Onko e34 m50 ja e36 m50 koneisten moottoriöljyn mittatikuissa jotain eroa? Putki luultavasti eri numerolla johtuen kiinnikkeestä mutta onko fyysisesti muita eroja, lähinnä pituus? Tarkastaisin kyllä itse jos jostain vain löytäsin e36 mittatikun, mutta se on hävinny. Nyt olisi ollut vain tarve kun pohjakin on e36:en, voinko käyttää siis e34 m50 mittatikkua oheistuotteineen?
Pienet autoaiheiset kysymykset III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
DIY-liukueste jyrkkäkulmaiselle parkkipaikalle
En viitsinyt (ainakaan nyt ensimmäiseksi) avata uutta lankaa aiheesta, joten kysäistään täällä. Eli problematiikka on seuraavanlainen: meillä on taloyhtiön parkkipaikka pihassa, joka kääntyy kadulta jyrkähkösti ylämäkeen. Parkkiruudun päässä on autotallin ovi, johon etenkin talvella olisi mukava saada (ei nelivetoinen) 320d ajettua. Kesällähän tuossa ei ole ongelmaa, mutta talviaika hirvittää kyllä jo valmiiksi. Auto tulee kapean kadun ja 90 asteen käännöksen takia jo valmiiksi vähän kylki edellä tuohon, ja sitten kun alle laitetaan lunta/jäätä, ja edessä kapea autotallin ovi, niin väkisinkin tulee mieleen, että jotain ei-toivottua saattaa käydä. Etenkin kun vaimokin ajaa samaa pirssiä...
Ajattelin olla kaukaa viisas ja viritellä jonkinlaisen DIY-liukuesteen talvista talliinajoa varten. Se siis levitettäisiin parkkiruudun kohdalle tallista ennen sisäänajoa ja nostettaisiin auton perässä talliin, ihan manuaalisesti siis. Onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa apuvälinettä tai onko ideoita käytännön toteutukseen?V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
Miten olisi joku matto ratkaisu?Originally posted by AK-87 View PostEn viitsinyt (ainakaan nyt ensimmäiseksi) avata uutta lankaa aiheesta, joten kysäistään täällä. Eli problematiikka on seuraavanlainen: meillä on taloyhtiön parkkipaikka pihassa, joka kääntyy kadulta jyrkähkösti ylämäkeen. Parkkiruudun päässä on autotallin ovi, johon etenkin talvella olisi mukava saada (ei nelivetoinen) 320d ajettua. Kesällähän tuossa ei ole ongelmaa, mutta talviaika hirvittää kyllä jo valmiiksi. Auto tulee kapean kadun ja 90 asteen käännöksen takia jo valmiiksi vähän kylki edellä tuohon, ja sitten kun alle laitetaan lunta/jäätä, ja edessä kapea autotallin ovi, niin väkisinkin tulee mieleen, että jotain ei-toivottua saattaa käydä. Etenkin kun vaimokin ajaa samaa pirssiä...
Ajattelin olla kaukaa viisas ja viritellä jonkinlaisen DIY-liukuesteen talvista talliinajoa varten. Se siis levitettäisiin parkkiruudun kohdalle tallista ennen sisäänajoa ja nostettaisiin auton perässä talliin, ihan manuaalisesti siis. Onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa apuvälinettä tai onko ideoita käytännön toteutukseen?
Comment
-
Uudet talvirenkaat , mielellään nastalliset ovat paras ratkaisu. DTC päälle jos on kovin liukasta niin voit sutienkin ajaa mäen ylös. Jos luistonesto on päällä se jarruttaa heti kun pyörä sutii. Jäiseen ylämäkeen pysähtyminen on myrkkyä näille yksivetoisille takavedolle. Ei kannata pysäyttää ihan oven eteen vaan avaa oven jo valmiiksi kauempaa, parasta tietty jos on kaukosäätö niin voi ajaa sopivalla vauhdilla suoraan sisään. Sähköllä taittuvat pelit toki olisi kiva varuste jos aukko on kapea.Originally posted by AK-87 View PostEn viitsinyt (ainakaan nyt ensimmäiseksi) avata uutta lankaa aiheesta, joten kysäistään täällä. Eli problematiikka on seuraavanlainen: meillä on taloyhtiön parkkipaikka pihassa, joka kääntyy kadulta jyrkähkösti ylämäkeen. Parkkiruudun päässä on autotallin ovi, johon etenkin talvella olisi mukava saada (ei nelivetoinen) 320d ajettua. Kesällähän tuossa ei ole ongelmaa, mutta talviaika hirvittää kyllä jo valmiiksi. Auto tulee kapean kadun ja 90 asteen käännöksen takia jo valmiiksi vähän kylki edellä tuohon, ja sitten kun alle laitetaan lunta/jäätä, ja edessä kapea autotallin ovi, niin väkisinkin tulee mieleen, että jotain ei-toivottua saattaa käydä. Etenkin kun vaimokin ajaa samaa pirssiä...
Ajattelin olla kaukaa viisas ja viritellä jonkinlaisen DIY-liukuesteen talvista talliinajoa varten. Se siis levitettäisiin parkkiruudun kohdalle tallista ennen sisäänajoa ja nostettaisiin auton perässä talliin, ihan manuaalisesti siis. Onko kukaan tehnyt mitään vastaavaa apuvälinettä tai onko ideoita käytännön toteutukseen?Last edited by pro_tinnitus; 22-07-2015, 13:17.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
Jotain mattoa tai verkkoa olin miettinyt kans. Mä olen melko varma, että pelkästään hyvillä nastoilla ja luistonestolla ei välttämättä selvitä koko talvea. Äkkiseltään näytti olevan monenlaisia eläin- ja raksaverkkoja, jotka vois sopia. Sitten on tietty vaihtoehtona harjata aina tuoreet lumet veks sorapintaiselta parkkipaikalta ja lisäksi pitää saatavilla hiekoitushiekkaa... Ei ole helppoa. Ehkä.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
Se on se fantasy, joka on muuttunut realismiksiOriginally posted by erä-koira View PostMinkä takia nissan primera 1.6 fantasy 2 syöpi yhtä paljon kuin nuo amerikan letuskat :think
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Jälkeenpäin ahdetun, ei vähäpäästöisen auton suomeen tuonti esim ruotsista. Onko ruotsin rek.otteessa tehomerkintöjä ja jos on niin huomioidaanko ruotsin tehot suomen rekisteröintikatsastuksessa vai kelpaako ainoastaan suomessa jarrutetut dynolaput?sigpic
e24 635csi
Ex e39 530i touring
Ex e36 325i coupe ratalelu
Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
Ex e39 528i
Ex e36 320i
Ex e36 "328i" cab Individual
Ex e46 330xi
Comment
-
Kyllä se yllättävän hyvin nousee jos pitoa vaan on tarjolla. Lumen poisto rengasurista ja hiekotus on paras keino. Sopivalla vauhdilla talliin ajaminen estää juuttumisen. Jos välttämättä haluat kokeilla muuta niin rullalla oleva kumimatto joka levitetään rengasuraan voi olla ihan toimiva. Käytännössähän tuota ei tarvita kuin toisella puolella.Originally posted by AK-87 View PostJotain mattoa tai verkkoa olin miettinyt kans. Mä olen melko varma, että pelkästään hyvillä nastoilla ja luistonestolla ei välttämättä selvitä koko talvea. Äkkiseltään näytti olevan monenlaisia eläin- ja raksaverkkoja, jotka vois sopia. Sitten on tietty vaihtoehtona harjata aina tuoreet lumet veks sorapintaiselta parkkipaikalta ja lisäksi pitää saatavilla hiekoitushiekkaa... Ei ole helppoa. Ehkä.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
Jäi 34 ylimääräiseksi kuvan mukainen ratti. Mikähän malli tuo mahtaa olla ja paljoko näillä on ollut rahallista arvoa.
e34 530i vm93
ex:e36 320i vm91
Comment
-
Originally posted by F1sU View PostJäi 34 ylimääräiseksi kuvan mukainen ratti. Mikähän malli tuo mahtaa olla ja paljoko näillä on ollut rahallista arvoa.
https://www.dropbox.com/sh/z781as2z3...lYTeOUQaa?dl=0
Sportti ratti. Hinta varmaankin +/-100€ kunnosta riippuen.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Mikä yksikkö tuo lukema on ? Kirjoitettu ainakin tuohon niin että ei mikään...Originally posted by jukkae View PostNyt faktoja.
Jos autossa on säädetty auraus 0.03 symmetrisesti eli yhteensä 0.06 .
Onko tämä silloin aurausta vai haritusta? Omasta mielestä ja suurin osa nettitiedosta sanoi että aurausta. Miinuksella sitten haritusta?
Mutta joo, haritus on miinusta.
Comment

Comment