25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • leksii
    replied
    Kevään acs on ainakin ihan eka tavote

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    wank-wank-wank-wank-wank-wank-

    Tämä täytyy joskus päästä näkemään livenä, niinku monta muutakin juttua.

    Leave a comment:


  • leksii
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Lauantain miitissä kuulin, että ylläkirjoittamani toimi kimmokkeena, auto löytyi Jukilta yhä ja kaupat Turkuun on sovittu. Loistavaa! Miettikää kuinla paljon muka kaikkien tiedossa olevaa, mutta jo kertaallen unohdettua kalustoa maassa on. Muistosi voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta kirjoita se silti muiden luettavaksi.

    Leave a comment:


  • Vilikki
    replied
    Tuli tuossa vielä mieleen että cabriota kunnostessani ostin kokonaisen airbag sarjan e30 kaikkine osineen. Myyjä kertoi sen olevan peräisin e30 m3 cabriosta....kuka hullu semmosesta purkaa järjestelmän pois

    Leave a comment:


  • Vilikki
    replied
    Soittaako kellään uvr-333 kelloja? Lienekkö vielä elossa? Lähtöjään 320i, johon myöhemmin vaihtui tekniikka moneen kertaan.
    Useampi eta taisi keulalla käydä, välillä 2.5 hiluilla. Akselitkin vaihtui ja katsurit ihmetteli levyjarruja 320:ssä. Kattoluukullista kattoakaan ei tainnut tehtaalla olla tässä, mutta toki sen sai saksantuonti kopasta. Tuntomerkkeinä jäätävä aavikkovälitys, alpinweiss valkoinen sinisellä helmiäisellä ja joku oldschool korisetti. Aikoinaan tässä autossa soi musiikkikin aikalailla yökerhomeininkiin, kaverit opetteli polttamaan kumia ja saattoipa useita ajokorttejakin tämä viedä, joskus aika isoinkin sanktioin. Toki hifien kanssa sisustakin oli nähnyt parhaat päivänsä. Edessä oli jotkun golffin(?) erikoiset sportit. Tämä, varsin kovalla käytöllä ollut yksilö sai minut harrastuksen pariin aikoinaan. Ensimmäisessä yka-miitissäkin tämän kyydissä käynyt aikoinaan. Auto meni jonnekkin keski-pohjanmaalle.

    Tämän auton loppuaikoina samassa tallissa seisoi myös liki täydellisellä varusteöistalla oleva 325iS ameriikan e30. Historianaan Paula Koivuniemi. Tähän tuli tuttuni aikana m-tekki 2 korisetti, muuten pysyi hyvin alkuperäisenä. Myöhemmin meni rollille? turkuun ja koki pyhäinhäväistyksen tekniikanvaihdolla. M20 ja automaatti vaihtui m30 manuaalina. Tämä oli silloiseltaan ostohinnaltaan todella halpa ja harmittaa ettei itse tullut pelastettua.


    Edit: uvr näytti viimeisien trafin tietojen mukaan olevan joensuussa. Viimeisin katsastus 2007. Sattuukos joku tietämään vieläkö se jossain navetan takana makaa?
    Last edited by Vilikki; 10-10-2015, 05:50.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    ^kyl kyl, sekin tässä kyykyttää... 😜

    Leave a comment:


  • Axe27
    replied
    Ja kait huomasit tuon tandberg bmw t-paidan, taitaa tuiskukin huumorilla esitellä sitä !!

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Mun piti lähteä viemään jälkikasvu uintireeneihin mutta nyt mä näen verkkokalvoilla vain tuon kuvan ...

    Leave a comment:


  • Axe27
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post

    Perkules kun tuosta Urpialasta on niin vähän juttua, nettikin melkein tyhjillään. Sen muistan että Tuiskun autoja oli useita kertoja, pitkiä toveja pohjanmaalaisilla hovisepillä laitettavana.
    Jaa että tästä Autosta fordiin siirtyneestäkö?? Ei kyllä liikaa tietoa ole, kuten muistakaan saman aikakauden äijistä. Ei ne vaan nettiin tietoa laita ketkä tietävät, ennen kun juteltiin naamatusten ja liioiteltiin niin hitosti, nyt jos on interwebissä heti käry käy jos kusetat. Internet pitäisi räjäyttää :-)

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Joo, ryppyinen mersun nokka alensi verotusarvoa.

    Mutta laskepa vähän. CIF-hinta 4.851,- ja markkinahinta 13.990,-. Muistaakseni autovero oli tulloin 60% CIF:sta. Jäikö tuosta katetta?

    Perkules kun tuosta Urpialasta on niin vähän juttua, nettikin melkein tyhjillään. Sen muistan että Tuiskun autoja oli useita kertoja, pitkiä toveja pohjanmaalaisilla hovisepillä laitettavana.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Vanhoja kopioita löysin muuttolaatikosta.... Ennen vanhaan auton arvosta putosi 49 prosenttia kun sen "konepeitto, etupelti, etusäleikkö, etuhiekkapelti, etulokasuoja ja etupuskuri ovat lommoutuneet vaikeasti."
    Kun pikkumersut olivat uusia, oli suomalisilla metsästäjillä tapana metsästää peuraa sellaisella Saksanmaalla. Kun kaato saatiin, voitiin auto laittaa kohti kotimaata.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Vanhoja kopioita löysin muuttolaatikosta.... Ennen vanhaan auton arvosta putosi 49 prosenttia kun sen "konepeitto, etupelti, etusäleikkö, etuhiekkapelti, etulokasuoja ja etupuskuri ovat lommoutuneet vaikeasti."
    Last edited by nullzwei; 23-01-2020, 07:12.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Pistäpä Bosse-veikolta tarkempi sijainti hakuun. Kaikkihan ne on huonoja, muttei ex-Abboja.
    Pannaan verkot vesille.

    Nicotinell M3, Urpiala, muistaakseni viime vuosituhannen lopulta?
    Last edited by nullzwei; 23-01-2020, 07:12.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Suomeksi: helppo rojekti jossain Sundsvallin tienoilla.
    Pistäpä Bosse-veikolta tarkempi sijainti hakuun. Kaikkihan ne on huonoja, muttei ex-Abboja.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Nonni.

    Bosse vastas vartti sitten seuraavasti.

    Kungens bil: E24 635i royalblau.
    Bilen är kvar, såg den senast förra helgen på Wenngarn. Ägs av en klubbmedlem som köpte den direkt av Kungen.

    Suomeksi: On olemassa, joku Ruotsin BMW-kerholainen voitti sen Kunkulta Wenngarnin sököringissä ja että kaikki jeesuscoupen omistajat ei o homppeleita

    ABBA:s närmare Björn´s E24:
    Jag tror den står någonstans runt Sundsvall men i dåligt skick

    Suomeksi: helppo rojekti jossain Sundsvallin tienoilla.

    Leave a comment:

Working...
X