Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Virosta?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ale-ksi
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 275
    • Finland

Originally posted by pope View Post
    Tullut katseltua virosta taas auto ja erään yksilön omistajanvaihdoshistorista löytyi tämmöinen:

29.12.2010 registration certification stolen/burnt, changin users

Olisiko jollain tietoa mistä kannattaisi lähteä selvittämään mitä tuossa on tapahtunut? Palanutta autoa ei viitsisi ostaa.
    Tuon perusteella rekisteröintiin vaadittavat tositteet on varastettu/palaneet, ei koko auto.

Comment

• inno.o
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 293
      • Salo

Kun asia saattaa tulla ajankohtaiseksi niin mitä lappuja minun pitää saada myyjältä Viron päässä, jotta auto on minun ja saan sen ongelmitta suomessa nimiini?

Tietenkin kauppakirja tehdään, mutta onko siellä joku käytäntö miten toimia kun auto poistuu maasta?

Comment

• protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1361
        • Tampere

Originally posted by inno.o View Post
        Kun asia saattaa tulla ajankohtaiseksi niin mitä lappuja minun pitää saada myyjältä Viron päässä, jotta auto on minun ja saan sen ongelmitta suomessa nimiini?

Tietenkin kauppakirja tehdään, mutta onko siellä joku käytäntö miten toimia kun auto poistuu maasta?
        Kauppakirja ja rekisteriote. Sinun ei tarvitse huolehtia viennistä, ainoastaan tuonnista.

Comment

• inno.o
          BTCF Member
          • Apr 2014
          • 293
          • Salo

Originally posted by protoni View Post
          Kauppakirja ja rekisteriote. Sinun ei tarvitse huolehtia viennistä, ainoastaan tuonnista.
          Eli ei mitään luovarin tapaista järjestelmää ole? Lähinnä tolla viennillä meinasin että onko tarvetta käydä jonkun laitoksen luukulla vai onnistuuko esim sunnuntaina käydä.

Comment

• protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1361
            • Tampere

Ei ole luovaria. Vastapelurille vaan oma kopio kauppakirjasta. Olen jokuset kaupat kätellyt viikonloppuna poistumatta satamasta. No koeajolla ollaan toki sentään käyty.

Comment

• inno.o
              BTCF Member
              • Apr 2014
              • 293
              • Salo

Originally posted by protoni View Post
              Ei ole luovaria. Vastapelurille vaan oma kopio kauppakirjasta. Olen jokuset kaupat kätellyt viikonloppuna poistumatta satamasta. No koeajolla ollaan toki sentään käyty.
              Kiitoksia todella paljon, vaikuttais olevan aika simppeliä, eikun testamaan.

Comment

• Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

Mä olen yhden auton Eestistä ostanut, se tosin ei koskaan ehtinyt paikallisiin kilpiin, vaan oli tuonti Saksasta. Tosi helpot kaupat, myyjä toi auton satamaan jostain etelästä, heitettiin pieni rundi ja laitettiin valmiisiin lappuihin nimet. Myyjä otti siirtokilvet irti ja mä ajoin auton laivaan.

Aamulla lähdin kotoa 07 ja olin himassa vähän kolmen jälkeen iltapäivällä. Ja jouluoluet sai samalla + 4h työaikaa laivalla.

Meillä oli myös yksi virosta aiemmin tuotu auto, jonka ostin Suomesta. Siitäkin sai historiatietoja Virosta paljon paremmin kuin mitä Suomessa autosta kerätään.

t.Ville

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎