Originally posted by janke
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
AutomaattilaatikoidenTurbiineista
Collapse
X
-
Pitää olla 5HP 18 turbiini, muut ei sovi edes fyysisesti laatikkoon.
Tai siis voi sopia paikalleen, mutta ei toimi.
Turbiinin "kaulan" puolella (siis laatikon puoli) on 6-numeroinen numero, esim. 149 000 , jos tuo täsmää, turbiini on sama. Siis sopii fyysisesti, ja stall- ym. on samat.
Edit.: Luin aikaisemmat kysymyksesi, tuskin korjautuu pelkällä turbiinilla laatikkosi, ikävä kyllä...Last edited by jarin; 17-02-2014, 22:40.
Comment
-
-
Originally posted by jarin View PostPitää olla 5HP 18 turbiini, muut ei sovi edes fyysisesti laatikkoon.
Tai siis voi sopia paikalleen, mutta ei toimi.
Turbiinin "kaulan" puolella (siis laatikon puoli) on 6-numeroinen numero, esim. 149 000 , jos tuo täsmää, turbiini on sama. Siis sopii fyysisesti, ja stall- ym. on samat.
Edit.: Luin aikaisemmat kysymyksesi, tuskin korjautuu pelkällä turbiinilla laatikkosi, ikävä kyllä...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Parin eri kuluneen turbiinin "ruumiinavaus".
Mielenkiintoinen ero GM:n ja ZF:n välillä. Toinen tappaa kuluneena koko lootan ja toinen ilmeisesti vaan ei pidä enää.
Tuon perusteella GM voi olla kunnon aikapommi vaikkei varsinaisesti edes oireilisikaan vielä kun taas 5hp24/30 voi elää vielä pitkäänkin vaikka vähän luistaisikin.
Ilmeisesti 5hp18/19 ovat lukkorakenteeltaan tuota GM:ää vastaavia?
Comment
-
-
Originally posted by ihi View Post
Ilmeisesti 5hp18/19 ovat lukkorakenteeltaan tuota GM:ää vastaavia?
Kestää pienehköissä bensa vapareissa ilman laakeria, ei alhaalta vääntävissä turbodieseleissä.
Tainnu kyseinen inssi saada monoa Fordilta, ja palkattu GM:älle säästötalkoisiin?
Fordista nykyisin ko.laakeri taas löytyy.....
Comment
-
-
Sen verran pyörittelin tuossa yhtä aukaistua 5HP30 U23 turbiinia käsissä josta pystyi tekemään seuraavat huomiot:
Männän on/off liikerata on vain noin 1mm
Kitkapinnassa on kulumisvaraa vain noin 0.7mm ennen kun männän liikerata loppuu-> turbiinin lukko ei käytännössä voi kulua niin loppuun, että siitä olisi haittaa laatikon toiminalle. Eli kitkapintaa on enemmän kun männän liikerataa.
No nyt sitten kiinnostaisi kovasti tietää, että mahtaako esim. Uusissa 6hp lootissa käytettävissä lukoissa olla sama systeemi? Niissähän on kaiketi tavattu jos jonkinlaista kierrosten heittelyä johtuen turbiinin lukosta tai hydrauliikasta. Oli syynä sitten mektroniikka tai tuo itse kytin, niin helpottaisi vähän hankintapäätösten tekoa, jos tietäisi ettei luistava turbiini tässä tapauksessa välttämättä riko itse vaihteistoa.Last edited by ihi; 20-02-2014, 17:59.
Comment
-
-
6HP turbiineissa on melko sama periaate kun tossa kuvien 5HP24 turbiinissa. Harvoin muuta vikaa kuin että pinnat lasittuu ja siksi täristää.
Ohjauspuoli tekee tuon, kun päästöjen ja pienen kulutuksen vuoksi lukkoa jurnutetaan päälle pienillä kierroksilla.Ne kitkapinnat on uudemmissa todella ohutta hiilikuitua, pelti kuluu ennen puhki, kuin se hiilari.
Comment
-
Comment