Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Muiden merkkien korjattavuus...
Collapse
X
-
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
-
-
Tulee elävästi mieleen sen ainoan hairahduksen, -01 S8 audin kanssa vietetty reipas vuosi, korjauksiin upposi sellanen ~5k€..
mm. jo pelkästään jarrupalojen etsimiseen upposi monta vkoa kun yksikään varaosaliike ei niitä noihin brembon satuloihin myynyt ja marmorille ei halunnut jo ihan periaatteen vuoksikaan uhrata +350€:a, jarrupaloihin
Edes Brembon edustaja, Us-Parts ei päässyt mallisuojauksen vuoksi kiinni kys.om osiin. Lopulta sain kauttarantaihin silloisen Puotinharjun Hessumobiilin (entisen audimekaanikon) tuttavan kautta ne jarrupalat vain 150e. Ja voi ristus että satula irroitettuna painaa, ja niin painoi palalaatikkokin, sellanen 1.5kg.
Ja sen palojen kuluneisusherjan saaminen pois mittaristosta oli tarina sekin, ei ihan onnistu piuha kiinni ja paina enteriä periaattella
Näissä (FAGGI) laitteissahan saattaa olla vaikkapa kolmen eri vuosimallin osia, riippuu mitä/mikä kokoajalle on käteen tehtaalla sattunut, joten niiden vähienkin osien jotka varaosaliikkeistä saa, sopivuus on aivan arpapeliä, vaikka osa siis pitäisi runkonumeron puolesta autoon sopiakin . Omastani löytyy osia 98-01 mallisarjoista muistaakseni
Jakopää remppa siihen teetettyna +1.6k€, sain auton myytyä juuri ennen sen ajankohtaisuutta pois.
Tukivarsiremppa eteen teetettynä 2,5k€, ihan merkkiliikkeessä, kas kun tätä S-Audia rienaa sellainen kurimus että nyrkkipajat eivät joko uskalla tai eivät halua ottaa autoa korjattavakseen, ja merkkiliikkeessäkin pitää olla erikoiskoulutettu S-mekaanikko joka autoa saa/voi korjata. Tämän vuoksi autoa ei voinut sen hajotessa mökillämme Hämeessä hinauttaa Audin merkkiliikkeeseen Forssaan, siellä kun ei tätä erikoiskoulutuksen omaavaa S-mekaanikkoa ollut..
Autoon kun jää kuulemma sähköinen tieto siitä että kuka ja missä sitä korjaa, ja jos jonkun vian tullessa sitä ei löydy, niin k**essa ollaan..
Viimeinen niitti Aukkarin arkkuun oli auton itsestään hajoaminen mökin pihalla, seisoessaan siinä pari päivää ajamatta.
Käynnistettäessä kävi todella rikkaalla, ja ainakin pari pyttyä tuntui olevan pois pelistä, eikä suostunut käymään ollenkaan ilman kaasua, yli 2t kierroksen kävi nätisti. Vikakoodeja ei ollut, ja autoa tutkittiin ihan kaverin Fixus korjaamolla, useita viikkoja, myös autosähkärin toimesta, mitattiin, purettiin ja kasattiin ja purettiin.. Apuja kyseltiin Audifoorumilta, marmorilta ja ties vaikka mistä Loppujen lopuksi reippaan 1kk:n päästä vian aiheuttajaksi paljastui viallinen imuilman lämpötila-anturi, joka oli hajonnut niin että arvot olivat kuitenkin rajojen sisällä, ja tämän vuoksi ei vikakoodeja tullut. Koitettiin toki käyttää myös ilman anturin piuhaa, käynti pysyi samanlaisena, piti piuhaa kiinni tai ei..
Veikkailtiinkin lähes varmaksi vian aiheuttajaksi moottorinohjausboxia, mutta sitähän ei tietenkään voinut irroittaa autosta ja testata, koska boxin voi testata ainoastaan sen ollessa autossa kiinni, olisi pitänyt hinauttaa auto merkkiliikkeeseen (Hämeesta-Pk-seudulle) jossa olisivat boxin testanneet ja sitten hinauttaa auto takaisin hämeeseen
Ei enää ikinä olympiawolkkareitaLast edited by *PexU*; 22-12-2014, 12:07.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostMk1 Mondeon kytkinlevyn vaihto.. oikotiellä onneen ja kahdelta mieheltä yhteensä 24h. Tohon aikaan ois tehnyt seiskaan tekniikanvaihdon.2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by *PexU* View PostTulee elävästi mieleen sen ainoan hairahduksen, -01 S8 audin kanssa vietetty reipas vuosi, korjauksiin upposi sellanen ~5k€..
mm. jo pelkästään jarrupalojen etsimiseen upposi monta vkoa kun yksikään varaosaliike ei niitä noihin brembon satuloihin myynyt ja marmorille ei halunnut jo ihan periaatteen vuoksikaan uhrata +350€:a, jarrupaloihin
Edes Brembon edustaja, Us-Parts ei päässyt mallisuojauksen vuoksi kiinni kys.om osiin. Lopulta sain kauttarantaihin silloisen Puotinharjun Hessumobiilin (entisen audimekaanikon) tuttavan kautta ne jarrupalat vain 150e. Ja voi ristus että satula irroitettuna painaa, ja niin painoi palalaatikkokin, sellanen 1.5kg.
Ja sen palojen kuluneisusherjan saaminen pois mittaristosta oli tarina sekin, ei ihan onnistu piuha kiinni ja paina enteriä periaattella
Näissä (FAGGI) laitteissahan saattaa olla vaikkapa kolmen eri vuosimallin osia, riippuu mitä/mikä kokoajalle on käteen tehtaalla sattunut, joten niiden vähienkin osien jotka varaosaliikkeistä saa, sopivuus on aivan arpapeliä, vaikka osa siis pitäisi runkonumeron puolesta autoon sopiakin . Omastani löytyy osia 98-01 mallisarjoista muistaakseni
Jakopää remppa siihen teetettyna +1.6k€, sain auton myytyä juuri ennen sen ajankohtaisuutta pois.
Tukivarsiremppa eteen teetettynä 2,5k€, ihan merkkiliikkeessä, kas kun tätä S-Audia rienaa sellainen kurimus että nyrkkipajat eivät joko uskalla tai eivät halua ottaa autoa korjattavakseen, ja merkkiliikkeessäkin pitää olla erikoiskoulutettu S-mekaanikko joka autoa saa/voi korjata. Tämän vuoksi autoa ei voinut sen hajotessa mökillämme Hämeessä hinauttaa Audin merkkiliikkeeseen Forssaan, siellä kun ei tätä erikoiskoulutuksen omaavaa S-mekaanikkoa ollut..
Autoon kun jää kuulemma sähköinen tieto siitä että kuka ja missä sitä korjaa, ja jos jonkun vian tullessa sitä ei löydy, niin k**essa ollaan..
Paksua pajunköyttä on sielä syötetty kyllä nyt...
Itse laitatin omaan ex-ässään täydellisen satsin tukivarsia ja vielä alustasarjan, eikä sekään nyt kahta ja puolta tonnia maksanut, kun käytin ihan normi nyrkkipajaa.
Jakopää oli alle 1500€ töineen ja jarrut maksoi oem-osina n.700€ toki hinnassa ei ollut takalevyjä. :think
Itsellä auto oli nelisen vuotta ja rahaa kyllä paloi, mutta olihan se kyllä hieno auto jopa nykypäivän mittapuulla, kun vain kunnossa oli.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Appiukon rinkelimersu A8, teki tenän ihan tuosta vaan. Syyksi paljastui joku boksi joka on sijoitettu niinkin järkevästi kuin repsikanpuolen eturengaskoteloon!!! Tokihan sitä on gyntteri yrittänyt jotenkin suojata kaikelta paskalta mitä nyt rengaskoteloissa ajoviiman aikana lentelee, todellakin, YRITTÄNYT. Toppahousut tutisten suunnittelija vakuuttanut esimiehelleen, että nyt kyllä on järkevä sijoituspaikkaVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Mersuissa, ainakin noissa vähän vanhemmissa (ei ole tullut uusia korjattua), on kyllä usein mietitty myös sitä huoltajaa. Yleensä huoltotoimenpiteet on suhteellisen vaivattomia, eikä tarvitse koko autoa purkaa edestä.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostMersuissa, ainakin noissa vähän vanhemmissa (ei ole tullut uusia korjattua), on kyllä usein mietitty myös sitä huoltajaa. Yleensä huoltotoimenpiteet on suhteellisen vaivattomia, eikä tarvitse koko autoa purkaa edestä.-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostTotta! Erittäin huolto/remonttiystävällisesti suunniteltu automerkki. Ja jos esim. jotain ovipahvin tai sisustan osaa irrottaa, ne saa myös siististi takaisin kiinni ilman että täytyy välillä käydä ostamassa pussillinen uusia muoviklipsuja..
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostVai, että oikein "S-mekaanikko" ?
Paksua pajunköyttä on sielä syötetty kyllä nyt...
Itse laitatin omaan ex-ässään täydellisen satsin tukivarsia ja vielä alustasarjan, eikä sekään nyt kahta ja puolta tonnia maksanut, kun käytin ihan normi nyrkkipajaa.
Jakopää oli alle 1500€ töineen ja jarrut maksoi oem-osina n.700€ toki hinnassa ei ollut takalevyjä. :think
Itsellä auto oli nelisen vuotta ja rahaa kyllä paloi, mutta olihan se kyllä hieno auto jopa nykypäivän mittapuulla, kun vain kunnossa oli.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View PostTäältä löytyy tarpeeks kokemusta noista runkopalkeista, mukavasti takaata, hanttarin puolelta, tankin vierestä joutunu parista ainakin hitsailemaan
Comment
-
Comment