Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muiden merkkien korjattavuus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GARFFi
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 5541
    • Kankaanpää

    #31
    Originally posted by petrolhead View Post
    No.. kun mä kuulin eka kertaa 15 vuotta sitten fraasin "ei näille nykyautoille mitään pysty ite tekemään jaada jaada".
    Onko toi sun auto 3C? Mä pidän sellasta aika tekijäystävällisenä.

    Toisaalta, en mä osaa edes E30:n sähkövikoja korjata ilman kytkistä tai simmata murikkaa ilman ohjeita ja oikeita työkaluja.
    Juu, 3C se on. Vois varmaan auttaa ja kattoa pystyykö tekemään mitään, jos pääsis tonne talliin, muttaku seki on täynnä rakennusroinaa niin sen takia ehkä antaa periks vähä turhan helposti..
    MB E220 CDI -10
    Ex.VW T5.1 -11
    Ex. Ford Transit Custom -14
    Ex. VW Passat 2.0FSI -06
    Ex. VW Golf+ -06
    Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
    Ex. Honda CBR900RR -96
    Ex. E36 325i Coupé -94
    Ex. LADA 2105 1200S -89
    Ex. LADA 2107 1300S -87
    Ex. E36 320i -91

    Comment

    • *PexU*
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 1989
      • Vantaa

      #32
      Tulee elävästi mieleen sen ainoan hairahduksen, -01 S8 audin kanssa vietetty reipas vuosi, korjauksiin upposi sellanen ~5k€..

      mm. jo pelkästään jarrupalojen etsimiseen upposi monta vkoa kun yksikään varaosaliike ei niitä noihin brembon satuloihin myynyt ja marmorille ei halunnut jo ihan periaatteen vuoksikaan uhrata +350€:a, jarrupaloihin
      Edes Brembon edustaja, Us-Parts ei päässyt mallisuojauksen vuoksi kiinni kys.om osiin. Lopulta sain kauttarantaihin silloisen Puotinharjun Hessumobiilin (entisen audimekaanikon) tuttavan kautta ne jarrupalat vain 150e. Ja voi ristus että satula irroitettuna painaa, ja niin painoi palalaatikkokin, sellanen 1.5kg.
      Ja sen palojen kuluneisusherjan saaminen pois mittaristosta oli tarina sekin, ei ihan onnistu piuha kiinni ja paina enteriä periaattella

      Näissä (FAGGI) laitteissahan saattaa olla vaikkapa kolmen eri vuosimallin osia, riippuu mitä/mikä kokoajalle on käteen tehtaalla sattunut, joten niiden vähienkin osien jotka varaosaliikkeistä saa, sopivuus on aivan arpapeliä, vaikka osa siis pitäisi runkonumeron puolesta autoon sopiakin . Omastani löytyy osia 98-01 mallisarjoista muistaakseni

      Jakopää remppa siihen teetettyna +1.6k€, sain auton myytyä juuri ennen sen ajankohtaisuutta pois.

      Tukivarsiremppa eteen teetettynä 2,5k€, ihan merkkiliikkeessä, kas kun tätä S-Audia rienaa sellainen kurimus että nyrkkipajat eivät joko uskalla tai eivät halua ottaa autoa korjattavakseen, ja merkkiliikkeessäkin pitää olla erikoiskoulutettu S-mekaanikko joka autoa saa/voi korjata. Tämän vuoksi autoa ei voinut sen hajotessa mökillämme Hämeessä hinauttaa Audin merkkiliikkeeseen Forssaan, siellä kun ei tätä erikoiskoulutuksen omaavaa S-mekaanikkoa ollut..
      Autoon kun jää kuulemma sähköinen tieto siitä että kuka ja missä sitä korjaa, ja jos jonkun vian tullessa sitä ei löydy, niin k**essa ollaan..

      Viimeinen niitti Aukkarin arkkuun oli auton itsestään hajoaminen mökin pihalla, seisoessaan siinä pari päivää ajamatta.
      Käynnistettäessä kävi todella rikkaalla, ja ainakin pari pyttyä tuntui olevan pois pelistä, eikä suostunut käymään ollenkaan ilman kaasua, yli 2t kierroksen kävi nätisti. Vikakoodeja ei ollut, ja autoa tutkittiin ihan kaverin Fixus korjaamolla, useita viikkoja, myös autosähkärin toimesta, mitattiin, purettiin ja kasattiin ja purettiin.. Apuja kyseltiin Audifoorumilta, marmorilta ja ties vaikka mistä Loppujen lopuksi reippaan 1kk:n päästä vian aiheuttajaksi paljastui viallinen imuilman lämpötila-anturi, joka oli hajonnut niin että arvot olivat kuitenkin rajojen sisällä, ja tämän vuoksi ei vikakoodeja tullut. Koitettiin toki käyttää myös ilman anturin piuhaa, käynti pysyi samanlaisena, piti piuhaa kiinni tai ei..

      Veikkailtiinkin lähes varmaksi vian aiheuttajaksi moottorinohjausboxia, mutta sitähän ei tietenkään voinut irroittaa autosta ja testata, koska boxin voi testata ainoastaan sen ollessa autossa kiinni, olisi pitänyt hinauttaa auto merkkiliikkeeseen (Hämeesta-Pk-seudulle) jossa olisivat boxin testanneet ja sitten hinauttaa auto takaisin hämeeseen

      Ei enää ikinä olympiawolkkareita
      Last edited by *PexU*; 22-12-2014, 12:07.
      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

      E61 530xd M-Sport Touring -07
      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
      Duunissa: F11 520d x-drive -17

      Comment

      • Pretoriaani
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 3842
        • Hyvinkää, Finland

        #33
        Ensimmäiset 100 on vähän vaikeita, mutta kyllä se siitä rupee sitten sujumaan.
        I don't lose sleep over the opinion of sheep.

        Comment

        • MikkoÄr
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 170
          • Nokia

          #34
          Originally posted by Morkai View Post
          Mk1 Mondeon kytkinlevyn vaihto.. oikotiellä onneen ja kahdelta mieheltä yhteensä 24h. Tohon aikaan ois tehnyt seiskaan tekniikanvaihdon.
          Ja tuo ei ole ainakaan helpommaksi muuttunut mk3 dieseliin. Tuntuu että hopassakin on Sierran jälkeen lähdetty siitä lähtökohdasta, että niitä ei edes tarvitse saati kannata korjata.
          2ZR-FXE

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3982
            • Suomi

            #35
            Originally posted by *PexU* View Post
            Tulee elävästi mieleen sen ainoan hairahduksen, -01 S8 audin kanssa vietetty reipas vuosi, korjauksiin upposi sellanen ~5k€..

            mm. jo pelkästään jarrupalojen etsimiseen upposi monta vkoa kun yksikään varaosaliike ei niitä noihin brembon satuloihin myynyt ja marmorille ei halunnut jo ihan periaatteen vuoksikaan uhrata +350€:a, jarrupaloihin
            Edes Brembon edustaja, Us-Parts ei päässyt mallisuojauksen vuoksi kiinni kys.om osiin. Lopulta sain kauttarantaihin silloisen Puotinharjun Hessumobiilin (entisen audimekaanikon) tuttavan kautta ne jarrupalat vain 150e. Ja voi ristus että satula irroitettuna painaa, ja niin painoi palalaatikkokin, sellanen 1.5kg.
            Ja sen palojen kuluneisusherjan saaminen pois mittaristosta oli tarina sekin, ei ihan onnistu piuha kiinni ja paina enteriä periaattella

            Näissä (FAGGI) laitteissahan saattaa olla vaikkapa kolmen eri vuosimallin osia, riippuu mitä/mikä kokoajalle on käteen tehtaalla sattunut, joten niiden vähienkin osien jotka varaosaliikkeistä saa, sopivuus on aivan arpapeliä, vaikka osa siis pitäisi runkonumeron puolesta autoon sopiakin . Omastani löytyy osia 98-01 mallisarjoista muistaakseni

            Jakopää remppa siihen teetettyna +1.6k€, sain auton myytyä juuri ennen sen ajankohtaisuutta pois.

            Tukivarsiremppa eteen teetettynä 2,5k€, ihan merkkiliikkeessä, kas kun tätä S-Audia rienaa sellainen kurimus että nyrkkipajat eivät joko uskalla tai eivät halua ottaa autoa korjattavakseen, ja merkkiliikkeessäkin pitää olla erikoiskoulutettu S-mekaanikko joka autoa saa/voi korjata. Tämän vuoksi autoa ei voinut sen hajotessa mökillämme Hämeessä hinauttaa Audin merkkiliikkeeseen Forssaan, siellä kun ei tätä erikoiskoulutuksen omaavaa S-mekaanikkoa ollut..
            Autoon kun jää kuulemma sähköinen tieto siitä että kuka ja missä sitä korjaa, ja jos jonkun vian tullessa sitä ei löydy, niin k**essa ollaan..
            Vai, että oikein "S-mekaanikko" ?
            Paksua pajunköyttä on sielä syötetty kyllä nyt...

            Itse laitatin omaan ex-ässään täydellisen satsin tukivarsia ja vielä alustasarjan, eikä sekään nyt kahta ja puolta tonnia maksanut, kun käytin ihan normi nyrkkipajaa.
            Jakopää oli alle 1500€ töineen ja jarrut maksoi oem-osina n.700€ toki hinnassa ei ollut takalevyjä. :think

            Itsellä auto oli nelisen vuotta ja rahaa kyllä paloi, mutta olihan se kyllä hieno auto jopa nykypäivän mittapuulla, kun vain kunnossa oli.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #36
              Appiukon rinkelimersu A8, teki tenän ihan tuosta vaan. Syyksi paljastui joku boksi joka on sijoitettu niinkin järkevästi kuin repsikanpuolen eturengaskoteloon!!! Tokihan sitä on gyntteri yrittänyt jotenkin suojata kaikelta paskalta mitä nyt rengaskoteloissa ajoviiman aikana lentelee, todellakin, YRITTÄNYT. Toppahousut tutisten suunnittelija vakuuttanut esimiehelleen, että nyt kyllä on järkevä sijoituspaikka
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Jylyppy
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 487
                • kuusamo

                #37
                Joko merkissä on omat hauskuutensa. Mut ehkä eniten haluttas nylkeä fjoordin insinöörejä ja suunnittelijoita. Ja toki ranskiksissa on kans omia hauskuuksiaan. Ja ooppelissa. Ja.. :think
                Honda accord 2.4 -08
                Suzuki gsx-r 1000 -03

                Comment

                • JiPe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2548
                  • Kuopio

                  #38
                  Mersuissa, ainakin noissa vähän vanhemmissa (ei ole tullut uusia korjattua), on kyllä usein mietitty myös sitä huoltajaa. Yleensä huoltotoimenpiteet on suhteellisen vaivattomia, eikä tarvitse koko autoa purkaa edestä.
                  MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                  MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                  MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                  Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                  Comment

                  • Reeperbahn
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 602
                    • EFOU

                    #39
                    Originally posted by JiPe View Post
                    Mersuissa, ainakin noissa vähän vanhemmissa (ei ole tullut uusia korjattua), on kyllä usein mietitty myös sitä huoltajaa. Yleensä huoltotoimenpiteet on suhteellisen vaivattomia, eikä tarvitse koko autoa purkaa edestä.
                    Totta! Erittäin huolto/remonttiystävällisesti suunniteltu automerkki. Ja jos esim. jotain ovipahvin tai sisustan osaa irrottaa, ne saa myös siististi takaisin kiinni ilman että täytyy välillä käydä ostamassa pussillinen uusia muoviklipsuja..
                    -BMW M3 -09
                    -MB E320 Coupe -94
                    -MB E250 CGI -10
                    -Husqvarna R320 -14

                    Comment

                    • Gemmi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 3355
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by Reeperbahn View Post
                      Totta! Erittäin huolto/remonttiystävällisesti suunniteltu automerkki. Ja jos esim. jotain ovipahvin tai sisustan osaa irrottaa, ne saa myös siististi takaisin kiinni ilman että täytyy välillä käydä ostamassa pussillinen uusia muoviklipsuja..
                      E36 purkaa itte pahvinsa pois

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        #41
                        Originally posted by Juhaska View Post
                        Vai, että oikein "S-mekaanikko" ?
                        Paksua pajunköyttä on sielä syötetty kyllä nyt...

                        Itse laitatin omaan ex-ässään täydellisen satsin tukivarsia ja vielä alustasarjan, eikä sekään nyt kahta ja puolta tonnia maksanut, kun käytin ihan normi nyrkkipajaa.
                        Jakopää oli alle 1500€ töineen ja jarrut maksoi oem-osina n.700€ toki hinnassa ei ollut takalevyjä. :think

                        Itsellä auto oli nelisen vuotta ja rahaa kyllä paloi, mutta olihan se kyllä hieno auto jopa nykypäivän mittapuulla, kun vain kunnossa oli.
                        Esim. Hämeenlinnan laakkosella EI ole valtuuksia huoltaa/korjata S8 mallia, se vaatii virallisesti oikeasti sen "erikoismekaanikon". Ainakin 6 vuotta sitten vielä vaati, kun itse olin ko lafkassa töissä.
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • Topi08
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 4456
                          • .

                          #42
                          Originally posted by Gemmi View Post
                          E36 purkaa itte pahvinsa pois
                          Ja escortit ruostuttaa runkopalkit sitäkin paremmin

                          Comment

                          • Gemmi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 3355
                            • Espoo

                            #43
                            Originally posted by Topi08 View Post
                            Ja escortit ruostuttaa runkopalkit sitäkin paremmin
                            Siitä ei oo kokemusta, mutta ovipahveista on.

                            Comment

                            • Topi08
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 4456
                              • .

                              #44
                              Originally posted by Gemmi View Post
                              Siitä ei oo kokemusta, mutta ovipahveista on.
                              Täältä löytyy tarpeeks kokemusta noista runkopalkeista, mukavasti takaata, hanttarin puolelta, tankin vierestä joutunu parista ainakin hitsailemaan

                              Comment

                              • Gemmi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2010
                                • 3355
                                • Espoo

                                #45
                                Originally posted by Topi08 View Post
                                Täältä löytyy tarpeeks kokemusta noista runkopalkeista, mukavasti takaata, hanttarin puolelta, tankin vierestä joutunu parista ainakin hitsailemaan
                                Käsitääkseni noi oli vanhempien escojen ongelma:think. Toi kun on viimesiä escoja mitä on tehty:think. täytyyki kahtoo ennen kun leimalle menee näyttään Viimeks kylläkin leimattu ilman mitään huomautuksia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎