Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä sanoa poliisille?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbopuusti
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 821
    • Lahti

    Originally posted by JariV View Post
    No ei mulla oo virkavallasta pahaa sanottavaa kyllä. Enemmän noi kohtaamiset sinivuokkojen kanssa on tietenkin kiinni omista toimista ja jos syystä pysäyttävät niin en mä haluu niille alkaa vittuilemaan.

    Kumminki ku funtsii niin tässä maassa omaisuusturva toimii ja yhteiskunnan tilanne on vakaa niin kyllä mä arvostan tollasta. Ja tästä on mun mielestä suuri kiitos myös virkavallalle, jotka on kuitenkin se konkreettisesti näkyvin osa täytänöönpanevaa valtaa.
    Myöskin kun funtsii sitä, että Suomessa on asetettu lait ja jokainen joka täällä asuu on velvoitettu noudattamaan sääntöjä niin ne jotka katsoo omalta osaltaan että tän maan lait ei häntä koske niin voi mun mielestä muuttaa täältä pois. Tai rikkoo lakia ja jäädessään kiinni rikkomuksestaan osoittas vaan aikuisuuttaan osata myöntää tilanne ja ottaa asia vastaan kuin mies eikä porata kuin ämmä.

    Eikä tällanen saarna sitä tarkota että mä noudattasin lakia pilkulleen. Kyllä mäkin ajan ylinopeuksia ja tollasta, mutta silmä ja tilannetaju harjaantuu iän karttuessa ja näitä kahnauksia oppii välttämään. Mutta sitten kun se nopeustutkan ylisuuri näyttämä napsahtaa taas omalle kohdalle niin otan vastuun omista teoistani enkä ala vittuilemaan.
    Tän kun porukka ymmärtäis... Itsellä meinasi tuossa myöskin kortti lähteä 120 / 60 alueella tuli hurautettua. Poliisin vittuilut kuuntelin asiallisesti jonka jälkeen paiskasi oven vielä kiinni niin että melkeen saranat lähti irti, mutta kortti ei vieneet. Ja olen aivan 110% varma että siihen kun olisit väläyttäny jotai vitun hyvää läppää niinkun täällä on näitä niin kortti ois ollu hyllyllä ja pitkän aikaa. Meikäläisellä kävi melkonen munkkipulla mutta yleensäkin poliisien kanssa saa sitä mitä tilaa.
    Turha poliisin vihaaminen on tyhmyyttä, mutta saahan sitä viisastella takasin jos on typerä poliisi.
    Last edited by turbopuusti; 18-08-2008, 17:58.
    e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7366
      • Oulu

      Originally posted by Kekkeruusi View Post
      Mitä on virkavallan halventaminen?

      ...

      Vastaavasti myös lainkohta kelpaa..
      En minä ainakaan löydä rikoslaista tuollaista kohtaa. Aiemmin se lienee ollut 16. luvun 24§, mutta tuo on kai sittemmin poistettu: http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/1993/19930094

      Ehdotuksen mukaan nykyinen 24 § kumottaisiin. Kriminalisoinnin säilyttämisen tarvetta ei ilmeisesti ole. Nykyisen rangaistussäännöksen mukaan voi olla rangaistavaa oikeidenkin tietojen esittäminen. Virheellisiin tietoihin perustuva hallituksen, eduskunnan tai viranomaisten arvostelu voidaan parhaiten korjata antamalla julkisuuteen oikeita tietoja käsiteltävänä olevasta asiasta. Viranomaisten halventaminen voi toteuttaa myös kunnianloukkausrikoksen tunnusmerkit, joten viranomaisten halventamisen kriminalisoimiseksi ei tarvita erityissäännöstä. On ilmeistä, että rikoslain 16 luvun 24 §:n soveltaminen oikeuskäytännössä on erittäin vaikeaa ja riippuvaista soveltajan yhteiskunnallisista mielipiteistä. Koska vakiintunutta oikeuskäytäntöä ei ole, säännöksen soveltaminen voi olla sattumanvaraista.
      Originally posted by Mystinen View Post
      Poliisi.fi:stä poimittu:

      Virkavallan halventaminen
      Matti 25.04.2008 16:22

      Mihin lakiin,säädökseen tai asetukseen perustuu poliisin oikeus jakaa sakkoa virkavallan halventamisesta ja millä perustein/määritelmin jokin mielipide tai ilmaisu katsotaan halventamiseksi?

      Miten määritellään perustuslakiin sisältyvä sananvapaus ja sen rajoitteet kun pohditaan virkavallan halventamista?

      Lähinnä kyseeseen voisi tulla ilkivalta tai kunnianloukkaus....
      Hassua ettei tähän vastannut poliisikaan vastaa tuohon että mihin lakiin/säädökseen/asetukseen tämä perustuu.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 18-08-2008, 13:04.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Kekkeruusi
        Banned
        • Sep 2006
        • 508

        Originally posted by Mystinen View Post
        Poliisi.fi:stä poimittu:

        Virkavallan halventaminen
        Matti 25.04.2008 16:22

        Mihin lakiin,säädökseen tai asetukseen perustuu poliisin oikeus jakaa sakkoa virkavallan halventamisesta ja millä perustein/määritelmin jokin mielipide tai ilmaisu katsotaan halventamiseksi?

        Miten määritellään perustuslakiin sisältyvä sananvapaus ja sen rajoitteet kun pohditaan virkavallan halventamista?

        Lähinnä kyseeseen voisi tulla ilkivalta tai kunnianloukkaus. Julkisessa virassa tai tehtävässä oleva joutuu kestämään arvostelua, jota ei lueta kunianloukkaukseksi. Jossain raja kuitenkin menee ja sen määrittäminen jää yksittäisen virkamiehen tehtäväksi. Jos sakon saaja on asiasta erimieltä, niin hän voi asiasta tehdä vastalauseen, jolloin asia tarvittaessa siirtyy käräjäoikeuden käsittelyyn. Kaiki poliisin antamat sakot menevät myös virallisen syyttäjän hyväksyttäväksi.

        Pekka Laine, komisario
        Ilkivalta? Sanomalla toista tyhmäksi tai näyttämällä keskaria syyllistyt ilkivaltaan? No ei kai nyt sentään..

        Kunnianloukkaus on yllä selitettykkin.. Eli väittäisin, että 99%:sti kaikki sakot virkavallan halventamisesta ovat 100% urbaanilegendaa ja asioiden sekoittamista.

        Haitanteko virkamiehellekkään ei tule kysymykseen kun ei siitä paskan puhumisesta aiheudu haittaakaan.

        Anteeksi OT, mutta vähän särähtää tuo virkavallan halvennus nimikkeenä..

        Comment

        • Ioni79
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 738

          Originally posted by Kekkeruusi View Post
          Anteeksi OT, mutta vähän särähtää tuo virkavallan halvennus nimikkeenä..
          Juuri näin. Mitä poliisin kanssa jutellut niin sakkoa kyseisellä nimikkeellä ei voi saada.

          Comment

          • Joba
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 556

            Joku tyyppi oli kussu kadulla.Oli sit tullu naispoliisi antamaan sakkoa niin jätkä tokas vaan että "haluutko nähdä rikosvälineen". Oli poliisi sanonut että pidä se vaan housuissas

            Comment

            • jussi_r
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1655
              • Nurmijärvi

              Originally posted by bmw528 View Post
              Näin saa het alkumetreillä maton pois jalkojenalta kun kysäsee moottoripyöräpoliiseilta,että onkos pojat kaksosia kun on samanlaiset mopot???
              Sakotustilanteessa, tai sellaisen uhatessa, ei paljon kannata leukailla, mutta kyllä ne muuten toisinaan ihan huumoria ymmärtävät. Vaikkeivat tosin kaikki. Tulipa kerran kyseltyä parilta prätkäkytältä saavatko itse päättää minä päivinä pukeutuvat kumiin ja minä nahkaan.
              M3 Cabrio Individual
              530d GT xDrive
              GL420 CDI
              ZX-12R

              Comment

              • jussi_r
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1655
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Kosse View Post
                Ammoisina aikoina YKS TYYPPI oli saanut vuokoilta hienoja POLIISI ON YSTÄVÄ-tarroja. Hieman askartelua ja kas, takalasitarrassa lukeekin POLIISI NAI SIILIÄ.
                Niitä sai aikanaan, 90-luvun alussa, Snackyltä, ja niillä promottiin Police-hampurilaista.

                Saipa siitä leikattua myös POLIISI ON VÄTYS aika helposti. Suosittuja oli myös POLIISI ON POLIISI - ja toinen tarra perään YSTÄVÄ ON YSTÄVÄ.
                M3 Cabrio Individual
                530d GT xDrive
                GL420 CDI
                ZX-12R

                Comment

                • Ioni79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 738

                  Originally posted by jussi_r View Post
                  Niitä sai aikanaan, 90-luvun alussa, Snackyltä, ja niillä promottiin Police-hampurilaista.

                  Saipa siitä leikattua myös POLIISI ON VÄTYS aika helposti. Suosittuja oli myös POLIISI ON POLIISI - ja toinen tarra perään YSTÄVÄ ON YSTÄVÄ.
                  POLIISI ON SYVÄLTÄ - tarrat olivat huudossa täälläpäin.

                  Comment

                  • bayern
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1109
                    • Tuusula

                    Originally posted by Ioni79 View Post
                    POLIISI ON SYVÄLTÄ - tarrat olivat huudossa täälläpäin.
                    Tuli myös nähtyä paljon niitä "SIILI ON YSTÄVÄ" tarroja

                    14 vuotta takaperin oli varsin lystiä sheriffien kanssa, olin just saanu haettua taskuun kevarikortin (siis just 16), ja suu vaahdossa meinasin painella kaverille kypärä kainalossa et päästään kahville ku isot pojat konsanaan ku ei tarvinnu monkeylla enää työntää; kävin himassa syömässä ja lähin tuttua tietä ajamaan ihan poltteessa kaverille, ja eikös siinä napsahtanut 50 km/h alueella poliisi vastaan ja pikataipaleen tulos 91 km/h.
                    Autoon mars ja asiallisesti käytiin keskustelua; toinen poliisi kysy että jokos on paljo tullu ajettua ku kelit on ollu hyvät ja totesin et kaikki ~20km olin ajanu ennenkuin tuli hyvästien aika kortille.
                    Ne molemmat ihan oikeesti meinas putoo niin totaalisesti et rupes itteeki hymyilyttämään, ja sit toinen sano et ei millään anna luonto periks viedä korttia, antoivat sakon ja sanoivat että ehdin kyllä kruisailla koko kesän ennen nimismiehen kahville kutsua; toki hiukan valistivat sen kevarin ja Z50J:n eroista ja kaasun käytöstä siinä ohessa.

                    Eli positiivinen kokemus (vaikka negatiivinen), ja kortti sit jätettiin loppuvuodesta kun nimismies lähetti kotiin kirjeen. Hyvin on muistissa paikka ja koko tapahtuma vieläkin näköjään
                    EVERYBODY likes a little bit of ass, but NOBODY likes a smart-ass!


                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15212
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by jussi_r View Post
                      Tulipa kerran kyseltyä parilta prätkäkytältä saavatko itse päättää minä päivinä pukeutuvat kumiin ja minä nahkaan.
                      Toi on muuten hyvä!
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • basco
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 272
                        • laukaa kierrä se kaukaa

                        kaveri heitti olleessan mulle juoppokuskina puhallusratsiassa aika nuorelle kyttä muijalle et eikö sullakaa älli riittäny ees hitsariks tai metsuriks mut et nyt poliisiks. mittari näytti nollaa ja 120€ sakkoo ilmeisen hyvästä vitsistä.
                        TOHTORI SYKERÖ ON TOIMITUSJOHTAJA....
                        MÄ OON POMO!!!

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17474
                          • Turku

                          Originally posted by basco View Post
                          kaveri heitti olleessan mulle juoppokuskina puhallusratsiassa aika nuorelle kyttä muijalle et eikö sullakaa älli riittäny ees hitsariks tai metsuriks mut et nyt poliisiks. mittari näytti nollaa ja 120€ sakkoo ilmeisen hyvästä vitsistä.
                          Toi taas ei ollut hyvä. Voi vaan sanoa, että kannattiko avautua ?
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Lopaka
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 406

                            Originally posted by basco View Post
                            kaveri heitti olleessan mulle juoppokuskina puhallusratsiassa aika nuorelle kyttä muijalle et eikö sullakaa älli riittäny ees hitsariks tai metsuriks mut et nyt poliisiks. mittari näytti nollaa ja 120€ sakkoo ilmeisen hyvästä vitsistä.
                            Tämä taitaa lähinnä kertoa sun kaverisi älykkyydestä... Tai sen puutteesta..

                            Comment

                            • Larbatchov
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 164

                              Originally posted by basco View Post
                              kaveri heitti olleessan mulle juoppokuskina puhallusratsiassa aika nuorelle kyttä muijalle et eikö sullakaa älli riittäny ees hitsariks tai metsuriks mut et nyt poliisiks. mittari näytti nollaa ja 120€ sakkoo ilmeisen hyvästä vitsistä.
                              Liian vähän tuli sakkoa koska vitsi tosiaan oli ilmeisen "hyvä" Itsekin tosin joskus ollessani baarireissulla kuskin kyydissä kehaisin meidät pikku ylinopeuden johdosta pysäyttäneen nuoremman konstaapelittaren ulkonäköä ja tiedustelin mahdollisuuksia treffeille. Eipä saanu kaveri sakkoa, jossen minäkään treffiseuraa. Itsehän lähtisin poliisitytsyn matkaan koska tahansa

                              Comment

                              • Kako
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 62

                                Kaveri kerto tälläsen jutun ku oli 80 vm carinan romullansa revitelly vantaan keskustassa ja vähä sivuluisussa menny risteykseen ja poliisit sitte pysäytti tietenkin ja kysy, että mitens se tollee poikittain lähti ? Kaveri tokas, että "no vittu ku meni toi ESP rikki eilen". Vanhempi konstaapeli oli hieman repeilly, mut nuoremmalla oli kuulemma nuppi ollut melko punanen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎