Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4974
    • Paimio

    Originally posted by touring39 View Post
    Kyl se vauhti nostaa kulutusta eksponentiaalisesti, vehkeestä riippumatta. Ilmanvastuksen kasvu kun ei ole lineaarista.

    En tiedä tuosta 120 km/h nopeudesta, kun ei ole tullut kokeiltua
    Tottakai, mutta paljon vaikuttaa myös nuo kierrokset.

    Voisin kyllä tulla tuota sinun yksilöäsi ihmettelemään joku päivä tässä...
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • inconel
      Bimmer Rookie
      • Jul 2012
      • 96
      • Sipoo

      Jahkailin ja pähkäilin varmaan vuoden auton päivitystä. Soudin ja huopasin eri vaihtoehtojen välillä aivan päättömästi. Välillä olin ostamassa 130:n perheen kakkosautoksi ja välilllä 535d:n ykkösautoksi.

      Pähkäily päättyi tänään kun ostin E91 330d LCI:n. Ykkösauton virkaa se nyt toimittaa ja ainakin ensimmäisen 100km perusteella autokuume pysynee hetken loitolla.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by TheRipper View Post
        Sama ongelma itselläkin! Varustelistalla aivan liikaa "pakko saada!" tavaraa joten ei oikein tahdo löytyä.

        Mikäs tuon moottoritiekulutuksen mahtaa noin nostaa? Luulin että nimenomaan tämän kasiportaisen laatikon välitykset riittäisivät pitämään kierrokset alhaalla vielä 120km/h nopeuksissakin. Täytyy sanoa että en nyt muista millaisilla kierroksilla kävi...mutta pakkohan sen reilusti alle 2000rpm oli olla? :think
        Olikohan niin että jotain 1600 rinkiä olisi 120 mittarivauhdissa..ei itsekään muista kun ei uskalla noin kovaa ajaa

        140 lukemassa taisi olla 2000 kierrosta..joku saa korjata jos meni ihan lepikkoon... on taas muutama muutama päivä kun on ajanut autolla
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          Originally posted by Hiace View Post
          Vois olla yks ehdokas, mutta ovat hinnoissaan
          Tosin saattas olla mahdollista jos elän säästeliäästi ens talven ja ajan micralla. Sit kesällä kauppaan...
          Mä tiedän yhden joka vois olla kaupan. Lisätietoja vaikka privalla.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • JiiP
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1734
            • Tampere

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Tämä juurikin olisi se tärkein tieto.Eli mitä autoa (BMW tietenkin) ja mallia käytetään veronmäärityksen verrokkina?Eikö kukaan ole tuonut E60 koppaista Alpinaa?
            Voi tietysti olla pääoma kysymys, mutta itse voisin katsella 2007 B5S.
            Official member of BTCF-Sauna Team
            E46 316i -03
            Ex:
            E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

            Comment

            • Ceeray
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1399
              • Kuopio

              F11 530xda seka kulutus kyllä jo yli 8... matkaa pääsee kyllä vähemmällä mutta kaupungissa tuo malmikasa kyllä kuluttaa.
              Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4974
                • Paimio

                Originally posted by veku View Post
                Olikohan niin että jotain 1600 rinkiä olisi 120 mittarivauhdissa..ei itsekään muista kun ei uskalla noin kovaa ajaa

                140 lukemassa taisi olla 2000 kierrosta..joku saa korjata jos meni ihan lepikkoon... on taas muutama muutama päivä kun on ajanut autolla
                Tuommoiset kuulostaisi realistisilta näin äkkiseltään ajatellen.


                Originally posted by Ceeray View Post
                F11 530xda seka kulutus kyllä jo yli 8... matkaa pääsee kyllä vähemmällä mutta kaupungissa tuo malmikasa kyllä kuluttaa.
                Tokihan painava auto kaupungissa syö dieselinäkin...ja neliveto vielä oman lisänsä tuo, vaikkei paperilla vaikuttaisikaan niin paljoa kuin bensassa. Mutta kyllä suht kovasti saanee kaasutella jos yli kahdeksaa saa menemään.

                Itsellä ei mitään väliä onko diesel nelikko vai ei...muut varusteet ratkaisee. Bensan kanssa taas ei missään nimessä nelikkoa se syö liikaa suhteessa hyötyyn.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  Originally posted by veku View Post
                  Olikohan niin että jotain 1600 rinkiä olisi 120 mittarivauhdissa..ei itsekään muista kun ei uskalla noin kovaa ajaa

                  140 lukemassa taisi olla 2000 kierrosta..joku saa korjata jos meni ihan lepikkoon... on taas muutama muutama päivä kun on ajanut autolla
                  Mittarinopeutta 152km/h@2000rpm/min

                  ajettu suljetulla takapihalla.
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    Originally posted by TheRipper View Post

                    Voisin kyllä tulla tuota sinun yksilöäsi ihmettelemään joku päivä tässä...
                    Juu, eni taim. Huikkaile.
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • _Rontti
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 1192
                      • Raahe

                      Perkele kauhee e39 m5 kuume iskenyt jälleen, mutta se että kannattaako vaihtaa e60 535d tuollaiseen m5seen, onkin se mikä mietityttää.
                      Aivan erinlaiset autothan nuo on. Ja luonteet myös.
                      Mitäs muut sanoo, jos ajatellaan pelkkää kesäkäyttöä. Että m5 vai tuo 535d? M5 tarjoaa kyllä fiilistä ja vapari voimaa, mutta 535d taas aktiiviohjauksellaan yms kivalla sitä luksusta. Ja voimaakin löytyy kivasti.

                      On se perkele vaikeaa
                      -Raahe connection-
                      E39 LeMans BlueM5
                      E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                      E39 523i Montrealblau
                      E34 DiamantSchwartz 535i
                      Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                      Comment

                      • JiiP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1734
                        • Tampere

                        Oletko ajanut E39 M5? Jos vastaus on "Kyllä" ja sigusta löytyy tuo toinen vaihtoehto jo niin eikai siinä ole muuta kuin päätöksen paikka.
                        Official member of BTCF-Sauna Team
                        E46 316i -03
                        Ex:
                        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                        Comment

                        • _Rontti
                          BTCF Member
                          • Sep 2008
                          • 1192
                          • Raahe

                          Originally posted by JiiP View Post
                          Oletko ajanut E39 M5? Jos vastaus on "Kyllä" ja sigusta löytyy tuo toinen vaihtoehto jo niin eikai siinä ole muuta kuin päätöksen paikka.
                          En valitettavasti ole toisaalta, molemmat ois mukava omistaa. Mutta pihalla ei ole tilaa, ja alkais hieman käydä lompakon päälle jo
                          -Raahe connection-
                          E39 LeMans BlueM5
                          E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                          E39 523i Montrealblau
                          E34 DiamantSchwartz 535i
                          Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                          Comment

                          • Boiga
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 1773
                            • Ylöjärvi

                            Molemmat omistaneena (jopa yhtäaikaa) sanoisin että riippuu täysin siitä onko sinut vaihdelaatikon kanssa ämmäläisessä, eli haittaako manuaalin ja kytkimen käyttö

                            M5 toimii perheautona loistavasti ja 535d nähden yhtä mukavan luontoinen moottori vaikka erilaisia, joskin eläväisempi ja ne sävelet tuossa s sarjalaisessa kasissa!

                            E60 on nykyaikainen ja mukava kun e39 on ajaton ja hauska. Tykkäsin arkiajot ajella ämmällä mutta kun kaipasi mukavuutta niin uudempi on uudempi. Toki huomio että mun m5 oli madallettu, jäykkä ja isot matalaprofiili renkaat.... Ja oli lci e61 hiljaisempi kuin kaatuvilla penkeillä ja tuplalaseilla varustettu ämmä...ei tyhjentävä vastaus mutta jos edes ajattelemisen aihetta lisää
                            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4974
                              • Paimio

                              Ai että tässä olisi aikas hyvä yksilö...ilmastoidut penkit ja sporttiautomaatti vain puuttuu...ja sisustan väri on vaivalloinen...mutta muuten olisi suht kohdillaan...päästöarvot on kyllä vedetty tässä yksilössä hatusta.

                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Ai että tässä olisi aikas hyvä yksilö...ilmastoidut penkit ja sporttiautomaatti vain puuttuu...ja sisustan väri on vaivalloinen...mutta muuten olisi suht kohdillaan...päästöarvot on kyllä vedetty tässä yksilössä hatusta.

                                http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...&pageNumber=1#
                                Kakan värinen ei-M-Sport.

                                Seuraava
                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎