Mikä mahtaa mättää sinänsä muuten hyvässä e61 radiossa (vm. -05), kaupungissa kuuluu hyvin mutta maantiellä jopa vahvimmat asemat alkavat suhista ja kuuntelu on yhtä tuskaa. Hyviä ehdotuksia huotoa ajatellen?
							
						
					e61 radion huono kuuluvuus
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Todennäköisesti antennivahvistin on saanut kosteutta. Sama boxi tuon surullisen kuuluisan kaukkarin vastaanottimen kanssa. Rapiat 200 eskoa marmorilla. Itse voi vaihtaa puolessa tunnissa. Itsellä löytyy hyllystä yksi boxi jossa radio ei kuulu kunnolla, mutta kaukkariyksikkö toimii moitteetta...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
 Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
 ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
 Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mikäs on osanumero, jolla voi antennivahvaria tiskiltä tiedustella? Ymmärtääkseni viimeisissä versioissa vikaa olisi korjattu, eli vahvistin on paremmin suojattu?
 
 (onko BMW:hen muuten olemassa jotain ETKA/PET-tyyppistä luetteloa jossain netin syövereissä, josta voisi katsoa osanumerot kuntoon?)Matti
 E61 530DA (2005)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Radio
 
 Sen verran kerron omasta kokemuksesta:
 
 Samaa ongelmaa ollut jo pidemmän aikaa, ei kuulu radio. Vaihtoivat boxin, joka kuulemma oli hapettunut, muttei sekään mitään auttanut. Keskuslukkokaan ei toimi, muija on päässyt lihomaan eikä koirakaan enää tottele.
 
 Taitaa mennä johtojen räpläykseksi.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Auton rek.no tai vin no riittää. Saattaa nimitäin auton varustetaso vaikuttaa tuohon varaosan "malliin"?? Yleensä saat aina viimeisen version osasta koska varastoa ei ole => tilauskamaaOriginally posted by mattipuh View Postmikäs on osanumero, jolla voi antennivahvaria tiskiltä tiedustella? Ymmärtääkseni viimeisissä versioissa vikaa olisi korjattu, eli vahvistin on paremmin suojattu?
 
 Netistä en ole löytänyt, mutta marmorilta olen pyydettäessä listan saanut.Originally posted by mattipuh View Post(onko BMW:hen muuten olemassa jotain ETKA/PET-tyyppistä luetteloa jossain netin syövereissä, josta voisi katsoa osanumerot kuntoon?)Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
 Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
 ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
 Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voisko vika löytyä lamppupuolelta, eli jos alkuperäisten parkkipolttimoiden tilalla on ledit niin tämä voi aiheuttaa ongelmaa kuuluvuudessa?Originally posted by uppopallo View PostMikä mahtaa mättää sinänsä muuten hyvässä e61 radiossa (vm. -05), kaupungissa kuuluu hyvin mutta maantiellä jopa vahvimmat asemat alkavat suhista ja kuuntelu on yhtä tuskaa. Hyviä ehdotuksia huotoa ajatellen?
 
 edit, jaah oli noista ledeistä jo mainittu aikaisemminkin Jau:n toimesta.Last edited by Masatus; 10-06-2010, 19:49.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tuokin osa kannattaa tilata genuinelta Saksasta hintaan 153,27 € plus rahti 11 €...Originally posted by mattipuh View Posttattista. kävin toissap. marmoritiskiltä hakemassa uuden vahvarin, ja nyt illalla tarkoitus laittaa kiinni. hauska nähdä korjautuuko.
 
 Kannattaisi jossain vaiheessa mietiä kimppatilausta tuolta niin menee rahti minimiin.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
 Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
 ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
 Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 jes. suora tilaus sakuista on usein aina parempi.
 koetin irroitella spoikkaa e61:sestä, mutta osoittautui hankalaksi, kun tuo takalasi ei suostu aukeamaan. eli pitäisi olla TODELLA matala torx-avain, jos haluaisi spoikan saada irti ilman takaluukun lasin avausta.
 
 ymmärsin spoikan irroituksen tapahtuvan niin että lasi avataan erillään luukusta, jolloin pääsee paremmin käsiksi spoilerin alle. onko jotain toista tapaa irroittaa spoikka?
 
 liekö takaluukun lasi jumissa sähköprobleemien takia, vaiko sitten joku asetus mitä en vielä osaa käyttää.. ei auennut lasi ainakaan bemarin merkin yläpuolella olevasta kytkimestä.Matti
 E61 530DA (2005)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikös tuo takalasi aukea siitä takalasin pyyhkimen juuressa (alla) olevasta pienestä omasta "kahvasta" nostamalla?Originally posted by mattipuh View Postliekö takaluukun lasi jumissa sähköprobleemien takia, vaiko sitten joku asetus mitä en vielä osaa käyttää.. ei auennut lasi ainakaan bemarin merkin yläpuolella olevasta kytkimestä.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
 Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
 ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
 Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 jep, näin itsekin kuvittelin, muttei inahda. liekö johtosarjassa särki vai mikrokytkin mennyt tuosta napista. onko muuta tapaa avata tuo lasiluukku?
 periatteessa tuon ikkunan toimimattomuus ei nyt sinällään haittaa, riittää että takaluukku aukeaa.
 
 Taitaa vaan olla haasta tuo spoikan irroitus, jos ei ikkuna aukea.Matti
 E61 530DA (2005)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 hommasin eilen matalia torx-avaimia customoitavaksi -> rälläkällä ylimääräiset veks, että mahtuu paremmin lenkin avulla avaamaan. jos ei mahdu, niin sitten kysyn huollolta että onnistuuko heiltä jobi.
 
 paljosta vetoa, että huolto sanoo että onnistuu onnistuu, illalla hakemaan autoa, ja odottaa 500e lasku: no ei se onnistunutkaan, piti irroittaa koko takalasi.Matti
 E61 530DA (2005)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Takaluukun muoviverhoilu pois ja sen jälkeen saat lasin lukon avattua. Lukossa on pieni reikä, jonne esim. ruuvarilla tökkäät ja hieman väännät --> ikkuna avautuu.Originally posted by mattipuh View Postjep, näin itsekin kuvittelin, muttei inahda. liekö johtosarjassa särki vai mikrokytkin mennyt tuosta napista. onko muuta tapaa avata tuo lasiluukku?
 periatteessa tuon ikkunan toimimattomuus ei nyt sinällään haittaa, riittää että takaluukku aukeaa.
 
 Taitaa vaan olla haasta tuo spoikan irroitus, jos ei ikkuna aukea._______________
 E61 525dA -04
 E46 330CiA -00
 E46 318i -00
 E38 730i -95
 E30 316 -85
 E21 315 -84
 Comment

Comment