memebuy23buy

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarger
    replied
    No eihän piraattituotteet firman omista tuotteista paskaa tee. Sehän on sama kuin ostais feikki-iPhonen ja sitten haukkuis oikeaa sen vuoksi

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    SKF on kyllä äkkiseltään vankka luotto,
    mistä tämä luotto tulee?
    ko. yrityksen nettisivuillakin isosti väärennöksistä, ja löytyy sovellukset aitouden varmistamiseen niin app storesta kuin google playsta, että kura heidän paketeista ei varmasti ole mikään myytti.

    olikohan e39-osiosta, kun löytyy esimerkkejä skf-paskaa asentaneista(, joista ainakin osalla laakereiden ostotkin suamesta).

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Rattiukko View Post
    SKF laakeri kesti puolisen vuotta. Korjaamo joka vaihtoi uuden tilalle olis sitä mieltä että FAG olisi hyvä laakerimerkki.

    Delphi jarrulevyt oli paketista avattuna kierot.
    SKF on kyllä äkkiseltään vankka luotto, FAG myös. Viimeksi tilatut laakerit olivat juurikin molempia, tosin latureihin.
    Ettei ois korjaamolla ollut harjoittelija asentamassa? Kun johonkinhan ne rasvanäpitkin suoran koulusta työllistyy, ja korjaamossa yleensä hommia ei tehdä mentaliteetilla "käytetty aika on toissijaista"

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    SKF laakeri kesti puolisen vuotta. Korjaamo joka vaihtoi uuden tilalle olis sitä mieltä että FAG olisi hyvä laakerimerkki.

    Delphi jarrulevyt oli paketista avattuna kierot.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    No ei kait sitä jarrutukseksi lasketa, eli tuskin siitä lasittuu.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Onko se sitten liian kovaa käyttöä kun lasittuu siinä vaiheessa kun kehii jarruja ja pyörittää rengasta käsin? Metriäkään ajamatta.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei kait niillä käsijarrukengillä ole tarkoituskaan jarrutella? Kengät ja palat lasittuu jos niitä uutena rasittaa liian voimakkaasti.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Pitäiskö olla ketju huonoksi todetuille varaosavalmistajille?
    Tuli e39:ä rempatessa vastaan Brembo nimellä myydyt käsijarrukengät joita ei vaan saanut pitämään mitenkään. Levyt ja vaijerit vaihtui sitä mukaa kun ei alkanu jarru ottaa. Kenkien kitkapinnoissa on joku mennyt perseelleen kun pinta kiillottuu heti välittömästi ensi jarrutuksessa.
    Pikakorjauksena vanhat kuluneet kengät paikalleen ja pitää niinkun kuuluukin.
    Maanantaikappaleita tuntuu löytyvän nykyään monelta "ennen hyvältä" valmistajaltakin.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Stuntman View Post
    Mistä tilasit?
    Aeromotorsilta tuli lemförderit n.35e/kpl, ja BMW-teilenä bmwautoparts.net:ist n.65e/kpl.

    Leave a comment:


  • Stuntman
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Hieman yllättäen se olikin tuo mielestäni kiinalaisempi, joka vastasi lähemmäs BMW-leimoil varustettua,
    mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.

    *en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.
    Mistä tilasit?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    made in china:
    - moottorin tukikumit molemminpuolin, joista kuvat alla



    Kuten kuvista näkee, on noi suht erilaiset ja ilmeisesti eri muoteista kopioidut
    Kolot päällä erikokoiset, ja toisessa tulee tuo kumi huomattavasti pidemmälle reunojen yli +
    on pohjan tappikin eri metodilla metalliin väännetty(pyöreä nysä vs. suora ja tarkemman oloinen kohdistin).

    Tullee e39 vahvasti saamaan puuttuvat hilunsa ohjaukseen/alustaan ei-tarvikkeena tämän perusteella...

    edit: vielä tarkemmalla silmäyksellä paremmasta löytyi kumista bmw osanumero pois hiottuna, ja huonommassa valumuotin(?) aika-/vuosileimoja 8kpl (20)13-(20)20..
    Hieman yllättäen se olikin tuo mielestäni kiinalaisempi, joka vastasi lähemmäs BMW-leimoil varustettua,
    mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.

    *en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Aikoinaan Monroe iskunvaimentimia meni autossa 3 paria 3 viikossa.
    Monroe ja iskunvaimennin ei kuulu tosiaankaan samaan lauseeseen.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miten voi Monroesta olla hyviä kokemuksia ?
    Täytynyt olla jotain muuta kuin iskareita.:think No joo, mulla on ollut mielipide, ettei Monroe ja iskunvaimennin kuulu samaan lauseeseen. Nytkin kyllä e36 käyttistoukassa on edessä Monroet ja takana kybit. Eihän niille paljoa ole kilometrejä tullut, mutta silti paremmin ovat kestäneet kuin kiinalaiset. Kuitenkin suosittelisin iskareiksi ennemmin Sachsia ja Bilsteinia.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Moog, Monroe ja SKF hyviä kokemuksia.

    Mapco, Topran ja Febest ainoastaan huonoja kokemuksia.
    Miten voi Monroesta olla hyviä kokemuksia ?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Moog, Monroe ja SKF hyviä kokemuksia.

    Mapco, Topran ja Febest ainoastaan huonoja kokemuksia.

    Leave a comment:

Working...
X