Jos tavoitteena on vain melunvaimennus niin se riittää että se matto on vain sen "melun ja ohjaamon välissä" eli ts. missä tahansa siellä ovessa, vaikka ovipaneelissa. Toki tässäkin vaikuttaa että mitä enemmän sitä mattoa on siinä välissä sitä enemmän melu vaimenee. Jos tavoitellaan äänenlaadullisia hyötyjä niin silloin se matto pitää saada kiinni niihin oven rakenteisiin eli pelteihin. Tässä pätee silloin sääntö että mitä enemmän sen parempi. Jos midbassot eivät ole ovissa niin silloin ei ole tarvetta suorittaa välttämättä kovin laajaa vaimennusta. Yleensähän tuolla etuovien vaimennuksella pyritään saamaan huomattava lisäpotku ovissa sijaitsevilta midbassoilta.
Kun halutaa tehdä viimeisen päälle niin silloin ovi puretaan kokonaan ja vaimennetaan täysin umpeen ja kaikki ikkunannostimet ym. kiinnitetään sitten sen maton päälle vasta.
Midit ovat menossa kick-paneeleihin, oviin tällä hetkellä vain disset. Myöhemmin saattaa oviin tulla pienet keskiäänet. Mitenköhän se toimisi, jos mattoa laittaisi ulkopeltiin koko alalle + sisäpellin "paljaille" peltipinnoille... :think
Midit ovat menossa kick-paneeleihin, oviin tällä hetkellä vain disset. Myöhemmin saattaa oviin tulla pienet keskiäänet. Mitenköhän se toimisi, jos mattoa laittaisi ulkopeltiin koko alalle + sisäpellin "paljaille" peltipinnoille... :think
Hyvä ratkaisu, noinhan se yleensä tehdäänkin mikäli ei ole midiasennus ovissa vaan pyritään pelkästään melunvaimennukseen. Se kick- paneeli olisi sitten kyllä suositeltavaa vuorata sieltä sisältä myös sillä vaimennusmatolla ja poistaa ensin se alkuperäinen vaahtomuovi sieltä. Vaikuttaa nimittäin positiivisesti midien toistoon.
Hyvä ratkaisu, noinhan se yleensä tehdäänkin mikäli ei ole midiasennus ovissa vaan pyritään pelkästään melunvaimennukseen. Se kick- paneeli olisi sitten kyllä suositeltavaa vuorata sieltä sisältä myös sillä vaimennusmatolla ja poistaa ensin se alkuperäinen vaahtomuovi sieltä. Vaikuttaa nimittäin positiivisesti midien toistoon.
Juu tämä on juuri työn alla, jahka saan purettua vähän tavaraa tieltä pois ensin. Kuskin puoli on jo auki, mutta hanskalokero istuu vielä paikallaan, kun tulin vasta purkusession jälkeen tänne etsiskelemään juttua sisustan purkamisesta Lisäksi on tarkoitus asentaa vaneerilevy kaiuttimen kiinnityspaikaksi. Toivottavasti saan mahdutettua 6,5" kaiuttimen sinne (korokerengas?), se pellissä oleva aukko olikin pienempi mitä etukäteen oletin...
Paljonko tollanen paketti vaimennusmattoa maksaa, ja paljonko yhdessä paketissa on?
Esim Vibroplast on oikeen hyvää tavaraa tuohon eristykseen ja maksaa noin 35e riippuen paikasta (löytyy alan liikkeistä)
Paketis on muistaakseni 6 kpl n 30 x 45cm levyä...
Se kick- paneeli olisi sitten kyllä suositeltavaa vuorata sieltä sisältä myös sillä vaimennusmatolla ja poistaa ensin se alkuperäinen vaahtomuovi sieltä. Vaikuttaa nimittäin positiivisesti midien toistoon.
Pitääpä itsekkin tehdä tämä . Vibroplastin paketin koko on juuri toi.
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Pitääpä itsekkin tehdä tämä . Vibroplastin paketin koko on juuri toi.
Se edellyttää luonnollisesti että myös kaiutin on tukevasti kiinni siellä pellissä eikä siinä muovissa. Hyvä olisi myös vaimentaa samalla siitä etupuolelta se pelti niin paljon kuin mahdollista.
Comment