Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Tonni täynnä, tehkää uusi.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Itse kehtaisin omalla kokemuksella väittää, että alfat tuppaa olemaan varmempia kuin mitkään 2000-luvun bemarit (poislukien M52-koneiset). Apurungot ja korit vain kestää bemaria huonommin aikaa, tekniikat on aika peruskauraa, eli ongelmattomia. Kandee joskus kokeilla, voi yllättyä positiivisesti

    Oikeastaan summa summarum: kaikki nää on romuja, kandee ajaa sellasella mistä tykkää kun maksamaan ja korjaamaan pääsee aina.
    Alfallakin tuli uudesta mentyä ~50tkm ongelmatonta ajoa.

    Mutta en kyllä uskalla väittää mitään autoa hirveästi toistaan kestävämmäksi.

    Sinällään hyvä onni että äsken laskin että 62 autoa on ollut ja kolme kertaa on jäänyt tienposkeen, menovesi loppui ja toisen spinnasin kanttikiveen, bemmistä petti vesipumppu. Varsinaista korjailuakaan noihin kaikkiin autoihin on tehty todella vähän, en muista yhtäkään moottoriremonttia tai isompaa, koiranluita ja raidestangon päitä lähinnä ja niitäkin aika vähän.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tämä. Jos ostaa 5-sarjalaisen 4-veto diesel automaatin niin hakee ongelmia itselleen, alfatkin taitaa olla varmempia...
    Itse kehtaisin omalla kokemuksella väittää, että alfat tuppaa olemaan varmempia kuin mitkään 2000-luvun bemarit (poislukien M52-koneiset). Apurungot ja korit vain kestää bemaria huonommin aikaa, tekniikat on aika peruskauraa, eli ongelmattomia. Kandee joskus kokeilla, voi yllättyä positiivisesti

    Oikeastaan summa summarum: kaikki nää on romuja, kandee ajaa sellasella mistä tykkää kun maksamaan ja korjaamaan pääsee aina.

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Joo, on itelläkin näitä neliveto äffäläisiä ollut 320d, 435i, 435d, 530d, 730d mutta nyt osuu ekaa kertaa enempi korjattavaa. Sinänsä huvittaa, että kaikki aiemmat on ostettu ulkomailta näkemättä nyt kun ostaa kotimaasta liikkeestä niin löytää helmen

    Tässäkin on kuitenkin täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria 120 tkm asti, vain tämä viimeisin tehtiin muualla kaupanteon yhteydessä. 120 tkm huollossa oli muuten vaihdettu ilmajouset taakse, joista 50 % mennyt vielä goodwilliin.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Kolmas vitosnelivetoautomaattidiiseli menossa eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia. Edelliseen yhden etuvetarin vaihdoin, en nyt suurena ongelmana näkisi.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tämä. Jos ostaa 5-sarjalaisen 4-veto diesel automaatin niin hakee ongelmia itselleen, alfatkin taitaa olla varmempia...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    ^^Malliversion valinnalla voi vaikuttaa jo melkoisen paljon vikapaikkoihin. Esim. itse aikanaan valitsin LCI B47 sedan takavedon, niin siinä jää jo huomattavan moni tyypillinen vikapaikka pois. Ei ole nelivedon vaivoja, ei adblue ongelmia eikä tarvitse ihmetellä ilmajousien kanssa. Alustanosien vaihto nyt mielestäni kuuluu normaaliin n. 150 tkm ajetun auton ylläpitoon. Siksi vaihdoinkin n. 40 tkm ajettuun niin ei toivottavasti hetkeen tarvi ihmetellä kolinoita tai esim. jarrujen laittoja.
    Tämä. Jos ostaa 5-sarjalaisen 4-veto diesel automaatin niin hakee ongelmia itselleen, alfatkin taitaa olla varmempia...

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by Thmas View Post
    Ostin elokuun alussa 2015 F11 520dA xDriven, 145 tkm ajettuna. Kotiintoimituksella ja 1 v / 20 tkm lisätakuulla.

    Mittarissa nyt 148 tkm, reilu 2 kk yhteiseloa takana ja kolme korjaamovisiittiä tehty. Heti kärkeen laitettiin myyjän piikkiin oikea reaktiotanko ja narinahela takaa. Korjaamolta noudettaessa todettiin, että myös vasen reaktiotanko loppu ja uutta aikaa seuraavalle viikolle, sekin toki myyjän piikkiin. Tais mennä myyjältä noin 1000 e näihin töineen.

    Kuukauden päästä alkoi kuulua rutinaa kun käänteli autoa parkkipaikalla, molemmat etuvetarit vaihtoon lisätakuun piikkiin (1400 e).

    Nyt alkoi sitten voimansiirrosta kuulua outoja ääniä. Tumpsahtaa kun pistää D:lle tai R:lle ja lähtee liikkeelle, ja alkoi täristää 100-130 km/h vauhdissa. Oiskohan sieltä seuraavaksi kardaani antautumassa?

    On se toimivan BMW:n ostaminen vissiin vaikeata - hetken jo mietin tässä vaihtoa V90 Volvoon :think
    Ex-320iA -17 M Sportin kohdalla käytiin 4 vuoden takuuaikana ainakin 15 kertaa valtuutetulla. Sitten alkoi olemaan sitä tasoa, mitä olisi pitänyt olla rullatessaan linjalta. Omassa käytössä auto oli 0-152tkm (tjsp) ja pito oli hyvää mutta ei auttanut vikojen määrässä eikä loppujen lopuksi myytäessä pyyntihinnankaan kohdalla, arvonlasku n. 55%.

    Kysymys ehkä kuuluukin, kun seuraavakin auto on BMW, että mikä olikaan määritelmä henkilöstä joka toistaa samaa virhettä jatkuvasti odottaen lopputuloksen muuttuvan? No, vähän paremmin menee, nyt on vain yksi hapettunut kromilista vaihdettu takuuseen.
    Last edited by Petteri75; 10-10-2021, 13:53.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    ^^Malliversion valinnalla voi vaikuttaa jo melkoisen paljon vikapaikkoihin. Esim. itse aikanaan valitsin LCI B47 sedan takavedon, niin siinä jää jo huomattavan moni tyypillinen vikapaikka pois. Ei ole nelivedon vaivoja, ei adblue ongelmia eikä tarvitse ihmetellä ilmajousien kanssa. Alustanosien vaihto nyt mielestäni kuuluu normaaliin n. 150 tkm ajetun auton ylläpitoon. Siksi vaihdoinkin n. 40 tkm ajettuun niin ei toivottavasti hetkeen tarvi ihmetellä kolinoita tai esim. jarrujen laittoja.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Eihän siinä, pistät nyt vaan takuun piikkiin kaiken kuntoon niin sitten sinulla on siinä toivottavasti hetkeksi ehjää autoa perseen alla

    Leave a comment:


  • Thmas
    replied
    Ostin elokuun alussa 2015 F11 520dA xDriven, 145 tkm ajettuna. Kotiintoimituksella ja 1 v / 20 tkm lisätakuulla.

    Mittarissa nyt 148 tkm, reilu 2 kk yhteiseloa takana ja kolme korjaamovisiittiä tehty. Heti kärkeen laitettiin myyjän piikkiin oikea reaktiotanko ja narinahela takaa. Korjaamolta noudettaessa todettiin, että myös vasen reaktiotanko loppu ja uutta aikaa seuraavalle viikolle, sekin toki myyjän piikkiin. Tais mennä myyjältä noin 1000 e näihin töineen.

    Kuukauden päästä alkoi kuulua rutinaa kun käänteli autoa parkkipaikalla, molemmat etuvetarit vaihtoon lisätakuun piikkiin (1400 e).

    Nyt alkoi sitten voimansiirrosta kuulua outoja ääniä. Tumpsahtaa kun pistää D:lle tai R:lle ja lähtee liikkeelle, ja alkoi täristää 100-130 km/h vauhdissa. Oiskohan sieltä seuraavaksi kardaani antautumassa?

    On se toimivan BMW:n ostaminen vissiin vaikeata - hetken jo mietin tässä vaihtoa V90 Volvoon :think

    Leave a comment:


  • jaegarmaisteri
    replied
    Vaikeuksia päättää X5- tai 6-coupe sarjalaisen välillä. Nooh, onneks ei nyt autokuume ole ihan mahdoton, niin laitoin vanhan myyntiin ja katselen jos tulee lisää jotain mielenkiintoista. X5 ei viitsisi laittaa 30+k€ kiinni, jos talven jälkeen vaihtaa mielenkiintoisempaan ja halvemmat on isoilla kilometreillä, ettei siinä pääse mitenkään minimoimaan laskenutta arvoa keväällä.


    6 kohdalla jotain tuohon hintaluokkaan menevää hyvillä varusteilla etsin, mutta tuntuu että käytettyjen autojen hinnat on noussut mielestäni liian korkeiksi joissain yksilöissä. Yhtä kävin katsomassa Laihialla, kun paikan ohi ajoin ja hinta oli kilometreihin nähden v. muut liikkeet pyytää, selkeästi korkeampi. Noita 4 ovisia Gran Toureja on, mutta en haluaisi "perheautoa". Turussa olisi yksi mielenkiintoinen ja voishan sitä tietty mennä katsomaan.


    Enemmänkin ongelma on se, että nykyinen 6 sarjalainen on ihan mahtava auto ja en oikein näe että voisi mennä takaisin esim. 3 sarjalaiseen.
    Last edited by jaegarmaisteri; 09-10-2021, 10:15.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by asse21 View Post
    Mut tää oliki bmw foorumi
    Monivammaisia vanhoja autoja ne on, se on totta.
    Mutta ei jakoketju, öljynkulutus (poisl.m54b30) ym isoja vikoja mitä ei jaksa perus autoilussa.
    Tuollainen oikeasti vähän ajettu on minusta hintaansa nähden suht järkevä.
    Jos haluaa auton missä ei niin vikoja, voi suunnata sinne japanin tuotteisiin vaikka.

    Mutta ei noita ehjiä e39:jä juuri enää nettiautossa ole.
    Eihän se e39 kovin hyvä ole, se on paras.
    Kannattaa pitää ehyt auto Itsellä.

    Leave a comment:


  • melperri
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    X3 F25 mietinnässä..

    https://www.nettiauto.com/bmw/x3/120...nt=15&vifNav=Y
    Tollasen löysin bmw:n premium selection haulla, mutta mahtaako olla oikeasti premium selection auto? Näyttäisi myös olleen tosi pitkään myynnissä.

    Oliko F25 lci:ssä saatavana adaptiivisia valoja jotka osaa varjostaa vastaantulijat pois pitkillä valoilla ajaessa?


    Ainakin omassa 2016 X3:ssa on adaptiiviset ledit , jotka osaa tuon.

    Leave a comment:


  • Torsti19
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    X3 F25 mietinnässä..

    https://www.nettiauto.com/bmw/x3/120...nt=15&vifNav=Y
    Tollasen löysin bmw:n premium selection haulla, mutta mahtaako olla oikeasti premium selection auto? Näyttäisi myös olleen tosi pitkään myynnissä.

    Oliko F25 lci:ssä saatavana adaptiivisia valoja jotka osaa varjostaa vastaantulijat pois pitkillä valoilla ajaessa?
    Ei ole BPS noilla kilometreillä

    Leave a comment:

Working...
X