Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jookuj
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 938
    • Kemi

    Originally posted by GARFFi View Post
    Toi kojelaudan yksinkertasuus oli kyllä niin kova yökötys miks jätin hommaamatta ton V50:n. Ja moottoreitakaan ei oikeen mieluisia meinannu löytyä.
    2.0D ois just soppeli tuohon vaimokkeen ajoon. Ollaan myös kateltu S60 2.4D koneella..
    ___________________
    BMW G30 520d -17
    ----------------------------------------------------------------------
    MB c350 -11
    BMW F11 M550D -14
    Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
    MB w211 -07
    BMW e39 525i -01
    BMW e36 325i -93
    BMW e36 320i -92

    Comment

    • HellFire
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 280
      • Turku

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Auton vaihtohan se mielessä.
      Puntaroinut kahta hyvin erilaista mallia, 730Xda tai 630d (ehkä X?)
      Vuosimallit -10 ylöspäin maximihintaa 100.000€

      Yksi kiinnostava -13 mallinen 730Xda on netissä useampaan otteeseen tullut perattua läpi, nyt hintakin pudonnut 5t€ muutamassa kuukaudessa ja alkaa olla ilmeisesti kohdallaan jopa ulkomaantuontiin verrattuna ?



      E: näköjään 630 dieseliä ole olemassakaan ?
      Tuommoista kuitenkin, sattuupa vielä tuttu olemaan myyjänä.

      Neliveto olisi kyllä kiva....Ja tällä jo liikaa ikää ja kilometrejä.
      6- ja 7-sarja ovat aika erilaisia niin imagoltaan kuin tiloitaankin. Jos niitä takaovia ja tiloja ei tarvitse niin, oma päätös olisi helppo. Katso 640d 2012 ja uudemmat, niin löytyy soivia pelejä, joskin aika marginaalinen auto suomen markkinoilla.
      I wanted a faster horse.

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Auton vaihtohan se mielessä.
        Puntaroinut kahta hyvin erilaista mallia, 730Xda tai 630d (ehkä X?)
        Vuosimallit -10 ylöspäin maximihintaa 100.000€

        Yksi kiinnostava -13 mallinen 730Xda on netissä useampaan otteeseen tullut perattua läpi, nyt hintakin pudonnut 5t€ muutamassa kuukaudessa ja alkaa olla ilmeisesti kohdallaan jopa ulkomaantuontiin verrattuna ?



        E: näköjään 630 dieseliä ole olemassakaan ?
        Tuommoista kuitenkin, sattuupa vielä tuttu olemaan myyjänä.

        Neliveto olisi kyllä kiva....Ja tällä jo liikaa ikää ja kilometrejä.

        Originally posted by HellFire View Post
        6- ja 7-sarja ovat aika erilaisia niin imagoltaan kuin tiloitaankin. Jos niitä takaovia ja tiloja ei tarvitse niin, oma päätös olisi helppo. Katso 640d 2012 ja uudemmat, niin löytyy soivia pelejä, joskin aika marginaalinen auto suomen markkinoilla.
        No miksi ei heti suosista 6-sarjan gran coupe...löytyy 4 ovea, hienompi kuin seiska tai 2-ovinen kutonen.

        Last edited by tuomkiti81; 31-12-2014, 21:12.
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          Originally posted by Jookuj View Post
          2.0D ois just soppeli tuohon vaimokkeen ajoon. Ollaan myös kateltu S60 2.4D koneella..
          Useita V70, S60 ja S80 sekä pari V50 omistaneena noista valinta kääntyisi ehdottomasti S60:een jos se tilojen puolesta piisaa. Takapenkki on yllättävän ahdas... Joku 300-400 tkm tuollaisilla on tullut yhteensä rullattua...

          S60 on noista parhaalla alustalla. Konekkin on paras eli 5 pyttyinen,
          nuo PSA/Ford tekeleet on jotenkin luonnottomia.
          2.4D on järki ratkaisu, sen kun lastuttaa niin saa samat ~200 hp kuin D5:sta (autot on fyysisesti identtisiä) ja kestosta ei ole ongelmaa, toin joskus 135 tkm ajetun, Saksassa jo lastutetun V70 D5:n johon oli jo Saksassa laitettu lastu (paperit oli mukana), asiakas vaihtoi autoa 320 tkm kohdalla ja koneeseen, laatikkoon tai voimansiirtoon ei ollut tarvinu tehdä mitään remppaa,
          koko autoon vain syyläri ja pari pyörän laakeria sekä koiranluita ko. matkalla (vajaa 200 tkm siis)...

          Suuttimia noista jonkin verran menee, ei lähde kylmänä käyntiin kun ohivuotoa liikaa, käytetyt suuttimet maksaa satasen kipale joten ei siinä konkurssiin mene.

          Manuaalin vauhtipyörä voi ruveta kolkottamaan jossain 160-200 tkm kohdilla tyhjäkäynnillä, sitä on aivan turha vaihtaa enenkuin rupeaa tuntumaan ajossa, vain jouset kuoleutuu... Siskonmiehen D5:ssa ostaessa (joku 180 tkm) jo kolkotti, onkohan ne ajaneet sillä joku 5 vuotta ja 150 tkm lisää ilman remppaa. Ts. siis tyhjäkäynnillä vapaalla kytkin ylhäällä vauhtipyörä pitää kolotusa/rohinaa ja se loppuu kuin painaa kytminen pohjaan...

          Kannattaa sitten katsella sellainen yksilö joka on skandinaviasta tai Saksasta, Ardic ("webasto") on vakiona,
          siinä on omat murheensa (vrcf.fi foorumille on joku joskus jotain runoillut asiasta ) mutta on mukava varuste ja tietääpä että ei ole mikään italiantuonti joita noin ylipäätänsä kannattaa vältellä...
          Last edited by MajorDrake; 31-12-2014, 21:12.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Jookuj
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 938
            • Kemi

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Useita V70, S60 ja S80 sekä pari V50 omistaneena noista valinta kääntyisi ehdottomasti S60:een jos se tilojen puolesta piisaa. Takapenkki on yllättävän ahdas... Joku 300-400 tkm tuollaisilla on tullut yhteensä rullattua...

            S60 on noista parhaalla alustalla. Konekkin on paras eli 5 pyttyinen,
            nuo PSA/Ford tekeleet on jotenkin luonnottomia.
            2.4D on järki ratkaisu, sen kun lastuttaa niin saa samat ~200 hp kuin D5:sta (autot on fyysisesti identtisiä) ja kestosta ei ole ongelmaa, toin joskus 135 tkm ajetun, Saksassa jo lastutetun V70 D5:n johon oli jo Saksassa laitettu lastu (paperit oli mukana), asiakas vaihtoi autoa 320 tkm kohdalla ja koneeseen, laatikkoon tai voimansiirtoon ei ollut tarvinu tehdä mitään remppaa,
            koko autoon vain syyläri ja pari pyörän laakeria sekä koiranluita ko. matkalla (vajaa 200 tkm siis)...

            Suuttimia noista jonkin verran menee, ei lähde kylmänä käyntiin kun ohivuotoa liikaa, käytetyt suuttimet maksaa satasen kipale joten ei siinä konkurssiin mene.

            Manuaalin vauhtipyörä voi ruveta kolkottamaan jossain 160-200 tkm kohdilla tyhjäkäynnillä, sitä on aivan turha vaihtaa enenkuin rupeaa tuntumaan ajossa, vain jouset kuoleutuu... Siskonmiehen D5:ssa ostaessa (joku 180 tkm) jo kolkotti, onkohan ne ajaneet sillä joku 5 vuotta ja 150 tkm lisää ilman remppaa. Ts. siis tyhjäkäynnillä vapaalla kytkin ylhäällä vauhtipyörä pitää kolotusa/rohinaa ja se loppuu kuin painaa kytminen pohjaan...

            Kannattaa sitten katsella sellainen yksilö joka on skandinaviasta tai Saksasta, Ardic ("webasto") on vakiona,
            siinä on omat murheensa (vrcf.fi foorumille on joku joskus jotain runoillut asiasta ) mutta on mukava varuste ja tietääpä että ei ole mikään italiantuonti joita noin ylipäätänsä kannattaa vältellä...

            Tässä pari mitä katteltu..





            Oisko näistä mihinkään?
            ___________________
            BMW G30 520d -17
            ----------------------------------------------------------------------
            MB c350 -11
            BMW F11 M550D -14
            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
            MB w211 -07
            BMW e39 525i -01
            BMW e36 325i -93
            BMW e36 320i -92

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7520
              • Jyväshyvä

              Semmon lisäys vielä että oma valinta kohdistuisi 2005 malliseen autoon,
              joka on siis vanhemmalla moottorilla,
              2006 vuosimalliin tuli mm. vesijäähdytetty turbo ja eri suuttimet ja kansi,
              kansien kestossa on taksikäytössä ollut ongelmaa, kulutuksessa ei ole isoa eroa...

              Enkä ostais automaattina, laatikko on vehkeestä, se on kuin kuminauha ja kuluttaa 1.5 litraa enemmän, oli sitten 2005 tai vanhemmissa oleva 5 vaihteinen tai uudempi 6 vaihteinen (2006->). Harvalla ajetaan 300 tkm samalla laatikolla, esim. mulle tuli joskus vaihdossa 320 tkm ajettu S80 jossa oli jo KOLMAS laatikko menossa. Ja siis oli vaihdettu uudet orkkislaatikot kaksi kertaa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Selvä peli, seiska se on. Vertailin linkkien 730Xda ja 640d Gc sisustoja, kyllä tuo seiska on omaan silmään sisustaltaan huomattavan hillityn "elegantti", jälkimmäisessä häiritsee nappuloiden määrä (voi olla että niitä on sama määrä mutta 640 näyttää sekavalta) ja ison näytön sijoittelu/ulkonäkö.
                Lisäksi tuo 640d on aika tummanpuhuva sisustaltaan. Seiskassa miellyttää hillitty ulkonäkökin.

                Onpa hyvä että avasi silmät kun sai vaihtoehtoja pohdittavaksi.
                Näköjään kuitenkaan coupet ei ole minun juttu.


                Comment

                • Mikiis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 906
                  • Oulu

                  MajorDrakehan tuossa laitto hyvin volleista faktat pöytään, ainut mitä itsellä tuli mieleen lisätä, että nuita aisin-warnerin automaattilaatikkojakaan ei kannata pelätä, tai no tuosta uudemmasta 6-lovisesta geartronicista ei kokemuksia, mutta omassa oli vanhempi malli, ja siinä pientä humpaamista oli, tai itse asiassa ei lukinnut tietyllä vauhdilla momenttia. Tämäkin ois kohtuu kustannuksilla (venttiilipöytä) tullut kuntoon. Semmonen oli mulla alusta lähtöön asti, 100tkm itse ajoin.

                  Oli kyllä pienillä huolloilla kulkeva ruottinihme. No ajettavuus on mitä on biimeriin verrattuna, mutta kepittää tojotat kympillä. Ohjauksesta piiitkä miinus, ainut tosi häiritsevä tekijä. Suosittelen silti, jos vain volleen kallistuu, ja varsinkin viispyttysenä.

                  E: Kerkes Majori, jo laittaa tuosta laatikostakin, niin manuaalin laittasin nyt itsekkin, jos oisin vollea laittamassa. On tosiaan tuommonen kuminauhamaisuus olemassa, vaikka olisi kunnossa...
                  Last edited by Mikiis; 31-12-2014, 22:24.
                  F11 530d -11
                  E91 -06 320d
                  x2 Tuikut
                  Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Selvä peli, seiska se on. Vertailin linkkien 730Xda ja 640d Gc sisustoja, kyllä tuo seiska on omaan silmään sisustaltaan huomattavan hillityn "elegantti", jälkimmäisessä häiritsee nappuloiden määrä (voi olla että niitä on sama määrä mutta 640 näyttää sekavalta) ja ison näytön sijoittelu/ulkonäkö.
                    Lisäksi tuo 640d on aika tummanpuhuva sisustaltaan. Seiskassa miellyttää hillitty ulkonäkökin.

                    Onpa hyvä että avasi silmät kun sai vaihtoehtoja pohdittavaksi.
                    Näköjään kuitenkaan coupet ei ole minun juttu.


                    http://www.nettiauto.com/bmw/640/6912018
                    Saksasta taitaa irrota tollanen 7-sarjalainen pari kymppiä edulisemmin.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Saksasta taitaa irrota tollanen 7-sarjalainen pari kymppiä edulisemmin.

                      Mistäs saisi faktaa hinnoille, mobile.de osaan käyttää mutta miten laskea verot ja muut maksut ?

                      Kuka osaisi neuvoa ?
                      Käytännössä pystyn Saksassa käydä hakemassakin, tuttu asuu siellä ja puhuu kieltä sekä on valmis auttamaan. Ei tosin ymmärrä autoista mitään kun ei omista.

                      Mitähän tämmöinen tulisi maksamaan veroineen ?


                      On kyllä turhan tumma sisus mutta tästä olisi hyvä lähteä etsimään...

                      Tässähän se oikeastaan olisi.
                      Last edited by BMW525Xda; 31-12-2014, 23:01.

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Mistäs saisi faktaa hinnoille, mobile.de osaan käyttää mutta miten laskea verot ja muut maksut ?

                        Kuka osaisi neuvoa ?
                        Käytännössä pystyn Saksassa käydä hakemassakin, tuttu asuu siellä ja puhuu kieltä sekä on valmis auttamaan. Ei tosin ymmärrä autoista mitään kun ei omista.

                        Mitähän tämmöinen tulisi maksamaan veroineen ?


                        On kyllä turhan tumma sisus mutta tästä olisi hyvä lähteä etsimään...
                        Tälläkin foorumilla pyörii porukkaa, jotka tuovat noita autoja.

                        Veroprosentti tuollaiselle 158g päästävälle on 27,3%. Jos linkkisi auton verotusarvo olisi Suomessa vaikkapa 80k€ (hyvä arvaus vain), niin veroja menisi 80k€*0,273=21840€. Kokonaishinta ilman hakukustannuksia siis noin 66k€.

                        Verotusarvo voi jonkin verran vaihdella mutta väittäisin, että muutaman tonnin haarukassa tuo kokonaishinta on kuitenkin oikein.

                        Edit: Postauksesi molempiin autoihin tulee about saman verran veroja ostohinnan päälle. Molemmat ovat suurin piirtein yhtä vanhoja ja yhtä paljon ajettuja.
                        Last edited by brainsurgery; 31-12-2014, 23:04.

                        Comment

                        • timant
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2014
                          • 58
                          • Helsinki

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Auton vaihtohan se mielessä.
                          Puntaroinut kahta hyvin erilaista mallia, 730Xda tai 630d (ehkä X?)
                          Vuosimallit -10 ylöspäin maximihintaa 100.000€

                          Yksi kiinnostava -13 mallinen 730Xda on netissä useampaan otteeseen tullut perattua läpi, nyt hintakin pudonnut 5t€ muutamassa kuukaudessa ja alkaa olla ilmeisesti kohdallaan jopa ulkomaantuontiin verrattuna ?



                          E: näköjään 630 dieseliä ole olemassakaan ?
                          Tuommoista kuitenkin, sattuupa vielä tuttu olemaan myyjänä.

                          Neliveto olisi kyllä kiva....Ja tällä jo liikaa ikää ja kilometrejä.
                          Muuten vaan mietin että miksi diesel..? Tuohon budjettiin sopisi vaikka tuo? http://www.nettiauto.com/bmw/435/6899634
                          Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by timant View Post
                            Muuten vaan mietin että miksi diesel..? Tuohon budjettiin sopisi vaikka tuo? http://www.nettiauto.com/bmw/435/6899634
                            50-65tkm vuodessa, siksi.
                            Toiseksi, kuski 186/+100...päärynävartaloinen.

                            Comment

                            • Jookuj
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2009
                              • 938
                              • Kemi

                              Originally posted by Mikiis View Post
                              MajorDrakehan tuossa laitto hyvin volleista faktat pöytään, ainut mitä itsellä tuli mieleen lisätä, että nuita aisin-warnerin automaattilaatikkojakaan ei kannata pelätä, tai no tuosta uudemmasta 6-lovisesta geartronicista ei kokemuksia, mutta omassa oli vanhempi malli, ja siinä pientä humpaamista oli, tai itse asiassa ei lukinnut tietyllä vauhdilla momenttia. Tämäkin ois kohtuu kustannuksilla (venttiilipöytä) tullut kuntoon. Semmonen oli mulla alusta lähtöön asti, 100tkm itse ajoin.

                              Oli kyllä pienillä huolloilla kulkeva ruottinihme. No ajettavuus on mitä on biimeriin verrattuna, mutta kepittää tojotat kympillä. Ohjauksesta piiitkä miinus, ainut tosi häiritsevä tekijä. Suosittelen silti, jos vain volleen kallistuu, ja varsinkin viispyttysenä.

                              E: Kerkes Majori, jo laittaa tuosta laatikostakin, niin manuaalin laittasin nyt itsekkin, jos oisin vollea laittamassa. On tosiaan tuommonen kuminauhamaisuus olemassa, vaikka olisi kunnossa...
                              Joo kyllähän tässä hyvää tietoa S60 tulee. Minkähän verran noista autoliikkeiden pyyntihinnoista kehtaa tingata?
                              ___________________
                              BMW G30 520d -17
                              ----------------------------------------------------------------------
                              MB c350 -11
                              BMW F11 M550D -14
                              Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                              MB w211 -07
                              BMW e39 525i -01
                              BMW e36 325i -93
                              BMW e36 320i -92

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7520
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Jookuj View Post
                                Joo kyllähän tässä hyvää tietoa S60 tulee. Minkähän verran noista autoliikkeiden pyyntihinnoista kehtaa tingata?
                                Tinkivara on aina aikapaljon siitä kiinni että millä auto on saatu sisään ja kauanko se on ollut ko. pyynnillä myynnissä. Satasista 1.5 tonniin noin karkeasti...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎