
Pienet autoaiheiset kysymykset III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Inhuman View PostOisko ideoita jaossa?:think
Mersusta jarruputki etu oikealta poikki, ei saa pitäväksi litistämällä eikä taittamalla ja pitäisi parkkipaikalta saada siirrettyä ja ajettua se muutamakymmen kilometriä talliin.
millä tulpata putki? vai
1. Ostaako kaksi bilteman putken jatkoliitintä, pätkän jarruputkea ja liittää vanhan putken hypäten rikkinäisen kohdan yli?
2. Jarruputken päälle sopivaa kumiletkua ja klemmareilla kiinni putkesta putkeen?
3. letkun pätkä klemmarilla kiinni putkeen ja pultti toiseen päähän klemmarilla
4. tulpata suoraan ABS yksiköltä lähtö jollakin?
Helposti pitää saada parkkipaikalla paikalleen ja kestää sen verran ajoa, että pääsee tallille ja hommattua uuden putken.
Entinen putki tosiaan jotain kovempaa paskaseosta kuin kupari. Ei kesta taitaa, eikä saa litistettyä.
Klemmarit ja letkut jättäisin kämpille.
Leave a comment:
-
-
Oisko ideoita jaossa?:think
Mersusta jarruputki etu oikealta poikki, ei saa pitäväksi litistämällä eikä taittamalla ja pitäisi parkkipaikalta saada siirrettyä ja ajettua se muutamakymmen kilometriä talliin.
millä tulpata putki? vai
1. Ostaako kaksi bilteman putken jatkoliitintä, pätkän jarruputkea ja liittää vanhan putken hypäten rikkinäisen kohdan yli?
2. Jarruputken päälle sopivaa kumiletkua ja klemmareilla kiinni putkesta putkeen?
3. letkun pätkä klemmarilla kiinni putkeen ja pultti toiseen päähän klemmarilla
4. tulpata suoraan ABS yksiköltä lähtö jollakin?
Helposti pitää saada parkkipaikalla paikalleen ja kestää sen verran ajoa, että pääsee tallille ja hommattua uuden putken.
Entinen putki tosiaan jotain kovempaa paskaseosta kuin kupari. Ei kesta taitaa, eikä saa litistettyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///JATKE View PostPyörännapaan (e36/5) pitäisi hitsata toiselle jarrusatulalle kiinnikkeet, jolloin saadaan vakio käsijarruhilut jäämään autoon ja saadaan muusta jarrujärjestelmästä erillään oleva nestekäsijarru. Mitä pitää ottaa huomioon napaa hitsatessa, onko ylipäätään edes normaalin pulliaisen tehtävissä?
Amerikan Joe sano muutakun pilli kuumaks ja nyppimään käkkäriä, mutta onko asia näin mustavalkoinen? Vastaava toteutus hakusessa kuin linkissä.
http://srs-concept.com/?page_id=305
Ns. Normikeltainen kipinä niin saumaa vaan ja jos punainen tai ahasti punertava kipinä niin en hitsais.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by soundeffect View PostMiten tollasen tahran saa kangaspenkistä pois parhaalla mahdollisella lopputuloksella. imetyi roskapussin läpi(?) olutta/siideriä penkille.
Lähteekö jollain perus tekstiilipuhdistusaineella? höyrypesuri, tms?
Ja jos tollaisella pesurilla lähtee yrittämään, niin siinä toki saa muunkin sisustan siistiä samalla.
Leave a comment:
-
-
Miten tollasen tahran saa kangaspenkistä pois parhaalla mahdollisella lopputuloksella. imetyi roskapussin läpi(?) olutta/siideriä penkille.
Lähteekö jollain perus tekstiilipuhdistusaineella? höyrypesuri, tms?
Ja jos tollaisella pesurilla lähtee yrittämään, niin siinä toki saa muunkin sisustan siistiä samalla.
Leave a comment:
-
-
Pyörännapaan (e36/5) pitäisi hitsata toiselle jarrusatulalle kiinnikkeet, jolloin saadaan vakio käsijarruhilut jäämään autoon ja saadaan muusta jarrujärjestelmästä erillään oleva nestekäsijarru. Mitä pitää ottaa huomioon napaa hitsatessa, onko ylipäätään edes normaalin pulliaisen tehtävissä?
Amerikan Joe sano muutakun pilli kuumaks ja nyppimään käkkäriä, mutta onko asia näin mustavalkoinen? Vastaava toteutus hakusessa kuin linkissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Roito View PostIskaritornissa tai "lokasuojan sisälaidassa" konehuoneen puolelta katsottuna tai sitten jossain usa malleissa vissiin kuskin oven kun avaat niin siinä sisäreunassa missä rengaspaine taulukko yleensä.
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BeamR View PostMissä sijaitsee tyyppikilpi
B: E36-korissa
:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by revote View PostSaako työsuhdeautoa tuunata mitenkään; vaihtaa esim. toisenlaiset vanteet tai vaikka teipata eri väriseksi?Originally posted by walde View PostEi tällaiseen mitään yleistä ohjenuoraa ole olemassa - kysy leasing-yhtiöltä tai työnantajaltasi, riippuen siitä kumman omaisuutta ajoneuvo on.
Työnantajani käyttämällä leasing-yhtiöllä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa madallusjousten asentamisessa tai itse hankkimani vannesarjan käytössä.
Koko auton teippaaminenkin vois perusteltuna mennä mikäli ne otetaan pois sitten kun liisari päättyy.
Mutta kannattaa kysyä. Ja anteeksi saa aina helpommin kun luvan.
Meillä autojen täytyy olla ns. Varastomalleja tai korkeintaan orkkis tingeleillä laitettuja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by walde View PostEi tällaiseen mitään yleistä ohjenuoraa ole olemassa - kysy leasing-yhtiöltä tai työnantajaltasi, riippuen siitä kumman omaisuutta ajoneuvo on.
Työnantajani käyttämällä leasing-yhtiöllä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa madallusjousten asentamisessa tai itse hankkimani vannesarjan käytössä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by revote View PostSaako työsuhdeautoa tuunata mitenkään; vaihtaa esim. toisenlaiset vanteet tai vaikka teipata eri väriseksi?
Työnantajani käyttämällä leasing-yhtiöllä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa madallusjousten asentamisessa tai itse hankkimani vannesarjan käytössä.
Leave a comment:
-
-
Saako työsuhdeautoa tuunata mitenkään; vaihtaa esim. toisenlaiset vanteet tai vaikka teipata eri väriseksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ruostepalo View PostSaa kyllä nähdä, että mitä sieltä tulee. Henkeen ja vereen skeptikkona, sekä Laakkosen 12t€ tarjouksesta henkisesti arpeutuneena, ei ole odotukset kovin korkealla. Eipä tässä ainakaan mitään menetä, jos jotain.
Pilkkahinnan sijaan kuitenkin vaikka lyön auton seisontaan ja suojaan. Vaihtoehtoisesti vaan sitten jatkan työtä hetken koulun ohella, jonka kautta voin sitten jopa ajaakin tätä vehjettä. Ei pitäisi suutinrempan jälkeen nyt ilmetä mitään sen kummempaa vähään aikaan, eli huolettomia kilometreja siinä määrin, mitä keulakoristeen mukainen logo vaan suo.
Leave a comment:
-
Leave a comment: