Thuppu, miten mukava on ajella tollaisella tehokäppyrällä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Yleistä ahtimista
Collapse
X
-
Siis ihan normi 2.2T:n tavalla tällä etenee liikenteen seassa, mukana pysyy ihan alipaineillakin. Koneessa vakiomännät vakiopuristuksilla. Radalla tuntui pysyvän alueella kohtuu hyvin. Paikaltaan lähdöissä taas melko herkästi voi tippua alueelta jos ei malta ykkösellä paukuttaa rajoittajalle sen verran et ehtii kelaamaan hieman vauhtia ennen kuin heittää kakkosen tupiin. Flat shift paukkuhan tossa auttais kivasti. Mut kyllä siis jos haluais nelikolla linkussa päästää pitävällä alustalla niin sais kyllä olla oikea rattimies asialla, sen verran härö tämmönen ylhäältä heräävä setuppi kuitenki on. Mutta kuten todettu seuraavan säätösession aikana nostetaan rajoitin tonne 8000-8200 ringin hujakoille niin saa hieman laajemmaksi ton tehoalueen.
Jatketaan asian pohdintaa vielä vähä... eli ihan tyytyväinenhän en ole tähän, mutta toisaalta herääminen todennäköisesti paranee vielä muutama sata rpm kun saa seokset kohdalleen, optimoitua ennakot 85:lle ja ahto-ohjauksen Motronicin ohjastaman N75:sen taakse. Nyt mulla on käytössä Turbosmartin mekaaninen säädin joka on ahto-ohjaukseen ehkäpä hieman antiikkinen laitos. Itellähän lisäksi alkaa jo täysin vakion kannen virtaus toimimaan tulppana koneessa. Vastaava kone kunnolla portatulla kannella saa esim. HX52 Pro ahtimen heräämään lähes samoihin kuin vakiokansi HX40 Superilla.Last edited by Thuppu; 19-05-2014, 17:34.
Comment
-
-
primerap10gtr
Tässä vertailu hx40super 60mm vs. 66mm kts billet kompurasiipien välillä. Muuta eroa ei ole kuin siipi. Pikkasen loivemmin syttyy billetti mutta 6500rpm jälkeen tuottoa riittää eli rajottimella 2.8bar vs. 2.5bar boosti.
Tämä siipi jota saa Hevosvoima.com kautta:
Pakosiipi on molemmissa sama 68mm ja pakopesä T3 20#. Tehoa 2.8bar n.700hv/700nm 66mm Billetillä ja n.650hv 2.5bar hx40superin siivellä.
Comment
-
Mulla m10 kyljessä joku garretin hybridi.
Ongelmana seuraava, ensin sylki aivan jäätävästi öljyä pakopuolelta läpi putkeen.
Noh laitettiin paluukanava uusiksi kun letku meni vähän lyttyyn yhdestä kohtaa.
Nyt on 16mm sisähalkasijalla pienin paluuputken halkasija ja sekin ahtimen laipassa. sekä öljy valuu alaspäin koko matkan ajan.
Silti tuntuu että tulee ahtimesta läpi öljyä, tai savunahan se nyt vain tulee.
Pitäisikö koittaa kuristaa ahtimen öljyntuloletkua? Jos niin minkäkokoinen öljyntulo olisi sopiva?
Ja ahdin pyörii huollon jälkeen ensikertoja.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
primerap10gtr
-
Originally posted by primerap10gtr View Post3.0mm kuristin on aika monessa autossa todettu sopivaksi. Myös omassa tuollanen on.
Ei vielä muista ongelmista johtuen päässyt koittamaan sen enempää.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Ihan yleisesti, eikö ainoastaan kuulalaakeriturbo tarvitse kuristimen? Sen voiteluhan ei perustu paineöljyyn? Taas perinteinen liukulaakeriturbo tarvitsee paineöljyn jotta metallipintojen välissä pysyy öljykalvo? Eli näin ollen jos sitä kuristetaan eikö ahtimen saama öljynpaine laske? Ja tästä syystä tiivisteet pitää öljyn paremmin oikeella osastolla. Mutta paljonko ahdin periaatteessa tarvisee öljynpainetta? Siis ei koneelta mitattuna vaan ahdin itse.
Jotenkin ymmärrän että liukulaakeriahdin on periaatteessa itse kuristin, niinkuin kaikki koneen muutkin laakerit on. Eli öljynpaineen pitäisi pysyä kyllä oikeessa paikassa jos kaikki on kunnossa?
korjatkaahan viisaammat.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostMulla siis kuulalaakerointi kyseessä jos jäi epäselväksi.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNo tuohan selittää. Kuulalaakeriahtimelle 0,4-0,8mm kuristin. Ja linjasuodatin suositeltavaa, menee tommonen pikkureikä tukkoon helposti.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostMulla siis kuulalaakerointi kyseessä jos jäi epäselväksi.
Tätä mietinkin, en vaan tunne noita ahtimen malleja oikein mitenkään.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment