Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kouris
    replied
    Hyväksi todettu varaosavalmistaja varmaan saa myös osat toimitettua. E83 orkkis "timantti" avain maksettu 2.12.24 enkä vieläkään ole sitä saanut ..onneksi ei kiire ole. Taisi varaosamyyjä kertoa joskus kuukausi sitten että bmw: llä jotain 2500 avainta backlogissa. Kai tämä on normaalia tänäpäivänä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Joo ei löydy INAa mistään. Kurkkasin heidän katalogista, jossa ei ollut edes koko pumppua. Liekö edes koskaan valmistettu heidän toimesta. Moniurahihnan kiristin löytyi, mutta poistunut valikoimista. Showroomissa pohdiskeltu arvaus osui oikeen, senkin valmistus loppunut.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jos ei INA:n pumppua saa tarvikkeena ni melkeen joutuu mennä orggiksella. M57:kaan joskus kauan sitten panin INA:n pumpun ja vielä se siellä toimii. Toki en tiiä oisko tuolla ehkä joku 40tkm ajeltu vasta, pumpulla siis.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Omassa M57 oli jostain syystä vaihdettu kun sen tuonne tolpille nostin, en muista nyt laitoinko sinne SKF merkkisen, mutta 418tkm ja nyt on kolmas vesipumppu, kun oli juuresta kostea tuo nykyinen.
    Varmaan aika paljon tuurissaan nuo, alkaa vaan olla laakerille aika kovat kilsat

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Minä otin Graf merkkisen M47 varten. Katselin vaan että on metallisiipi. Orkkiksella käsittääkseni rullattu jo 442 tonnia, ihan ok, ei vuoda ja kokeilin miltä tuntuu mennä kesänä, mutta onhan tuo jo aika kova määrä orkkis vesipumpulle.
    Grafia ei tuohon ollu enää saatavilla. Nuo orkkikset kestää kyllä hyvin, yhdessä M57 kesti vajaa 400tkm ja toisessa 370tkm.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Minä otin Graf merkkisen M47 varten. Katselin vaan että on metallisiipi. Orkkiksella käsittääkseni rullattu jo 442 tonnia, ihan ok, ei vuoda ja kokeilin miltä tuntuu mennä kesänä, mutta onhan tuo jo aika kova määrä orkkis vesipumpulle.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Noilla vaihtoehdoilla kyllä orggista.
    DOLZ olis vielä ollut, mutta eräs 745d omistaja varotteli ettei se ole sopiva. Kyseiseen malliin suunniteltu, mutta ylimääräinen reikä, josta nesteet valuu ulos.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Noilla vaihtoehdoilla kyllä orggista.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Kokemuksia GK, OPTIMAL tai Metelli vesipumpuista? M67N orkkispumppu Suomesta noin 360€, hubauerilla 290€ ja bmwautoparts noin 230€. OPTIMAL olis josain paikassa satasen pintaan. Toinen satanen ja orkkista paikoilleen? Nämä oikeastaan ainoat merkit mitä löysin. Muutamia muita on myös, mutta ei saatavilla. Mitään nimekkäitä (INA, SKF) en edes löytänyt.

    Sen verran omaa kokemusta halvoista vesipumpuista, että kertalaakista laakeri ulos ja vedet perässä. Ei varoitellut mitään etukäteen... Sen sijaan E39 M57 orkkis vesipumppu alkoi pitämään ääntä ja vuotamaan, mutta pysyi läjässä uuden osan saapumiseen saakka.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    M-filter Allaway keskuspölynimurinsuodatin vaikutti kädessä kunnolliselle. Nedis merkkisessä päädyt mistä tiivistymisen pitäisi tapahtua olivat kivikovat ja rasvattu jollain kiinaöljyllä.

    Sori, ei nyt varsinaisesti autoon liity.

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Tarkkana sitten vaan että ovat Made in Japan. Ei olisi tullut mieleenkään että NGK:ta tehdään jossain muuallakin, mutta tuohon Saabbiin saa myös Made in Francea, ja sellainen yksi toki sitten hajosi käsiin. Vain kerran aiemmin on tulppa hajonnut, no se olikin Made in Russia Bosch.
    Selvittelin tuota NGK valmistusta niin NGK:ta valmistetaan 24 eri paikassa.

    Tekoäly sanoi, että valmistys: Japani,Ranska,Indonesia,Iso-Britania ja Yhdydvallat ! Eli 5 paikkaa !?
    Last edited by junkkri; 13-03-2025, 19:49.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    SKF vetoakselin ostin E39:iin. Se oli made in China.
    Kuten tuon merkin laakeritkin usein nykyään.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    NGK:n sytytystulppia tulee myös Ranskasta, tosin ihan ne on toimineet. Mutta NGK:n hehkuja tulee Thaimaasta(!) ja ne on/oli ihan susia ainakin M57:ssa. Eka kyrvähti parissa viikossa ja siitä samaa tahtia lisää. Kun oli kolme/kuusi hengissä, niin löin Berut koneeseen (hehkuohjain ja johdot ja muut oli kunnossa) ja niillä menty nyt samassa autossa pari vuotta ja kaikki kunnossa vielä.

    E

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Denso laturi oli made in Japan. Maksoi jotain 250e. Tosin toyotaan. Ilmeisesti nyt kolmas samanlainen. Kilometreja joku 430tkm yhteensä eli reilu 200tkm per laturi.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Tarkkana sitten vaan että ovat Made in Japan. Ei olisi tullut mieleenkään että NGK:ta tehdään jossain muuallakin, mutta tuohon Saabbiin saa myös Made in Francea, ja sellainen yksi toki sitten hajosi käsiin. Vain kerran aiemmin on tulppa hajonnut, no se olikin Made in Russia Bosch.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎