Kyllä, melkein kuuden vuoden kokemuksella, tuo R53 on kyllä hyvä peli. Onhan tuo R56 jo modernimpi peli, eli jos sen ostaa, niin koittaisi löytää yksilön johon jakopää vaihdettu uuteen. Soittelin tänään Laakkoselle, tuon oman Minin tiimoilta ja kysyin Mini jakopään vioista. Ovat kuulemma valitettavan yleisiä. Johtuu kuulemma yleensä siitä, että ei huolehdita, että koneessa on öljyä tarpeeksi. Mineissä ei ole öljyntasonanturia, vaan ainoastaan pelkkä öljyn mittatikku, asiakkaat kuulemma ajavat koneet kuivina jakopäät paskaksi.
Kiitoksi hyvistä kommenteista! Mites tuo minin automaatti toimii, vai onko Mini pilalla automaatilla? Yhtään automaattia en ole vielä omistanut, mutta on joku automaatti kuume tullu
Mitäs nyt....N54/N55 varmaan tulee seuraavaksi mutta pitäs vielä miettiä:
-135i ois kevyt ja näpäkkä
-E92 335i DCT kiinnostas vaihteiston puolesta mutta kestääköhän miten viritystä?
-Talvea varten kiinnostas E92/E90 335i xi manuaalina tai automaattina. Onkohan nelivetoautomaatti liian tylsä?
Minkä hintaluokan vehje on hakusessa?
Sehän tietysti vähän määrittää hankintaa ;-)
Hakusessahan on aina 100-200k autot, mutta onneksi realismi pistää hintaluokan sinne 25-30k tienoille, ehkä ehdoton max on 35k Lisälainaa en haluis ottaa, entiset alkaa olemaan jo maksettu pois.
Ps. Myytkö sen E93 M3:n hintaan 35k? lupaan pitää hyvää huolta!
Hakusessahan on aina 100-200k autot, mutta onneksi realismi pistää hintaluokan sinne 25-30k tienoille, ehkä ehdoton max on 35k Lisälainaa en haluis ottaa, entiset alkaa olemaan jo maksettu pois.
Ps. Myytkö sen E93 M3:n hintaan 35k? lupaan pitää hyvää huolta!
Se kuule alkaa lainanotto tuntumaan hetken päästä taas ihan ok ajatukselta kun kuume pääsee kunnolla muhimaan .
siinä olisi yksi vaihtoehto joka ottaisi suoralla vaihdolla 530d vaihdossa, ainut vaan nuo km, eihän nuo paljoa ole tuolle motille, mutta oma rullattu vasta 203 000km
ja siis siksi 35d, koska on tuo 530d vaan niin laiska vaikka on ohjelmoitu
Olenkohan tullut vanhaksi vai mikä lie, mutta automaatti pitää saada, mersuna tai bemarina
kohta joku sais sigun sedanin oivaksi käyttö/talvi tms kulkineeksi, jahka saan uuden virtalukon, ei rikkinäisenä viitsi myydä.
Tai voihan siihen laittaa vaikka isompaa moottoria kun löytyy 4x levyt+absit
Kun kerran Ministä on puhetta, niin mitäs mieltä raati on uudemmasta eli R56:sesta, ja nimenomaan cooper S:stä Tekisi mieli tuommoinen pikku kinneri ostaa
Kaverin tommoseen laittelin Evolven stage 3 paketin ja sillä siitä tuli aika hilpeä vehje. Vakioputki + dp yhdistelmällä äänet aika maukkaat. Vetoja ihan tarpeeksi tuohon koppiin. Se oli kyllä suorastaan hauska ajaa. Mää tykkäsin.
Upgrade the performance of your European sports car with top grade car performance parts from our selection. Shop engine aftermarket car parts at Evolve Automotive!
Edit:
En määkään usko, että se ketju venyy pitkistä öljynvaihdoista johtuen. Se on vaan alimitoitettu ko. koneeseen. Varmaan IWIS merkkistä paskaa sekin... Kaverin minissä tais olla 80tkm mittarissa ja jakopää valmis. No se pantiin kuntoon (about 1500e) ja nyt rokkaa.
Olenkohan tullut vanhaksi vai mikä lie, mutta automaatti pitää saada, mersuna tai bemarina
kohta joku sais sigun sedanin oivaksi käyttö/talvi tms kulkineeksi, jahka saan uuden virtalukon, ei rikkinäisenä viitsi myydä.
Tai voihan siihen laittaa vaikka isompaa moottoria kun löytyy 4x levyt+absit
Itsellä liisinkinä tuo tomaagicompacti ja todennut että kaupunkialueella aivan paras auto. Välillä miettinyt myymistäkin mut käyttöarvo niin paljon isompi kuin rahallinen niin ei kannata. Kumminkin kun rättikatto, toimiva ilmastointi ja talveksi lukkoperä
Mitäs nyt....N54/N55 varmaan tulee seuraavaksi mutta pitäs vielä miettiä:
-135i ois kevyt ja näpäkkä
-E92 335i DCT kiinnostas vaihteiston puolesta mutta kestääköhän miten viritystä?
-Talvea varten kiinnostas E92/E90 335i xi manuaalina tai automaattina. Onkohan nelivetoautomaatti liian tylsä?
Vois olla yks ehdokas, mutta ovat hinnoissaan
Tosin saattas olla mahdollista jos elän säästeliäästi ens talven ja ajan micralla. Sit kesällä kauppaan...
Autokuumetta pukkaa päälle. Pitäisi vaan jaksaa aloittaa entisen myyminen pois. Mielessä pyörinyt, 320cdi W221 S mersu. BMW F01 730d olisi kanssa mieleen mutta vähän ovat liian kalliita. Pelottaa nuissa mersuissa se ilmaalustan toimivuus talvikelissä. Sattuisiko kukaan tarvitsemaan e91 325d LCI. Nyt voisi käyttää hetken mielijohdetta hyväksi.
Comment