Announcement

Collapse
No announcement yet.

OE-osien tilaaminen ulkomailta II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17509
    • Turku

    Originally posted by lj123 View Post
    Plus baltian palkkataso vs. Saksa. Ja eivät BMW:n tasoiset ja kokoiset yritykset lähde jälleenmyyjiä tuolla tavalla kiusaamaan. Jos Pielmeier vaatisi BMW:tä myymään toiselle kalliimmalla ja BMW sen tekisi, niin äkkiä ollaan kartellioikeudenkäynnissä. Ja mikä on jonkun Pielmeierin asema vaatia yli 90 miljardia liikevaihtoa tahkoavalta yritykseltä mitään.

    Kyllä se menee niin, että BMW kertoo, että hinnat ovat nämä, ja jälleenmyyjä kiitollisena kumartaa.

    Jos joku jälleenmyyjä saa paremmat hinnat, niin se tulee ihan vain siksi, että sen volyymit ovat suurempia. Saman verran se osan valmistaminen BWM:lle kuitenkin maksaa, ihan sama kuka sen myy.
    Oikeassa olet, mutta on sitä isompiakin kartelleja nähty. Pielmeier voi olla isokin asiakas BMW:lle, joten sillä voi olla painoarvoa + saksalaisuus. Tiedän Suomessa esim. Keskon älähtäneen hinnoista ja tavarantoimittajan pelosta, joten suhtaudun epäilyksellä tällaiseen.

    Lisäksi asiakkaan neuvottelutaito ja asiakashistoria vaikuttaa hintoihin ja alennusprosentteihin. Kaikki on mahdollista.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      Originally posted by Laku View Post
      Oikeassa olet, mutta on sitä isompiakin kartelleja nähty. Pielmeier voi olla isokin asiakas BMW:lle, joten sillä voi olla painoarvoa + saksalaisuus. Tiedän Suomessa esim. Keskon älähtäneen hinnoista ja tavarantoimittajan pelosta, joten suhtaudun epäilyksellä tällaiseen.

      Lisäksi asiakkaan neuvottelutaito ja asiakashistoria vaikuttaa hintoihin ja alennusprosentteihin. Kaikki on mahdollista.
      Eli vastauksena alkuperäiseen kysymykseesi, oli hyvä veto, sillä jos tämä kysymys auttaa paljastamaan kartellin vie se taloutta eteenpäin.

      Mistä tämä Kesko tähän tuli? 10 miljardia vaihtava vähittäiskaupan toimija versus yksittäinen BMW merkkiliike. Kesko voi ostaa purkkimaissinsa mistä vain. Mitkä ovat Pielmeierin ja Autopartsin mahdollisuudet?
      Last edited by Carbonfiber; 24-02-2017, 09:30.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17509
        • Turku

        Kesko on OT:tä, totta. Puhun merkkikaman ostamisesta joka tapauksessa, en private labelistä. Ja sen Keskokin haluaa ostaa halvimmalla. Onpa sinusta tullut kärkäs Sveitsiin muuton myötä .

        Palataan OEM-osiin.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Ei kai siinä ole kyse bmwltä ostamisesta. Vaan jälleen myynnistä. Kuka myy pienimmällä katteella, pielmeier nosti hintaa paremman katteen toivossa. Ite veikkaan että Saksaan myytäessä hinnat on ennallaan.
          Jos on volyymia myydä rajojen ulkopuolelle niin miksi bmw nostaisi hintaa. Pikemminkin sulkisi vaan varaosa myyjiä maista jossa se laskee
          Last edited by Tonton; 24-02-2017, 12:57.
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • nullzwei
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 11056
            • ?

            Eikös meillä ollut joku valtiovarainministeriön ukko ylijumala joka Helsingin Sanomissa väitti että autotehtaat ovat pakotettuja myymään meille autot halvemmalla koska autovero? Eikö sama koskekaan auton varaosia :think

            "Esimerkki siitä, miten kulutusverotus kohdistuu yritysten voittoihin, on autoverotus. Suomen muita maita korkeampi autoverotus on laskenut Suomeen tuotujen autojen verottomia maahantuontihintoja verrattuna maihin, joissa autoverotus on ollut meitä kevyempää. Toisin sanoen ulkomaiset autonvalmistajat ovat joutuneet tinkimään katteistaan Suomeen viemissään autoissa. Autovero on siis ollut myös vero ulkomaisten autoyritysten voitoille."

            Ainakin 50 viimeistä postausta olisi voinut uhrata ajatukselle MIKSI Suomen BMW-päämiehen, mutta todellisen päämiehen eli BMW-tehtaan piikkiin myymät osat ovat niin jumalattoman kalliita että kannattaa tilata Saksasta?
            Last edited by nullzwei; 24-02-2017, 10:59.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Jotain rajaa tuon katkeruuden suhteen autoveroon ja vm:n virkamiehiin.
              Onko sekin autoveron ja kuitusen/sandelin/vm-tollojen vika että meillä on kalliimpaa ruokaa kuin saksassa?


              Itse topikin asiaan. Kuinka pitkä aika profilteilen tilauksissa on keskimäärin? Kaikkea oli "hyllyssä" tilaushetkellä.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6709
                • PK-seutu

                Originally posted by bemmeri View Post
                Jotain rajaa tuon katkeruuden suhteen autoveroon ja vm:n virkamiehiin.
                EI. Ei todellakaan ole syytä rajata kritiikkiä siihen suuntaan yhtään. Niin kauan kun ukko ylijumalat siellä ovat olevinaan oikeassa paskapuheineen. Aivan liian helpolla pääsevät kusetuksillaan...
                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by pyroz View Post
                  EI. Ei todellakaan ole syytä rajata kritiikkiä siihen suuntaan yhtään. Niin kauan kun ukko ylijumalat siellä ovat olevinaan oikeassa paskapuheineen. Aivan liian helpolla pääsevät kusetuksillaan...
                  Joo, mutta tarkoitin että ei autoverolla ja vm:llä ole mitään tekoa varaosien hinnoittelun kannalta (tai no alvin välillisesti).

                  Autovero on syvältä, mutta tuskin sitä pitkään tarttee manailla enää.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    Originally posted by nullzwei View Post

                    Ainakin 50 viimeistä postausta olisi voinut uhrata ajatukselle MIKSI Suomen BMW-päämiehen, mutta todellisen päämiehen eli BMW-tehtaan piikkiin myymät osat ovat niin jumalattoman kalliita että kannattaa tilata Saksasta?
                    Tämä on hyvä kysymys. Se viimeinen 100 km esim. Tallinnasta Helsinkiin lautalla ei niin paljon kuljetuskuluina lisää maksa, että yksittäisen osan hinta nousisi juuri mitään.

                    Toki virolainen tekee työt pienellä palkalla ja verotus auttaa myös. Mutta Suomi oli oikeastaan aika suljettu talous vähittäiskaupan osalta 90-luvulle asti. Ja kartellit ym. perusarkea. Tähän kun laitetaan päälle nettikaupan murros ja muu niin aika telineisiin suomalaiset yritykset jäivät. Asiakaspalvelulla asiaa olisi voinut vähän parantaa, mutta eipä itseä ainakaan kovin monessa paikassa innosta maksaa niistä väsyneistä murahduksista Suomi-lisää.

                    Onhan niitä harvoja esimerkkejäkin, että ulkomaista verkkokauppaa vastaan voi menestyä kuten vaikka verkkokauppa.com ja joitain muita
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Ainakin 50 viimeistä postausta olisi voinut uhrata ajatukselle MIKSI Suomen BMW-päämiehen, mutta todellisen päämiehen eli BMW-tehtaan piikkiin myymät osat ovat niin jumalattoman kalliita että kannattaa tilata Saksasta?
                      Helposti selitettävissä kun matkalla on vielä välittäjä.
                      Saksasta ruotsiin hinta nousee 10% sieltä tänne toiset 10% jopa 20% ilman alennuksia, tuohon ylimääräiset toimitus kulut ja se 3-6% alv veroja. lisäksi tehdas tilauksissa 2vk odotus. Loppu summa helposti sen 30-40% kalliimmat
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9139
                        • Oulu

                        Suomalaiset merkkiliikkeet ovat varmaankin pakotettuja hankkimaan kaikki varaosat BMW Nordic:n kautta. Tuollainen täysin turha väliporras ei oikein ole tätä päivää.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17509
                          • Turku

                          Originally posted by Tonton View Post
                          Ei kai siinä ole kyse bmwltä ostamisesta. Vaan jälleen myynnistä. Kuka myy pienimmällä katteella, pielmeier nosti hintaa paremman katteen toivossa. Ite veikkaan että Saksaan myytäessä hinnat on ennallaan.
                          Jos on volyymia myydä rajojen ulkopuolelle niin miksi bmw nostaisi hintaa. Pikemminkin sulkisi vaan varaosa myyjiä maista jossa se laskee
                          Ymmärsit täydellisesti sen mitä ajoin takaa enkä osannut sanoiksi pukea. Oma näkemykseni on myös, että ahneus iski ja Pielmeier nosti hintojaan, BMW tuskin niihin on kajonnut. Myyntikate nousuun totesi tämänkin firman myynti- tai toimitusjohtaja!
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            Originally posted by Laku View Post
                            Ymmärsit täydellisesti sen mitä ajoin takaa enkä osannut sanoiksi pukea. Oma näkemykseni on myös, että ahneus iski ja Pielmeier nosti hintojaan, BMW tuskin niihin on kajonnut. Myyntikate nousuun totesi tämänkin firman myynti- tai toimitusjohtaja!
                            Tästä nyt jokin aika on mennyt, kun Julian kanssa päiviteltiin tuota vanos sokenoidien hintaa, niin Julia kyllä mainitsi, että BMW on se taho, joka nuukailee niiden alennusten suhteen. Toki onhan se voinut minua vedättää lämpimikseen, mutten oikein siihenkään usko.

                            Comment

                            • Carbonfiber
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 5226
                              • Hki 43

                              Originally posted by Rale View Post
                              Tästä nyt jokin aika on mennyt, kun Julian kanssa päiviteltiin tuota vanos sokenoidien hintaa, niin Julia kyllä mainitsi, että BMW on se taho, joka nuukailee niiden alennusten suhteen. Toki onhan se voinut minua vedättää lämpimikseen, mutten oikein siihenkään usko.
                              Nämä taisi olla ne S85 solenoidit? M-osissa on ainakin tullut todella suuria korotuksia hintoihin viime aikoina kauttaaltaan.
                              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                              Z3 Roadster 2.8 '98
                              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                              Comment

                              • Roito
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 3921
                                • Tavastila/Kotka

                                Originally posted by bemmeri View Post
                                Itse topikin asiaan. Kuinka pitkä aika profilteilen tilauksissa on keskimäärin? Kaikkea oli "hyllyssä" tilaushetkellä.
                                Viikko - kaks, riippuu miten hyvin tavara liikkuu suomen päässä
                                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                                MB W639 Kummisetä

                                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎