Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lao
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 278
    • Tampere

    Laitoin oman sigun pelin myyntiin foorumille (ei nettiautossa) ja olen yllättänyt kysynnästä...vaikka ilmoitin että hinta on tiukka kun menee liikkeeseen muuten.

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=337269

    Tekee vaan tuo M-sportti sisältä ratin ja sisustan osalta aika paljon yhdistettynä sähköpenkkeihin mitä tulee laatuvaikutelmaan... joskus joutunut ajamaan pappavarusteista sijaisautoa ja itselle ero ollut järkyttävä. Pienellä lisähinnalla voi saada aivan erilaisen auton ulkoisesti ja sisäisesti.

    Comment

    • heifetz
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 429
      • Finland

      Originally posted by lao View Post
      Laitoin oman sigun pelin myyntiin foorumille (ei nettiautossa) ja olen yllättänyt kysynnästä...vaikka ilmoitin että hinta on tiukka kun menee liikkeeseen muuten.

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=337269

      Tekee vaan tuo M-sportti sisältä ratin ja sisustan osalta aika paljon yhdistettynä sähköpenkkeihin mitä tulee laatuvaikutelmaan... joskus joutunut ajamaan pappavarusteista sijaisautoa ja itselle ero ollut järkyttävä. Pienellä lisähinnalla voi saada aivan erilaisen auton ulkoisesti ja sisäisesti.
      Varsinkin uusimmissa bemarimalleissa m-sport nimenomaan tekee siitä auton.
      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
      Ex. E81 118d LCI Bluewater

      Comment

      • peter
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 316
        • xy

        Itse myös etsiskelin järkihintaista ja riittävästi varusteltua(min sportline, automaatti, tutkat) bensakoneista f31:tä toista kuukautta. Suurin osa on todellakin karvalakkivarusteisia. Sporttipenkit ja automaatti on kyllä se ihan ehdoton minimivarustus omasta mielestä. Kaikki muu on plussaa.
        Onneksi sattui paikallisesta merkkiliikkeestä viimeisenä kesälomapäivänä löytymään kriteereitä vastaava auto vieläpä metallivalkoisena.

        Hyppäys e91 lci:stä on kyllä omasta mielestäni erittäin merkittävä. On tämä kaikin tavoin huomattavasti parempi auto ja tilaakin on merkittävästi enemmän.
        Mitä noihin varusteisiin tulee, kivahan se on myös jälkikäteen retrofittailla :-)

        Comment

        • Ioni79
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 738

          Originally posted by peter View Post
          Itse myös etsiskelin järkihintaista ja riittävästi varusteltua(min sportline, automaatti, tutkat) bensakoneista f31:tä toista kuukautta. Suurin osa on todellakin karvalakkivarusteisia. Sporttipenkit ja automaatti on kyllä se ihan ehdoton minimivarustus omasta mielestä. Kaikki muu on plussaa.
          Onneksi sattui paikallisesta merkkiliikkeestä viimeisenä kesälomapäivänä löytymään kriteereitä vastaava auto vieläpä metallivalkoisena.

          Hyppäys e91 lci:stä on kyllä omasta mielestäni erittäin merkittävä. On tämä kaikin tavoin huomattavasti parempi auto ja tilaakin on merkittävästi enemmän.
          Mitä noihin varusteisiin tulee, kivahan se on myös jälkikäteen retrofittailla :-)
          Vähän tota f31 katellut, mutta takakontin korkeus tuntuis olevan pirun matala, pitäs mahtua tollanen 40kg koira kyytiin ja istumaan. E91 näyttää kontti paljon korkeammalta, olenko ihan väärässä? Kokemusta ei kuvia enempää ole.

          Hyvät on myös hintaerot, 328 sedan saa jo alta 30k€, kun halvin farkku 41900€. Ei suoraan verrattavat, mutta 10k€ kuitenkin tuo ero näyttäisi olevan. Aika paljon vuodesta..

          Comment

          • peter
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 316
            • xy

            Originally posted by Ioni79 View Post
            Vähän tota f31 katellut, mutta takakontin korkeus tuntuis olevan pirun matala, pitäs mahtua tollanen 40kg koira kyytiin ja istumaan. E91 näyttää kontti paljon korkeammalta, olenko ihan väärässä? Kokemusta ei kuvia enempää ole.

            Hyvät on myös hintaerot, 328 sedan saa jo alta 30k€, kun halvin farkku 41900€. Ei suoraan verrattavat, mutta 10k€ kuitenkin tuo ero näyttäisi olevan. Aika paljon vuodesta..
            Meillä on iso koiranhäkki takaluukussa ja ihan empiiristen kokemusten mukaan tuolla on reilusti enemmän tilaa kun e91:ssä. En ole mitään tarkkoja mittoja ottanut korkeussuunnassa, mutta auto on selkeästi tilavampi sekä takapenkillä että takaluukusta, kuin e91. Ei sinne sentään kuitenkaan lastenrattaat enää lisäksi mahdu

            On kyllä erikoista, että sedanit on suhteessa halvempia. Onhan niitä tietenkin mutulla myyty enemmän.

            Comment

            • Ioni79
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 738

              Tilavuus riittää varmasti, näyttänyt vaan toi f31 lattia olevan niin korkealla. Ehkä pitää käydä kokeilemassa.

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Mun mielestä taasen ihan järkeenkäypää, että sedanit on halvempia. Farmarit on nykyään paljon kysytympiä oli merkki sitten Kia, Toyota tai BMW. Farmari on paljon monikäyttöisempi.

                Comment

                • Ioni79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 738

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Mun mielestä taasen ihan järkeenkäypää, että sedanit on halvempia. Farmarit on nykyään paljon kysytympiä oli merkki sitten Kia, Toyota tai BMW. Farmari on paljon monikäyttöisempi.
                  Myydään enemmän - tarjontaa enemmän - kilpailua markkinoilla - hinnat laskee.
                  Ei pidä tässä paikkaansa. F31 tuli hieman myöhemmin markkinoille, mutta 30-35% korkeampi käytettyjen hinta ei ole mielestäni mitenkään perusteltu. Sen takia jäänyt vielä kauppaan.

                  Tämä siis oma mielipide, joku muu ajattelee toisin. Onneksi ei ole pakko hankkia
                  Niin ja en ole hirveästi seurannut muita kuin 328 mallia, ehkä tuo bensafarkku tekee sen..

                  Comment

                  • peter
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 316
                    • xy

                    328 on kyllä suht vähän tarjolla. Itse katselin oikeastaan vaan 320 , koska moottorihan on sama, joten ohjelmoinnilla saa vähintään samat tehot. Toki voimansiirrossa on eroa.
                    Heti kun tiet sulaa vien omani jonnekin "optimoitavaksi". Vaikka kyllä tuolla 320:lläkin aivan reilusti selviää.
                    Last edited by peter; 13-12-2015, 20:56.

                    Comment

                    • Eksu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2003
                      • 563
                      • Jokela

                      Kyselläänpä täällä, kun parempaa topicia en löytänyt. Tuttavalla tulee myyntiin lopputalvella e46 318i vm. 2000 sedan, jolla on ajettu 220tkm. Ei siis mikään erikoinen auto lähtökohtaisesti, mutta on ollut hyvällä pidolla ja tänä talvena remontoitu isolla kädellä.
                      Kansi kunnostettiin, sytkän osat uusittiin, ilmamassan mittari uusittiin, startti uusittiin ym. ym.
                      Työt teetetty korjaamolla eli takuut löytyy osille ja työlle.
                      Auto on väriltään metallihohtovihreä ja sisusta kerman värinen puolinahka. Jotain puujäljitelmää listoissa. Renkaat hyvässä kunnossa, kesärenkaat 16" style 32 vanteilla.
                      Automaatti-ilmastointi löytyy, mutta ei juuri muita lisävarusteita.
                      Pintaruostetta perinteisissä paikoissa eli kontin kannessa ja etulokasuojien kaarissa ainakin.
                      Katsastettu syksyllä huomautuksitta eikä voimansiirrossa tai akselistoissa ole vikoja.
                      Tämä olisi siis hyvä perusauto vielä pitkäksi aikaa. Auto on ollut nykyisellä nais-omistajalla viisi vuotta ja uusi auto tulee maaliskuun alussa.

                      Olisiko tällaiselle kiinnostusta ja mihin hintaan tuollaista voisi kaupitella?

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1831
                        • N/A

                        Autokuumetta pukkaa ja tekisi mieli vaihtaa kakaroiden kuskain. Mitään tusinatila-autoa ei viitsi hankkia ja bemarihan se eniten kiinnostaisi.

                        Vaan mihin: penkkejä kun pitäis olla kolmessa rivissä. Kakkossarjan Grand Tourerkin taitaa olla ihan pikkuauto eikä X5:nkaan kolmas rivi taida sopia kuin tilapäiskäyttöön?

                        Onko kenelläkään kokemusta noista autoista ja erityisesti niiden takimmaisista penkkiriveistä? Minkä ikäinen/kokoinen siellä matkustaa mielikseen?
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        BMW 320i (e30)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Juh4
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 5450
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Autokuumetta pukkaa ja tekisi mieli vaihtaa kakaroiden kuskain. Mitään tusinatila-autoa ei viitsi hankkia ja bemarihan se eniten kiinnostaisi.

                          Vaan mihin: penkkejä kun pitäis olla kolmessa rivissä. Kakkossarjan Grand Tourerkin taitaa olla ihan pikkuauto eikä X5:nkaan kolmas rivi taida sopia kuin tilapäiskäyttöön?

                          Onko kenelläkään kokemusta noista autoista ja erityisesti niiden takimmaisista penkkiriveistä? Minkä ikäinen/kokoinen siellä matkustaa mielikseen?
                          Tarkoitatko F15 7-paikkaista, vai vastaavaa E70:ä? Itse olen istunut E70:n kolmannella penkkirivillä (170cm ja n.70kg) Poikittain sielä saa istua tämän kokoinen kaveri. Perheen pienimmät sielä istuu varmaan ihan ok.

                          Gran tourerissa on tällainen suositus, että max 150cm ja 50kg.
                          -Official member of BTCF-Sauna team-

                          Comment

                          • bmw323it
                            BTCF Member
                            • Mar 2008
                            • 1831
                            • N/A

                            Originally posted by Juh4 View Post
                            Tarkoitatko F15 7-paikkaista, vai vastaavaa E70:ä? Itse olen istunut E70:n kolmannella penkkirivillä (170cm ja n.70kg) Poikittain sielä saa istua tämän kokoinen kaveri. Perheen pienimmät sielä istuu varmaan ihan ok.

                            Gran tourerissa on tällainen suositus, että max 150cm ja 50kg.
                            F15 taitaa mennä budjetista pahasti yli... Kertomasi perusteella tosiaan taitaa E70 X5 ja 2-sarja jäädä pieneksi.

                            Täytyy sanoa, että vähissä on vaihtoehdot, jos haluaa ns laatumerkeissä pysyä ja kolmannelle riville aikuisillekin sopivat penkit.
                            Nyt:
                            BMW 530e (g30)
                            BMW 335i (e90)
                            BMW 323iC (e36)
                            BMW 850i (e31)
                            BMW 320i (e30)
                            Golf GTE
                            ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                            Comment

                            • Jii_Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 785
                              • Jkl

                              Plääh.. Tarviis taas vitosen rinnalle pinemmän auton, mutta perhana kun ne on kalliita. Ei voi täysin ymmärtää tuota logiikkaa, että koon, varusteiden ja ominaisuuksien vähetessä käytetyn auton hinta nousee. E46 tästä aika hyvä esimerkki.

                              Mites jossain 330Ci:ssä tuo SMG - kannattaako ihan puhtaassa käyttöautossa välttää vai onko mitään merkitystä?
                              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Plääh.

                                Aina vain vaikeammaksi menee ennen kuin pääsee kaupoille kun pitää myyjälle vakuuttaa olevansa oikea ostaja.

                                Ruotsissa on kiikarissa yksi menopeli. Tyyppi ei vastaa sähköposteihin, mutta ei puheluihinkaan. Pitäkööt tunkkinsa, sttana

                                Saksalaiselta sain tällaisen:


                                Tuon kaverin auton suhteen taidan tehdä pari muuta temppua...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎