Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio lakkas kuulumasta 530d:stä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O.K.
    Moderator
    • Nov 2003
    • 4854
    • Espoo

Originally posted by p86880 View Post
    Eli onko vikaa vahvistimen liittimissä vai missä?
    Vika on radiomoduulissa (tarkemmin sen huonoissa juotoksissa). Jos on pyöreäpinninen, niin sinne sopii BM24 tai pyöreäpinninen BM54, uudempiin lattapinninen BM54. Vaihtui vissiin vuoden 2002 tienoilla.

Itselläni auttanut toistaiseksi valohoito, jonka jälkeen toiminut paremmin. Edelleen välillä pätkii, mutta saa useimmiten äänet takaisin sammuttamalla radion ja laittamalla takaisin päälle. Ja menee pois ihan itsekseen tai töyssyissä.

Edit: ääni siis kiertää radimoduulin kautta, oli äänilähde mikä tahansa. Tämä on aika yleinen vika, tälläkin foorumilla useampi topicci aiheesta ja aina on vika korjaantunut radiomoduulin korjauksella tai vaihdolla.
    Last edited by O.K.; 05-10-2009, 22:30.
    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
    E34 525i

Comment

• p86880
      Newbiemmer
      • Aug 2009
      • 8
      • Etelä-Pohjanmaa

Ok. kiitoksia valaistuksesta. Onko se minkälainen homma korjata tuota radiomoduulia vai saako sörkkimisellä varmasti paikat rikki?

Comment

• O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4854
        • Espoo

Radiomoduulin paikka ainakin farmarissa on vararenkaan vasemmalla puolella kontin pohjalevyn alla. Ensin johdot irti, sitten jokunen ruuvi ja sitten saakin jo kuoren irti. Itse en purkanut tätä enempää (osa piirilevyistä on pystyssä siinä pääpiirilevyssä).

Itse yritin katsella mahdollisia huonoja juotoksia, mutta en luultavasti osaa katsoa niitä oikealla tavalla (elektroniikka-alan (puoli)ammattilainen voisi varmaan heti nähdä ongelmakohtia). Sitten vain radio takaisin kasaan ja sne jälkeen toiminut kohtuullisen hyvin.
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

Comment

• -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

Minulla on sille jollekin elektroniikka-osaajalle uusi pyöreäpinninen radio aihioksi. Siinä ei jostan syystä kuulu radio (ei siis löydä kanavia).
          ---

Comment

• Cremaster
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 13
            • Kuopio

Mulla sama ongelma, jos ei ole pakkasta niin radio lakkaa kuulumasta yleensä muutaman kymmenen sekunnin ajon jälkeen.

Tällaisen vikakoodin löysin, mahtaako liittyä itse ongelmaan: 2 error power-supply for antenna

Ei taida kertoa muuta kuin että kosketushäiriöstähän tässä on kysymys

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎