Offtopic: jännä katsoa kun toiset mättää hirveät määrät tavaraa autoon, kun taas omasta pitäisi riisua viimeisetkin painon lisääjät pois.
e34 hattuhyllyn vaimennus (laajennettu koko auton vaimennukseen)
Collapse
X
-
Midit ovat menossa kick-paneeleihin, oviin tällä hetkellä vain disset. Myöhemmin saattaa oviin tulla pienet keskiäänet. Mitenköhän se toimisi, jos mattoa laittaisi ulkopeltiin koko alalle + sisäpellin "paljaille" peltipinnoille... :thinkOriginally posted by mikae34 View PostJos tavoitteena on vain melunvaimennus niin se riittää että se matto on vain sen "melun ja ohjaamon välissä" eli ts. missä tahansa siellä ovessa, vaikka ovipaneelissa. Toki tässäkin vaikuttaa että mitä enemmän sitä mattoa on siinä välissä sitä enemmän melu vaimenee. Jos tavoitellaan äänenlaadullisia hyötyjä niin silloin se matto pitää saada kiinni niihin oven rakenteisiin eli pelteihin. Tässä pätee silloin sääntö että mitä enemmän sen parempi. Jos midbassot eivät ole ovissa niin silloin ei ole tarvetta suorittaa välttämättä kovin laajaa vaimennusta. Yleensähän tuolla etuovien vaimennuksella pyritään saamaan huomattava lisäpotku ovissa sijaitsevilta midbassoilta.
Kun halutaa tehdä viimeisen päälle niin silloin ovi puretaan kokonaan ja vaimennetaan täysin umpeen ja kaikki ikkunannostimet ym. kiinnitetään sitten sen maton päälle vasta.F20 116i -13
ex
E39 530D -01
E46 318i -02
E39 528i -96
E36 320i -92
Comment
-
Hyvä ratkaisu, noinhan se yleensä tehdäänkin mikäli ei ole midiasennus ovissa vaan pyritään pelkästään melunvaimennukseen. Se kick- paneeli olisi sitten kyllä suositeltavaa vuorata sieltä sisältä myös sillä vaimennusmatolla ja poistaa ensin se alkuperäinen vaahtomuovi sieltä. Vaikuttaa nimittäin positiivisesti midien toistoon.Originally posted by yenni View PostMidit ovat menossa kick-paneeleihin, oviin tällä hetkellä vain disset. Myöhemmin saattaa oviin tulla pienet keskiäänet. Mitenköhän se toimisi, jos mattoa laittaisi ulkopeltiin koko alalle + sisäpellin "paljaille" peltipinnoille... :thinkAuto on liikkumaväline.
Comment
-
Juu tämä on juuri työn alla, jahka saan purettua vähän tavaraa tieltä pois ensin.Originally posted by mikae34 View PostHyvä ratkaisu, noinhan se yleensä tehdäänkin mikäli ei ole midiasennus ovissa vaan pyritään pelkästään melunvaimennukseen. Se kick- paneeli olisi sitten kyllä suositeltavaa vuorata sieltä sisältä myös sillä vaimennusmatolla ja poistaa ensin se alkuperäinen vaahtomuovi sieltä. Vaikuttaa nimittäin positiivisesti midien toistoon.
Kuskin puoli on jo auki, mutta hanskalokero istuu vielä paikallaan, kun tulin vasta purkusession jälkeen tänne etsiskelemään juttua sisustan purkamisesta
Lisäksi on tarkoitus asentaa vaneerilevy kaiuttimen kiinnityspaikaksi. Toivottavasti saan mahdutettua 6,5" kaiuttimen sinne (korokerengas?), se pellissä oleva aukko olikin pienempi mitä etukäteen oletin...
F20 116i -13
ex
E39 530D -01
E46 318i -02
E39 528i -96
E36 320i -92
Comment
-
Esim Vibroplast on oikeen hyvää tavaraa tuohon eristykseen ja maksaa noin 35e riippuen paikasta (löytyy alan liikkeistä)Originally posted by Peltsii View PostPaljonko tollanen paketti vaimennusmattoa maksaa, ja paljonko yhdessä paketissa on?
Paketis on muistaakseni 6 kpl n 30 x 45cm levyä...-VaasaConnection-
Comment
-
Pitääpä itsekkin tehdä tämäOriginally posted by mikae34 View PostSe kick- paneeli olisi sitten kyllä suositeltavaa vuorata sieltä sisältä myös sillä vaimennusmatolla ja poistaa ensin se alkuperäinen vaahtomuovi sieltä. Vaikuttaa nimittäin positiivisesti midien toistoon.
. Vibroplastin paketin koko on juuri toi.
Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
Se edellyttää luonnollisesti että myös kaiutin on tukevasti kiinni siellä pellissä eikä siinä muovissa. Hyvä olisi myös vaimentaa samalla siitä etupuolelta se pelti niin paljon kuin mahdollista.Originally posted by Haggis View PostPitääpä itsekkin tehdä tämä
. Vibroplastin paketin koko on juuri toi.Auto on liikkumaväline.
Comment
Comment