Originally posted by BMW525Xda
View Post
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
150tkm diissulin mittarissa myös?E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
-
Ekan kappaleen perusteella olisin vastannut, että saa. Tokan kappaleen jälkeen jäänee vaihtoehdoiksi enää 325-330i sekä bensakutosella varustetut E60. Mutta kilometrirajaus jättää kyllä äkkiä myös niitä luotettavia budjetin ulkopuolelle.Originally posted by QUASIMODO View PostOnko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?

..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think
Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Mistäs noita vastaavia noilla kilsoilla sitten saa ostaa 3k€:llä? Nettiautosta ei ainakaan tullut ylitarjontaa siihen hintaan.Originally posted by BMW525Xda View PostMulla samanlainen pl profhifit ja mustilla kangaslättänöillä, mutta diesel ja x-drive. On siitä 5k€ tarjottu jo aikaa sitten liikkeestä vaihdossa 35k€ bemariin.
Mä näkisin tommosen takavedon 3k€ autona
Eipä tässä myöskään vastattu mikä on e60 korin markkina-arvo, vaan löytyykö "luotettavaa" bemaria kysyjän kriteereillä.BMW G31 540iA xDrive B58 -18
Polestar 2 LRDM -21
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET
Comment
-
Ainakin sigun E81 saa. N43:sta on toki mielipiteitä, mutta kuten näette, useamman vuoden sen kanssa on kakkosautona menty ilman ongelmia.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Kyllä vaikeata on.Originally posted by QUASIMODO View PostOnko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?

..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think
Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?
Luotettavat loppui siinä 2004 paikkeilla korimallista riippuen kun alettiin hylkäämään M54. Nämä N52, N53 ja N47 on kyllä melkoisen vikaherkkiä vehkeitä. Ei näitä mielellään perheen käyttikseksi ostais, mutta mitä muuta muka olisi? Model-S on liian kallis.
Nimimerkillä pari kk etsinyt käyttistä tulevaksi talveksi vastaavalla budjetilla.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
Meillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.Originally posted by e36coupe View PostKyllä vaikeata on.
Luotettavat loppui siinä 2004 paikkeilla korimallista riippuen kun alettiin hylkäämään M54. Nämä N52, N53 ja N47 on kyllä melkoisen vikaherkkiä vehkeitä. Ei näitä mielellään perheen käyttikseksi ostais, mutta mitä muuta muka olisi? Model-S on liian kallis.
Nimimerkillä pari kk etsinyt käyttistä tulevaksi talveksi vastaavalla budjetilla.
Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä.
Sitä pitäisi myös hieman miettiä
Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
Varmaan järkevin.sigpic
Comment
-
Mä luovutin. Ajelen Audilla, tosin dieselillä. Eukko ajaa myös talvella toisella Audilla, se on bensakoneella.Originally posted by QUASIMODO View PostMeillä olisi tarvetta saada kakkosauto, jolla vaimo voisi kulkea töihin sekä muut satunnaiset ajot. Ei huvittaisi vaihtaa merkkiä, mutta tuntuu mahdottomalta löytää järkevän hintainen ja luotettava bmw.
Jäi vielä mainitsematta taloudellisuus näistä omista kriteereistä.
Sitä pitäisi myös hieman miettiä
Vaikka joku 130i tai 330i olisi sellainen millä voisi itsekkin välillä ajella niin onhan niissä kulutus ja muut kulut eriluokkaa kuin jossain 116i:ssä. Kovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
Jos sitä sitten vaan ostaa jonkun tylsän pikku pösön...
Varmaan järkevin.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Varmaan kantsii kilometrivaatimuksesta ekana luopua (ja onko väliä onko auto 14v vai 16v vanha?) ja ostaa auto kunnon mukaan. E90/91 330iA N52 niin ilman m-pakettivaatimusta pitäis saada alle 10ke aivan mukavaa laitetta.Originally posted by QUASIMODO View PostOnko todella niin, että järkevää sekä luotettavaa BMW-merkkistä henkilöautoa ei saa alle 10k€?

..kun kriteereinä maltilliset kilometrit (alle 150tkm), bensa/sähkö/hybridi, automaatti, alle 15 vuotta vanha (!), 4-ovea ja isofix-valmius. :think
Meneekö nuo pikkukoneiset 1-sarjalaiset (e8x) tai 3-sarjalaiset (e9x) näihin kriteereihin (järkevä ja luotettava)?
Tai sitten budjettia ylöspäin tai myös diesel vaihtoehdoksi (monissa tapauksissa se luotettavampi vaihtoehto jos pieni (4-syl) kone haluna ostaa).Last edited by Tomi T; 30-09-2021, 18:40.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M60 Fire red metallic '25
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
Minä taas luopuisin vuosimallivaatimuksesta ja ostaisin mahdollisimman vähän ajetun auton. Paljon ajettujen omistajina on ollut ties millaista suharia, ja väistämättä joku on jättänyt huollot tekemättä. Lisäksi kilometrien myötä paikat alkaa olla väljinä sieltä täältä, ruoste löytänyt tiensä joka paikkaan ja kulumista siellä täällä.Originally posted by Tomi T View PostVarmaan kantsii kilometrivaatimuksesta ekana luopua (ja onko väliä onko auto 14v vai 16v vanha?) ja ostaa auto kunnon mukaan. E90/91 330iA N52 niin ilman m-pakettivaatimusta pitäis saada alle 10ke aivan mukavaa laitetta.
Tai sitten budjettia ylöspäin tai myös diesel vaihtoehdoksi (monissa tapauksissa se luotettavampi vaihtoehto jos pieni (4-syl) kone haluna ostaa).
Tietysti paljon ajettukin voi olla hyvä, varsinkin jos omistajia on vähän.
Tytär osti keväällä 7v seisoneen e36:n ensimmäiseltä omistajalta. Ikää autolla on 27v, mutta kun huoltokirja on aukoton ja kilometrit ikään nähden maltilliset 180tkm, niin ei tuo ikä tunnu missään kun sammal on pesty pois ja seisomisesta aiheutuneet muutamat vaivat korjattu. Sisältäkin yhtä siisti kuin moni 5v vanha auto. Pitäisin tuota varsin järkevänä käyttiksenä, varsinkin kun samalla rahalla ei olisi saanut edes polkupyörää.Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Itse hommasin 145tkm ajetun pappamallisen e39:n saksasta tuohon kakkosautoksi.Originally posted by bmw323it View PostMinä taas luopuisin vuosimallivaatimuksesta ja ostaisin mahdollisimman vähän ajetun auton.
Tytär osti keväällä 7v seisoneen e36:n ensimmäiseltä omistajalta. Ikää autolla on 27v, mutta kun huoltokirja on aukoton ja kilometrit ikään nähden maltilliset 180tkm, niin ei tuo ikä tunnu missään kun sammal on pesty pois ja seisomisesta aiheutuneet muutamat vaivat korjattu. Sisältäkin yhtä siisti kuin moni 5v vanha auto. Pitäisin tuota varsin järkevänä käyttiksenä, varsinkin kun samalla rahalla ei olisi saanut edes polkupyörää.
Erittäin toimiva valinta, vaikka lapsellisena kaipaakin esim isofixejä.
Näiden tyyppiominaisuuksien kanssa pärjää henkisesti, kun tietää että tekniikka on peruskestävää muuten.
Kyllähän tuo kuluttaa nurkissa, mutta lähinnä sellaista kerran kuussa tankille, niin mitäpä väliä.E39 523i
i3
Comment
-
Oma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.
Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.
Tiedän, että moni ei ole samaa mieltä, mutta tämä onkin puhtaasti oma mielipiteeni.
F36 420ix
Ex. E39
-- menneiltä vuosilta --
Porsche Boxster, Mazda MX-5, Cadillac Seville STS, Chrysler Vision, Mitsubishi Eclipse, Pontiac Trans Am, Ford Thunderbird, Subaru XT, Toyota Celica Supra, Ford Capri
pari mannelavettia ja muita bulkkikulkineita
Comment
-
F2x 116i:tä itekin mietin kakkosautoksi jossain vaiheessa, mutta ei näissä kyllä minusta hinnat vaan ole järkevällä tasolla. Ja mitä nyt noilla sun kriteereillä katoin Nettiauton tarjontaa niin enpä varmaan ostais yhtäkään bemaria niistä mitä tarjolla oli.Originally posted by QUASIMODO View PostKovasti olisin halunnut hankkia F2x 116i:n tai 118i:n mutta hintaa näillä näyttää olevan se 14k€ vähintään.
Ite oon kyllä tykänny aina ajaa E39:llä liukkaalla, mutta vetopitoa ei kyllä kovin paljon useinkaan tunnu olevan. Ja vikojahan kyllä on, siitä olen 100% samaa mieltä. Mutta useimmat viat on aika edullisia korjata. MX-5 on varmasti ihan huippuauto ajaa liukkaalla, mutta se onkin tosi kaukana normi perheautosta.Originally posted by larsen View PostOma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.
Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.Last edited by Petri.Kekkonen; 01-10-2021, 08:42.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
No mallisarjan nuhasimpaan kukaan tuskin oli lukkoperää asentanut, että ei pitäis olla ihme,Originally posted by larsen View PostOma mielipiteeni E39:stä on kyllä erilainen. En ymmärrä sen loputonta hehkuttamista. Positiivista siinä on mukavuus, hiljaisuus ja hienosti kiertävä suora kuutonen. Sen sijaan vikoja oli aivan liikaa maineeseen verrattuna. Omani oli 2-litrainen. Edellinen autoni Celica 1,8-litran koneella kulki yhtä iloisesti vieläpä reippaasti pienemmällä kulutuksella.
Monet talvet olen ajanut takavetoisella ja pääasiassa kitkarenkailla. E39:ssä oli nastarenkaat, mutta se oli silti huonoin auto ajaa liukkailla, mitä tällä vuosituhannella olen omistanut. Käytös liukkaalla on arvaamatonta ja äkkinäistä. Jopa Mazda MX-5 kitkoilla oli selvästi loogisemmin käyttäytyvä ja helpompi ajaa. No toisaalta sehän onkin huippulaite ajettavuudeltaan.
Tiedän, että moni ei ole samaa mieltä, mutta tämä onkin puhtaasti oma mielipiteeni.
jos on meno arvaamatonta ku sitä joutuu kuitenki tosissaa polkee et se sillä edes liikahtaa
.
Sitä että miten sitä, tai mitään yhtä vastaavasti kulkevaa voi kutsua iloiseksi en kyllä tajua
.
Ne nuhasimmat on usein heikommin varustettu, että varmaan puuttu etuvetovessoihin
talvella tottuneille hyvin sopiva DSC hillitsemään arvaamattomuutta.
edit: jaa eihä se olekkaa etuveto, mut googlen eka "people also ask: Is Mazda MX-5 A woman's car?"
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
Comment