Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asse21
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1243
    • Tampere

    Originally posted by larsen View Post
    Oma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista..
    Mut tää oliki bmw foorumi
    Monivammaisia vanhoja autoja ne on, se on totta.
    Mutta ei jakoketju, öljynkulutus (poisl.m54b30) ym isoja vikoja mitä ei jaksa perus autoilussa.
    Tuollainen oikeasti vähän ajettu on minusta hintaansa nähden suht järkevä.
    Jos haluaa auton missä ei niin vikoja, voi suunnata sinne japanin tuotteisiin vaikka.

    Mutta ei noita ehjiä e39:jä juuri enää nettiautossa ole.
    E39 523i
    i3

    Comment

    • peLoGo?
      BTCF Member
      • Jul 2012
      • 379
      • Vaasa

      Originally posted by QUASIMODO View Post
      Meillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.

      Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä. Sitä pitäisi myös hieman miettiä Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.

      Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
      Varmaan järkevin.
      F2x:ää meinasin myös ehdottaa. Nämähän ei kauhean kauas nakkaa enää budjetista, varsinkin jos automaatti ei ole aivan pakollinen: https://www.nettiauto.com/bmw/116/12274217
      BMW G31 540iA xDrive B58 -18
      BMW F31 320iA xDrive LCI -19
      Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
      Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
      Ex. BMW F10 530dA -10
      Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
      Ex. BMW E34 518i M43 Touring
      Ex. BMW E60 525i -04

      BimmerCode & BimmerLink + ENET

      Comment

      • Rey
        Bimmer Rookie
        • Jan 2016
        • 73
        • Moon

        X3 F25 mietinnässä..

        https://www.nettiauto.com/bmw/x3/120...nt=15&vifNav=Y
        Tollasen löysin bmw:n premium selection haulla, mutta mahtaako olla oikeasti premium selection auto? Näyttäisi myös olleen tosi pitkään myynnissä.

        Oliko F25 lci:ssä saatavana adaptiivisia valoja jotka osaa varjostaa vastaantulijat pois pitkillä valoilla ajaessa?

        Comment

        • Torsti19
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 52
          • Tampere

          Originally posted by Rey View Post
          X3 F25 mietinnässä..

          https://www.nettiauto.com/bmw/x3/120...nt=15&vifNav=Y
          Tollasen löysin bmw:n premium selection haulla, mutta mahtaako olla oikeasti premium selection auto? Näyttäisi myös olleen tosi pitkään myynnissä.

          Oliko F25 lci:ssä saatavana adaptiivisia valoja jotka osaa varjostaa vastaantulijat pois pitkillä valoilla ajaessa?
          Ei ole BPS noilla kilometreillä

          Comment

          • melperri
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2011
            • 250
            • espoo

            Originally posted by Rey View Post
            X3 F25 mietinnässä..

            https://www.nettiauto.com/bmw/x3/120...nt=15&vifNav=Y
            Tollasen löysin bmw:n premium selection haulla, mutta mahtaako olla oikeasti premium selection auto? Näyttäisi myös olleen tosi pitkään myynnissä.

            Oliko F25 lci:ssä saatavana adaptiivisia valoja jotka osaa varjostaa vastaantulijat pois pitkillä valoilla ajaessa?


            Ainakin omassa 2016 X3:ssa on adaptiiviset ledit , jotka osaa tuon.

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 528
              • Finland Rovaniemi

              Originally posted by asse21 View Post
              Mut tää oliki bmw foorumi
              Monivammaisia vanhoja autoja ne on, se on totta.
              Mutta ei jakoketju, öljynkulutus (poisl.m54b30) ym isoja vikoja mitä ei jaksa perus autoilussa.
              Tuollainen oikeasti vähän ajettu on minusta hintaansa nähden suht järkevä.
              Jos haluaa auton missä ei niin vikoja, voi suunnata sinne japanin tuotteisiin vaikka.

              Mutta ei noita ehjiä e39:jä juuri enää nettiautossa ole.
              Eihän se e39 kovin hyvä ole, se on paras.
              Kannattaa pitää ehyt auto Itsellä.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • jaegarmaisteri
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 384
                • Turku

                Vaikeuksia päättää X5- tai 6-coupe sarjalaisen välillä. Nooh, onneks ei nyt autokuume ole ihan mahdoton, niin laitoin vanhan myyntiin ja katselen jos tulee lisää jotain mielenkiintoista. X5 ei viitsisi laittaa 30+k€ kiinni, jos talven jälkeen vaihtaa mielenkiintoisempaan ja halvemmat on isoilla kilometreillä, ettei siinä pääse mitenkään minimoimaan laskenutta arvoa keväällä.


                6 kohdalla jotain tuohon hintaluokkaan menevää hyvillä varusteilla etsin, mutta tuntuu että käytettyjen autojen hinnat on noussut mielestäni liian korkeiksi joissain yksilöissä. Yhtä kävin katsomassa Laihialla, kun paikan ohi ajoin ja hinta oli kilometreihin nähden v. muut liikkeet pyytää, selkeästi korkeampi. Noita 4 ovisia Gran Toureja on, mutta en haluaisi "perheautoa". Turussa olisi yksi mielenkiintoinen ja voishan sitä tietty mennä katsomaan.


                Enemmänkin ongelma on se, että nykyinen 6 sarjalainen on ihan mahtava auto ja en oikein näe että voisi mennä takaisin esim. 3 sarjalaiseen.
                Last edited by jaegarmaisteri; 09-10-2021, 10:15.
                F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                --------------------------------------------
                ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                ex. vRS -11 - 270hp/428N
                ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                ex. VW Jetta :think
                ex. Opel Ascona :think

                Comment

                • Thmas
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 531
                  • HEL

                  Ostin elokuun alussa 2015 F11 520dA xDriven, 145 tkm ajettuna. Kotiintoimituksella ja 1 v / 20 tkm lisätakuulla.

                  Mittarissa nyt 148 tkm, reilu 2 kk yhteiseloa takana ja kolme korjaamovisiittiä tehty. Heti kärkeen laitettiin myyjän piikkiin oikea reaktiotanko ja narinahela takaa. Korjaamolta noudettaessa todettiin, että myös vasen reaktiotanko loppu ja uutta aikaa seuraavalle viikolle, sekin toki myyjän piikkiin. Tais mennä myyjältä noin 1000 e näihin töineen.

                  Kuukauden päästä alkoi kuulua rutinaa kun käänteli autoa parkkipaikalla, molemmat etuvetarit vaihtoon lisätakuun piikkiin (1400 e).

                  Nyt alkoi sitten voimansiirrosta kuulua outoja ääniä. Tumpsahtaa kun pistää D:lle tai R:lle ja lähtee liikkeelle, ja alkoi täristää 100-130 km/h vauhdissa. Oiskohan sieltä seuraavaksi kardaani antautumassa?

                  On se toimivan BMW:n ostaminen vissiin vaikeata - hetken jo mietin tässä vaihtoa V90 Volvoon :think
                  Audi e-tron 55

                  Exiä:
                  1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7547
                    • Kotona

                    Eihän siinä, pistät nyt vaan takuun piikkiin kaiken kuntoon niin sitten sinulla on siinä toivottavasti hetkeksi ehjää autoa perseen alla
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                    -

                    Comment

                    • N54
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2012
                      • 526
                      • Satakunta

                      ^^Malliversion valinnalla voi vaikuttaa jo melkoisen paljon vikapaikkoihin. Esim. itse aikanaan valitsin LCI B47 sedan takavedon, niin siinä jää jo huomattavan moni tyypillinen vikapaikka pois. Ei ole nelivedon vaivoja, ei adblue ongelmia eikä tarvitse ihmetellä ilmajousien kanssa. Alustanosien vaihto nyt mielestäni kuuluu normaaliin n. 150 tkm ajetun auton ylläpitoon. Siksi vaihdoinkin n. 40 tkm ajettuun niin ei toivottavasti hetkeen tarvi ihmetellä kolinoita tai esim. jarrujen laittoja.

                      Comment

                      • Petteri75
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2553
                        • Kirkkonummi

                        Originally posted by Thmas View Post
                        Ostin elokuun alussa 2015 F11 520dA xDriven, 145 tkm ajettuna. Kotiintoimituksella ja 1 v / 20 tkm lisätakuulla.

                        Mittarissa nyt 148 tkm, reilu 2 kk yhteiseloa takana ja kolme korjaamovisiittiä tehty. Heti kärkeen laitettiin myyjän piikkiin oikea reaktiotanko ja narinahela takaa. Korjaamolta noudettaessa todettiin, että myös vasen reaktiotanko loppu ja uutta aikaa seuraavalle viikolle, sekin toki myyjän piikkiin. Tais mennä myyjältä noin 1000 e näihin töineen.

                        Kuukauden päästä alkoi kuulua rutinaa kun käänteli autoa parkkipaikalla, molemmat etuvetarit vaihtoon lisätakuun piikkiin (1400 e).

                        Nyt alkoi sitten voimansiirrosta kuulua outoja ääniä. Tumpsahtaa kun pistää D:lle tai R:lle ja lähtee liikkeelle, ja alkoi täristää 100-130 km/h vauhdissa. Oiskohan sieltä seuraavaksi kardaani antautumassa?

                        On se toimivan BMW:n ostaminen vissiin vaikeata - hetken jo mietin tässä vaihtoa V90 Volvoon :think
                        Ex-320iA -17 M Sportin kohdalla käytiin 4 vuoden takuuaikana ainakin 15 kertaa valtuutetulla. Sitten alkoi olemaan sitä tasoa, mitä olisi pitänyt olla rullatessaan linjalta. Omassa käytössä auto oli 0-152tkm (tjsp) ja pito oli hyvää mutta ei auttanut vikojen määrässä eikä loppujen lopuksi myytäessä pyyntihinnankaan kohdalla, arvonlasku n. 55%.

                        Kysymys ehkä kuuluukin, kun seuraavakin auto on BMW, että mikä olikaan määritelmä henkilöstä joka toistaa samaa virhettä jatkuvasti odottaen lopputuloksen muuttuvan? No, vähän paremmin menee, nyt on vain yksi hapettunut kromilista vaihdettu takuuseen.
                        Last edited by Petteri75; 10-10-2021, 13:53.
                        BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16464
                          • Asikkala

                          Originally posted by N54 View Post
                          ^^Malliversion valinnalla voi vaikuttaa jo melkoisen paljon vikapaikkoihin. Esim. itse aikanaan valitsin LCI B47 sedan takavedon, niin siinä jää jo huomattavan moni tyypillinen vikapaikka pois. Ei ole nelivedon vaivoja, ei adblue ongelmia eikä tarvitse ihmetellä ilmajousien kanssa. Alustanosien vaihto nyt mielestäni kuuluu normaaliin n. 150 tkm ajetun auton ylläpitoon. Siksi vaihdoinkin n. 40 tkm ajettuun niin ei toivottavasti hetkeen tarvi ihmetellä kolinoita tai esim. jarrujen laittoja.
                          Tämä. Jos ostaa 5-sarjalaisen 4-veto diesel automaatin niin hakee ongelmia itselleen, alfatkin taitaa olla varmempia...

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Tämä. Jos ostaa 5-sarjalaisen 4-veto diesel automaatin niin hakee ongelmia itselleen, alfatkin taitaa olla varmempia...

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2231
                              • Vantaa

                              Kolmas vitosnelivetoautomaattidiiseli menossa eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia. Edelliseen yhden etuvetarin vaihdoin, en nyt suurena ongelmana näkisi.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                Joo, on itelläkin näitä neliveto äffäläisiä ollut 320d, 435i, 435d, 530d, 730d mutta nyt osuu ekaa kertaa enempi korjattavaa. Sinänsä huvittaa, että kaikki aiemmat on ostettu ulkomailta näkemättä nyt kun ostaa kotimaasta liikkeestä niin löytää helmen

                                Tässäkin on kuitenkin täydellinen merkkiliikkeen huoltohistoria 120 tkm asti, vain tämä viimeisin tehtiin muualla kaupanteon yhteydessä. 120 tkm huollossa oli muuten vaihdettu ilmajouset taakse, joista 50 % mennyt vielä goodwilliin.
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎