asia hyvä! kuinka isot noi kick paneelit on? en oo vielä ottanu vanhoi kajareita pois.
E30 jalkotilan kaijuttimet
Collapse
X
-
-
Eipä siellä hirmuisesti tilaa ole.Originally posted by juustomummo View Postasia hyvä! kuinka isot noi kick paneelit on? en oo vielä ottanu vanhoi kajareita pois.
Edit. Ja nuo virtakaapelit kannattaa tilata jostain ihan muualta. Voin huomenissa ajan kanssa etsiä sulle linkin mistä saat halvempaan kokonais hintaan paksummat kaapelit. Hitsaus kaapelia, aivan samaa kaapelia, mutta kuoret ovat mustat.
Tuolta löytyy laskuri jolla voi hieman laskeskella tarvittavia paksuuksia http://www.adita.fi/laskuri.aspLast edited by illu^^; 17-02-2009, 23:50.
Comment
-
Tuo hitsauskaapeli on ihan hyvää tavaraa, itsellä oli edellisessä autossa 35mm2 hitsauskoneenmaakaapelia virta- sekä maadoituspiuhana ja hyvin toimi !
Comment
-
illu^^ kiitosta vaan mutta käyn hakemassa biltemasta 21mm kaapeli setin ja sitten bitumi matto vähän että saa peitettyä ne reijät ja vanut otan jostain tyynynstä, luulis tälleen tulevan ihan ok asennus ainiin löysin koulusta erittäin jämäkkää lautaa reilu 1cm paksusta saan niistä hyvät vankat kehikot.
Comment
-
Nyt hoksasin että miten saan sähköt mankkaan? koitin kattoo noita adaptereita http://www.autostudio.fi/index.php?cPath=42_63
Comment
-
...vanhoissa e30:issä ikinä mitään ISO-liittimiä ole. Tarkoituksena ei ole nyt vittuilla, mutta pitäisikö unohtaa jo koko "hi-fi-projekti", jos ei ole edes harmainta aavistusta ohjelmalähteen kytkennöistä, joka ei kuitenkaan toimiakseen tarvitse kuin kaksi johtoa. Telot vielä itsesi, auton ja kaikki vähänkään lähellä olevat rakennukset, sekä viattomat ihmiset.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
No ei se soittimen/kajarien asentaminen mitään vaikeaa oo!! Jos sattuu olemaa soittimen ohojekirja talles nii sieltä katot johtojen paikat/värit, joiden mukaan teet kytkennät. BMW:s maa on kylläki ruskea tavallisen mustan sijasta. Ja kandee akun kennät ottaa pois ihan varmuuden vuoksi ku kytkentöjä teet. Voin kokemuksella sanoa että pieni lipsahdus vääräs paikas ja aina palaa sulake tai kaks
Ja jos nyt et mitään useamman satkun erillissarjaa sinne Biimeriin oo lyömäs niin kannattaa se 30€ siitä vibroblastista säästää vaikka ilmanputssariin
Ja samaten sinne kickpaneeliin mahtuu oikeasaan mitkä vaan halvemmat 5.25" kajarit. Yleensä kalliimmissa kajareissa on sen verran pidempi/leveämpi runko ja magneetti että voi hankaloittaa asennusta aika paljo!!
Ite laitoin Focuksen jonku 99€ skeidan erillissarjan ja se sopi ilman sade/poppatansseja tilaansa ja soi ihan hyvin hintaansa nähden!!
sigpic
1. auto: BMW E30 316
- Käyttis
2. auto: Skoda 135Gli
- Harrasteauto
Comment
-
Akunkenkä AINA pois, kun sähelletään sähköjen kanssa. Ei paljon sulakkeet auta, kun kosket virralla runkoon ja pidät samasta johdosta kiinni yms.Originally posted by [Rueful] View PostBMW:s maa on kylläki ruskea tavallisen mustan sijasta. Ja kandee akun kennät ottaa pois ihan varmuuden vuoksi ku kytkentöjä teet. Voin kokemuksella sanoa että pieni lipsahdus vääräs paikas ja aina palaa sulake tai kaks
Toinen pointti on se, että kun puhutaan tyyliin -83 316:sesta, niin en paljon uskoisi väreihin, kun tällä aikavälillä on ollut tusina omistajia, jotka on vetänyt sen kuusi miljoonaa hyppyjohtoa ja pilkkonut puolet orginaaleista. Yleensä soittimen takaa et löydä kuin erkkaria, rosvoliittimiä ja täysin häröjä hyppyjohtoja.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
fordia kompaten: asia, jota jotkut ihmiset eivät millään usko on se että metalliset työkalut, esim kolvi johtavat sähköä ja eri potentiaalien välissä aiheuttavat oikosulun.Originally posted by Rockford View PostAkunkenkä AINA pois, kun sähelletään sähköjen kanssa. Ei paljon sulakkeet auta, kun kosket virralla runkoon ja pidät samasta johdosta kiinni yms.
Hestecistäkin muuten palaa folio sisältä, jos tuet kolvin auton paljasta metalliosaa vasten ja tinaat jännitteellistä asentotunnistimen johtoa kiinni.
Jonku verran kiroilutti asentajaa kun tämän tajusi
Olli.
Comment
-
Tätä juurikin hain!! Sanat hakusessa ja hieman leppoisasti ilmaisin asianAkunkenkä AINA pois, kun sähelletään sähköjen kanssa. Ei paljon sulakkeet auta, kun kosket virralla runkoon ja pidät samasta johdosta kiinni yms.
Tämä on hyvä ratkaisu myös! Mutta en toteuttaisi välttämättä näin muutakuin siinä tilantees jotta ei löydy sitä omaa alkuperäistä virtajohtoa enää mistäänJohtosotkuja selvitellessä monesti oon todennut että helpommaksi tulee vetää akulta suorat virrat soittimelle, sulake vain väliin jottei oikosulun tultua palat vehkeet.
Tämä tietenki vain siksi että vähennetään sitä ehkä jo syntynyttä johtosotkua!
sigpic
1. auto: BMW E30 316
- Käyttis
2. auto: Skoda 135Gli
- Harrasteauto
Comment
-
Originally posted by [Rueful] View PostTätä juurikin hain!! Sanat hakusessa ja hieman leppoisasti ilmaisin asian
Tämä on hyvä ratkaisu myös! Mutta en toteuttaisi välttämättä näin muutakuin siinä tilantees jotta ei löydy sitä omaa alkuperäistä virtajohtoa enää mistään
Tämä tietenki vain siksi että vähennetään sitä ehkä jo syntynyttä johtosotkua!
näin mulla on käynyt sielä ei ole enään mitää alkuperästä ja sähköt suoraan akulta ilman sulaketta
ostin käytettynä dls ms5 80euroo ja käytettynä vahvarin 30euroo.
Comment
-
Noita kytkiksiä kun opettelee lukemaan, niin alkaa löytymään johto kuin johto..viimeistään liittimestä.
Comment
Comment