimmäiset vakavammat oireet ilmaantuu.
Ei tuon ikäiseen autoon kuitenkaan enään kannata sijoittaa pääomia "ikuisuutta varten", vaan niitä kannattaa jo alkaa pistämään sivuun uudempaa silmälläpitäen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostTäytyy nyt ottaa riski ja ostaa joku tarjolla olevista ja kokeilla tuota huuhtelua ja toivoa, että ei tule kauheesti silppua öljyn mukana!
Yleensä ne kyllä ovat näissä laatikoissa ehjiä, oli kilometrejä lähes mitä tahansa ja tätä kautta sitä purua sylkevää ei kannata alle laittaa jos sellaisen jostain sattuisi löytävänkin?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo, ei sitä oikeastaan saisi tulla juuri yhtään siinä tapauksessa että halutaan varmasti ehjä ja vielä vuosikausia kestävä turbiini.
Yleensä ne kyllä ovat näissä laatikoissa ehjiä, oli kilometrejä lähes mitä tahansa ja tätä kautta sitä purua sylkevää ei kannata alle laittaa jos sellaisen jostain sattuisi löytävänkin?Auton historiasta ei ole mitään tietoa ja voi hyvällä tuurilla olla laatikkokin uusittu jossain vaiheessa:think Vai, voisko tuollanen laatikko kestää moista ajomäärää?
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJep. Tuossa olisi lähellä 420tkm ajettu 523ia.Auton historiasta ei ole mitään tietoa ja voi hyvällä tuurilla olla laatikkokin uusittu jossain vaiheessa:think Vai, voisko tuollanen laatikko kestää moista ajomäärää?
Eli jos siellä on vielä orggis öljyt sisällä, niin se turbiini on tasan varmasti elämänsä vedossa ja sen uskallat kyllä ottaa (öljyt siis selvästi mustat).
Jos sieltä tulee kirkasta/"puhtaan näköistä" öljyä, niin katso todella tarkkaan se liru minkä saat turbiinista ujutettua(paras kipata mustalle maalaustela laatikolle).
Comment
-
Comment