Originally posted by inconel
View Post
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tai sitten koodaa apukuskilta bagin pois käytöstä tai retrofittaa kytkimen sille?
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
Originally posted by inconel View PostElämä on liian lyhyt siihen että edes perheen toinen auto on toyota. Mitäköhän ostaisi tilalle? 10ke +/- pari tonnia budjettina ja lähinnä toiveina bensakone. Lisäksi pitäisi olla joko yli kolmeovinen tai vähintään etupenkiltä bagi irtikytkettävissä. Vanhemmat Cooper S:t olisi kiinnostavia, mutta niissä ei tuota bagin irtikytkemistä näytä olevan...
Tarkoituksena siis hoitaa perheen toisen auton virkaa ilman suurempaa harrastuneisuutta, eli e36 m3:t yms jää kaupan hyllylle
Originally posted by jarkko520 View PostEhdottaisin esim uudemman mallin Seat leonia. Suht tilava pikku auto ja 2.0tfsi ohjelmoituna +catbäk tehoja saa jo lähes 270. Ajotuntuma ainakin itselle oli mielekäs ja varaosat halpoja.Ihan oikeesti,näitäkö tyrkytätte lääkkeeksi jos toinen haluaa Toyotasta eroon! Seattia tai vokkaria? Ei taida paljon kansanautoista muuttua eksoottisempaan autoiluun mikään.:thinkOriginally posted by brainsurgery View PostSeatti on niin karsean näköinen sisältä että ennemmin Golf V GTI. Niitäkin alkaa pikku hiljaa saada kympin pintaan.
Comment
-
Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä..Originally posted by Homer View PostIhan oikeesti,näitäkö tyrkytätte lääkkeeksi jos toinen haluaa Toyotasta eroon! Seattia tai vokkaria? Ei taida paljon kansanautoista muuttua eksoottisempaan autoiluun mikään.:think
G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
Veljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.Originally posted by brainsurgery View PostSeatti on niin karsean näköinen sisältä että ennemmin Golf V GTI. Niitäkin alkaa pikku hiljaa saada kympin pintaan.
Comment
-
Loppupään E46 330i M-Sport manuaalina tai sitten vaikka tuo 325i compacti, tuontiautona jos ei löydy sopivaa suomesta. M-sporttina sekin, tietysti.Originally posted by inconel View PostElämä on liian lyhyt siihen että edes perheen toinen auto on toyota. Mitäköhän ostaisi tilalle? 10ke +/- pari tonnia budjettina ja lähinnä toiveina bensakone. Lisäksi pitäisi olla joko yli kolmeovinen tai vähintään etupenkiltä bagi irtikytkettävissä. Vanhemmat Cooper S:t olisi kiinnostavia, mutta niissä ei tuota bagin irtikytkemistä näytä olevan...
Tarkoituksena siis hoitaa perheen toisen auton virkaa ilman suurempaa harrastuneisuutta, eli e36 m3:t yms jää kaupan hyllylle
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Tuo sun kuvaus kuvastaa lähinnä tätä mun nykyistä autoa.Originally posted by Esko View PostVeljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.
Itsellä oli Golf 60tkm->130tkm TFSI+DSG eikä siihen joutunut vaihtaa kuin siirtopumpun viritysten takia. Ennemmin tuollaisella ajelee kuin alitehoisella takavetoisella.
Comment
-
Täällä taas ihan hyviä kokemuksia Golfista. Perhepiiristä löytyy vm. 2004 Golf V 2.0 TDI sportline manuaalivaihteistolla. Mittarissa noin 119tkm ja muistaakseni autoon jouduttu uusimaan huoltojen ohella ainoastaan pyöränlaakerit edestä. Ei natinoita pääsääntöisesti, poislukien kylmällä kelillä joskus natissut ilmastoinnin ritilä sekä itse jälkiasennettu OEM-keskikyynärnoja. Keskikyynärnojassa syynä saattoi olla myös se, että yksi vaadittava kiinnitysruuvi jäi laittamatta. Molemmat natinat myös hävisivät muistaakseni kun kädellä vähän painoi päältä. Sen verran harvinaisia nuo natinatilanteet oli, että ei voi 100% varmuudella sanoa.Originally posted by Esko View PostVeljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.
Näin 10v+ jälkeen kun autoa katsoo sisältä niin ainut paikka missä ikä lähinnä näkyy on kuskin ovenkahva, jossa on pientä kulumaa. Lisäksi ajovalojen katkaisimen ulkokehältä on se "kumipinnoite" parista kohtaa kulunut pois, kun jollakin terävällä tökätty siihen. Muutoin pinnoitetut osat täysin ehjät. Kokonaisuutena omasta mielestäni laadukas sisältä aikalaisekseen, kun muistaa ettei kyseessä ole BMW. Onpahan tuota mm. E46 omistava kaveri kehunut kun kyydissä ollut, vaikka toki E46:ssa astetta laadukkaammat materiaalit onkin. Ainoana miinuksena pitäisin rengasmelua kovemmissa vauhdeissa, joka lienee enemmänkin ominaisuus kuin vika kyseisessä kokoluokassa.
E90 325iA LCI M-sport '09
Comment
-
Kiitos vaan kaikille vinkeistä.
Tuleeko tuollaisesta kytkimestä sanomista leimalla?Originally posted by suppari View PostTai sitten koodaa apukuskilta bagin pois käytöstä tai retrofittaa kytkimen sille?
Compacti m-sporttina olisi kyllä kiva. Ei mikään hienoin, mutta uskoakseni kiva ajella. Mikään tulipalokiire ei ole uutta hommata, että ehkä tässä katsellaan rauhassa kotimaan tarjontaa. Sitten jos tuntuu että kuume yltyy sietämättömäksi voi ottaa jäykkäsiiven alle ja suunnata saksaan.Originally posted by _nixu_ View PostLoppupään E46 330i M-Sport manuaalina tai sitten vaikka tuo 325i compacti, tuontiautona jos ei löydy sopivaa suomesta. M-sporttina sekin, tietysti.
Comment
-
Mun Tsi dsg hen vaihdettiin turbo, vaihteiston mekatroniikka, kaksi nokkaketju remppaa, iskarit....alle 100tkm.Originally posted by brainsurgery View PostTuo sun kuvaus kuvastaa lähinnä tätä mun nykyistä autoa.
Itsellä oli Golf 60tkm->130tkm TFSI+DSG eikä siihen joutunut vaihtaa kuin siirtopumpun viritysten takia. Ennemmin tuollaisella ajelee kuin alitehoisella takavetoisella.
Mut oli ihan kiva yhdistelmä, kun toimi.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
-
-
http://www.nettiauto.com/bmw/524/7034866Originally posted by Joma View PostMissä ne suomen e28 diisselit ovat?
Comment
-
Tässä ois pari ehdokasta, kumman näistä valitsisit ja miksi? Molemmista ois kiva kuulla risut ja ruusut ja jos jotain omia kokemuksia samanmoisista autoista löytyy niin vielä parempi.
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/7095037
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7076836___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
Volvo näyttää menneen jo kaupaksi? Itsellä ollut tuollainen Passat (kylläkin 2.8 bensa nelikko), 100-160tkm välissä ei murheita. Ajettavuus ja laatuvaikutelmakin oli ok, kytkinpolkimen pitkään liikerataan kesti tovi tottua. A4 ajanut vastaavalla 1.9tdi koneella ja vaikutti ihan pätevältä, ymmärtääkseni luotettavimpia diesel-koneita vag-konsernissa. Vag-arenalta löytyy varmaan kyllä kauhukertomuksiakin tuollaisista.Originally posted by Jookuj View PostTässä ois pari ehdokasta, kumman näistä valitsisit ja miksi? Molemmista ois kiva kuulla risut ja ruusut ja jos jotain omia kokemuksia samanmoisista autoista löytyy niin vielä parempi.
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/7095037
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7076836
Itse valitsisin passatin, volvot joita ajellut (S40, xc90) ei ajettavuudeltaan miellyttänyt minua.Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02
Comment
Comment