25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • turbobliz
    replied
    Originally posted by jari kihlman View Post
    Noita "latolöytöjä" on tullut viimeisen 10 vuoden aikana tehtyä aika monta ja vähintään yhtä monta erilaista myyjää(&kauppailijaa) on tullut nähtyä. Erästä näistä jututtanut varovasti noin 8 vuotta ja aina vaan auto ollaan just ottamassa entisöinnin alle. Harmi vaan että kokemuksesta voin melkein sanoa että sekin e9 3.0cs jää lopulta mädäksi paskaksi kun myyjä ei sitä suostu myymään. Viimeisimmällä soitolla sanoinkin, että tee nyt hyvä mies siitä auto tai anna jonkun toisen tehdä siitä auto itselleen, ettei mielestäni komein bmw- korimalli mene lopulta kuusakoskelle. Taas lupasi harkita.

    Tuosta bmw masterin kommentista, että kaikelle on syynsä, olen kokemuksesta täysin eri mieltä. Noilla autojen hautojilla on hyvin harvoin mitään syytä säilöä noita mätänemään jätettyjä autojaan. 99 prosenttisesti niitä ei tulla koskaan kunnostamaan, 99 prosenttisesti niissä ei ole mitään hämäriä juttuja perässä vaan yleensä näitä tämän tyypin henkilöitä estää myymästä paskojaan kateus siitä, että joku toinen ihminen saattaakin saada aikaiseksi tehdä siitä vielä auton. Tehdä sen mihin auton omistajasta ei koskaan itsestä ole ollut. Omistajat ehkä muistavat hämärästi kuinka hieno auto on ollut ennen kuin laturin tjsp. hajottua jäi pihaan makaamaan.Kateus perkele se on tässäkin takana Siinä minun filosofia asiasta.
    Ei se välttämättä ole pelkkää kateutta. Joillakin ihmisillä on akuutti rohkeuden pula päästää irti asioista ja aloittaa uusi polku. Vaikea määritellä, mikä on oikeasti tärkeää. Joku homeinen peltikasa ei ole tällaiselle ihmiselle oikeasti tärkeä asia, jos puuttuu kyky loihtia siitä uutta. Mutta ei ole rohkeutta myöntää sitä ja käsitellä asiaa.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Moottoriturpa osoittautui myös moottorikynäksi. Hittovie, aloin tätä lukemaan eilen illalla sängyssä. Aamulla heräsin tabletti kainalossa. Ei kun piuhan päähän ja lukeminen jatkui.
    Nyt sain loppuun.....enää viitti töihin lähtee. Kiitos tästä Juha ja kumppanit, värikästä nostalgiaa. Saa jatkaa

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Muistan kans n. 6 vuoden takaa kun Mobilistilehdessä kyselin e28 osien perään. Minulle soitti sitten yks ukko joka tarjos autoaan varaosa-autoksi. Kyseessä jenkkimallin 524td, tietty "kaikilla herkuilla". Muistan vielä kun myyjä mainosti niitä jenkkipuskureita ja sähköpenkkejä sekä ilmastointia. Hintaa pyysi 1000€. Tuumasin että vähä liian kallis varaosa-autoks.

    Kului joku kk ja yhtäkki keksin, että teenpäs siitä harrasteauton. Uusi ilmotus Mobilistiin ja sama ukkeli soitti. Kerroin uudet suunnitelmat ja vastaus oli "Sellasia papereita en mukaan anna, että kilpiin saisit. Se on korinvaihto". No siihen sitte, että sillonhan se laskee hintaa reilusti jos se on korinvaihto ja vielä paperiton. No eipä vaan ukkeli laskenu hintaa yhtään. Soittelin vielä pari kolme kertaa ja yritin puhua järkeä hinnotteluun, turhaan. Lopulta tuumas, että hän sen hinaa navetan vintiltä vattupuskaan mätänemään mieluummin, ku myy alle 1000€.

    No onneks on sitte ihmisiä jotka raaskii myydäkin, kuten oma HJ, jonka sain lunastettua navetan takaa nimellisellä korvauksella...myyjä olikin nainen.

    Leave a comment:


  • jari kihlman
    replied
    Noita "latolöytöjä" on tullut viimeisen 10 vuoden aikana tehtyä aika monta ja vähintään yhtä monta erilaista myyjää(&kauppailijaa) on tullut nähtyä. Erästä näistä jututtanut varovasti noin 8 vuotta ja aina vaan auto ollaan just ottamassa entisöinnin alle. Harmi vaan että kokemuksesta voin melkein sanoa että sekin e9 3.0cs jää lopulta mädäksi paskaksi kun myyjä ei sitä suostu myymään. Viimeisimmällä soitolla sanoinkin, että tee nyt hyvä mies siitä auto tai anna jonkun toisen tehdä siitä auto itselleen, ettei mielestäni komein bmw- korimalli mene lopulta kuusakoskelle. Taas lupasi harkita.

    Tuosta bmw masterin kommentista, että kaikelle on syynsä, olen kokemuksesta täysin eri mieltä. Noilla autojen hautojilla on hyvin harvoin mitään syytä säilöä noita mätänemään jätettyjä autojaan. 99 prosenttisesti niitä ei tulla koskaan kunnostamaan, 99 prosenttisesti niissä ei ole mitään hämäriä juttuja perässä vaan yleensä näitä tämän tyypin henkilöitä estää myymästä paskojaan kateus siitä, että joku toinen ihminen saattaakin saada aikaiseksi tehdä siitä vielä auton. Tehdä sen mihin auton omistajasta ei koskaan itsestä ole ollut. Omistajat ehkä muistavat hämärästi kuinka hieno auto on ollut ennen kuin laturin tjsp. hajottua jäi pihaan makaamaan.Kateus perkele se on tässäkin takana Siinä minun filosofia asiasta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by V_ode View Post
    Autolla on oikeastaan kaksi omistajaa ja se valmistuu vasta vuosien päästä. Joitain osia autoon on jo saatu hankittua, mutta ei läheskään kaikkia. Ja jos jollakin on tarjota esim peltiosia tähän autoon, niin ilmoitelkaa toki. Kaverini jonka kanssa auton omistan kävi ostamassa van cleefiltä renkaat. Jos oikein muistan on hän täällä nimimerkillä jaja.

    Auto on aito m635. Autoon on murtauduttu sen ollessa liikkeessä myytävänä noin 25v sitten ja silloin siitä on varastettu alkuperäinen sisusta, mittaristo ja ratti. Sisustaksi saimme jo hankittua Recaron sisustan oviverhoiluineen. Autosta tulee hyvin pitkälti alkuperäinen ja se puretaan osiksi ja laitetaan grilliin kunhan grilli vain vapautuu.
    Hienoa, että tästäkin vielä auto leivotaan ! Projetktitopic olisi kiva ja vaikka privalla uteliaisuudesta, miten sait yhteyden myyjään, houkuteltua myymään ja vielä millä hinnalla !

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by V_ode View Post
    Autolla on oikeastaan kaksi omistajaa ja se valmistuu vasta vuosien päästä. Joitain osia autoon on jo saatu hankittua, mutta ei läheskään kaikkia. Ja jos jollakin on tarjota esim peltiosia tähän autoon, niin ilmoitelkaa toki. Kaverini jonka kanssa auton omistan kävi ostamassa van cleefiltä renkaat. Jos oikein muistan on hän täällä nimimerkillä jaja.

    Auto on aito m635. Autoon on murtauduttu sen ollessa liikkeessä myytävänä noin 25v sitten ja silloin siitä on varastettu alkuperäinen sisusta, mittaristo ja ratti. Sisustaksi saimme jo hankittua Recaron sisustan oviverhoiluineen. Autosta tulee hyvin pitkälti alkuperäinen ja se puretaan osiksi ja laitetaan grilliin kunhan grilli vain vapautuu.

    Peltiosat löytyy melko helposti Saksasta käytettyinä tai NOS-osana. Myös Bemarilta saa yhä jotakin uutena

    Katso esim:

    Leave a comment:


  • V_ode
    replied
    Autolla on oikeastaan kaksi omistajaa ja se valmistuu vasta vuosien päästä. Joitain osia autoon on jo saatu hankittua, mutta ei läheskään kaikkia. Ja jos jollakin on tarjota esim peltiosia tähän autoon, niin ilmoitelkaa toki. Kaverini jonka kanssa auton omistan kävi ostamassa van cleefiltä renkaat. Jos oikein muistan on hän täällä nimimerkillä jaja.

    Auto on aito m635. Autoon on murtauduttu sen ollessa liikkeessä myytävänä noin 25v sitten ja silloin siitä on varastettu alkuperäinen sisusta, mittaristo ja ratti. Sisustaksi saimme jo hankittua Recaron sisustan oviverhoiluineen. Autosta tulee hyvin pitkälti alkuperäinen ja se puretaan osiksi ja laitetaan grilliin kunhan grilli vain vapautuu.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Siis nykyisen omistajan? Hänen, joka lopulta sai auton ostettua? Jäi siis Uudenmaan kulmille?
    Jepa. Asuu jossain tässä Klaukkalan kulmilla. Tulisi ilmoittautumaan threadiin itse.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Nopeusmittarissa näyttää olevan lukemat 280km/h asti. Miten kansanmallissa on?
    Originally posted by 9313juha View Post
    E28 535i 240km/h
    Originally posted by Haatainen View Post
    260 ainakin -84

    Taitaa olla kokoomaerämittaristo tuossa. M:ssä ei ole mittaria lainkaan jenkakellon yhteydessä kulutusmittarin paikalla.
    260 -85 vuoden Csi:ssä.

    Leave a comment:


  • Touniks
    replied
    Onko tästä kenelläkään mitään tietoa? Talvellakin makas samassa paikassa lumikasassa...

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by van cleef View Post
    Kerran tullut juteltua uuden omistajan kanssa rengaskauppojen yhteydessä. Tarkoitus on kunnostaa, vaikka ei missään nimessä hyvä lähtökohta.
    Siis nykyisen omistajan? Hänen, joka lopulta sai auton ostettua? Jäi siis Uudenmaan kulmille?

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Kerran tullut juteltua uuden omistajan kanssa rengaskauppojen yhteydessä. Tarkoitus on kunnostaa, vaikka ei missään nimessä hyvä lähtökohta.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Nopeusmittarissa näyttää olevan lukemat 280km/h asti. Miten kansanmallissa on?
    260 ainakin -84

    Taitaa olla kokoomaerämittaristo tuossa. M:ssä ei ole mittaria lainkaan jenkakellon yhteydessä kulutusmittarin paikalla.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Nopeusmittarissa näyttää olevan lukemat 280km/h asti. Miten kansanmallissa on?
    E28 535i 240km/h

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Surullista kertomaa, mutta onko tuo oikeasti M635, kun siinä on tuo kulutusmittari mittaristossa. Ja jos silmäni eivät valehtele, myös kansanmallin etulippa..

    Toisaalta M:n kaarilevikkeet taitaa olla paikallaan

    Toivottavasti kuitenkin meni kunnostettavaksi. Ei näitä liikaa ole ilman ämmääkään.
    Nopeusmittarissa näyttää olevan lukemat 280km/h asti. Miten kansanmallissa on?

    Leave a comment:

Working...
X