memebuy23buy

Hyväksi todettuja varaosavalmistajia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rattiukko
    replied
    Viitisen vuotta sitten asennetut 100 000km ajetut Lemförder E61 reaktiotangon pallonivelet jotka nelivetoon saa erikseen vaihdettua oli kuin pakasta vedetty. Niissä oli sama tiukkuus niveltä väännellessä kuin uutena. Ne tuli vaihdettua samalla kun puslat meni vaihtoon. Mahtoiko olla virhe vaihtaa...?

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Ei näköjään voi enää luottaa Lemförderinkään laatuun. Vuosi sitten vaihdoin pallonivelen ja nyt on suojakumi pykinyt lähes puhki koko kehän matkalta. Tähän asti tuolta merkiltä on saanut ihan hyvää tavaraa.
    F01 taka-akselin Lemförderin koiranluut oli made in Turkey. Kestääköhän 12v ja 300tkm niiku edelliset?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Ei näköjään voi enää luottaa Lemförderinkään laatuun. Vuosi sitten vaihdoin pallonivelen ja nyt on suojakumi pykinyt lähes puhki koko kehän matkalta. Tähän asti tuolta merkiltä on saanut ihan hyvää tavaraa.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Tässä melko tuoretta kokemusta Kiinassa tehdyistä (yleensä ihan hyvien merkkien osista):

    - HELLAn EGR-painesäädin (made in China) sahaa edestakaisin EGR-venttiiliä (ja sen seurauksena sahaa ilmamäärä ja EGR koko ajan ylös ja alas), kun Pierburg ohjaa samassa autossa ihan stabiilisti ilman tuollaista edestakaisin heilumista
    - Wahler/BorgWarner EGR-venttiili (made in China) krouvia tekoa ulkoisesti ja yksi kierteytys kokonaan tekemättä osaan ja vielä reikä isompi kuin kierre, niin ei pysty edes tekemään itse jälkikäteen

    Kiinasta tietysti periaatteessa saa ihan mitä tahansa laatua rahalla, jos miettii, mitä siellä oikeasti valmistetaan (vaikka nyt kulutuselektroniikka tai isojen autonvalmistajien siellä tehdyt masiinat). Mutta tämä aftermarket varaosien laatu on kyllä aika surullista katsottavaa, jos haluaisi autonsa kerrasta kuntoon eikä kokeilevasti.


    E

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Saisivat tehdä lainsäädännön että tuotteen valmistusmaa on pakko ilmoittaa. Loppuis heti tämä ongelma.
    Tästä olen täysin samaa mieltä. Pätee toki kaikkeen muuhunkin, kuin autojen osiin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Saisivat tehdä lainsäädännön että tuotteen valmistusmaa on pakko ilmoittaa. Loppuis heti tämä ongelma.

    Leave a comment:


  • Flamen
    replied
    Hengstin öljynhuohotinosat tulee Kiinasta ainakin E39 koriseen, kun taas Hengst öljynsuodattimet tulee Saksasta. Gatesin letkut ja putket, olkoon ne sitten jäähdytinnesteelle tai öljylle, tulee omien tilausten mukaan Turkista. Febi-Bilsteinin jakopäänosat on kaikki olleet tällä hetkellä saksalaisia. Kyllä se menee rajusti siihen suuntaan, että tuotantoa siirretään kovien katteiden perässä halpatuotantomaihin. Ulkomailla kun teetätetään, niin päästään kolmasosalla kustannuksista verrattuna eurooppaan.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post

    Johtunee osittain siitä, että valmistusmaa saattaa olla lähes mitä sattuu nykyään. Merkistä riippumatta.
    Joo kyllä. Se tuo valmistettu Kiinassa tuntuu tuhoavan laadun osasta kuin osasta. Ennemmin otan minkä tahansa osan kuin osan joka on valmistettu Kiinassa, oli merkkiosa tai ei.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by _ville View Post
    M50 pitäisi vaihdella venavarren kumit kun tuossa konetta kasailee. Suosituksia merkistä?
    Victor reinzia aikasempiin laittannu. Nyt sattu elringit.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Ei ne hyvätkään merkit aina hyviä ole.
    Johtunee osittain siitä, että valmistusmaa saattaa olla lähes mitä sattuu nykyään. Merkistä riippumatta.

    Leave a comment:


  • Fubar
    replied
    Originally posted by |foder| View Post
    Maaliskuun viimeinen päivä vaihtelin TRW raidetangonpäät. Toukokuussa jo molemmat väljät.
    Nolona täytyy myöntää etten vieläkään ole ehtinyt niitä vaihtamaan uusiin mutta seuraavat eivät tule olemaan TRW.
    Ei ne hyvätkään merkit aina hyviä ole.
    Minulla hajosi Brembon made in Italy kytkimen pääsylinteri harrasteesta noin 500km ajon jälkeen.
    Saattoi olla se kuuluisa maanantaikappale tai sitten Brembonkin laatu on laskenut..

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Maaliskuun viimeinen päivä vaihtelin TRW raidetangonpäät. Toukokuussa jo molemmat väljät.
    Nolona täytyy myöntää etten vieläkään ole ehtinyt niitä vaihtamaan uusiin mutta seuraavat eivät tule olemaan TRW.
    Ei ne hyvätkään merkit aina hyviä ole.

    Leave a comment:


  • _ville
    replied
    M50 pitäisi vaihdella venavarren kumit kun tuossa konetta kasailee. Suosituksia merkistä?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Jees Just luin tossa kyllä 50tkm jälkeen losahtaneesta SKF vesipumpusta

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    No eihän piraattituotteet firman omista tuotteista paskaa tee. Sehän on sama kuin ostais feikki-iPhonen ja sitten haukkuis oikeaa sen vuoksi
    ei tietenkään, mutta noi suamesta ostetut tuskin feikkejä olleet, että kyllä ne vain aitoakin paskaa vääntää.

    edit: pointti oli, että tuskin kukaan kuullut feikki FAGeista tai feikki TRWeistä jne., eli varaa valita parempikin on.
    Last edited by aae30; 27-07-2024, 12:25.

    Leave a comment:

Working...
X