Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by inconel View Post
    Minun mielestäni tuo Seat on myös ulkoapäin aivan järkyttävä. Melkein voi jo samana päivänä puhua Multiplan kanssa.

    Nettiauton pläräämisen perusteella tuo bagin poiskytkentävaatimus rajaa paljon mielenkiintoisia vaihtoehtoja pois. Alkaa jo miettimään pärjäisikö ilman sitä... Eihän niitä muksuja ole kuin yksi niin pitäisihän se riittää että sen kanssa voi toisella autolla matkustaa. E46 325 compact olisi silloin kova vaihtoehto, niitä ei tosin taida olla yhtään kotimaassa myynnissä tällä hetkellä.
    Tai sitten koodaa apukuskilta bagin pois käytöstä tai retrofittaa kytkimen sille?
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Homer
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 3653
      • Springfield-Jyväskylä

      Originally posted by inconel View Post
      Elämä on liian lyhyt siihen että edes perheen toinen auto on toyota. Mitäköhän ostaisi tilalle? 10ke +/- pari tonnia budjettina ja lähinnä toiveina bensakone. Lisäksi pitäisi olla joko yli kolmeovinen tai vähintään etupenkiltä bagi irtikytkettävissä. Vanhemmat Cooper S:t olisi kiinnostavia, mutta niissä ei tuota bagin irtikytkemistä näytä olevan...

      Tarkoituksena siis hoitaa perheen toisen auton virkaa ilman suurempaa harrastuneisuutta, eli e36 m3:t yms jää kaupan hyllylle
      Originally posted by jarkko520 View Post
      Ehdottaisin esim uudemman mallin Seat leonia. Suht tilava pikku auto ja 2.0tfsi ohjelmoituna +catbäk tehoja saa jo lähes 270. Ajotuntuma ainakin itselle oli mielekäs ja varaosat halpoja.
      Originally posted by brainsurgery View Post
      Seatti on niin karsean näköinen sisältä että ennemmin Golf V GTI. Niitäkin alkaa pikku hiljaa saada kympin pintaan.
      Ihan oikeesti,näitäkö tyrkytätte lääkkeeksi jos toinen haluaa Toyotasta eroon! Seattia tai vokkaria? Ei taida paljon kansanautoista muuttua eksoottisempaan autoiluun mikään.:think

      Comment

      • jarkko520
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 253
        • Turku

        Originally posted by Homer View Post
        Ihan oikeesti,näitäkö tyrkytätte lääkkeeksi jos toinen haluaa Toyotasta eroon! Seattia tai vokkaria? Ei taida paljon kansanautoista muuttua eksoottisempaan autoiluun mikään.:think
        Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä..
        G30 530e m-sport

        Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11695
          • Kouvola

          Originally posted by brainsurgery View Post
          Seatti on niin karsean näköinen sisältä että ennemmin Golf V GTI. Niitäkin alkaa pikku hiljaa saada kympin pintaan.
          Veljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by inconel View Post
            Elämä on liian lyhyt siihen että edes perheen toinen auto on toyota. Mitäköhän ostaisi tilalle? 10ke +/- pari tonnia budjettina ja lähinnä toiveina bensakone. Lisäksi pitäisi olla joko yli kolmeovinen tai vähintään etupenkiltä bagi irtikytkettävissä. Vanhemmat Cooper S:t olisi kiinnostavia, mutta niissä ei tuota bagin irtikytkemistä näytä olevan...

            Tarkoituksena siis hoitaa perheen toisen auton virkaa ilman suurempaa harrastuneisuutta, eli e36 m3:t yms jää kaupan hyllylle
            Loppupään E46 330i M-Sport manuaalina tai sitten vaikka tuo 325i compacti, tuontiautona jos ei löydy sopivaa suomesta. M-sporttina sekin, tietysti.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Originally posted by Esko View Post
              Veljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.
              Tuo sun kuvaus kuvastaa lähinnä tätä mun nykyistä autoa.

              Itsellä oli Golf 60tkm->130tkm TFSI+DSG eikä siihen joutunut vaihtaa kuin siirtopumpun viritysten takia. Ennemmin tuollaisella ajelee kuin alitehoisella takavetoisella.

              Comment

              • Splendis
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 38

                Originally posted by Esko View Post
                Veljellä oli tuollainen pari vuotta ja oli kyllä melkoinen Bajamaja täynnä sitä itseään. Varmasti uutena hauska peli, mutta 10v vanhana päälle 100k ajettuna melkoinen murheen kryyni. Jos aloitetaan vaikka siitä volkkarin laadusta sisätiloista. Järkyttävän halpaa narisevaa ämpärimuovia käytetty. Pinnoitetuista muoviosista karsiutuu pinnoitteet. Sama tekniikan puolella. Jouset ja ilmastoinnin kompura laukeaa jo ennen 100tkm ekan kerran. Uusi kompura vajaa tonni ja köytettynä ei kannata ostaa, kun nekin on todennäköisesti jo rikki tai menee ensimmäisen 5 tonnin jälkeen. TFSI kone on kyllä hauska peli toimiessaan, mutta yleisemmin se ei toimi. Vaihtelet antureita sinne tänne ja taas ehkä pelaa tai ei.. ei merkkiliikekkään osaa varmaksi sanoa. Käyntiääni tuollaisessa TFSI koneessa muistuttaa loppuun poljettua M40:iä ja kuulemma oli harvinaisen siistikäyntinen vielä korjaamon mielestä. Kontin sähköt menee paskaksi läpiviennin kohdalta. Jälleenmyyntiarvo noissa tippuu vielä 10 jälkeenkin kolmen tonnin vuosivauhtia ja auta armias jos oli DSG-laatikolla vielä, niin kukaan ei edes huoli vaikka ilmaisiksi antaisit. Tuon kokemuksen perusteella ei voi kyllä suositella ainakaan tuon ikäluokan VAG-tuotteita kenellekkään.
                Täällä taas ihan hyviä kokemuksia Golfista. Perhepiiristä löytyy vm. 2004 Golf V 2.0 TDI sportline manuaalivaihteistolla. Mittarissa noin 119tkm ja muistaakseni autoon jouduttu uusimaan huoltojen ohella ainoastaan pyöränlaakerit edestä. Ei natinoita pääsääntöisesti, poislukien kylmällä kelillä joskus natissut ilmastoinnin ritilä sekä itse jälkiasennettu OEM-keskikyynärnoja. Keskikyynärnojassa syynä saattoi olla myös se, että yksi vaadittava kiinnitysruuvi jäi laittamatta. Molemmat natinat myös hävisivät muistaakseni kun kädellä vähän painoi päältä. Sen verran harvinaisia nuo natinatilanteet oli, että ei voi 100% varmuudella sanoa.

                Näin 10v+ jälkeen kun autoa katsoo sisältä niin ainut paikka missä ikä lähinnä näkyy on kuskin ovenkahva, jossa on pientä kulumaa. Lisäksi ajovalojen katkaisimen ulkokehältä on se "kumipinnoite" parista kohtaa kulunut pois, kun jollakin terävällä tökätty siihen. Muutoin pinnoitetut osat täysin ehjät. Kokonaisuutena omasta mielestäni laadukas sisältä aikalaisekseen, kun muistaa ettei kyseessä ole BMW. Onpahan tuota mm. E46 omistava kaveri kehunut kun kyydissä ollut, vaikka toki E46:ssa astetta laadukkaammat materiaalit onkin. Ainoana miinuksena pitäisin rengasmelua kovemmissa vauhdeissa, joka lienee enemmänkin ominaisuus kuin vika kyseisessä kokoluokassa.
                E90 325iA LCI M-sport '09

                Comment

                • inconel
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 96
                  • Sipoo

                  Kiitos vaan kaikille vinkeistä.

                  Originally posted by suppari View Post
                  Tai sitten koodaa apukuskilta bagin pois käytöstä tai retrofittaa kytkimen sille?
                  Tuleeko tuollaisesta kytkimestä sanomista leimalla?

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Loppupään E46 330i M-Sport manuaalina tai sitten vaikka tuo 325i compacti, tuontiautona jos ei löydy sopivaa suomesta. M-sporttina sekin, tietysti.
                  Compacti m-sporttina olisi kyllä kiva. Ei mikään hienoin, mutta uskoakseni kiva ajella. Mikään tulipalokiire ei ole uutta hommata, että ehkä tässä katsellaan rauhassa kotimaan tarjontaa. Sitten jos tuntuu että kuume yltyy sietämättömäksi voi ottaa jäykkäsiiven alle ja suunnata saksaan.

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Tuo sun kuvaus kuvastaa lähinnä tätä mun nykyistä autoa.

                    Itsellä oli Golf 60tkm->130tkm TFSI+DSG eikä siihen joutunut vaihtaa kuin siirtopumpun viritysten takia. Ennemmin tuollaisella ajelee kuin alitehoisella takavetoisella.
                    Mun Tsi dsg hen vaihdettiin turbo, vaihteiston mekatroniikka, kaksi nokkaketju remppaa, iskarit....alle 100tkm.

                    Mut oli ihan kiva yhdistelmä, kun toimi.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by Convertible View Post
                      Mun Tsi dsg hen vaihdettiin turbo, vaihteiston mekatroniikka, kaksi nokkaketju remppaa, iskarit....alle 100tkm.

                      Mut oli ihan kiva yhdistelmä, kun toimi.
                      Oli varmaan sitten se pikku-TSI kuivalla DSG:llä?

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by mikkod View Post
                        Hah. :think sulla on mun tiedot; )
                        Muuten joo, mutta pitäisi melkeen olla talvivarusteltu :think + uudempaa tekisi mieli.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Muuten joo, mutta pitäisi melkeen olla talvivarusteltu :think + uudempaa tekisi mieli.
                          Siinähän oli kovalle katolle valmius ja nythän siinä on X3:sen alustakin vaihdettu
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Joma View Post
                            Missä ne suomen e28 diisselit ovat?

                            Comment

                            • Jookuj
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 940
                              • Kemi

                              Tässä ois pari ehdokasta, kumman näistä valitsisit ja miksi? Molemmista ois kiva kuulla risut ja ruusut ja jos jotain omia kokemuksia samanmoisista autoista löytyy niin vielä parempi.



                              ___________________
                              BMW G30 520d -17
                              ----------------------------------------------------------------------
                              MB c350 -11
                              BMW F11 M550D -14
                              Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                              MB w211 -07
                              BMW e39 525i -01
                              BMW e36 325i -93
                              BMW e36 320i -92

                              Comment

                              • timant
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 58
                                • Helsinki

                                Originally posted by Jookuj View Post
                                Tässä ois pari ehdokasta, kumman näistä valitsisit ja miksi? Molemmista ois kiva kuulla risut ja ruusut ja jos jotain omia kokemuksia samanmoisista autoista löytyy niin vielä parempi.



                                http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7076836
                                Volvo näyttää menneen jo kaupaksi? Itsellä ollut tuollainen Passat (kylläkin 2.8 bensa nelikko), 100-160tkm välissä ei murheita. Ajettavuus ja laatuvaikutelmakin oli ok, kytkinpolkimen pitkään liikerataan kesti tovi tottua. A4 ajanut vastaavalla 1.9tdi koneella ja vaikutti ihan pätevältä, ymmärtääkseni luotettavimpia diesel-koneita vag-konsernissa. Vag-arenalta löytyy varmaan kyllä kauhukertomuksiakin tuollaisista.

                                Itse valitsisin passatin, volvot joita ajellut (S40, xc90) ei ajettavuudeltaan miellyttänyt minua.
                                Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎