Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 5/5
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 135
    • suomi

    Täytys vaihtaa vanha e46 316 sedanin johonko uudempaa, mutta kumpi kannattaa ostaa...?
    320 vai 325 e91. Kannattaako maksaa muutama tonni enemmän ja ostaa 325, vai 320 ja siihen lastu? Kaikki kulkee lujempaa vanhan 316 jälkeen...
    Onko noilla paljoa eroa.? Auto olis tarkotus hakea Ruotsista, voi siinä säästää muutaman tonnin, mitkä laittaa vanteisiin tai johonki muuhun.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Ehdottomasti kutoskoneella ja eipä noita bensavehkeitä juuri kannata lastutella :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Ehdottomasti kutoskoneella ja eipä noita bensavehkeitä juuri kannata lastutella :think
        Paitsi jos pellin alla on turbo..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Gemmi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 3355
          • Espoo

          Originally posted by veku View Post
          Paitsi jos pellin alla on turbo..
          Tai kaks

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by veku View Post
            Paitsi jos pellin alla on turbo..
            Monessako 320 tai 325i e91 on turbo.. Niinpä.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Monessako 320 tai 325 e91 on turbo.. Niinpä.
              Taitaa suurimmassa osassa olla turbo, kahta ei taida olla missään?

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Jaa no sovitaan vaikka sitten niin, kuvittelin että oli kyse E9x sarjan bensakoneista, mutta voihan olla että tuossa oli typo ja oltiinkin ostamassa F31:tä.. Tai dieseliä.. tosin silloin mallimerkintä olisi luonnollisesti 320d/325d.

                Edit. Toki laiskana en quotannut edellistä viestiä..
                Originally posted by 5/5 View Post
                Täytys vaihtaa vanha e46 316 sedanin johonko uudempaa, mutta kumpi kannattaa ostaa...?
                320 vai 325 e91. Kannattaako maksaa muutama tonni enemmän ja ostaa 325, vai 320 ja siihen lastu? Kaikki kulkee lujempaa vanhan 316 jälkeen...
                Onko noilla paljoa eroa.? Auto olis tarkotus hakea Ruotsista, voi siinä säästää muutaman tonnin, mitkä laittaa vanteisiin tai johonki muuhun.
                Last edited by _nixu_; 08-03-2015, 17:45.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Hämäävää kun ei ollut i:tä eikä d:tä, mutta oli miten oli niin näin on.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Monessako 320 tai 325i e91 on turbo.. Niinpä.
                    Lähinnä tarkoitin että lastutus tuo voimaa turbo peleissä,oli sitten bensa tai diesel.
                    Ymmärsin kirjotuksesta että tarkoitit että lastulla ei saa lisävoimaa bensakoneeseen ja näinhän ei ole..
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Zeta
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7511
                      • Kotona

                      Originally posted by veku View Post
                      Lähinnä tarkoitin että lastutus tuo voimaa turbo peleissä,oli sitten bensa tai diesel.
                      Ymmärsin kirjotuksesta että tarkoitit että lastulla ei saa lisävoimaa bensakoneeseen ja näinhän ei ole..
                      Lastutuksesta tulee mieleen jotkut 90-luvun autojen 50e halpis-chipit. Puhutaan mieluummin (uudelleen-)ohjelmoinnista.
                      -
                      Käyttöautona: F20
                      Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                      Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                      -

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by veku View Post
                        Lähinnä tarkoitin että lastutus tuo voimaa turbo peleissä,oli sitten bensa tai diesel.
                        Ymmärsin kirjotuksesta että tarkoitit että lastulla ei saa lisävoimaa bensakoneeseen ja näinhän ei ole..
                        Niin, oma vika kun en lainnut viestiä. Ei e91 320i:tä hyödytä softata mutta toki turbovehkeet erikseen.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by tonit View Post
                          Jos SCC:n Italiantuonnit epäilyttävät niin AutoCornerin autojen kanssa olisin vielä vähintään kaksi kertaa tarkempi autojen historiasta.

                          Tuo vakionopeudensäädin ei muuten ole jälkiasennettuna kohtuuttoman kallis 4-sylinterisiin F30-malleihin eli jos muilta osin mieleinen auto löytyy niin cruisen puuttumisen perusteella ei kannata autoa suorilta hylätä.
                          Miten sitten tuo manuaali/puoliautomaattisen ilmastoinnin muuttaminen ACC:ksi..? BMW:ssä tuon ohjelmointi nimittäin toimii inhimillisesti, ei ala työntämään lämmintä heti koneen vähänkään käynnistyttyä ja jäähdyttäen sitä kuten esim. Renaultin viilennin toimi.

                          Kysytään toisin päin, miksi ihmeessä edes tuoda yli 40k€ autoa, jossa ei ole CC:tä tai ACC:tä, ihan kaksin kappalein? Tai ostaa?
                          Last edited by Petteri75; 08-03-2015, 19:22.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by Petteri75 View Post
                            Ihan hyvä huomio. Xdrive ei omalla kohdalla ole tarpeellinen, suurimman osan vuodesta se on vain lisää painoa.

                            Suunnilleen samoilla varusteilla uuden hinnaksi tulisi n.46.5k€, eli 8k€ per 18tkm vähemmän hintaa. M-sport alusta ei ollut kuin hiukan yli 500€, Hifi-paketti toiset 500€ - miksi ihmeessä näitä ei raksita enemmän.. Nojoo, jos omillaan ei osta niin sitten on hintarajat muuten edessä. BMW:n automaatti-kampanja 2013-vuoden lopusta oli kyllä tehokas, mutta näillähän niitä myyntitilastoja parannetaan ja automaatti lisää ehdottomasti jälleenmyytävyyttä. Mutta itse en jaksa uskoa oikein samaan xDriven kohdalla? Audeissa Quattro nyt on ollut jo pitkään se markkinoinnillinen ylivoimatekijä, mutta MB & BMW ehkä vähän vähemmän.
                            Kyllä tuo neliveto on bemareihinkin kovalla ryminällä tullut yhä suositummaksi ja suosio ei ainakaan hiipunut ole ja on sillä jälleenmyytäessä suuri etu takavetoiseen verrattuna.

                            Hifit on melko edullista päivittää jälkikäteen.

                            28i on muuten mukava kone automaatin kanssa ollakseen 4-kone
                            Itse ottaisin 28i koneella jos nyt olisin käytettyä ostamassa, toki 30d/35i/35d ennemmin, mutta hintaero liian suuri.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • Homer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 3653
                              • Springfield-Jyväskylä

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              Ihan hyvä huomio. Xdrive ei omalla kohdalla ole tarpeellinen, suurimman osan vuodesta se on vain lisää painoa.

                              Suunnilleen samoilla varusteilla uuden hinnaksi tulisi n.46.5k€, eli 8k€ per 18tkm vähemmän hintaa. M-sport alusta ei ollut kuin hiukan yli 500€, Hifi-paketti toiset 500€ - miksi ihmeessä näitä ei raksita enemmän.. Nojoo, jos omillaan ei osta niin sitten on hintarajat muuten edessä. BMW:n automaatti-kampanja 2013-vuoden lopusta oli kyllä tehokas, mutta näillähän niitä myyntitilastoja parannetaan ja automaatti lisää ehdottomasti jälleenmyytävyyttä. Mutta itse en jaksa uskoa oikein samaan xDriven kohdalla? Audeissa Quattro nyt on ollut jo pitkään se markkinoinnillinen ylivoimatekijä, mutta MB & BMW ehkä vähän vähemmän.
                              Originally posted by BFI18 View Post
                              Kyllä tuo neliveto on bemareihinkin kovalla ryminällä tullut yhä suositummaksi ja suosio ei ainakaan hiipunut ole ja on sillä jälleenmyytäessä suuri etu takavetoiseen verrattuna.

                              Hifit on melko edullista päivittää jälkikäteen.

                              28i on muuten mukava kone automaatin kanssa ollakseen 4-kone
                              Itse ottaisin 28i koneella jos nyt olisin käytettyä ostamassa, toki 30d/35i/35d ennemmin, mutta hintaero liian suuri.
                              Itse muistan lukeneeni jostain lehdestä missä haastateltiin Jyväskylän Laakkosen myyjää tai pomoa tänä talvena lehdessä,missä kertoi että suurin osa uusista Bmw autoista mitä täällä myydään on nelivetoja. Ja pitkäänhän oli tarjous missä nelivedon sai +500e lisähintaan,niin en kahta kertaa miettisi.

                              Comment

                              • Koo_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 320
                                • Suomi

                                En sitten uusista tiedä mutta vielä e90 nelivetoisuus on myydessä enemmänkin haitta kuin hyöty (ja e46 varsinkin, nelikkoja saa paljon halvemmalla kuin takapotkuja) :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎