Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JJT
    replied
    Pitäiskö olla ketju huonoksi todetuille varaosavalmistajille?
    Tuli e39:ä rempatessa vastaan Brembo nimellä myydyt käsijarrukengät joita ei vaan saanut pitämään mitenkään. Levyt ja vaijerit vaihtui sitä mukaa kun ei alkanu jarru ottaa. Kenkien kitkapinnoissa on joku mennyt perseelleen kun pinta kiillottuu heti välittömästi ensi jarrutuksessa.
    Pikakorjauksena vanhat kuluneet kengät paikalleen ja pitää niinkun kuuluukin.
    Maanantaikappaleita tuntuu löytyvän nykyään monelta "ennen hyvältä" valmistajaltakin.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Stuntman View Post
    Mistä tilasit?
    Aeromotorsilta tuli lemförderit n.35e/kpl, ja BMW-teilenä bmwautoparts.net:ist n.65e/kpl.

    Leave a comment:


  • Stuntman
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    Hieman yllättäen se olikin tuo mielestäni kiinalaisempi, joka vastasi lähemmäs BMW-leimoil varustettua,
    mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.

    *en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.
    Mistä tilasit?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by aae30 View Post
    made in china:
    - moottorin tukikumit molemminpuolin, joista kuvat alla



    Kuten kuvista näkee, on noi suht erilaiset ja ilmeisesti eri muoteista kopioidut
    Kolot päällä erikokoiset, ja toisessa tulee tuo kumi huomattavasti pidemmälle reunojen yli +
    on pohjan tappikin eri metodilla metalliin väännetty(pyöreä nysä vs. suora ja tarkemman oloinen kohdistin).

    Tullee e39 vahvasti saamaan puuttuvat hilunsa ohjaukseen/alustaan ei-tarvikkeena tämän perusteella...

    edit: vielä tarkemmalla silmäyksellä paremmasta löytyi kumista bmw osanumero pois hiottuna, ja huonommassa valumuotin(?) aika-/vuosileimoja 8kpl (20)13-(20)20..
    Hieman yllättäen se olikin tuo mielestäni kiinalaisempi, joka vastasi lähemmäs BMW-leimoil varustettua,
    mutta on sekin silti selvästi tarvike, josta puuttuu mm.* "kartiot" pulttien päistä, jotka kyllä kohdistaa asentaessa mukavasti.

    *en kyllä rupea uutta alkup. halkomaan, niin jää sisäiset erot rakenteessa arvoitukseksi, vaikka noi lemförderit mielelläni uhraisinkin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Aikoinaan Monroe iskunvaimentimia meni autossa 3 paria 3 viikossa.
    Monroe ja iskunvaimennin ei kuulu tosiaankaan samaan lauseeseen.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miten voi Monroesta olla hyviä kokemuksia ?
    Täytynyt olla jotain muuta kuin iskareita.:think No joo, mulla on ollut mielipide, ettei Monroe ja iskunvaimennin kuulu samaan lauseeseen. Nytkin kyllä e36 käyttistoukassa on edessä Monroet ja takana kybit. Eihän niille paljoa ole kilometrejä tullut, mutta silti paremmin ovat kestäneet kuin kiinalaiset. Kuitenkin suosittelisin iskareiksi ennemmin Sachsia ja Bilsteinia.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Moog, Monroe ja SKF hyviä kokemuksia.

    Mapco, Topran ja Febest ainoastaan huonoja kokemuksia.
    Miten voi Monroesta olla hyviä kokemuksia ?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Moog, Monroe ja SKF hyviä kokemuksia.

    Mapco, Topran ja Febest ainoastaan huonoja kokemuksia.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ei bmw mutta Skf-paketissa pyöränlaakeri Jinlin China... Perkele.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Tuli tilattua e34:seen Lemförderin hiluja;
    made in Germany:
    - raidetanko (päädyt)
    made in turkey:
    - raidetanko (keski)
    - kääntövarsi
    made in czechia:
    - raidetangon "holkki"/pusla
    made in china:
    - moottorin tukikumit molemminpuolin, joista kuvat alla



    Kuten kuvista näkee, on noi suht erilaiset ja ilmeisesti eri muoteista kopioidut
    Kolot päällä erikokoiset, ja toisessa tulee tuo kumi huomattavasti pidemmälle reunojen yli +
    on pohjan tappikin eri metodilla metalliin väännetty(pyöreä nysä vs. suora ja tarkemman oloinen kohdistin).

    Tullee e39 vahvasti saamaan puuttuvat hilunsa ohjaukseen/alustaan ei-tarvikkeena tämän perusteella...

    edit: vielä tarkemmalla silmäyksellä paremmasta löytyi kumista bmw osanumero pois hiottuna, ja huonommassa valumuotin(?) aika-/vuosileimoja 8kpl (20)13-(20)20..
    Last edited by aae30; 06-05-2021, 23:53.

    Leave a comment:


  • Proppu
    replied
    Originally posted by hietase View Post
    Liikkuuko Helloista väärennöksiä?

    Ihmetyttää kun ebayssa pari latvialaista myyjää myy e39:n xenon-umpiota noin 200 euroa halvemmalla kuin saksalaiset. Ilmoituksen mukaan olisi Hellan umpio, mutta myyntikuva on epämääräisen näköinen ja esim. vilkku näyttää erilaiselta kuin saksalaisten ilmoituksissa. Latviasta 300-350 euroa, Saksasta ei saa alle 500 euron. Esim. nämä:





    Tuo polttimoko eron selittää? Varaosanumerolla hain.
    Tuosta molemmat OEM hella -> http://www.m.ebay.de/itm/NEUER-ORIGI...467?nav=SEARCH

    Leave a comment:


  • hietase
    replied
    Liikkuuko Helloista väärennöksiä?

    Ihmetyttää kun ebayssa pari latvialaista myyjää myy e39:n xenon-umpiota noin 200 euroa halvemmalla kuin saksalaiset. Ilmoituksen mukaan olisi Hellan umpio, mutta myyntikuva on epämääräisen näköinen ja esim. vilkku näyttää erilaiselta kuin saksalaisten ilmoituksissa. Latviasta 300-350 euroa, Saksasta ei saa alle 500 euron. Esim. nämä:





    Tuo polttimoko eron selittää? Varaosanumerolla hain.

    Leave a comment:


  • Redain
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei monroeta, paskat, vaihdoin 90-luvulla taakse e21:een, alle vuodessa selvät.
    Ei delphiä, olen kuullut että kuraa.
    Bmw ? Sachs Supertouring tai madallettuun Advantage.
    Nii no jos 90-luvulla on kokemusta niin onhan siitä jo toistakymmentä vuotta aikaa ja tiedä jos on ollut sulla maanantai versiot. (tiedä häntä)
    Delphiä kyselen kun aika monessa paikassa myydään tuota ja monen olen kuullut kehuavan.

    Iskunvaimentimet on tai olisi menossa vitoon kun kuullut että mersu käyttäisi orginaalina KYB:n iskareita.

    Muuten kysely on lähinnä omiin harrastus autoihin (e28 ja 1502) johtavaa kyselyä sillä niihin ei viitsi laittaa mitään sekundaa.
    Ja mitäpä tuossa voorumia lukee niin eipä sahcs-ja bilstein iskarit ole hyvää palautetta saaneet 2000-luvun puolella
    Last edited by Redain; 27-03-2017, 22:45. Reason: mainittu harrasteautot

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Redain View Post
    Onko muilla mitenkä kokemuksia eri iskareiden valmistajasta?
    Vieläkö monroe on jokseenkaan järkevää kun jossain vaiheessa oli huippua olevinaan.
    Onko kellään mitään suoraa sanottavaa Delphi:n osista?
    Itsellä yhteen autoon tarvis vaihtaa takaiskarit ja katellut tuolta saksanmaalta eri vaihtoehtoja.
    Löytyykö muilta kokemuksia KYB:in iskareista?
    Ei monroeta, paskat, vaihdoin 90-luvulla taakse e21:een, alle vuodessa selvät.
    Ei delphiä, olen kuullut että kuraa.
    Bmw ? Sachs Supertouring tai madallettuun Advantage.

    Leave a comment:


  • Redain
    replied
    Originally posted by Merkki View Post
    Hyviä kokemuksia taas kyb iskareista, ajettu ~60tkm ja edelleen toimii.
    Onko muilla mitenkä kokemuksia eri iskareiden valmistajasta?
    Vieläkö monroe on jokseenkaan järkevää kun jossain vaiheessa oli huippua olevinaan.
    Onko kellään mitään suoraa sanottavaa Delphi:n osista?
    Itsellä yhteen autoon tarvis vaihtaa takaiskarit ja katellut tuolta saksanmaalta eri vaihtoehtoja.
    Löytyykö muilta kokemuksia KYB:in iskareista?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎