Pieleen meni sitten sekin homma. Kokoomus ja keskusta haluaa vain suklaata rikkaille ja persujen perse oli halvalla tarjolla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perussuomalaiset haluavat poistaa autoveron seuraavalla vaalikaudella
Collapse
X
-
Reilun parinsadan veroale lämmittää varmaan persaukisen lompakkoa, mutta turhaan, ei persaukisella kuitenkaan ole varaa ostaa uutta autoa. 140g ja yli päästävien autojen verotus ei kevene senttiäkään. Mitä tästä nyt voidaan päätellä? Perseeseen nussittiin naureskellen autoilijoita.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Nähdäänkö ensi vuonna kalliiden, paljon veroa sisältävien autojen rekisteröintiaalto esmes Viroon, niiden autojen osalta josta on mahdolista saada autoveron palautusta? Saahan siinä taskurahaa mukavasti takaisin autoverosta. Eikös autoveron palautusjärjestelmä ole vielä voimassa, vai loppuuko sekin vähin äänin...
Onko virallista tietoa/kannanottoa tullut päiväkohtaiseen veroon tai kuinka ulkomaan rekisterissä olevia autoja kohdellaan (verotetaan). En jaksa uskoa että edes VM:ssä, töllissä tms. ollaan niin tyhmiä että jätetään tuo reikä auki ja virolaisille saadaan lisää tuloja, vakuutumaksu, alvit, yms.. Sama kuin viinarallissa.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Huh, melkeen äänestin persuja tämän takia, onneksi vaan melkeen... Muutenhan tässä tuntisi itsensä petetyksi!
Joo, mut ois kyllä luullut, että Sipilällä ois ollu järkee hoitaa tämä asia hiukan fiksummin. Onhan sillä häkis ja kaikkee!
Taitaa virkamieskoneisto olla sen verran vahva, että kumileimasimet tekee just niin kuin Kuitusen Heikki ja kumppanit sanoo. :(
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMielestäni persut ajoi autoveron poistoa myös hallituksessa. Toivottavasti saadaan tietää sabotoiko kokoomus (oma veikkaukseni) vai kepu tätä. Nähtävästi ajoneuvo- ja käyttövoimaverot säilyy ennallaan tai nousevat eli sinne ei ole tulossa mitään helpotuksia.Originally posted by kani View PostPieleen meni sitten sekin homma. Kokoomus ja keskusta haluaa vain suklaata rikkaille ja persujen perse oli halvalla tarjolla.Last edited by GameOver; 24-06-2015, 21:25.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Persujen olisi pitänyt olla suurin puolue jotta homma olisi mennyt paremmin. Nyt jäi vain sellainen olo että kun hallitukseen oli mentävä niin jotain piti saada aikaan tämän autoveron osalta niinkuin oli puhetta ennen vaaleja. Valitettavasti vain nyt mentiin kyllä huonompaan suuntaan kuin ennen, normaalin persua äänestäneen taviksen kannalta. Uutta autoa ei pysty ostamaan vieläkään mutta siitä oman pommin käytöstä saa maksaa enemmän. Paska maku kyllä jäi itsellenikin tästä! Tuollainen parin sadan alennus on sama kuin haistattaisi paskat.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNähdäänkö ensi vuonna kalliiden, paljon veroa sisältävien autojen rekisteröintiaalto esmes Viroon, niiden autojen osalta josta on mahdolista saada autoveron palautusta? Saahan siinä taskurahaa mukavasti takaisin autoverosta. Eikös autoveron palautusjärjestelmä ole vielä voimassa, vai loppuuko sekin vähin äänin...
Onko virallista tietoa/kannanottoa tullut päiväkohtaiseen veroon tai kuinka ulkomaan rekisterissä olevia autoja kohdellaan (verotetaan). En jaksa uskoa että edes VM:ssä, töllissä tms. ollaan niin tyhmiä että jätetään tuo reikä auki ja virolaisille saadaan lisää tuloja, vakuutumaksu, alvit, yms.. Sama kuin viinarallissa.
Em. asia on yhteydessä päiväkohtaiseen verotukseen, joka käytännössä tulee tuottamaan mielenkiintoisen mahdollisuuden hankkia mieluinen auto jolla ajaa vain ne päivät joihin on "massia".
Muut kommenttisi ovat virkamiehille kova pala purtavaksi. Viinarallia myöden.Last edited by nullzwei; 25-06-2015, 00:21.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostPersujen olisi pitänyt olla suurin puolue jotta homma olisi mennyt paremmin. Nyt jäi vain sellainen olo että kun hallitukseen oli mentävä niin jotain piti saada aikaan tämän autoveron osalta niinkuin oli puhetta ennen vaaleja. Valitettavasti vain nyt mentiin kyllä huonompaan suuntaan kuin ennen, normaalin persua äänestäneen taviksen kannalta. Uutta autoa ei pysty ostamaan vieläkään mutta siitä oman pommin käytöstä saa maksaa enemmän. Paska maku kyllä jäi itsellenikin tästä! Tuollainen parin sadan alennus on sama kuin haistattaisi paskat.
Talouspoliittinen ministerivaliokunta käsittelee kokonaistaloudellista kehitystä ja yleistä talouspolitiikkaa, julkisen talouden kehityksen pääsuuntaviivoja ja muita pääministerin määräämiä talouspoliittisia toimia vaativia asioita.
Kokoonpano
Pääministeri Juha Sipilä, puheenjohtaja
Ulkoasiainministeri Timo Soini
Oikeus- ja työministeri Jari Lindström
Sisäministeri Petteri Orpo
Valtiovarainministeri Alexander Stubb
Kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen
Elinkeinoministeri Olli RehnLast edited by nullzwei; 25-06-2015, 00:19.
Comment
-
-
Kyllähän tämä oli taas silkkaa paskaa koko päätös. Olen alkanut oikeastaan toivomaan, että saadaan tämä maa täysin polvilleen. Silloin, kun alkaa sosiaaliturva repeilemään ja viimeisetkin työt häviämään niin aletaan keskittymään elämän perus asioihin. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi tämän hiiren paskan kokoisen maan pitäisi olla joka asiassa edellä kävijä ja suunnan näyttäjä.
Vettä sattaa ja kaikkia vituttaa...E39 M5
Comment
-
-
Tyypillinen ratkaisu Suomelta: nysvätään muutaman kympin alennuksilla/korotuksilla. Tässä taloustilanteessa olisi pitänyt yrittää jotain radikaalia, mutta yritetään liian varmaa ratkaisua ja lopputulos on pannukakku.
Miksi pitää aina kaivaa niin syvä kuoppa ettei sieltä pääse enää ylös.
Tänä vuonna on tuotu n. 1200-1700 autoa Suomeen joka kuukausi. Se on aika iso pääoma joka valuu pois Suomesta. Keskiarvo tuontiauto autoverolle esim. toukokuussa on 5177€, joka on enemmän kuin uuden diesel Passatin autovero.
Uskon vielä et lähivuosina tulee muutoksia autoveroon.E65 730d '08 Monaco blue
Ex: E60 523iA '08
Comment
-
-
Originally posted by mr81 View Post
Miksi pitää aina kaivaa niin syvä kuoppa ettei sieltä pääse enää ylös.
Tänä vuonna on tuotu n. 1200-1700 autoa Suomeen joka kuukausi. Se on aika iso pääoma joka valuu pois Suomesta. Keskiarvo tuontiauto autoverolle esim. toukokuussa on 5177€, joka on enemmän kuin uuden diesel Passatin autovero.
Uskon vielä et lähivuosina tulee muutoksia autoveroon.
Itse olen sitä mieltä, että jos vero poistuisi yhdessä yössä, niin enemmän se näkyisi käytettyjen tuonnin lisääntymisenä kuin uusien myynnissä, valtaosalla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta ostaa sitä uutta 535:sta veroineen tai ilman. En ole erityisesti laskelmiin tutustunut, mutta ihan näppituntumalta vaikuttaisi epätodennäköiseltä, että uusien autojen myynti kasvaisi edes autoveron poiston yhteydessä niin suureksi, että alv kertymä kompensoisi autoveron poiston aiheuttaman loven valtion kassassa. Yhtä epätodennäköisenä pidän myös sitä, että autoilun rooli valtion lypsylehmänä tulisi jatkossa muuttumaan, joten käyttömaksuja ja polttoaineverotusta tultaneen kiristämään vähintäänkin vastaavalla osuudella.
Henkilökohtaisesti pitäisin mielummin useampaa käytettyä autoa eri tarkoituksiin kuin yhtä uutta, joten en näe nykyistä kehitystä siirtää verotuksen painopistettä hankinnasta omistamiseen erityisen suotuisana. Jopa koko verotuksen siirtäminen polttoaineeseen olisi mielestäni parempi ja se poistaisi mahdollisuuden kikkailla virolaisella leasing-autolla yms. jota tässäkin ketjussa on spekuloitu, mikäli sen mahdollistava EU-tuomioistuimen päätös tulee ja Suomi sen pohjalta lähtisi systeemiä muuttamaan.I wanted a faster horse.
Comment
-
-
Originally posted by HellFire View PostItse olen sitä mieltä, että jos vero poistuisi yhdessä yössä, niin enemmän se näkyisi käytettyjen tuonnin lisääntymisenä kuin uusien myynnissä, valtaosalla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta ostaa sitä uutta 535:sta veroineen tai ilman.
Henkilökohtaisesti pitäisin mielummin useampaa käytettyä autoa eri tarkoituksiin kuin yhtä uutta, joten en näe nykyistä kehitystä siirtää verotuksen painopistettä hankinnasta omistamiseen erityisen suotuisana. Jopa koko verotuksen siirtäminen polttoaineeseen olisi mielestäni parempi ja se poistaisi mahdollisuuden kikkailla virolaisella leasing-autolla yms. jota tässäkin ketjussa on spekuloitu, mikäli sen mahdollistava EU-tuomioistuimen päätös tulee ja Suomi sen pohjalta lähtisi systeemiä muuttamaan.
Kaikenlaiset verot pl. polttoaineessa oleva vero estävät kansalaisia järjestämästä autoiluaan heille parhaalla mahdollisella tavalla. Itselleni paras systeemi olisi ostaa vaikka VW eUP-sähköauto kehäIII sisäiseen ajoon ja sitten f10 xdrive muuhun liikkumiseen/talvipakkasille. Kahden auton ostaminen ja ylläpitäminen on jo muutenkin kallista, autovero, ajoneuvovero, mahdollinen käyttövoimavero ja ajoneuvokohtaiset pakolliset vakuutukset vakuutusmaksuveroineen estävät useimmilta sopivan kaluston ylläpitämisen. Sitten ostetaan yksi auto jolla voi hoitaa kaikki ajot, mutta mikä ei ole hyvä oikein missään, tyyliin X5 tai Range Rover.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by HellFire View PostValtaosa pääomasta valuu joka tapauksessa ulkomaille, koska suomessa ei ole merkittävää autoteollisuutta. Ainoastaan jälleenmyyntiportaan osuus ja alv:n osalta voisi jotain tulla kotiinpäin.
Itse olen sitä mieltä, että jos vero poistuisi yhdessä yössä, niin enemmän se näkyisi käytettyjen tuonnin lisääntymisenä kuin uusien myynnissä, valtaosalla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta ostaa sitä uutta 535:sta veroineen tai ilman. En ole erityisesti laskelmiin tutustunut, mutta ihan näppituntumalta vaikuttaisi epätodennäköiseltä, että uusien autojen myynti kasvaisi edes autoveron poiston yhteydessä niin suureksi, että alv kertymä kompensoisi autoveron poiston aiheuttaman loven valtion kassassa.
Kyllä käytettyjen maahatuonti laittaisi ihan yhtälailla alvin poikimaan ja työpaikkojen/yritysten kautta paljon muutakin.
Tuntuu ettei oikein ole päättävällä taholla järki mukana, sitä on liikkeellä, kun tätä asiaa puidaan. Jo pelkästään autokannan uudistuminen nykyisestä 13-14 vuoden keski-iästä normaaliin keskieurooppalaiseen 6-7 vuoteen toisi menetetyt hyödyt takaisin, puhumattakaan koko autoalan mukanaan tuomasta piristymisestä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostMitä pahaa olisi sitten siinä että käytettyjen autojen maahantuonti lisääntyisi...
Kyllä käytettyjen maahatuonti laittaisi ihan yhtälailla alvin poikimaan ja työpaikkojen/yritysten kautta paljon muutakin.
Tuntuu ettei oikein ole päättävällä taholla järki mukana, sitä on liikkeellä, kun tätä asiaa puidaan. Jo pelkästään autokannan uudistuminen nykyisestä 13-14 vuoden keski-iästä normaaliin keskieurooppalaiseen 6-7 vuoteen toisi menetetyt hyödyt takaisin, puhumattakaan koko autoalan mukanaan tuomasta piristymisestä.
Ei kai EU-maasta toiseen tuotavasta käytetystä autosta tälläkään hetkellä makseta alv:tä Suomeen, koska se on alkuperäiseen rekisteröintimaahan jo maksettu. Tästähän oli se ALV-ELV valituskierros jokin aika sitten.
Varmaan siitä alkuun tulisi kovä härdelli jos vero poistuisi, mutta lieneekö pysyvä piristysruiske alalle kovinkaan merkittävä. Tietääkö joku, miten Ruotsissa asiat ovat menneet?
Jos uudet halpenevat, niin samalla käytettyjen arvo sulaa nopeammin, joten väliraha parin vuoden päästä on yhtä suuri kuin ennenkin. Myöskään autoilun kokonaiskustannukset eivät näytä alenevan, joten jos ihmiset eivät omatoimisesti käytä enemmän rahaa autoiluun, pyörii alalla sama määrä euroja kuin ennenkin.
Yksilötasolla on tietysti mukava ajaa uudella kalustolla, mutta paljonko vanhentuneella kalustolla ajaminen oikeasti maksaa yhteiskunnalle? Varmaan joku on tänäkin vuonna kuollut kolarissa vuoden -86 Nissan Cherryllä, mutta olisiko kuski elossa jos alla olisi ollut -91 mallin Sunny?I wanted a faster horse.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostKaikenlaiset verot pl. polttoaineessa oleva vero estävät kansalaisia järjestämästä autoiluaan heille parhaalla mahdollisella tavalla. Itselleni paras systeemi olisi ostaa vaikka VW eUP-sähköauto kehäIII sisäiseen ajoon ja sitten f10 xdrive muuhun liikkumiseen/talvipakkasille. Kahden auton ostaminen ja ylläpitäminen on jo muutenkin kallista, autovero, ajoneuvovero, mahdollinen käyttövoimavero ja ajoneuvokohtaiset pakolliset vakuutukset vakuutusmaksuveroineen estävät useimmilta sopivan kaluston ylläpitämisen. Sitten ostetaan yksi auto jolla voi hoitaa kaikki ajot, mutta mikä ei ole hyvä oikein missään, tyyliin X5 tai Range Rover.I wanted a faster horse.
Comment
-
Comment