Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tompd View PostMitä tulisi veroa e39 530i alle 200tkm ajetulle, 01-03vm?
Kuitenkaan ei arvioida yksittäisten tuontiautojen (tulevia) veroja, topikin aihepiiri on pääsiassa ns. suuremmissa linjanvedoissa eli miten ulkomailta tuotavien autojen verotus Suomessa toimi.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Last edited by 928 GTS; 12-02-2015, 00:49.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostTulli yrittää loppuun asti ettei ELV:iä tarvitsisi maksaa takaisin. Tuo tuleva tuomio määrittää mitä tapahtuu niille noin 11000 oikaisupyynnölle jotka asiassa on tehty tullille.
http://www.taloussanomat.fi/autot/20...n/20151855/304
On kyllä käsittämätöntä jos valituslupa myönnetään... :think
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostOn kyllä käsittämätöntä jos valituslupa myönnetään... :think-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Autovero on lisännyt luovuutta jopa kansainvälisesti ja ennen kun sitä oli virallisesti edes keksitty.
Looking for the Jaguar D-Type of your dreams? There are currently 7 Jaguar D-Type cars as well as thousands of other iconic classic and collectors cars for sale on Classic Driver.
As factory documentation reportedly demonstrates, Mr. Lincoln sought to avoid excessive duty on the import; therefore, he instructed Coventry to make the car appear used, so that it would not be subjected to new vehicle tariffs. To this end, the factory brushed the pedals to make them appear worn, replaced the steering wheel with a used one, and adjusted the odometer to misleadingly reflect accrued mileage, among other measures.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...ypes=og.shares
MmmmmM3 Kyllähän tuo laskisi uusien hintoja, mutta veikkaan että tuo aiheuttaisi alussa halvimpien autojen hintojen nousua tai ainakin pysymistä samoissa vaikka niidenkin vero-osuus periaatteessa tipahtaisi samalla prosentilla. Tai en tiedä, joku joka tietää miten ruotsissa aikoinaan kävi niin voisi kommentoida.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostKyllähän tuo laskisi uusien hintoja, mutta veikkaan että tuo aiheuttaisi alussa halvimpien autojen hintojen nousua tai ainakin pysymistä samoissa vaikka niidenkin vero-osuus periaatteessa tipahtaisi samalla prosentilla. Tai en tiedä, joku joka tietää miten ruotsissa aikoinaan kävi niin voisi kommentoida.
Muistaakseni Ruotsissa vero poistui kaikista autoista yhdessä yössä. Eli myös käytettyjä sai tuoda ilman veroja. Tuollaisessa tilanteessa hintataso on hyvin nopeasti Saksan hinta + hakukulut. Suomessa käytettynä tuotavilla 1958-2015 autoilla säilyisi hyvin todennäköisesti vero eli tilanne olisi Ruotsiin verrattuna hieman toinen. Kukaan ei kuitenkaan maksaisi 2015 M3:sta samaa hintaa millä vastaavan uuden 2016 mallin saisi kaupasta uutena. Joten hinnat laskisi väistämättä joka ei voisi olla vaikuttamatta 2014 mallin hintoihin vaikka siitä joutuisi tuodessa maksamaan veroja joka laskisi 2013 vuosimallin veroja jne.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Käytetty auto on hyvin harvoin sijoituskohde, eli sen oman rakkaan muulin hinnanpudotus tai vaihtoautokauppiaan varastonarvon putoaminen ei vie henkeä keltään, vaikka se pahalta tuntuukin... Vaihtoautokauppias elää välirahalla ja yksityinen saa uuden välirahalla, joka ei muutu minnekään.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostEli tänään 40 tuhatta maksavan M3:n hinta muuttuu ilmaiseksi kun autovero poistetaan? Ellei muutu on jonkun ostajan välirahan pakko pienentyä.
Ainoa voittaja on veron nopean poiston yhteydessä vain se, kuka on ehtinyt realisoimaan autonsa juuri ennen veron poistumista, häviäjää ei käytännössä ole jos ei sijoitus mielessä ole rahojaan autoon (autoveroon) laittanut turvaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostTietenkin välirahasta lähtee myös mukana matkustava vero pois, en tarkoittanut euromääräisesti... Väliraha ei muutu siinä mielessä mitä se on prosentuaalisesti oman auton ja vaihdon kohteen väliseen arvoon suhteutettuna.
Originally posted by Zoui View PostAinoa voittaja on veron nopean poiston yhteydessä vain se, kuka on ehtinyt realisoimaan autonsa juuri ennen veron poistumista, häviäjää ei käytännössä ole jos ei sijoitus mielessä ole rahojaan autoon (autoveroon) laittanut turvaan.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostProsenteilla ei ikävä kyllä saa M3:sia mutta säästyneillä euroilla voi saada.
Häviäjiä on kaikki jotka on ostaneet autonsa verollisella hinnalla. Jos eivät olisi sitä tehneet voisivat ostaa samalla rahalla verottoman auton parhaimmillaan tai pahimmillaan kahteen kertaan ja vielä jäisi rahaan yli muuhun kulutukseen. Tuo ei tunnu tietysti niin pahalta kun kaikki muutkin on samassa uppoavassa laivassa.
Oman auton arvo nyt 15.000eur, veron poiston jälkeen arvo on enää 10.000eur
Haaveiltu M3 maksaa 30.000eur, veron poiston jälkeen sen pyynti on 20.000eur
Ennen väliraha olisi ollut 15.000eur, veron poiston jälkeen väliraha on 10.000eur
Kuka hävisi ja mitä, edelleenkin pitäydyn siinä että voittaja on se kuka sattuu oman autonsa vaihtamaan rahaksi ennen veron poistoa, mutta se ei tee toisista häviäjiä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Jätät vanhan auton kokonaan ostamatta tai myyt sen pois eli sulla on 15 tonnia. Haaveiltu M3 alenee 30->20 tuhatta. Saat M3:n 5000e lisärahoituksella. Kun vertaat tätä vaihtoehtoa tuohon 10 tonnin vaihtoehtoon niin kumpi tulee halvemmaksi? Eli olet häviäijä niin kuin kaikki muutkin jotka ei myyneet vanhaa autoa pois kun siitä sai vielä 15 tonnia.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Tai niin päin kun tänään ostan 25000€ auton ja huomenna veron poiston jälkeen sen saa 15000€. Kyllä siinä aika hävijä olo tulee, vaikka kuinka pyörittelee prosentteja tai vaihtoarvoja.
Ennen veron poistoa autonsa realisoivat ovat voittajia jos autovero poistuu kertarytinällä. Suurimpia häviäjiä ovat ketkä vaihtaneet/ostaneet hiljattain uuden tai kalliin vaihtoauton. Etenkin kun päälle tulee korkeammat ajoneuvo, yms verot jolloin pahimmassa tapauksessa maksaa autostaan kaksinkertaisen "autoveron", verrattuna kaveriin joka ostaa uuden autoverottoman auton ja maksaa pelkkiä korkeita vuosittaisia veroja/maksuja.
Yksi tilanne voisi olla jos autoveron poistuminen toteutuisi asteittain ja koskisi vain uusia autoja. Samaan aikaan autoverouudistuksen jälkeen rekisteröidyillä uusilla autoilla ajoneuvovero nousee prosentuaalisesti enemmän kuin "vanhan" autoverokannan autoila. Korotus ajoneuvoverojen eroissa olisi sitä suurempi, mitä vähemmän autoveroa olisi ostohinnassa (vuosittaiset muutokset, jolloin olisi selvät taulukot eri käyttöönotto vuoden autojen ajoneuvoveroille). Myös polttoaineen (sähkön) hinnassa olevan veron määrä voisi nousta vuosittain maltillisesti.
Lisäksi tullilla olisi mahdollista käyttää käytettyjen tuonnissa vanhoja, rekisteröintihetkellä olleita autoveroprosentteja joka osaltaan kannustaisi ostamaan ennemmin uuden, kuin uittamaan vanhoja, "suuripäästöisiä" romuja suomeen. Vuosittaiset muutokset voisi olla maltillsia ja vaikkapa painottuen pienempipäästöisiin, jolloin tulisi ympäristöohjavuuskin mukaan. =pienemmät päästöt(vähemmän polttoaineveroa) kompensoi mahdollisen korkeamman vuosittaisen ajoneuvoveron, jos ajaa enempi. Ajoneuvovero ei olisi sidonnainen päästöihin, vaan auton rekisteröintihetkeen (vain siirtymäajan, tulevaisuudessa kaikilla yhtä suuri ajoneuvovero). Jolloin autojen omistaminen jotka kuluttaa enemmän, mutta ajetaan samalla vähemmän ei tulisi syrjityksi (jos näillä bensarohmuilla joku haluaa enemmän ajaa, niin maksakoon enemmän polttoaineessa olevaa veroa).
Lopulta viiden-kymmenen vuoden päästä autoveroa ei olisi enää uusien autojen hinnassa ja käytetyt tuontiautotkin siinä iässä ja hinnat luonnostaan pudonnut alas, että autoveron osuus pieni ja ajoneuvovero näilläkin asteittain noussut samaan tasoon kuin uutena rekisteröitävillä autoilla. Kaikilla olisi mahdollista sopeutua muutokseen ja ei tulisi suuria muutoksia yhdessä yössä, vaan markkinat hiljallee sopeutuu uuteen malliin.
ps. Vaikka autoja on pihassa kolmin kappalein, enemmän ja vähemmän autoveroa "sisältäen". Niin mielellään soisin autoveron poistuvan vaikka yhdessä yössä. Etenkin koskien muitakin kuin uusia. Voisi vaikka neljännen romun ostaa pihalle seisomaan...Last edited by bemmeri; 18-02-2015, 14:56.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Comment