Kyllähän se on jensseenin 15 tuumaanen. No ei nyt tosipuheessa, mutta ei ole noita pro hifi -vehkeitä tullut kuunneltua, mutta alpinen type R on ihan napakka peli.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä subbari paras kuulemasi?
Collapse
X
-
Mielestäni ei voi oikein sanoa noin että paras subbari ja sillä siisti, koska aina kaiuttimen toimintaan vaikuttaa vahvistin, jakosuodin, kotelo, ynnä muu. Eniten juuri tuo kotelo, joten turha sanoa että x subi on paras, se ei kerro koko totuutta, mielestäni kotelon tulisi olla erikokoisille wooffereille alla olevan listan mukainen.
10" 30 litraa ja alle
12" 30-40 Litraa ja alle
15" Alle 50 litraa
Toisekseen wooferin tulee toistaa ainoastaan matalimmat murinat joten taajuusvasteen tulee toimia pienessä kotelossa oikein, auton oma peräkonttihan on niin pieni että se korostaa automaattisesti matalia taajuuksia, mutta se ei lupaa kuitenkaan hyvää soundia kun lykkäät sen koteloidun woofferin sinne konttiin ja alat kuuntelemaan.
Subwoofer 10" ja isommat eivät saa toistaa mid taajuuksia ollenkaan (ellei woofer ole todella hiljaisella) vaan on oltava sellaiset midbassot että wooferin voi saumattomasti liittää mideihin.
Ainiin, kehutaan vielä omaa kun sen nyt olen saanut soimaan niinkuin sen pitääkin soida.
Velocity Vcs-1200, woofer on usean vuoden vanha mutta voin sanoa että ei samanlaista ihan hevillä löydy, useita woofereita kuitenkin kuunnellut...E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by SicknessOriginally posted by Mlatvala10" 30 litraa ja alle
12" 30-40 Litraa ja alle
15" Alle 50 litraa
Kotona asia on erikseen kun on yleensä kuuntelutilassa on tilaa vaikka arkkupakastimelle, jos vaikka siihen tykkää elementin pultata kiinni!E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
No enpä oo ku muutamaa autosubbaria kuullu(koti puolella hieman enemmän). Tähän mennessä paras on ollu hyvin säädetty 10D2(alumiinirunkoinen SPL tai joku) suljetussa n.30l kotelossa SPLn digipäätteen kanssa. Kyseinen vempula oli asennettu miniin(ihan ite asensin kaverin autoon =). Soi ihan kivasti. Mini piti paineet hyvin sisällä ja vaikka sisällä tuskin pysty olee ilman tulppii niin ulos ei kuulunu melkein mitään. Toinen mitä oon kuullu on JBL 1000w. Ihan kauhee vempula oli kyl mun mielestä...
Comment
-
-
DLS MW sarja on omasta mielestäni paras :? DD 3512 on myös ihan asiallinen laite, painetta tulee enemmän kuin esim. DLS MW12 mutta ei sointi ole niin hyvä missään kotelotyypissä :juo Mutta paineehan voi korvata sitten kahdella MW 12:lla :wink:Meitä ei koske säännöt tai tavalliset lait. Olemme muiden yläpuolella. Minä voin huutaa ja sinä kuuntelet. Sinulle voi jäädä vaikutelma kusipäästä, minulle mielikuva köyhästä.
Comment
-
Comment