memebuy23buy

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IiroU
    replied
    Kokemuksia GK, OPTIMAL tai Metelli vesipumpuista? M67N orkkispumppu Suomesta noin 360€, hubauerilla 290€ ja bmwautoparts noin 230€. OPTIMAL olis josain paikassa satasen pintaan. Toinen satanen ja orkkista paikoilleen? Nämä oikeastaan ainoat merkit mitä löysin. Muutamia muita on myös, mutta ei saatavilla. Mitään nimekkäitä (INA, SKF) en edes löytänyt.

    Sen verran omaa kokemusta halvoista vesipumpuista, että kertalaakista laakeri ulos ja vedet perässä. Ei varoitellut mitään etukäteen... Sen sijaan E39 M57 orkkis vesipumppu alkoi pitämään ääntä ja vuotamaan, mutta pysyi läjässä uuden osan saapumiseen saakka.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    M-filter Allaway keskuspölynimurinsuodatin vaikutti kädessä kunnolliselle. Nedis merkkisessä päädyt mistä tiivistymisen pitäisi tapahtua olivat kivikovat ja rasvattu jollain kiinaöljyllä.

    Sori, ei nyt varsinaisesti autoon liity.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Tarkkana sitten vaan että ovat Made in Japan. Ei olisi tullut mieleenkään että NGK:ta tehdään jossain muuallakin, mutta tuohon Saabbiin saa myös Made in Francea, ja sellainen yksi toki sitten hajosi käsiin. Vain kerran aiemmin on tulppa hajonnut, no se olikin Made in Russia Bosch.
    Selvittelin tuota NGK valmistusta niin NGK:ta valmistetaan 24 eri paikassa.

    Tekoäly sanoi, että valmistys: Japani,Ranska,Indonesia,Iso-Britania ja Yhdydvallat ! Eli 5 paikkaa !?
    Last edited by junkkri; 13-03-2025, 19:49.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    SKF vetoakselin ostin E39:iin. Se oli made in China.
    Kuten tuon merkin laakeritkin usein nykyään.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    NGK:n sytytystulppia tulee myös Ranskasta, tosin ihan ne on toimineet. Mutta NGK:n hehkuja tulee Thaimaasta(!) ja ne on/oli ihan susia ainakin M57:ssa. Eka kyrvähti parissa viikossa ja siitä samaa tahtia lisää. Kun oli kolme/kuusi hengissä, niin löin Berut koneeseen (hehkuohjain ja johdot ja muut oli kunnossa) ja niillä menty nyt samassa autossa pari vuotta ja kaikki kunnossa vielä.

    E

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Denso laturi oli made in Japan. Maksoi jotain 250e. Tosin toyotaan. Ilmeisesti nyt kolmas samanlainen. Kilometreja joku 430tkm yhteensä eli reilu 200tkm per laturi.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Tarkkana sitten vaan että ovat Made in Japan. Ei olisi tullut mieleenkään että NGK:ta tehdään jossain muuallakin, mutta tuohon Saabbiin saa myös Made in Francea, ja sellainen yksi toki sitten hajosi käsiin. Vain kerran aiemmin on tulppa hajonnut, no se olikin Made in Russia Bosch.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Itse käyttänyt aina NGK ja ei ole ollut ongelmia.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Sytytystulpat Bosch vai NGK ??

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei oo kyl yksikään lemmyn osa tullu enään "made in germany" -versiona. Lemmy, SKF, TRW jne. kaikki ollu nykyään aasiassa tehtyä kuraa. Ainoastaan FAG on ollu enään turkissa tai muussa itäeuroopan maassa tehtyä ja ainakin näpeissä pyöritellessä laatu on vaikuttanu hyvältä. Nivelissä on ollu oikeesti vaseliiniakin, eikä vaan kynnellinen nurkassa näön vuoksi.

    Mut jos ei oo ollu FAG:ia saatavilla, niin oon tilannu vaan halvinta kiinan kuraa mm. maxgear kaikki on kestäny ainakin tähän asti. Nivelet oon survonu täyteen vaseliinia. En näe järkeä maksaa kalliista premium merkistä jos sieltä saa vaan kiinankuraa paketissa, kun sitä kiinankuraa saa paljon halvemmallakin.
    Ainakin E53 etupäähän reaktiotankojen pallonivelet FAG (turkkilaiset) merkkisinä liikkuivat jo puolet matkasta keskelle itsekseen kun väänsi reunaan, ettei nuo kovin tiukkoja kyllä ole, en tiedä sitten millaisia sulla oli?
    Kysyin asiasta AK24, josta ne ostin, videon kera, sekä valmistajalta. Kumpikaan ei vastannut. Kaipa nuo sitten pitää vaan laittaa paikalle.. entiset 400+ tonnia ajetut on timmit ja ehyet vieläkin. Tosin timmeys voi johtua osaksi siitä kun on prässillä irroteltu aiemmin, nuo kun ruostuu aika hyvin paikoilleen kun ovat yläpuolelta avoimena.

    SKF vetoakselin ostin E39:iin. Se oli made in China.

    Leave a comment:


  • peq
    replied
    Gates:in muoviset termostaatit yms varauksella. Näiden muovit tuntuu aika lelulta ja tuntuu halkeavan kiristäessä. Letkut hihnat ok. Jakopääsarjat sillä varauksella että ovat todella hankalia takuutapauksissa (korjaamoilta kuullut).

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    FTE jarrusatulat yms osat on olleet hyviä. Just tohon toisen merkkiseen yhden satulan sain. Joskus jotain TRW korjattuja satuloita heittänyt suoraan roskiin kun pölysuojakumi ei edes ollut paikallaan ja oisko niissä samoissa ollut kolhu banjo liitoksen tiivistepinnassa.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Swag 20936921 Sensor, Xenon light (headlight levelling). E83 autoon. Osa hyvin luultavasti alkuperäisen valmistajan. BMW numero hiottu pois, muuten osa aivan saman näköinen kuin bmw osa jonka otin irti autosta.

    Last edited by Kouris; 28-02-2025, 20:19.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Edelliset vaihtamani Lemmarin tukivarret oli myös Made in Turkey.

    Tosiaan sinne pallonivelen suojakumin alle kannattaa kurkata. Tuppaa merkistä riippumatta olla ilman rasvaa.
    Last edited by Heguli 31; 01-03-2025, 08:44.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Joo, fag tilaillut viimeaikoina itsekkin niveliin.

    Leave a comment:

Working...
X