Minun mielestäni tuo Seat on myös ulkoapäin aivan järkyttävä. Melkein voi jo samana päivänä puhua Multiplan kanssa.
Nettiauton pläräämisen perusteella tuo bagin poiskytkentävaatimus rajaa paljon mielenkiintoisia vaihtoehtoja pois. Alkaa jo miettimään pärjäisikö ilman sitä... Eihän niitä muksuja ole kuin yksi niin pitäisihän se riittää että sen kanssa voi toisella autolla matkustaa. E46 325 compact olisi silloin kova vaihtoehto, niitä ei tosin taida olla yhtään kotimaassa myynnissä tällä hetkellä.
Tai sitten koodaa apukuskilta bagin pois käytöstä tai retrofittaa kytkimen sille?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Elämä on liian lyhyt siihen että edes perheen toinen auto on toyota. Mitäköhän ostaisi tilalle? 10ke +/- pari tonnia budjettina ja lähinnä toiveina bensakone. Lisäksi pitäisi olla joko yli kolmeovinen tai vähintään etupenkiltä bagi irtikytkettävissä. Vanhemmat Cooper S:t olisi kiinnostavia, mutta niissä ei tuota bagin irtikytkemistä näytä olevan...
Tarkoituksena siis hoitaa perheen toisen auton virkaa ilman suurempaa harrastuneisuutta, eli e36 m3:t yms jää kaupan hyllylle
Ehdottaisin esim uudemman mallin Seat leonia. Suht tilava pikku auto ja 2.0tfsi ohjelmoituna +catbäk tehoja saa jo lähes 270. Ajotuntuma ainakin itselle oli mielekäs ja varaosat halpoja.
Seatti on niin karsean näköinen sisältä että ennemmin Golf V GTI. Niitäkin alkaa pikku hiljaa saada kympin pintaan.
Ihan oikeesti,näitäkö tyrkytätte lääkkeeksi jos toinen haluaa Toyotasta eroon! Seattia tai vokkaria? Ei taida paljon kansanautoista muuttua eksoottisempaan autoiluun mikään.:think
Ihan oikeesti,näitäkö tyrkytätte lääkkeeksi jos toinen haluaa Toyotasta eroon! Seattia tai vokkaria? Ei taida paljon kansanautoista muuttua eksoottisempaan autoiluun mikään.:think
Seatti on niin karsean näköinen sisältä että ennemmin Golf V GTI. Niitäkin alkaa pikku hiljaa saada kympin pintaan.
Veljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.
Elämä on liian lyhyt siihen että edes perheen toinen auto on toyota. Mitäköhän ostaisi tilalle? 10ke +/- pari tonnia budjettina ja lähinnä toiveina bensakone. Lisäksi pitäisi olla joko yli kolmeovinen tai vähintään etupenkiltä bagi irtikytkettävissä. Vanhemmat Cooper S:t olisi kiinnostavia, mutta niissä ei tuota bagin irtikytkemistä näytä olevan...
Tarkoituksena siis hoitaa perheen toisen auton virkaa ilman suurempaa harrastuneisuutta, eli e36 m3:t yms jää kaupan hyllylle
Loppupään E46 330i M-Sport manuaalina tai sitten vaikka tuo 325i compacti, tuontiautona jos ei löydy sopivaa suomesta. M-sporttina sekin, tietysti.
Veljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.
Tuo sun kuvaus kuvastaa lähinnä tätä mun nykyistä autoa.
Itsellä oli Golf 60tkm->130tkm TFSI+DSG eikä siihen joutunut vaihtaa kuin siirtopumpun viritysten takia. Ennemmin tuollaisella ajelee kuin alitehoisella takavetoisella.
Veljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.
Täällä taas ihan hyviä kokemuksia Golfista. Perhepiiristä löytyy vm. 2004 Golf V 2.0 TDI sportline manuaalivaihteistolla. Mittarissa noin 119tkm ja muistaakseni autoon jouduttu uusimaan huoltojen ohella ainoastaan pyöränlaakerit edestä. Ei natinoita pääsääntöisesti, poislukien kylmällä kelillä joskus natissut ilmastoinnin ritilä sekä itse jälkiasennettu OEM-keskikyynärnoja. Keskikyynärnojassa syynä saattoi olla myös se, että yksi vaadittava kiinnitysruuvi jäi laittamatta. Molemmat natinat myös hävisivät muistaakseni kun kädellä vähän painoi päältä. Sen verran harvinaisia nuo natinatilanteet oli, että ei voi 100% varmuudella sanoa.
Näin 10v+ jälkeen kun autoa katsoo sisältä niin ainut paikka missä ikä lähinnä näkyy on kuskin ovenkahva, jossa on pientä kulumaa. Lisäksi ajovalojen katkaisimen ulkokehältä on se "kumipinnoite" parista kohtaa kulunut pois, kun jollakin terävällä tökätty siihen. Muutoin pinnoitetut osat täysin ehjät. Kokonaisuutena omasta mielestäni laadukas sisältä aikalaisekseen, kun muistaa ettei kyseessä ole BMW. Onpahan tuota mm. E46 omistava kaveri kehunut kun kyydissä ollut, vaikka toki E46:ssa astetta laadukkaammat materiaalit onkin. Ainoana miinuksena pitäisin rengasmelua kovemmissa vauhdeissa, joka lienee enemmänkin ominaisuus kuin vika kyseisessä kokoluokassa.
Loppupään E46 330i M-Sport manuaalina tai sitten vaikka tuo 325i compacti, tuontiautona jos ei löydy sopivaa suomesta. M-sporttina sekin, tietysti.
Compacti m-sporttina olisi kyllä kiva. Ei mikään hienoin, mutta uskoakseni kiva ajella. Mikään tulipalokiire ei ole uutta hommata, että ehkä tässä katsellaan rauhassa kotimaan tarjontaa. Sitten jos tuntuu että kuume yltyy sietämättömäksi voi ottaa jäykkäsiiven alle ja suunnata saksaan.
Tuo sun kuvaus kuvastaa lähinnä tätä mun nykyistä autoa.
Itsellä oli Golf 60tkm->130tkm TFSI+DSG eikä siihen joutunut vaihtaa kuin siirtopumpun viritysten takia. Ennemmin tuollaisella ajelee kuin alitehoisella takavetoisella.
Mun Tsi dsg hen vaihdettiin turbo, vaihteiston mekatroniikka, kaksi nokkaketju remppaa, iskarit....alle 100tkm.
Tässä ois pari ehdokasta, kumman näistä valitsisit ja miksi? Molemmista ois kiva kuulla risut ja ruusut ja jos jotain omia kokemuksia samanmoisista autoista löytyy niin vielä parempi.
Tässä ois pari ehdokasta, kumman näistä valitsisit ja miksi? Molemmista ois kiva kuulla risut ja ruusut ja jos jotain omia kokemuksia samanmoisista autoista löytyy niin vielä parempi.
Volvo näyttää menneen jo kaupaksi? Itsellä ollut tuollainen Passat (kylläkin 2.8 bensa nelikko), 100-160tkm välissä ei murheita. Ajettavuus ja laatuvaikutelmakin oli ok, kytkinpolkimen pitkään liikerataan kesti tovi tottua. A4 ajanut vastaavalla 1.9tdi koneella ja vaikutti ihan pätevältä, ymmärtääkseni luotettavimpia diesel-koneita vag-konsernissa. Vag-arenalta löytyy varmaan kyllä kauhukertomuksiakin tuollaisista.
Itse valitsisin passatin, volvot joita ajellut (S40, xc90) ei ajettavuudeltaan miellyttänyt minua.
Comment