Announcement

Collapse
No announcement yet.

Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    Originally posted by 3559490
    Hesari otsikoi 31.05.2015;

    Autokauppa hyytyy veronalennuksesta – myynti oli "täysin kuollutta" hallitusohjelman julkaisun jälkeen.

    Juttu jatkuu jotensakin näin; "kauppiaat ilmoittavat voivansa laittaa lapun luukulle siihen saakka kunnes verotuksen portaat on kävelty alas asti".
    Portaittainen autoveron alennus on kuin sokea kävelisi portaita alas tietämättä mikä on seuraavan portaan pituus ja syvyys.

    Autokauppiaskin joutuu vaihtoauton hinnoittelussaan jollain tavalla huomioimaan tuntemattoman veron alennuksen ajankohdan. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ehdoin tahdoin hinnoittelee tuotteen niin, että sen "arvosta" kenenkään tietämättömänä ajankohtana tippuu esimerkiksi 20 prosenttia? Tuskin kukaan autokauppias haluaa käsiinsä pitkäksi hinnoiteltua vaihtoautoa ja sen myyntiaikana voi tulla, pyytämättä ja yllättäen, kaksi tai ehkäpä jopa kolme veron alennusta?

    Sama haaste on asiakkaalla. Vaihtoauton "arvo" saattaa em. syistä johtuen olla niin huono, että asiakasta alkaa suorastaan hirvittää!

    Pahin scenario on kuitenkin se, missä autokauppa saa etukäteen tietää veron alennuksen ajankohdat. Silloin voidaan selkeästi käyttää käsitettä "taivaisiin asti haiseva törkeä puhallus".

    Parempi myydä mahdollinen vaihturi suoraan. Ja ostaa tuontiauto ilman välikäsiä vapaasta markkinasta, esimerkiksi Saksasta. Saksan hintoja ei autoverot heiluttele. Ainoa miina on tullin muljakkeen arpoma vero. Mutta se on pientä verrattuna hävyttömän huonoon, suorastaan katastrofaaliseen nykytilanteeseen.
    Last edited by nullzwei; 09-06-2015, 08:57.

    Comment

    • harriba
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 420
      • Espoo

      Originally posted by nullzwei View Post
      Portaittainen autoveron alennus on kuin sokea kävelisi portaita alas tietämättä mikä on seuraavan portaan pituus ja syvyys.

      Autokauppiaskin joutuu vaihtoauton hinnoittelussaan jollain tavalla huomioimaan tuntemattoman veron alennuksen ajankohdan. Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ehdoin tahdoin hinnoittelee tuotteen niin, että sen "arvosta" kenenkään tietämättömänä ajankohtana tippuu esimerkiksi 20 prosenttia? Tuskin kukaan autokauppias haluaa käsiinsä pitkäksi hinnoiteltua vaihtoautoa ja sen myyntiaikana voi tulla, pyytämättä ja yllättäen, kaksi tai ehkäpä jopa kolme veron alennusta?

      Sama haaste on asiakkaalla. Vaihtoauton "arvo" saattaa em. syistä johtuen olla niin huono, että asiakasta alkaa suorastaan hirvittää!

      Pahin scenario on kuitenkin se, missä autokauppa saa etukäteen tietää veron alennuksen ajankohdat. Silloin voidaan selkeästi käyttää käsitettä "taivaisiin asti haiseva törkeä puhallus".

      Parempi myydä mahdollinen vaihturi suoraan. Ja ostaa tuontiauto ilman välikäsiä vapaasta markkinasta, esimerkiksi Saksasta. Saksan hintoja ei autoverot heiluttele. Ainoa miina on tullin muljakkeen arpoma vero. Mutta se on pientä verrattuna hävyttömän huonoon, suorastaan katastrofaaliseen nykytilanteeseen.
      Suunnitellut kosmeettiset autoveron alennukset on tarkoitus valuttaa suoraan autokauppiaan taskuun. Lasipalatsin reiska toteaa vaan että voivoi kun sun NussinSunnyn vaihtoarvo on pudonnut pari tonnia, mutta saat toki meidän Business-mallista veroalea satasen verran.

      Eipä purrut populistinkaan hammas tähän rakenteelliseen autoverokorruptioon.

      Seuraavaksi autoksi varmaan hankittava liiseri Virosta, heti kun VM:n vatipäät saadaan ymmärtämään ettei ajoneuvojen liisausta ja vuokrausta voi EU-rajan yli estää. Aiheesta ymmärtääkseni on tulossa Suomelle noottia EU:lta. Odotankin mielenkiinnolla millaisia imaginäärilukukaavoja Tullin ajatusten tonavat saavat aikaan aiheesta autoveron maksu per auton käyttöpäivä.
      Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
      X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

      Comment

      • 928 GTS
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1559
        • Helsinki

        Originally posted by harriba View Post
        Odotankin mielenkiinnolla millaisia imaginäärilukukaavoja Tullin ajatusten tonavat saavat aikaan aiheesta autoveron maksu per auton käyttöpäivä.
        Autovero/5000 = päiväveron suuruus. Eli täysi vero on kuitattu vajaassa 14 vuodessa kun auto on käytössä 365 päivää/vuosi. Oikeastaan kukaan ei maksa autoveroa enää kerralla ellei kyseessä ole lähes 0g CO2 päästävä halpa auto jossa veron määrä on muutenkin naurettavan pieni.

        Tarkoittaa myös sitä, että esim. 90 päivää kesässä ajava tulee maksaneeksi täyden veron vasta 55 vuodessa ja 20 tuhannen euron kertaverot maksaa vain 360e/kesä. Eli käytännössä kaikki harrasteautot ostetaan jatkossa myös päiväverolla. No parempi vaihtoehto sekin on valtion kannalta kun niiden leasaaminen ulkomailta koska myynnin ALV maksetaan myös Suomeen.
        -92 928 GTS
        -98 550 Maranello

        Comment

        • harriba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 420
          • Espoo

          Originally posted by 928 GTS View Post
          Autovero/5000 = päiväveron suuruus. Eli täysi vero on kuitattu vajaassa 14 vuodessa kun auto on käytössä 365 päivää/vuosi. Oikeastaan kukaan ei maksa autoveroa enää kerralla ellei kyseessä ole lähes 0g CO2 päästävä halpa auto jossa veron määrä on muutenkin naurettavan pieni.

          Tarkoittaa myös sitä, että esim. 90 päivää kesässä ajava tulee maksaneeksi täyden veron vasta 55 vuodessa ja 20 tuhannen euron kertaverot maksaa vain 360e/kesä. Eli käytännössä kaikki harrasteautot ostetaan jatkossa myös päiväverolla. No parempi vaihtoehto sekin on valtion kannalta kun niiden leasaaminen ulkomailta koska myynnin ALV maksetaan myös Suomeen.
          Tästähän tuleekin hauskaa 1.1.2016 alkaen.

          Haet Virosta liiserin jonka autovero on €10.000, jonka maksat kätevästi erissä €60/kk sen aikaa kun sillä ajelet. Onkin odotettavissa että Tallinnaan nousee mielenkiintoisia autovuokraamoita ja leasingfirmoja. Tai itse asiassa sinne tulee nousemaan pöytälaatikkofirmoja joiden tehtävänä on omistaa ja liisata auto jollekin suomalaiselle.

          Toivotankin ihan *usti onnea VM:n ja Tullin vatipäille kun koko Etelä-Suomi on pian pullollaan vironkilpisiä autoja joista maksetaan autoveroa pari euroa per päivä kun ovat ajossa + tasan €0 dieselveroa. Myös alvit menevät Viron 20% mukaan.

          Mutta nyt ehtii vielä hakea uuden ässämersun Vehosta ja maksaa siitä €50.000 autoveroa jotta virkaheitoilla jatkossakin riittää kampaviineriä päiväkahville.
          Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
          X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            Originally posted by harriba View Post
            Toivotankin ihan *usti onnea VM:n ja Tullin vatipäille kun koko Etelä-Suomi on pian pullollaan vironkilpisiä autoja joista maksetaan autoveroa pari euroa per päivä kun ovat ajossa + tasan €0 dieselveroa. Myös alvit menevät Viron 20% mukaan.
            Tässä vaiheessa varmaan 94% pikkujobbareista harkitsee viroon muuttoa, ainakin paperillisesti.
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Valtiovarainministeriö laskeeeeeee



              Elokuussa on viimeistään.... Uuden auton kauppa saa jäädä Juhannuksen viettoon vaikka heti. Lomilta ei ole kiirusta palata töihin...

              Sitä saa mitä tilaa.

              Comment

              • nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

                Alex Stubb twiittasi;

                "Hallitusohjelmassa sovitun autoveron kevennyksen yksityiskohdista on tarkoitus päättää ja tiedottaa vielä kesäkuun aikana."

                Parisen viikkoa?

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  Hohhoijaa

                  Last edited by jake2710; 23-06-2015, 11:12.

                  Comment

                  • 928 GTS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1559
                    • Helsinki



                    Ihan sama vaikka eivät tekisi mitään. Kauppa seisoo edelleen ja todelliset ongelmat odottaa ratkaisua. Miten hoidetaan päiväkohtainen autoveron maksu? Entä estetään ulkolaisten leasareiden aiheuttamat ALV-tappiot? Miten rajoitetaan käytettyjen tuontia kun 31.03.2012 ja vanhempia saa tuotua pienemmällä veroprosentilla kun vastaavia uudempia jne?
                    -92 928 GTS
                    -98 550 Maranello

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6929
                      • N/A

                      Kosmeettista sipistelyä..

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        On se kovapäistä tuo porukka. Ei voi kyllä muuta sanoa. Uskomatonta, jälleen kerran. Mitäpä muuta sitä voi kansalainen enää tämmösiin sanoa.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 6995
                          • Forssa

                          Eipä yllätä että kaikilla lupauksilla pyyhittiin persettä.

                          Samaan aiheeseen toinen hyvä esimerkki:

                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • Zoui
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 6345
                            • Tampere

                            Juu eihän tuolla ole mitään käytännön merkitystä.

                            Paitsi sitten kun verokertymän huomataan 2-3 vuoden päästä laskeneen todella pieneksi, päivitellään että tehtiin liian isoa ale kun kertymä jäi näin pieneksi

                            Sama koskee montaa muutakin veroa, ei sitten millään tajuta että ollaan tilanteessa missä kertymää saataisiin enää kasvamaan vain laittamalla raha kiertoon, talous pyörimään. Autovero kokonaan pois ja viinasta vero viron tasolle tai hiukan alle.
                            Elämä on pihakivestä.

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              "Myös nollapäästöisille autoille jää vielä vähäinen vero."

                              Loogista kun:

                              " Auton veroprosentti määräytyy yksinomaan ominaishiilidioksidipäästön perusteella ajoneuvon teknologiasta riippumatta."
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2175
                                • Kuopio

                                Tässä maassa on kyllä paljon vialla. Mutta ikävintä on se, että mistään ei opita mitään. Ei omista virheistä eikä muiden virheistä.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎