Joskus Bemareiden kanssakin on työlästä; mutta nyt isompaa remppaa konehuoneessa pariin VAG konsernin tuotokseen tehneenä välillä tuntuu ettei volkkarin insinööreillä ole ollut päässään mitään muuta kuin lakki...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muiden merkkien korjattavuus...
Collapse
X
-
Originally posted by BeamR View Postkerro toki lisää, nimimerkillä "elämäni ensimmäinen volkkari pihassa":think
Riippuu toki mallista; mutta aika usein purkaakseen osan x tarvitsee irroittaa osat y,z-...ö vaikka ne eivät ole mitenkään relevantteja korjauksen kannalta. Sitten kun kääntää jonkun tehtaalla esim apurunkoon kiinnitetyn pultin toisinpäin niin seuraavalla kerralla pääsee vain irroittamalla osan x (esim alatukivarsi). Lisää esimerkkejä: Ylemmän etummaisen etutukivarren vaihtoon täytyy irroittaa koko jousilautanen ja laskea alas kaikkine tukivarsineen kas kun tukivarren pää on sen verran iso ettei se mahdu tulemaan muuten pois vaikka sen irti saakin... Öljynvaihtoon ei ole huoltoluukkua pohjassa, kuinka ollakaan; vaan koko pohjalevy täytyy irroittaa päästäkseen proppuun käsiksi, ja, ei pohjalevyn irroittamiseen ei riitä yksi työkalu vaan on laitettu tehtaalla peräti kolmea erilaista kantaa kiinnikkeille.
Takajarrulevyn vaihtamiseksihan täytyy tietysti joissakin malleissa purkaa koko pyörän laakeri ja uusia sitten samalla sekin, kuinka ollakaan... toki onneksi jarrusatulan pultit ovat sen verran tilavassa paikassa että saa käyttää mielikuvitustaan mitä purkaa pois tai minkämallisen 7mm kuusiokolon sinne tällä kertaa keksisi että sopii jostain vielä vääntämäänkin, ja seuraavana sitten kun kanta on pyöristetty ja todettu että jumissa se on, voikin rauhassa tutustua poranterien lujuusluokituksiin ja tukivarsien irroittamisen saloihin... Levyjarruun vaikuttavan käsijarrun vuoksi jarrupalojen vaihtohommassa on aina lisänä ko. mekanismin herkistäminen ja mäntien ruuvaaminen sisään... Jos käsijarru sattuukin olemaan sähköinen voi jarrupalojen vaihdon yhteydessä jo henkisesti varautua hankkimaan uudet satulat oikein mukavaan hintaan tai tekemään alkuperäisiin täydellisen remontin... Imusarjan irroittamiseksi täytyy irroittaa pakosarja tai ainakin turbo vaikkei sitä muutoin olisi tarpeen purkaa, kas kun yksi pultti ei sovi tulemaan pois... ainiin kas pakosarjan pulttia ei mahdu avaamaan jos ei ota lämpösuojaa pois mutta lämpösuoja ei mahdu tulemaan pois jos ei ota alipainekelloa irti... Laturin tai vaikka pelkkien hiilien vaihtoon täytyy purkaa öljynsuodattimen jalka kokonaan tai etupuskuri ihan miten vain haluaa, onhan tilaa 25mm pitkän laturin takakannen pois tulemiseksi jätetty sentään 15mm... jos sattuu keksimään miten saa ruuvit auki tuossa tilassa... ja jos saa takakannen irroitettua vaikka pilkkomalla kyllästyttyään niin huomaa että yksi säätimen ruuvi on samassa paikassa ja sillä pituutta 30mm... airbagin spiraali irtoaa puolessa tunnissa niinkuin bemarissakin mutta siitä lähtevä johto onkin viety pitkälle kojelaudan alle ja pistokkeeseen käsiksipääsyyn täytyy purkaa ja kasata pari tuntia kojelautaa...
ABS ohjainlaite kadottaa koodauksensa kun käyttää ohjauskulma-anturin johtoa irti ja uudelleenkoodaamisessakin menee aikaa kun täytyy selvittää ja syöttää login ja coding ihan binääritasolla... Pelkkä apulaitehihnojen vaihto vaatii usein puskurin laittamisen huoltoasentoon... jos virta sattuu loppumaan sellaisessa jossa akku on takakontissa niin yllätys konehuoneessapa ei olekaan mitään virransyöttöpistettä ja takakontti aukeaa sähköllä... joten sisävalo tms pois ja siitä virtaa autolle että saa kontin auki jotta pääsee antamaan virtaa oikeasti... ja se sähköllä avautuva takakonttihan aukeaa sitten alipainepumpun avustuksella ja kas kun pumpusta saattu ajan myötä irtoamaan letku niin ainoa varajärjestelmä on suksiluukku josta pääsee harjanvarteen teipatun ruuvarin avulla koettamaan onneaan josko sattuisi takavalon alta saamaan huoltoluukun auki ja mekanismia sen verran ronkittua että saa kontin auki... joihinkin uudempiin öljynvaihdossa menee suurin aika huoltovalon nollaamiseen kun saa ensin selvittää mikä kanava se tässäkin autossa oli ja mikä arvo sinne pitää syöttää, mitään logiikkaahan ei toki voi olla, samaten webaston lukkotilan nollaus melkein joka mallissa ja jopa vuosimalleissakin pitää olla eri kanavan asetus tähänkin... ym ym. nämä esimerkit muutamasta eri mallista.
Hauskaa joulua VAG konsernin laitteiden parissa! Ei ainakaan tule aika pitkäksi...Last edited by WSE1; 21-12-2014, 13:35.
Comment
-
-
Kuulostaa siltä että ollaan oltu 3B:n kimpussa
3B <32015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mulla tulee aina tämä S4 jakopää mieleen
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by alonap-1 View PostEt ole kokeillut korjata ranskalaisia esim:Citroen BX?
Epäilen että baskeri toimii aivot kiehauttavalla mikroaaltosäteilyllä:think
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postnjaa... En ole vielä joutunut tuota T5 Transporteria isosti joutunut korjaamaan niin ei ole kovin paljon kokemusta. Raidetangon päät oli ihan helpot
Comment
-
-
Ite en oo vielä kerenny konepellin alla tuossa omassa pasuunassa tekemään mitään. Tosin, taitaa olla sitä ikäluokkaa ettei siellä tavan tallaaja pysty tekemäänkään mitään. Siltä kyllä tuntuu ettei näissä ole muutakuin vikoja. Tietysti, jos vertaa edelliseen sorollaan ja E36:seen jossa tais olla sähkölasit ja ei muita 'herkkuja'..MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
Comment