Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muiden merkkien korjattavuus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Muiden merkkien korjattavuus...

    Joskus Bemareiden kanssakin on työlästä; mutta nyt isompaa remppaa konehuoneessa pariin VAG konsernin tuotokseen tehneenä välillä tuntuu ettei volkkarin insinööreillä ole ollut päässään mitään muuta kuin lakki...
    Last edited by WSE1; 21-12-2014, 09:16.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16368
    • Asikkala

    #2
    Niin, mikäs audin v8 se on missä jonkin anturin (öljynpaine ?) vaihto-ohjeen 1. rivi kuuluu "irroita moottori"...

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #3
      kerro toki lisää, nimimerkillä "elämäni ensimmäinen volkkari pihassa":think
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by BeamR View Post
        kerro toki lisää, nimimerkillä "elämäni ensimmäinen volkkari pihassa":think
        Miksi ihmeessä, melkein joka hommassa menee 3x saman verran aikaa kun vastaavassa bemarissa.
        Riippuu toki mallista; mutta aika usein purkaakseen osan x tarvitsee irroittaa osat y,z-...ö vaikka ne eivät ole mitenkään relevantteja korjauksen kannalta. Sitten kun kääntää jonkun tehtaalla esim apurunkoon kiinnitetyn pultin toisinpäin niin seuraavalla kerralla pääsee vain irroittamalla osan x (esim alatukivarsi). Lisää esimerkkejä: Ylemmän etummaisen etutukivarren vaihtoon täytyy irroittaa koko jousilautanen ja laskea alas kaikkine tukivarsineen kas kun tukivarren pää on sen verran iso ettei se mahdu tulemaan muuten pois vaikka sen irti saakin... Öljynvaihtoon ei ole huoltoluukkua pohjassa, kuinka ollakaan; vaan koko pohjalevy täytyy irroittaa päästäkseen proppuun käsiksi, ja, ei pohjalevyn irroittamiseen ei riitä yksi työkalu vaan on laitettu tehtaalla peräti kolmea erilaista kantaa kiinnikkeille.
        Takajarrulevyn vaihtamiseksihan täytyy tietysti joissakin malleissa purkaa koko pyörän laakeri ja uusia sitten samalla sekin, kuinka ollakaan... toki onneksi jarrusatulan pultit ovat sen verran tilavassa paikassa että saa käyttää mielikuvitustaan mitä purkaa pois tai minkämallisen 7mm kuusiokolon sinne tällä kertaa keksisi että sopii jostain vielä vääntämäänkin, ja seuraavana sitten kun kanta on pyöristetty ja todettu että jumissa se on, voikin rauhassa tutustua poranterien lujuusluokituksiin ja tukivarsien irroittamisen saloihin... Levyjarruun vaikuttavan käsijarrun vuoksi jarrupalojen vaihtohommassa on aina lisänä ko. mekanismin herkistäminen ja mäntien ruuvaaminen sisään... Jos käsijarru sattuukin olemaan sähköinen voi jarrupalojen vaihdon yhteydessä jo henkisesti varautua hankkimaan uudet satulat oikein mukavaan hintaan tai tekemään alkuperäisiin täydellisen remontin... Imusarjan irroittamiseksi täytyy irroittaa pakosarja tai ainakin turbo vaikkei sitä muutoin olisi tarpeen purkaa, kas kun yksi pultti ei sovi tulemaan pois... ainiin kas pakosarjan pulttia ei mahdu avaamaan jos ei ota lämpösuojaa pois mutta lämpösuoja ei mahdu tulemaan pois jos ei ota alipainekelloa irti... Laturin tai vaikka pelkkien hiilien vaihtoon täytyy purkaa öljynsuodattimen jalka kokonaan tai etupuskuri ihan miten vain haluaa, onhan tilaa 25mm pitkän laturin takakannen pois tulemiseksi jätetty sentään 15mm... jos sattuu keksimään miten saa ruuvit auki tuossa tilassa... ja jos saa takakannen irroitettua vaikka pilkkomalla kyllästyttyään niin huomaa että yksi säätimen ruuvi on samassa paikassa ja sillä pituutta 30mm... airbagin spiraali irtoaa puolessa tunnissa niinkuin bemarissakin mutta siitä lähtevä johto onkin viety pitkälle kojelaudan alle ja pistokkeeseen käsiksipääsyyn täytyy purkaa ja kasata pari tuntia kojelautaa...
        ABS ohjainlaite kadottaa koodauksensa kun käyttää ohjauskulma-anturin johtoa irti ja uudelleenkoodaamisessakin menee aikaa kun täytyy selvittää ja syöttää login ja coding ihan binääritasolla... Pelkkä apulaitehihnojen vaihto vaatii usein puskurin laittamisen huoltoasentoon... jos virta sattuu loppumaan sellaisessa jossa akku on takakontissa niin yllätys konehuoneessapa ei olekaan mitään virransyöttöpistettä ja takakontti aukeaa sähköllä... joten sisävalo tms pois ja siitä virtaa autolle että saa kontin auki jotta pääsee antamaan virtaa oikeasti... ja se sähköllä avautuva takakonttihan aukeaa sitten alipainepumpun avustuksella ja kas kun pumpusta saattu ajan myötä irtoamaan letku niin ainoa varajärjestelmä on suksiluukku josta pääsee harjanvarteen teipatun ruuvarin avulla koettamaan onneaan josko sattuisi takavalon alta saamaan huoltoluukun auki ja mekanismia sen verran ronkittua että saa kontin auki... joihinkin uudempiin öljynvaihdossa menee suurin aika huoltovalon nollaamiseen kun saa ensin selvittää mikä kanava se tässäkin autossa oli ja mikä arvo sinne pitää syöttää, mitään logiikkaahan ei toki voi olla, samaten webaston lukkotilan nollaus melkein joka mallissa ja jopa vuosimalleissakin pitää olla eri kanavan asetus tähänkin... ym ym. nämä esimerkit muutamasta eri mallista.
        Hauskaa joulua VAG konsernin laitteiden parissa! Ei ainakaan tule aika pitkäksi...
        Last edited by WSE1; 21-12-2014, 12:35.

        Comment

        • alonap-1
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 824
          • Hollola

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          välillä tuntuu ettei volkkarin insinööreillä ole ollut päässään mitään muuta kuin lakki...
          Et ole kokeillut korjata ranskalaisia esim:Citroen BX?
          Epäilen että baskeri toimii aivot kiehauttavalla mikroaaltosäteilyllä:think
          42 1:1,6 70/30

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Kuulostaa siltä että ollaan oltu 3B:n kimpussa
            3B <3
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              njaa... En ole vielä joutunut tuota T5 Transporteria isosti joutunut korjaamaan niin ei ole kovin paljon kokemusta. Raidetangon päät oli ihan helpot
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8253
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Mulla tulee aina tämä S4 jakopää mieleen

                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Ja jo ihan perusautossakin pitää joitakin pultteja olla semmoisissa paikoissa että tarvitaan akrobaattifakiirin taitoja purkamaan niitä pois...

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by alonap-1 View Post
                    Et ole kokeillut korjata ranskalaisia esim:Citroen BX?
                    Epäilen että baskeri toimii aivot kiehauttavalla mikroaaltosäteilyllä:think
                    Ranskalaisillehan on ihan oma korjausmenetelmänsä: Ostetaan ensin reilusti punaviiniä; määrässä kursailematta. Varataan korjaukselle reilusti aikaa... aina, kun alkaa olla haasteita, otetaan punaviiniä, mieluiten reilusti kerralla...

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by BeamR View Post
                      njaa... En ole vielä joutunut tuota T5 Transporteria isosti joutunut korjaamaan niin ei ole kovin paljon kokemusta. Raidetangon päät oli ihan helpot
                      Pakupuolella elämä onkin helpompaa, siitä on ollut ilmeisesti liian haastavaa volkkarillekin tehdä liian ahdasta. Toki sinäkin ilmastoinnin paneelin irroittaakseen pitää ensin irroittaa tavaralokero, radio ja paneelin ympärysmuovit, ja silti se kanittaa kojelaudan alamuoviin koska on 2mm liian korkea reikäänsä, onneksi muovi taipuu... mutta aika pientähän tämä on vielä.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Mulla tulee aina tämä S4 jakopää mieleen

                        jes! <3

                        Comment

                        • GARFFi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 5540
                          • Kankaanpää

                          #13
                          Ite en oo vielä kerenny konepellin alla tuossa omassa pasuunassa tekemään mitään. Tosin, taitaa olla sitä ikäluokkaa ettei siellä tavan tallaaja pysty tekemäänkään mitään. Siltä kyllä tuntuu ettei näissä ole muutakuin vikoja. Tietysti, jos vertaa edelliseen sorollaan ja E36:seen jossa tais olla sähkölasit ja ei muita 'herkkuja'..
                          MB E220 CDI -10
                          Ex.VW T5.1 -11
                          Ex. Ford Transit Custom -14
                          Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                          Ex. VW Golf+ -06
                          Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                          Ex. Honda CBR900RR -96
                          Ex. E36 325i Coupé -94
                          Ex. LADA 2105 1200S -89
                          Ex. LADA 2107 1300S -87
                          Ex. E36 320i -91

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by peto2 View Post
                            Mulla tulee aina tämä S4 jakopää mieleen

                            tuohan on kuin sellainen Iltalehden sivuilla oleva kuva-arvootusmainos:" Kuinka monta ketjua löydät kuvasta, klikkaa oikeaa lukua"
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3466
                              • Raisio

                              #15
                              Hyi saatana tuota Audin jakopäätä, silmät menee jo solmuun kun laskee jakoketjujen määrää
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎