Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 hifit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juzu3
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 237

    #16
    otetaas tätä taas vähän ylös ku tuli taas seiska taloon. Vanhassa oli subi kontissa ja kotelossa kalvo suksiluukun reikään päin. Ei ihan kaikkein nätein ja toimivin ratkaisu kyllä ollut. Jos jollain olisi täällä toimivia asennustapoja subille seiskasataseen niin vois postailla ideoita ja kuvia tähän?

    Eniten ehkä itseä kiinnostaisi free-airina laittaa, koska cäbistä jäi ylimääräiseksi 8" subi, joka siinä oli niin asennettuna ja hyvin toimi. Seiskaa tutkaillessani tajusin kuitenkin ettei ainakaan ihan yhtä helposti tähän saa niin asennettua koska takakyynärnojan kohdalla on jonkinlainen rautakehikko penkin selkänojassa. Joten olisin todella iloinen jos tähän saisi jotain kuvia ja pientä idean tynkää miten lähteä tuota toteuttamaan.
    VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
    MB Vito 116cdi 4x4 special
    BMW E92 320d
    Kawasaki Z750
    EX:
    E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      #17
      Ilmeisesti autossasi ei ole DSP:tä? Omassa kun on, niin subin asennus oli aika helppo homma toteuttaa: Powersetistä High/Low adapteri ja sen kytkentä DSP:n johdotukseen siellä takakontissa. Sillä saa aikaiseksi subilähdön ja osa maksaa n. 20 e. Virrat akulta sulakkeen kera. On helppo haaroittaa plussa, kun akun vieressä on se alkuperäinen jakorasia, jossa on tyhjiä paikkoja, ei siis tarvitse kytkeä johtoja suoraan akun napoihin. Itse halusin vielä säilyttää mahdollisuuden subin irrotukseen, jotta tavaratilaa tarvittaessa on, joten asensin autoon 12 tuumaisen subin erillisessä kotelossa ja kotelon kylkeen vahvistimen. Liitin vahvistimen ja johtojen väliin, niin subin irrotus käy hetkessä.

      Itse toteutin subin paremman paineen kulkemisen, poistamalla suksipussin ja sen kehyksen, mutta säilyttäen mahdollisuuden asentaa se takaisin (en siis rikkonut suksiluukkua, niin kuin kaveri vahingossa teki). Autossasi on ilmeisesti pellinpala siinä suksiluukun paikalla? Melkein kannattaa leikata se pala pois ja jos aikanaan myy auton, niin sitten voisi asentaa itse suksiluukun siihen reikään.

      Comment

      • juzu3
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 237

        #18
        Tässä nykyisessä seiskassa ei kyseistä pellinpalaa ole,vaan suksipussi niinkuin sullakin.vanhasta sen pellinpalan poistin ja subi oli siinä aukon vieressä omassa kotelossaan. Tässä nykyisessä on peltihärveli jota tarkoitan on siinä suksiluukun kohdalla selkänojassa,liittyy mielestäni kyynärnojaan. Edit: autossa ei ole dsptä,pioneerin mankka löytyy. Lähinnä haen tällä kuvia ja kokemuksia subin SIJAINNISTA JA KIINNITYKSISTÄ.en niinkään johdoista tai liittimista.
        Last edited by juzu3; 02-11-2009, 22:12.
        VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
        MB Vito 116cdi 4x4 special
        BMW E92 320d
        Kawasaki Z750
        EX:
        E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

        Comment

        • Touniks
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 6684
          • Muurame

          #19
          Lainataas yhden kysymyksen verran topikkia,eli onko kukaan asentanu e38:n subia takapenkin selkänojaan "free-airina" eli elementti kontin puolella ilman omaa koteloa?
          E30 cabriolet -92 M-Tech II
          E46 sedan -01
          Corolla

          Comment

          • juzu3
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2007
            • 237

            #20
            Eikö kukaan tosiaan oo freeairina asentanu seiskaan subia? No mulla jokatapauksesa sellanen rojekti edessä kunhan vaan aikaa löytyis jostain, täytyy jonkunnäkönen juttu varmaan siitä väsätä.:think
            VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
            MB Vito 116cdi 4x4 special
            BMW E92 320d
            Kawasaki Z750
            EX:
            E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

            Comment

            • Touniks
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 6684
              • Muurame

              #21
              Originally posted by juzu3 View Post
              Eikö kukaan tosiaan oo freeairina asentanu seiskaan subia? No mulla jokatapauksesa sellanen rojekti edessä kunhan vaan aikaa löytyis jostain, täytyy jonkunnäkönen juttu varmaan siitä väsätä.:think
              Mun autoon on joku entinen omistaja asentanut pioneerin 2-kelaisen subin,täytyis vaan laittaa vahvistin kiinni ja testata soiko se mitenkään...

              Sillä kyselin samaa hieman aiemmin että kannattaako nähdä vaivaa vahvistimen asennuksen kanssa...
              Last edited by Touniks; 08-11-2009, 09:25.
              E30 cabriolet -92 M-Tech II
              E46 sedan -01
              Corolla

              Comment

              • ariv
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 428
                • IISALMI

                #22
                Originally posted by juzu3 View Post
                Eikö kukaan tosiaan oo freeairina asentanu seiskaan subia? No mulla jokatapauksesa sellanen rojekti edessä kunhan vaan aikaa löytyis jostain, täytyy jonkunnäkönen juttu varmaan siitä väsätä.:think
                Olipa auto mikä tahansa ilman etulevyähän se ei toimi oikein koska sen pitää olla tarpeeksi suuri, tiivis ja paksu joka koskee myös koteloitua supparia, muuten elementti menee yksinkertaisesti akustiseen oikosulkuun, elikkä takaa tulevat ääniaallot tulevat vastakkaisessa vaiheessa eteen tuleviin ääniaaltoihin ja kumoavat toisensa.
                E38M57

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  #23
                  Moron
                  Nyt menee hieman asian sivusta mutta kuinkas moni on vaihtanut seiskan vakio soittimen toisenlaiseen? Mahtuuko tuollaisen operaation jälkeen alkuperäinen luukku lippa enään kääntymään siihen soittimen eteen? Tosin tuo nyt varmaan riippuu itse soittimestakin mutta noin yleisesti...
                  Ja sitten kun näissä nykyajan soittimissa on mahdollisuus ratti nappien toiminnalle, niin saako esim mid näyttöön tekstit niin kuin alkuperäisellä soittimella, onko missään soittimessa sellaista mahdollisuutta? (Vakio soittimessahan ei ole näyttöä)
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #24
                    Juhishan laittoi muinoi 750i:hinsä aftermarket soittimen joka meni piiloon luukun alle. Tuolla tarinaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=007&page=12
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #25
                      Pioneerin soittimet on tuntuneet poikkeuksetta mahtuvan sen lipan alle. Ite oon nyt viimesimmissä laitteissa tehny orkkissoittimeen linja-sisääntulo ja -ulostulot kolvaamalla. Siihen sitten mp3-soitin kiinni ja ulkoinen vahvistin + subi. Optimaalinen kombo ois 97 vuoden E36:n soitin, jossa i-bus väylä(lienee myöhempien vuosien E38:ssakin), siihen joku ipod-adapteri ja sitten pystys rattinappien kautta ohjaamaan ipodia.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3851
                        • Nokia

                        #26
                        Alpine CDE-9880R mahtuu lipan alle ja näppäinten väri osuu erinomaisen hyvin auton valaistukseen.

                        BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • juzu3
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 237

                          #27
                          Itsellä myös pioneerin soitin,deh5000ub muistaakseni ja hyvin mahtuu lipan taakse,plussana myös värit saa lähes samoiksi ku muut valot sisustassa. Ratin nappulat saa myös pienellä adapterijohdolla toimimaan.
                          VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                          MB Vito 116cdi 4x4 special
                          BMW E92 320d
                          Kawasaki Z750
                          EX:
                          E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                          Comment

                          • Spetke
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 3452
                            • Janakkala

                            #28
                            Onkos kenelläkään kokemuksia tuollaisista soittimista:
                            Kenwood car entertainment, car stereo, navigation, multimedia, receivers, Marine, motorsports, amplifiers, speakers, dashcam, accessories -

                            minkään laisia käyttökokemuksia?
                            Mainostaavat jopa jonkin sortin DSP:eetä tuossa, jossa olisi siis aikaviive säädöt? Näytön valaistuskin pitäisi saada vissiin muutettua...?
                            Näyttäisi olevan vielä alle 300€ hintaluokassa.
                            Last edited by Spetke; 17-11-2009, 21:12.
                            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                            Comment

                            • Tertsoni
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 145
                              • Satakunta

                              #29
                              Paineet myös hukassa

                              Itsellä kans 12" umpikotelo ja ei paljo kajuutassa jytise...

                              Miten jos heittäs tuolta hattuhyllyltä nuo alkuperäset kotelot pois ja suuntais subin ylöspäin?

                              Yritin jo mutta.... ja

                              On nuo sähkösäätöset takapenkit niin ei tahdo saada hattuhyllyä irti..
                              Onko joku irottanu/ testannu?
                              sigpic
                              EX: e46 316, e38 740, e39 525tds, e38 750, e39 528, e92 325d

                              Comment

                              • juzu3
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 237

                                #30
                                Originally posted by Tertsoni View Post
                                Itsellä kans 12" umpikotelo ja ei paljo kajuutassa jytise...

                                Miten jos heittäs tuolta hattuhyllyltä nuo alkuperäset kotelot pois ja suuntais subin ylöspäin?

                                Yritin jo mutta.... ja

                                On nuo sähkösäätöset takapenkit niin ei tahdo saada hattuhyllyä irti..
                                Onko joku irottanu/ testannu?
                                Mulla oli vanhassa seiskassa 12" subi omassa kotelossaan kontissa. Poistin "suksiluukun" kohdalta pellinpalan ja käänsin subikotelon osoittamaan siihen reikään. Alko jo jotain kuulua kabiiniinkin. Vanhassa autossa ei siis suksiluukkua vakiona ollut. Jos sullakaan ei oo, niin lähtee ihan helposti kontin "takaseinän" irroittamalla välipeltiin käsiksi. Pellin pala muutamalla pistehitsillä kiinni. Sitä voi suositella ainakin

                                Nykyiseen seiskaan pitäisi rakentaa free-air asennus lähitulevaisuudessa, teen siitä jonkinlaisen projektitopiikin kunhan hommat etenee.
                                VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
                                MB Vito 116cdi 4x4 special
                                BMW E92 320d
                                Kawasaki Z750
                                EX:
                                E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎