memebuy23buy

Pienet autoaiheiset kysymykset III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saukko
    replied
    Tonni täynnä. Tehkää uusi!

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Inhuman View Post
    Oisko ideoita jaossa?:think

    Mersusta jarruputki etu oikealta poikki, ei saa pitäväksi litistämällä eikä taittamalla ja pitäisi parkkipaikalta saada siirrettyä ja ajettua se muutamakymmen kilometriä talliin.

    millä tulpata putki? vai

    1. Ostaako kaksi bilteman putken jatkoliitintä, pätkän jarruputkea ja liittää vanhan putken hypäten rikkinäisen kohdan yli?

    2. Jarruputken päälle sopivaa kumiletkua ja klemmareilla kiinni putkesta putkeen?

    3. letkun pätkä klemmarilla kiinni putkeen ja pultti toiseen päähän klemmarilla

    4. tulpata suoraan ABS yksiköltä lähtö jollakin?

    Helposti pitää saada parkkipaikalla paikalleen ja kestää sen verran ajoa, että pääsee tallille ja hommattua uuden putken.


    Entinen putki tosiaan jotain kovempaa paskaseosta kuin kupari. Ei kesta taitaa, eikä saa litistettyä.
    Kai sen nyt lyttyyn saa vaikka moskan päällä toisella vasaralla hakkaamalla ja sitten taittaa pariin kertaan. Ja jos se vähän tippasee niin tuskin tuolla matkalla säiliötä tyhjentää vielä.
    Klemmarit ja letkut jättäisin kämpille.

    Leave a comment:


  • Inhuman
    replied
    Oisko ideoita jaossa?:think

    Mersusta jarruputki etu oikealta poikki, ei saa pitäväksi litistämällä eikä taittamalla ja pitäisi parkkipaikalta saada siirrettyä ja ajettua se muutamakymmen kilometriä talliin.

    millä tulpata putki? vai

    1. Ostaako kaksi bilteman putken jatkoliitintä, pätkän jarruputkea ja liittää vanhan putken hypäten rikkinäisen kohdan yli?

    2. Jarruputken päälle sopivaa kumiletkua ja klemmareilla kiinni putkesta putkeen?

    3. letkun pätkä klemmarilla kiinni putkeen ja pultti toiseen päähän klemmarilla

    4. tulpata suoraan ABS yksiköltä lähtö jollakin?

    Helposti pitää saada parkkipaikalla paikalleen ja kestää sen verran ajoa, että pääsee tallille ja hommattua uuden putken.


    Entinen putki tosiaan jotain kovempaa paskaseosta kuin kupari. Ei kesta taitaa, eikä saa litistettyä.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by ///JATKE View Post
    Pyörännapaan (e36/5) pitäisi hitsata toiselle jarrusatulalle kiinnikkeet, jolloin saadaan vakio käsijarruhilut jäämään autoon ja saadaan muusta jarrujärjestelmästä erillään oleva nestekäsijarru. Mitä pitää ottaa huomioon napaa hitsatessa, onko ylipäätään edes normaalin pulliaisen tehtävissä?

    Amerikan Joe sano muutakun pilli kuumaks ja nyppimään käkkäriä, mutta onko asia näin mustavalkoinen? Vastaava toteutus hakusessa kuin linkissä.

    http://srs-concept.com/?page_id=305
    Jos se on valuterästä eikä valurautaa niin normisti hitsaten vaan kiinni, luultavasti on juurikin valuterästä mutta se selviää lopullisesti kun rällläkkä osuu siihen ja minkävärinen kipinä siitä tulee.

    Ns. Normikeltainen kipinä niin saumaa vaan ja jos punainen tai ahasti punertava kipinä niin en hitsais.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by soundeffect View Post
    Miten tollasen tahran saa kangaspenkistä pois parhaalla mahdollisella lopputuloksella. imetyi roskapussin läpi(?) olutta/siideriä penkille.

    Lähteekö jollain perus tekstiilipuhdistusaineella? höyrypesuri, tms?
    Ja jos tollaisella pesurilla lähtee yrittämään, niin siinä toki saa muunkin sisustan siistiä samalla.
    Tekstiilipesurin lainaat ja saman tien putsaa koko sisustan.

    Leave a comment:


  • soundeffect
    replied
    Miten tollasen tahran saa kangaspenkistä pois parhaalla mahdollisella lopputuloksella. imetyi roskapussin läpi(?) olutta/siideriä penkille.

    Lähteekö jollain perus tekstiilipuhdistusaineella? höyrypesuri, tms?
    Ja jos tollaisella pesurilla lähtee yrittämään, niin siinä toki saa muunkin sisustan siistiä samalla.

    Leave a comment:


  • ///JATKE
    replied
    Pyörännapaan (e36/5) pitäisi hitsata toiselle jarrusatulalle kiinnikkeet, jolloin saadaan vakio käsijarruhilut jäämään autoon ja saadaan muusta jarrujärjestelmästä erillään oleva nestekäsijarru. Mitä pitää ottaa huomioon napaa hitsatessa, onko ylipäätään edes normaalin pulliaisen tehtävissä?

    Amerikan Joe sano muutakun pilli kuumaks ja nyppimään käkkäriä, mutta onko asia näin mustavalkoinen? Vastaava toteutus hakusessa kuin linkissä.

    You want to use twin caliper and you want to make it yourself cheaper, this is for you, a set of 4 bracket for a good twin caliper setup. In drift you won't deal with a in-line hydraulic setup who cant break under heavy braking situation.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Roito View Post
    Iskaritornissa tai "lokasuojan sisälaidassa" konehuoneen puolelta katsottuna tai sitten jossain usa malleissa vissiin kuskin oven kun avaat niin siinä sisäreunassa missä rengaspaine taulukko yleensä.

    :think
    Ok, thanks. Nyt kun vielä selviää toi E65.

    Leave a comment:


  • Roito
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Missä sijaitsee tyyppikilpi
    B: E36-korissa
    Iskaritornissa tai "lokasuojan sisälaidassa" konehuoneen puolelta katsottuna tai sitten jossain usa malleissa vissiin kuskin oven kun avaat niin siinä sisäreunassa missä rengaspaine taulukko yleensä.

    :think

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Missä sijaitsee tyyppikilpi
    A: E65-korissa
    B: E36-korissa

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Saako työsuhdeautoa tuunata mitenkään; vaihtaa esim. toisenlaiset vanteet tai vaikka teipata eri väriseksi?
    Originally posted by walde View Post
    Ei tällaiseen mitään yleistä ohjenuoraa ole olemassa - kysy leasing-yhtiöltä tai työnantajaltasi, riippuen siitä kumman omaisuutta ajoneuvo on.
    Työnantajani käyttämällä leasing-yhtiöllä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa madallusjousten asentamisessa tai itse hankkimani vannesarjan käytössä.
    Tuossapa se tulikin. Uskoisin.että tulkinnanvaraiseksi jää lähinnä se, vaikuttaako muutokset jälleenmyyntiarvoon alentavasti. Asiallinen tonttisarja ja siistit vanteet menee vielä kivasti mutta pimppaamisessakin makuja on monia.

    Koko auton teippaaminenkin vois perusteltuna mennä mikäli ne otetaan pois sitten kun liisari päättyy.

    Mutta kannattaa kysyä. Ja anteeksi saa aina helpommin kun luvan.

    Meillä autojen täytyy olla ns. Varastomalleja tai korkeintaan orkkis tingeleillä laitettuja.

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Originally posted by walde View Post
    Ei tällaiseen mitään yleistä ohjenuoraa ole olemassa - kysy leasing-yhtiöltä tai työnantajaltasi, riippuen siitä kumman omaisuutta ajoneuvo on.
    Työnantajani käyttämällä leasing-yhtiöllä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa madallusjousten asentamisessa tai itse hankkimani vannesarjan käytössä.
    Ok, tämä tieto riittää tässä vaiheessa. Kiitos.

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Originally posted by revote View Post
    Saako työsuhdeautoa tuunata mitenkään; vaihtaa esim. toisenlaiset vanteet tai vaikka teipata eri väriseksi?
    Ei tällaiseen mitään yleistä ohjenuoraa ole olemassa - kysy leasing-yhtiöltä tai työnantajaltasi, riippuen siitä kumman omaisuutta ajoneuvo on.
    Työnantajani käyttämällä leasing-yhtiöllä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa madallusjousten asentamisessa tai itse hankkimani vannesarjan käytössä.

    Leave a comment:


  • revote
    replied
    Saako työsuhdeautoa tuunata mitenkään; vaihtaa esim. toisenlaiset vanteet tai vaikka teipata eri väriseksi?

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by Ruostepalo View Post
    Saa kyllä nähdä, että mitä sieltä tulee. Henkeen ja vereen skeptikkona, sekä Laakkosen 12t€ tarjouksesta henkisesti arpeutuneena, ei ole odotukset kovin korkealla. Eipä tässä ainakaan mitään menetä, jos jotain.

    Pilkkahinnan sijaan kuitenkin vaikka lyön auton seisontaan ja suojaan. Vaihtoehtoisesti vaan sitten jatkan työtä hetken koulun ohella, jonka kautta voin sitten jopa ajaakin tätä vehjettä. Ei pitäisi suutinrempan jälkeen nyt ilmetä mitään sen kummempaa vähään aikaan, eli huolettomia kilometreja siinä määrin, mitä keulakoristeen mukainen logo vaan suo.
    Olen utelias, mikä se Kamuxin tarjous oli jos olet sen jo saanut?

    Leave a comment:

Working...
X