Originally posted by M325i
View Post
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kovia nuo uudemmat e24 kopat on ruostumaan (lokarit/helmat/luukut/etc.) mutta taitaa nuo ensimmäiset ja alkuun e12 pohjaiset olla ihan mahdottomia sen ruosteen suhteen jos olosuhteet on sille suotuisat vaan olleet.
-
Parit peltityökuvat 25 vuoden takaa. Talvi -91 pääsisäiseen asti tuli illat ja viikonloput oltua aika tarkasti auton alla harjoittelemassa peltitöiden tekemistä. Tuohon mennessä kokemusta oli vain parista postikortin kokoisesta paikasta -80 vuosimallin Saabiin. Toki mopon tehareita ja kaikkea muuta oli tehty pikkupojta asti, mutta autopellin muokkaaminen tuli tutuksi vasta tämän projektin myötä. Siinähän sitä oli pakko oppia kun oi mättänyt kaikki rahansa ja ekan opintolainansa mätiin autoihin. Ei antanut luonto periksi luovuttaa.
Vieläkin olen kuvia katsoessani tyytyväinen lopputulokseen ensikertalaisen tekemiksi. Kori siis oli keulastaan kolaroitu ja tyhjänä korina papereineen ostettu -81 635, joka vaikutti hyvinkin terveeltä kunnes hiukan leikeltiin..... Kori maalattuna ja kokoonpanossa löytyy postauksesta #650 sivulta 33.






Leave a comment:
-
Tuo on muuten harmi ettei kukaan enää valmista kunnollisia 1DIN mankkoja klassikkoautoihin, varsinkaan super laadukkaita cold uniteja joissa ois vain etuaste ja jonkunsortin ohjaus usb/bluetooth ohjaus. Ennen oli Pioneerin 99 sarja, McIntoshin kuparirunkoiset yms...
Paitsi toki Becker teki Porschelle classic mankan vuosi sitten minkä hinta on noin 2000€...
Leave a comment:
-
Paha sanoa. Ehkä 5-6vuotta sitten (saattoi toki olla jo kohta 10v) myin Jaska R:lle siihen sun lähimaastoon tommosen hintaan ~150€, jos en ihan väärin muista. Oli vielä alkup. isossa (60cm x 80cm) styroxilaatikossa. Käytetty toki, mutta täydellinen. Mikrofoni mukana (sanelukonetoiminto) ja juurikin tuo sama joutsenkaulasysteemi. Käyttöohjekirja ja kuvitetut asennusohjeet moneen BMW:n/Mersun malleihin. Myös E3:een, joita Jaska harrasti. Blaukkarin paras/kallein malli aikoinaan ja nimikin tietysti sitämukaa Blaupunkt Berlin. En tiedä ehtikö Jaska sitä mihinkään asentaa, ennekuin "lopetti" autoharrastuksen. Kysy siltä. Uskon, että sulla on yhteystiedot. Kerro samalla terveisiä.Originally posted by 9313juha View PostMissä hinnoissa ne nykyisin ovat?Last edited by T3; 14-01-2016, 09:44.
Leave a comment:
-
Tarjosin jossain FB:n ryhmässä ostamaan juosten kun myyjä ilmoitti hinnaksi 50€, 15 minuuttia myöhemmin myyjä oli tarkistanut vastaavien hinnan ja kaupan hierominen loppui..Originally posted by 928 GTS View PostTuo Blaukkari oli muuten aivan järkyttävän kallis mankka aikoinaan. Ei nyt ihan pienen kivitalon hintainen niin kun autot siihen aikaan Suomessa mutta melkein.
Leave a comment:
-
Tuo Blaukkari oli muuten aivan järkyttävän kallis mankka aikoinaan. Ei nyt ihan pienen kivitalon hintainen niin kun autot siihen aikaan Suomessa mutta melkein.
Leave a comment:
-
Löytyipä opiskeluaikojen kuvia Kaliforniasta vuodelta 1994. Firma Hardy & Beck Berkeleyssa oli touhunnut paljon harmaatuonti-Bemareiden kanssa. Tuoneet mm. M1-malleja jenkkeihin. Noihin aikoin -94 kiristyneet saastemääräykset olivat jo lopettaneet tuonnin. Nykyisin taitaa onnistua taas. Kuvissa 633 CSi Recaroilla ja aikansa huippu-Blaupunktilla missä säätöpaneeli joutsenkaulalla. Jotkut ideat vaan jää itämään ja viime viikolla löytyi Facebookin Romuringistä Tuollainen Recaro C Classic pari kahteen hunttiin projekteiksi

Leave a comment:
-
Tutun näköinen bemari tässä. Hyviä muistoja tulee mieleen näistä ajoista. Arskan autoilla tuli tehtyä niin monta legendaarista reissua. Oli se vaan kovaa aikaa kun illat ja yöt kierrettiin pitkin Keski-Pohjanmaata...Originally posted by cojama View Post
Siitähän se Bmw harrastus varmaankin itsellekkin tarttui.
-97 vuonna löysin sitten ensimmäisen Bmw:n suomiautona e28 m535 -87 (BEL-500) 160tkm ajettu.
-98 kesälle ostin e28:n uudet 17" aluvalssit olikohan niissä noin 9cm lipat... Sehän oli silloin kova juttu kun oltiin totuttu 15"-16" vanteisiin.
Renkaissa pinnoitetut oli hittituote😂😂
Kannuksessa oli siihen aikaa useita erikoisia bemareita ja aina pientä kisan tynkää oli tiedossa.Last edited by petnen; 10-01-2016, 22:29.
Leave a comment:
-
Ennen panostaisin rahani natsijunan löytymiselle Wałbrzychista kuin turkulaisille TISA-fanaatikoille tonkimassa moottoritien penkkaa :-) Molemmat legendat lie mahdollisia.
Leave a comment:
-
Muistaakseni Hän, jonka nimeä etc aikoinaan Bemaristissa noiden Suomen yksilöiden vaiheet löytyneiltä osilta kertasi. Juttu siis ollut lehdessä vajaat 25 vuotta sitten. Silloin Raisiossa ainoa moottoritien penkka oli ohikulkutieltä Turkuun nykyiselle Motonetille. Muita paikkoja, joista olis voitu moottoritienpenkkoina puhua on nyt uuden nelikaistaisen alle jäänyt kasitien alku ohikulkutieltä ABC:lle tai Nesteen tie, joka oli aikanaan suuri nelikaistainen väylä. Eikun metallinetsintä vuokraamaan ja seuraavaksi maakameraa. Jospa aloittaisi etsimällä autotallista illalla sen Bemaristin jutun, että kuinka oikein menikään.Originally posted by nullzwei View PostYhdestä TISA:sta oli btw tänään (tai siis eilen) puhetta Turku-kaffemiitissä. Harsoisen huhun mukaan sellainen on upotettu johonkin Turun seudun moottoritiepenkkaan... Eli siis aika lähelle...
Leave a comment:
-
Viestistä #67 itseäni lainaten. Löytyipä sitten itse Alastarolla -91 ottamani kuvat tuosta ruotsalaisesta Kuplasta. Tai sitten sen auton rakentelutyyli ja -ideat löi siellä läpi niin hyvin, että klooneja syntyi. Alastarolla oli jonkinlainen Bug Run -tapahtuma.Originally posted by 9313juha View PostMulle SE Cal Looker oli ruotsalaisessa Wheelsissä tai Bilsportissa ollut vauvansininen noin vuonna 1985. Autossa oli mm. koottavat, itsetehdyt vanteet, joissa suora kiilloitettu keskiö oli tehty rst-levystä ja peltivanteen vannekehä liitetty siihen kehäpultein. Siinä kielitaito kehityi kun oli palava himo saada tekstistä selvää miten eri jutut oli tehty. Säilytin lehteä varmaan 15 vuotta. Niin suuren vaikutuksen tuo Vokkeli teki.


Last edited by 9313juha; 13-01-2016, 23:59.
Leave a comment:

Leave a comment: