Kuten kerrottu, niin eka joka tekee nuo kaikki alle tonnilla kondikseen, saa homman jos joudun itse maksumieheksi. Taitaa olla puheita vaan nämä "hinta-arviot".
Perhana kun asuu näin "kaukana", olis ollut helpot 999 euroa siinä
Se että myydään paskaa toimivana. Jos olisin halunnut maksaa 2500 ekeä ylimääräistä niin olisin suoraan hakenut sen verran hintavamman auton. Webastoa ihmetteleville tiedoksi, että Laakkosella sanoivat koko roskan menevän vaihtoon kun sieltä tulee vikakoodeja.
Oletko miettinyt miksi se sun autosi maksaa yli 100ke vähemmän kuin uutena? Ja mitä tuon hintaluokan auton korjaaminen/ylläpitäminen maksaa tässä vaiheessa kun se ei enää ole elinkaarensa alkupäässä? Jos ihan kirkkain silmin väität että sulle on "myyty paskaa" niin kerro tyhmälle miten automyyjä/kauppias pystyy paikantamaan sellaiset ominaisuudet joita se Autotohtorikaan ei ollut löytänyt? Meneekö auton moottori vaihtoon jos siitä tulee vikakoodi?
No itse loogisesti ajatellen koen että "merkkiliike" on se paikka josta saan sen oikean tiedon, kun olen tällainen auton käyttäjä enkä sen enempää näistä tiedä. Pikkasen vaikea luottaa mihinkään muuhun kun ei kokemuksia ole. Samaa höpöhöpöähän ne hinnat voivat olla jossain muuallakin. Edelleenkin, korjaan tuon koko setin erittäin mielelläni sillä max tonnilla jo joku sen tekee. Ehdotuksia?
Toivotaan ettei missään vaiheessa tule näiden V8 koneiden tyyppivikoja sulle, siinä onkin merkkiliikkeessä leuka lattiassa kun toteavat että jäähdytysputki on murtunut, vaihdetaan kone a' 15ke
Arkadianmäelle vaan vaikutamaan, jos kuluttajansuoja ei sinusta toimi Suomessa. Olisiko vika näissä "autoliikkeissä", jos tarvitsee asioista riidellä. Entä jos vaikka katsottais ne myytävät vehkeet pikkasen paremmin läpi ennen myyntin laittamista.
Ei tuunatussa 12 vuotta vanhassa 1/4 uuden hinnasta olevassa autossa vaan voi olla kaikki niin kuin uudessa. Oikeesti se järki käteen nyt, toi 600e hyvitys oli jo ihan asiallinen.
Ennenkuin luen tätä ketjua yhtään, haluan kertoa, että liikkeestä auton ostaneena ja sinne vaihdokin tyrkänneenä en voi kyllä suositella kenellekkään.
Kova hinku on kauppa tehdä nopeasti ja puhelimitse, mutta kun varusteet on ilmoitettu väärin ja jotain puuttuu, on jälkeenpäin tämän venkoilijan kanssa sula mahdottomuus tulla toimeen. Saatikka jos vaihdossa menneessä autossa sattuu joskus uudella omistajalla tulemaan jotain vikaa.
Minulla koitti liike maksattaa jälkeenpäin kuluja kun oli uusi omistaja autosta jotain hajottanut. Kehui vielä vaihdossa mennyttä autoa todella hienokuntoiseksi yksilöksi ja toimii kuten pitää.. Hermo meni kovasti, joten puhelimessa sanoin ko. "herrasmiehelle" suht suoraan että tiedän tasantarkkaan miten tämä kuvio menee, kannattaa lopettaa ajoissa.
Ostamani autosta puuttui varusteita lähes 8000e edestä verrattuna siihen mitä luki ilmoituksessa. Talvirenkaat tuli joskus keskellä talvea, jotka eivät olleet ees siitä autosta. Ostin siis itse talvirenkaat kun niitä tarvitsin. Mutta toimitti silti saksakitat, kuten lupasi että ajettavat on talvirenkaat... Koukku piti löytyä. No ei löytynyt. Laakkosella 1300e, mutta eBaysta sain 500e hommattua senkin.
Paljon pientä nippelinappelia puuttui mitä piti olla. No, tein kaupat puhelimessa ja uskoin myyjää.
Kun tämän "herrasmiehen" kanssa oli puhelimessa, syntyi kyllä melkoinen stereotypia miehen olemuksesa. Vaihdossa menneestä autosta muutamat ostajakanditaatit soittelivat suoraan minulle ja kysyin minkälainen sälli siellä oikein oli liikkeessä vastassa. Mielikuviin piirsin kuvan henkilöstä ja kun oikean kuvan näin, olivat ne identtisiä.
Jos lupaavat esim. huoltokirjan laittaa postitse. Varaudu siihen että postiosoitteesi on väärä, eikä se koskaan löydä perille
En halua julkisesti lähteä mustamaalaamaan paikkaa tämänpäivän internetissä, mutta pitäkää silmänne auki.... Siksi en viittaa tähän liikkeeseen missään kohdassa kirjoitustani suoranaisesti, mutta jokainen joka tämän lukee tehkööt omat johtopäätökset mistä auton ostin ja kenen kanssa kaupat tein.
Kuluttaja-asiamiehen kanssa tuli soiteltua enemmänkin. Oli tämä liikekkin ollut yhteydessä kun oli tämän vaihdokin uusi omistaja jotain hajottanut. 70e osan remontti oli kuulemma 8000e remontti. Raha taisi kiilua silmissä. Ja olipahan katettakin minun entisen autoni kohdalla yli 10 000e. Rohkeni vielä sanoa, että "mennään raastupaan kattomaan kummaltako loppuu ensin rahat". Taisin todeta tähän tyynesti muistaakseni "mielellään" tai jotain vastaavaa.
Kuluttaja-asiamies ei voi valitettavasti kuin vain suositella liikkeelle että hyvittävät jotain. Valitettavasti.
Toki tässä pitäisi yrittää ymmärtää asiakkaankin puolta kun "uuteen" juuri ostettuun autoon tulee vikaa jonka tuo laakkonen tiputtaa maanpinnalle aika rohkealla summalla. Mutta jos olisin itse sipilä, en minäkään tulisi vastaan varmaankaan tuon enempää. Itsellenikin on muutama tuollainen keissi tullut jolloin ollaan oltu kuluttujasuojaan ja ties minnekä yhteydessä vain muutaman satasen lohkolämmittimen takia jotka olen kuitenkin maksanut mutta en asiakkaan arvion perusteella.
Comment