Eipä sitä ihan hirveästi tarvisi edes vuokrata että nuo kulut saa katettua... 200e 1-2 tunnin ajelusta ei olisi ihan älytön hinta. Voisi kuvitella että aika helposti saisi 1000-2000e kuussa kesällä vuokratuloja. Ei toi mikään huono idea ole. Avomallina vielä ja siistit teippaukset kylkee, niin auto mainostaisi kivasti itseään liikenteessä...
En nyt ole aivan varma, että mikä tässä on homman jujuna, että ollaanko perustamassa autovuokraamoa vai ostamassa hieman eksoottisempaa harrastepeliä, jonka kustannuksia halutaan laskea, vuokraamalla sitä muille. Joka tapauksessa auton vuokraaminen olisi liiketoimintaa ja se toisi omat kustannuksensa ja vaivansa hommaan. Itseäni ainakin mietityttäisi koko homman järkevyys, jos yksittäinen harrastepeli tuottaisi noin paljon vaivaa. :think
En nyt ole aivan varma, että mikä tässä on homman jujuna, että ollaanko perustamassa autovuokraamoa vai ostamassa hieman eksoottisempaa harrastepeliä, jonka kustannuksia halutaan laskea, vuokraamalla sitä muille. Joka tapauksessa auton vuokraaminen olisi liiketoimintaa ja se toisi omat kustannuksensa ja vaivansa hommaan. Itseäni ainakin mietityttäisi koko homman järkevyys, jos yksittäinen harrastepeli tuottaisi noin paljon vaivaa. :think
Kerroppa mikä siinä olisi niin hirveä vaiva? Pistää firman pystyyn ja ostaa auton sille firmalle vuokraus käyttöön. Sitten teippaa auton ja tekee nettisivut. Kaikki kulut saa vähennyksiin. Veikkaan että kysyntää olis niin paljon, että saisi valkata kenen antaa autolla ajaa... Sitten ajelisi itse sillä siinä sivussa. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin aivan loistava idea, jos on vähänkin bisnes mieltä ja haluaa itsekin ko. auton.
Kerroppa mikä siinä olisi niin hirveä vaiva? Pistää firman pystyyn ja ostaa auton sille firmalle vuokraus käyttöön. Sitten teippaa auton ja tekee nettisivut. Kaikki kulut saa vähennyksiin. Veikkaan että kysyntää olis niin paljon, että saisi valkata kenen antaa autolla ajaa... Sitten ajelisi itse sillä siinä sivussa. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin aivan loistava idea, jos on vähänkin bisnes mieltä ja haluaa itsekin ko. auton.
Äkkiä ajateltuna ehkä noin. Hieman kuitenkin kiinnostaisi homman taustat. Onko siis tarkoitus vuokrata autoa vain silloin tällöin kun se itselle huvittaa, eikä niin väliä, vaikka vähän tulisikin persnettoa, kunhan auton ylläpitokuluista saa osan pois. Vai onko hommaa tarkoitus pyörittää jonkinlaisella voitolla? Jos sitten tuntiveloitus laitetaan tarpeeksi alas, niin kysyntää varmaan löytyy ihan riittävästi, mutta silloin myös auto kuluu nopeammin ja vaatii useammin huoltoa. Varsinkin jos kyse on vuokrapelistä, jota vuokraajat tuskin säälivät. Jos ehtona on, että auton omistaja on aina mukana, niin tuokin todennäköisesti rajoittaa vuokraamista. Kaikki eivät välttämättä halua auton omistajaa mukaan ja toisaalta onko auton omistaja edes aina tavoitettavissa? Jonkun verranhan se silloin sitoisi myös auton omistajaa, että jos on sovittu vuokrasta ja mukana pitää olla, niin omat aikataulut pitää sovittaa sen mukaan.
Toinen kysymys liittyy sitten tuohon liiketoimintaan. Jos hommaa pyöritetään toiminimellä, niin silloin se ei kauheita peliliikkeitä vaadi, mutta tuottaa työtä kuitenkin. On myös hyvä huomata, että verovähennyksistä ei ole paljon iloa, jollei tee tulosta, josta vähentää kuluja.
Kolmas seikka on sitten vakuutus. Onko mahdollisesti selvitetty vakuuttamisesta aiheutuneet kustannukset? Lisäksi, mikä tulisi olemaan auton omavastuu? Vaikka auton saisi 50€:lla päiväksi käyttöön, niin halukasta vuokraajakuntaa rajoittaa kuitenkin varmasti se seikka, jos omavastuu laskettaisiin tuhansissa. Tuollaisen auton vakuuttaminen, varsinkin vuokrauskäyttöön, ei takuulla olisi halpaa.
Voisin maksaa 300€/2 tuntia. Itse kun olen poikasesta asti ollut autohullu, ja Ferrari julisteita oli huoneen seinät täynnä, niin en pidä muutamaa satasta pahana hintana tuollaisesta kokemuksesta. Varmaan mikään enää tuntuis miltään sen jälkeen
Jos itselläni olisi oma, nykypäivän Ferrari, niin en antaisi vuokralle mistään hinnasta. Tietääkseni näissä vekottimissa huoltovälit on melko lyhyet, ja huollot on varmasti erittäin hintavia osineen töineen :think
Ostetaanko pande fefe pokeen? Yksi italiainen juuri tuollaista tarjosi ostettavaksi taxfreenä, kyllä tuollasella ajelee kun yksi kaveri omisti tuollaisen avo modenan 2012 vuonna niin järisyttävä pelihän se on ja tampereella joka toisessa kadunkulmassa joku vilkuttaa tai sitten se pertti kiroaa "perseaukisia". Koeajajista on itselle tullut ainakin osittain jo semmoinen nenä ku noita porscheja ja erikoisempia kauppaa niin oikeestaan kun kaveria hetken jututtaa niin sen osaa jo haistaa onko se vain ostomielellä vai ihan testaamassa, suurin pettymys varmasti koeajajalle on kun minä lähden aina mukaan ja nopeusrajoitusten mukaan mennään, sitten kun on maksettu niin saa päästää kuin sielu sietää. Mutta eniten koeajajia oli e46 m3:lle
Häissä ja yritysten virkistysilloissa saattais olla myös kysyntää.
Itse olen sivusilmällä etsinyt erikoisautoa hamassa tulevaisuudessa oleviin häihin ja voisin fefestä sinä päivänä maksaa sen 500e kun on once in a lifetime.
Voisin toki joskus tommosen tunniksi pariksi vuokrata, jos hinta ois järkevä. :think Tuollaisen vuokratoiminnan pyörittämistä taas en pidä kovin järkevänä. Työmäärä ja stressi saatuun nautintoon verrattuna on luultaavsti melko suuri.
Jos pistät sen 100ke kiinni tommoseen kohtuukuntoiseen autoon ja vuokraat sitä vuoden, niin auton arvo on luultavasti vuoden jälkeen tippunu jonnekkin 70ke paikkeille. Ferrareissa jos jossakin arvoon vaikuttaa huomattavassa määrin ajokilometrit ja auton historia.
Vuokrauskäytössä ollut auto on sen verta epäillyttävä, että myydessä häviää tolkuttomasti rahaa. Toinen juttu on nuo huollot/korjaukset. Ei tuu ihan ilmaiseksi, jos kesässä tulee esim 20 000km (~20 viikkoa x 1000km/vk). Vois luulla, ettei joku 5000e/vuosi oo kovin kaukana totuudesta tommosessa käytössä, jos auton haluaa pitää siistissä kunnossa.
Eli jos vuokratuloilla keräilee sen ~35ke kesässä, niin saattaa päästä omilleen. Pikaisella laskemisella vuokratuotto pitäis olla noilla ajomäärillä 1750e/viikko. Saattaa vaatia melkoisia ponnisteluita tuollainen. :think Tässähän ei oo sitten mukana vielä työpalkka eikä vakuutukset. Työtuntejahan tuohon hommaan menee varmuudella ainakin 10 tuntia viikossa.
Jos sitten ajattelisi, että pyrkis vuokraamaan autoa vähemmän, niin hommasta tulis vieläkin kannattamattomampaa. Tuon ikäisessä fefessä tollaisessa käytössä tuo arvonalenema on niin suuri, että menee vielä vaikeammaksi.
Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Tässä varmaan suunnitellaan pimeää vuokrausta, jolloin veroja ei tuloista makseta ja auton voi myydä yksityiskäytössä olleena eteenpäin ?
Hääkommenttiin, että nykyään se ei ole enää "once in a liftime ".
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
mulla oli aikanaan viikonlopun ajan päivähoidossa avomallinen Modena, ja kaiken rehellisyyden nimessä en ko. autosta maksaisi niitä siirtosummia mitä niistä pyydetään. MINUN mielestäni aivan liian huonosti tehty auto, eli vaikka mosan saundit on mahtavat, niin Se vaan ei riitä tasapainottamaan sitä pettymystä minkä auton yleinen laatu tuottaa.
lisäksi tällaiselle köyhälle tuollaisella autolla ajaminen aiheuttaa silmittömän stressin, esim kaivariin auton parkkiin jättäminen hyvillä mielin on mahdoton ajatus.
vuokraisinko tuollaisen 900€/päivä? En missään tapauksessa, ei ole sen arvoinen.
mieluummin vuokraisin esim Porschen GT3:n, siitä voisi jotain jo maksaakin, mutta sittenkin siten, että sitä pääsisi ajamaan radalle.
eli: vaikkapa kolme spessu-autoa, ja vuokraisi radan, ja sitten myisi ratatestejä. Silloin olisi hommassa myös jotain sisältöä. Pelkkä pillurallivuokraus ei kiinnostaisi itseäni yhtään.
Åressa käydessäni hiihtolomaviikolla bongasin (liian myöhään) kadulta Lambo Gallardo Superleggeran, jolla olisi päässyt järven jäälle vetämään ratakierroksia.
Hinnat oli jotenkin
5 kiekkaa 1000 kruunua
10 kiekkaa 1500 kruunua
Eli alta 200 euron olisi päässyt kiskomaan noi 10 kierrosta ihan OK mittaisella radalla. Olisin mennyt, jos en olisi huomannut sitä vasta lähtöpäivän aattoiltana.
Tuollainen tiellä köröttely Fefellä ei kiinnostaisi oikein mihinkään hintaan.
Comment