Pitäiskö olla ketju huonoksi todetuille varaosavalmistajille?
Tuli e39:ä rempatessa vastaan Brembo nimellä myydyt käsijarrukengät joita ei vaan saanut pitämään mitenkään. Levyt ja vaijerit vaihtui sitä mukaa kun ei alkanu jarru ottaa. Kenkien kitkapinnoissa on joku mennyt perseelleen kun pinta kiillottuu heti välittömästi ensi jarrutuksessa.
Pikakorjauksena vanhat kuluneet kengät paikalleen ja pitää niinkun kuuluukin.
Maanantaikappaleita tuntuu löytyvän nykyään monelta "ennen hyvältä" valmistajaltakin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Hyväksi todettuja varaosavalmistajia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by aae30 View PostHieman yllättäen se olikin tuo mielestäni kiinalaisempi, joka vastasi lähemmäs BMW-leimoil varustettua,
mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.
*en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aae30 View Postmade in china:
- moottorin tukikumit molemminpuolin, joista kuvat alla
Kuten kuvista näkee, on noi suht erilaiset ja ilmeisesti eri muoteista kopioidut
Kolot päällä erikokoiset, ja toisessa tulee tuo kumi huomattavasti pidemmälle reunojen yli +
on pohjan tappikin eri metodilla metalliin väännetty(pyöreä nysä vs. suora ja tarkemman oloinen kohdistin).
Tullee e39 vahvasti saamaan puuttuvat hilunsa ohjaukseen/alustaan ei-tarvikkeena tämän perusteella...
edit: vielä tarkemmalla silmäyksellä paremmasta löytyi kumista bmw osanumero pois hiottuna, ja huonommassa valumuotin(?) aika-/vuosileimoja 8kpl (20)13-(20)20..
mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.
*en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.
Leave a comment:
-
-
Aikoinaan Monroe iskunvaimentimia meni autossa 3 paria 3 viikossa.
Monroe ja iskunvaimennin ei kuulu tosiaankaan samaan lauseeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostMiten voi Monroesta olla hyviä kokemuksia ?
Leave a comment:
-
-
Moog, Monroe ja SKF hyviä kokemuksia.
Mapco, Topran ja Febest ainoastaan huonoja kokemuksia.
Leave a comment:
-
-
Tuli tilattua e34:seen Lemförderin hiluja;
made in Germany:
- raidetanko (päädyt)
made in turkey:
- raidetanko (keski)
- kääntövarsi
made in czechia:
- raidetangon "holkki"/pusla
made in china:
- moottorin tukikumit molemminpuolin, joista kuvat alla
Kuten kuvista näkee, on noi suht erilaiset ja ilmeisesti eri muoteista kopioidut
Kolot päällä erikokoiset, ja toisessa tulee tuo kumi huomattavasti pidemmälle reunojen yli +
on pohjan tappikin eri metodilla metalliin väännetty(pyöreä nysä vs. suora ja tarkemman oloinen kohdistin).
Tullee e39 vahvasti saamaan puuttuvat hilunsa ohjaukseen/alustaan ei-tarvikkeena tämän perusteella...
edit: vielä tarkemmalla silmäyksellä paremmasta löytyi kumista bmw osanumero pois hiottuna, ja huonommassa valumuotin(?) aika-/vuosileimoja 8kpl (20)13-(20)20..Last edited by aae30; 06-05-2021, 23:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by hietase View PostLiikkuuko Helloista väärennöksiä?
Ihmetyttää kun ebayssa pari latvialaista myyjää myy e39:n xenon-umpiota noin 200 euroa halvemmalla kuin saksalaiset. Ilmoituksen mukaan olisi Hellan umpio, mutta myyntikuva on epämääräisen näköinen ja esim. vilkku näyttää erilaiselta kuin saksalaisten ilmoituksissa. Latviasta 300-350 euroa, Saksasta ei saa alle 500 euron. Esim. nämä:
Tuo polttimoko eron selittää? Varaosanumerolla hain.
Leave a comment:
-
-
Liikkuuko Helloista väärennöksiä?
Ihmetyttää kun ebayssa pari latvialaista myyjää myy e39:n xenon-umpiota noin 200 euroa halvemmalla kuin saksalaiset. Ilmoituksen mukaan olisi Hellan umpio, mutta myyntikuva on epämääräisen näköinen ja esim. vilkku näyttää erilaiselta kuin saksalaisten ilmoituksissa. Latviasta 300-350 euroa, Saksasta ei saa alle 500 euron. Esim. nämä:
Tuo polttimoko eron selittää? Varaosanumerolla hain.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostEi monroeta, paskat, vaihdoin 90-luvulla taakse e21:een, alle vuodessa selvät.
Ei delphiä, olen kuullut että kuraa.
Bmw ? Sachs Supertouring tai madallettuun Advantage.
Delphiä kyselen kun aika monessa paikassa myydään tuota ja monen olen kuullut kehuavan.
Iskunvaimentimet on tai olisi menossa vitoon kun kuullut että mersu käyttäisi orginaalina KYB:n iskareita.
Muuten kysely on lähinnä omiin harrastus autoihin (e28 ja 1502) johtavaa kyselyä sillä niihin ei viitsi laittaa mitään sekundaa.
Ja mitäpä tuossa voorumia lukee niin eipä sahcs-ja bilstein iskarit ole hyvää palautetta saaneet 2000-luvun puolella
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Redain View PostOnko muilla mitenkä kokemuksia eri iskareiden valmistajasta?
Vieläkö monroe on jokseenkaan järkevää kun jossain vaiheessa oli huippua olevinaan.
Onko kellään mitään suoraa sanottavaa Delphi:n osista?
Itsellä yhteen autoon tarvis vaihtaa takaiskarit ja katellut tuolta saksanmaalta eri vaihtoehtoja.
Löytyykö muilta kokemuksia KYB:in iskareista?
Ei delphiä, olen kuullut että kuraa.
Bmw ? Sachs Supertouring tai madallettuun Advantage.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Merkki View PostHyviä kokemuksia taas kyb iskareista, ajettu ~60tkm ja edelleen toimii.
Vieläkö monroe on jokseenkaan järkevää kun jossain vaiheessa oli huippua olevinaan.
Onko kellään mitään suoraa sanottavaa Delphi:n osista?
Itsellä yhteen autoon tarvis vaihtaa takaiskarit ja katellut tuolta saksanmaalta eri vaihtoehtoja.
Löytyykö muilta kokemuksia KYB:in iskareista?
Leave a comment:
-
Leave a comment: