memebuy23buy

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IiroU
    replied
    Lisätään vielä edelliseen, että Lemförder narinahelat ollut made in Germany joten niillä toistaseksi menty.

    Mä laitoin vaan CRC Multi grease, eikai nuo kauheille lämpötiloille ja laakeria suuremmille rasituksille joudu.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Tilasin e39:iin kaikki tukivarret, narinahelat yms. Fagina. Eteen alatukivarret SKF:ää, ku ei ollu FAGina Aeromotorssilla. Kaikki Turkkilaisia, paitti taakse ylätukivarret Taiwan. Iiron vinkistä, pitääpä kurkata kumien alle. Mitä rasvaa sinne kannattas laittaa?

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Fagia täällä kans asenneltu E65, E61 sekä E90 alle. Ihan vaan siitä syystä, että lähes poikkeuksetta puolet Lemförderin hinnasta. Mukaan saa usein myös kiinnityshilppeet.

    Rasvaa laitoin E65 taka-akselin ylempien takatukivarsien palloniveliin, kun näytti aika kuivalta. E90 koiranluut oli taasen hyvin rasvattu jo tehtaalta.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Itse laitoin e34 on fag puslattomat (sekä strongflexin keltaiset) ja fag tukivarsia myös e65 alla. Toistaiseksi toimineet. Melkein jo suosisin sitä lemförderiä ennemmin, mutta ei ilmeisesti pitkäikäisiä tarvikevarsia enää ole.

    Leave a comment:


  • Kal.ju
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Clavurion joskus sanoikin että sillä meni uudet Lemförderin yläpäät rikki vuodessa, kun noita valmistusmaita katselee niin selittää kyllä jotain
    Hep
    Viime kesänä vaihdoin E34:seen lemmyn yläpäät ja koiranluut. Toinen yläpää ei kestänyt edes kesän ajoja (vajaa 2000km) ja on nyt siis paskana. Made in Malaysia...

    Etupäästä on ruvennut kuulumaan muutenkin kolahduksia ja leimasedän kanssa todettiin että takimmaisten tukivarsien puslat ovat jo ihan notkeet. Nyt olisi tarkoitus noita tukivarsia uusia. Edellisen kerran ne uusittiin keväällä 2011 lemfördereihin ja näin pitkään ne kesti. Ajatuksena olisi nyt uusia varret (takimmaiset) niin että niihin laitettaisiin laakeroidut puslat. Puslallisia varsia näyttäisi olevan enemmän myynnissä kuin ilman puslaa. Onkohan tuollainen puslaton FAG merkkinen tukivarsi nyt mistään kotoisin? Vaikuttaisi ainoalta järkevältä tähän hetkeen.

    Onko se nyt niin että laatutarviketta ei ole enää olemassa?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Clavurion joskus sanoikin että sillä meni uudet Lemförderin yläpäät rikki vuodessa, kun noita valmistusmaita katselee niin selittää kyllä jotain

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Sachsia ja Lemförderiä tuli tilattua E39:n etuiskariremppaan. Lemförderin raidetangon päät Made in Malaysia, saas nähdä mitä kestävät, eivät kyllä maksaneetkaan juuri mitään. Sachsin pölysuojat ja pohjaanlyöntikumit Made in Kiinan yksipuoluediktatuuri, mutta itse iskarit ja yläpäät onneksi vielä Made in Germany.

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Hyväksi todettu varaosavalmistaja varmaan saa myös osat toimitettua. E83 orkkis "timantti" avain maksettu 2.12.24 enkä vieläkään ole sitä saanut ..onneksi ei kiire ole. Taisi varaosamyyjä kertoa joskus kuukausi sitten että bmw: llä jotain 2500 avainta backlogissa. Kai tämä on normaalia tänäpäivänä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Joo ei löydy INAa mistään. Kurkkasin heidän katalogista, jossa ei ollut edes koko pumppua. Liekö edes koskaan valmistettu heidän toimesta. Moniurahihnan kiristin löytyi, mutta poistunut valikoimista. Showroomissa pohdiskeltu arvaus osui oikeen, senkin valmistus loppunut.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Jos ei INA:n pumppua saa tarvikkeena ni melkeen joutuu mennä orggiksella. M57:kaan joskus kauan sitten panin INA:n pumpun ja vielä se siellä toimii. Toki en tiiä oisko tuolla ehkä joku 40tkm ajeltu vasta, pumpulla siis.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Omassa M57 oli jostain syystä vaihdettu kun sen tuonne tolpille nostin, en muista nyt laitoinko sinne SKF merkkisen, mutta 418tkm ja nyt on kolmas vesipumppu, kun oli juuresta kostea tuo nykyinen.
    Varmaan aika paljon tuurissaan nuo, alkaa vaan olla laakerille aika kovat kilsat

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Minä otin Graf merkkisen M47 varten. Katselin vaan että on metallisiipi. Orkkiksella käsittääkseni rullattu jo 442 tonnia, ihan ok, ei vuoda ja kokeilin miltä tuntuu mennä kesänä, mutta onhan tuo jo aika kova määrä orkkis vesipumpulle.
    Grafia ei tuohon ollu enää saatavilla. Nuo orkkikset kestää kyllä hyvin, yhdessä M57 kesti vajaa 400tkm ja toisessa 370tkm.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Minä otin Graf merkkisen M47 varten. Katselin vaan että on metallisiipi. Orkkiksella käsittääkseni rullattu jo 442 tonnia, ihan ok, ei vuoda ja kokeilin miltä tuntuu mennä kesänä, mutta onhan tuo jo aika kova määrä orkkis vesipumpulle.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Noilla vaihtoehdoilla kyllä orggista.
    DOLZ olis vielä ollut, mutta eräs 745d omistaja varotteli ettei se ole sopiva. Kyseiseen malliin suunniteltu, mutta ylimääräinen reikä, josta nesteet valuu ulos.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Noilla vaihtoehdoilla kyllä orggista.

    Leave a comment:

Working...
X