Saako kierrejousen kiinnittää jousilautaseen esim. pulttaamalla? Saako kierrejousi toimia ulosjouston rajoittimena? Saako jousilautaseen tehdä "taskun" tai "lenkin" jonka alle kierrejousen pää asetetaan ja näin estetään sen pomppaaminen pois paikaltaan?
Kuinka katsastuksessa suhtaudutaan noihin remmeihin jotka pultataan tukivarren ja rungon välille ulosjoustoa rajoittamaan?
Auto on vuodelta -89 sikäli mikäli sillä on mitään merkitystä.
Saako kierrejousen kiinnittää jousilautaseen esim. pulttaamalla? Saako kierrejousi toimia ulosjouston rajoittimena? Saako jousilautaseen tehdä "taskun" tai "lenkin" jonka alle kierrejousen pää asetetaan ja näin estetään sen pomppaaminen pois paikaltaan?
Kuinka katsastuksessa suhtaudutaan noihin remmeihin jotka pultataan tukivarren ja rungon välille ulosjoustoa rajoittamaan?
Auto on vuodelta -89 sikäli mikäli sillä on mitään merkitystä.
Ei saa jousi toimia "rajottimena" ja eihän se edes ole mahollista toimia vaikka sen miten kiinni pulttaisit, tai sitten sun auton joustovara mitataan metreinä. Remmit on ihan jees, nehän on joissain autoissa "vakiona".
Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Ei saa jousi toimia "rajottimena" ja eihän se edes ole mahollista toimia vaikka sen miten kiinni pulttaisit, tai sitten sun auton joustovara mitataan metreinä. Remmit on ihan jees, nehän on joissain autoissa "vakiona".
Kiitokset vastauksesta Remmejä alan siis metsästämään että pääsee autolla joskus ajelemaankin kun ei tarvitse miettiä pysyykö jousi paikallaan.
Parempi vaihtoehtohan se olisi mutta iskarin varsi lienee ontto eikä sen lyhentäminen käy enää yhtä helposti kuin umpinaisen.:think
Ruuvattavan alustan rakentaminen (eli rakennuttaminen kun ei kerrostalossa voi pahemmin värkkäillä) on mielessä pyörinyt. Tuntuu vaan olevan kohtuu hintaiset holkit 55mm tolppaan harvassa. Heti alkuperäisen jousilautasen alle sijoitettu kääntovarsikaan ei yhtään helpota asiaa.
Itse en ole kysynyt mutta tiedän muiden audien kanssa taistelevien olleen yhteydessä ko. putiikkiin eikä heillä ole niin isolla sisähalkaisijalla olevia holkkeja.
autolla tulee ajettua vuodessa n.15tkm ja auton vaihto ollu jo pitempään mielessä, tällä hetkellä bensa mutta mietin vaan että kuinka paljon halvemmaks tulee bensa vrt diesel auto noilla km..
joku e91/92 tai e60 on ollut päällimmäisenä mielessä, ja tuntuu diisselit olevan järestään halvempia.. :think
autolla tulee ajettua vuodessa n.15tkm ja auton vaihto ollu jo pitempään mielessä, tällä hetkellä bensa mutta mietin vaan että kuinka paljon halvemmaks tulee bensa vrt diesel auto noilla km..
joku e91/92 tai e60 on ollut päällimmäisenä mielessä, ja tuntuu diisselit olevan järestään halvempia.. :think
Toki diesel ja bensakoneiden huolloissa on myös eroja. Dieselistä puuttuu mm. tulpat, toisaalta yleisimmin on turbo, joten ne ehkä menee tasan nykypäivänä. Vanhemmissa väittäisin dieselin olevan halvempi huoltaa tai ainakin omalla kohdalla ollut.
Tätä olen miettinyt kun seiskaani löin säädettävän alustan. Tosin en ihan tappiin ruuvannut mutta tarvitseeko tuohonkaan nyskyyn TUV-lappuja koska ko. auto on 7/87?
Tätä olen miettinyt kun seiskaani löin säädettävän alustan. Tosin en ihan tappiin ruuvannut mutta tarvitseeko tuohonkaan nyskyyn TUV-lappuja koska ko. auto on 7/87?
Ei tarvi, mutta muutoskatsastus uudelle korkeudelle (jos inssi kiinnittää huomiota).
Mikä on mielestänne normaali käyttöikä pyöränlaakerille? Mielestäni 74 tkm on aika vähän, tietääkö joku onko jotain yleistä linjausta asian suhteen virhevastuu mielessä? Toki kuluva osa kyseessä mutta lähinnä mietin kuuluisko liikkeen osallistua edes vähäsen kustannuksiin kun melko hiljan olen auton ostanut.
Comment