Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-a
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1522
    • PohojosPohojammaa

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Moniko tämänkin ketjun lukijoista tietää että työsuhdeauton verotusarvo lasketaan 18 tkm yksityisajolal ja verotusarvoa korotetaan jos ajaa niitä enempi?
    Tosin tätä ei välttämättä valvota ellei kodin ja työpaikan välinen matka ole pidempi vuositasolal kuin em. matka...
    Tulihan tuo sivumennen aiemmassa postauksessani mainittua. Mutta todellinen asiantuntija tietää, että verotusarvoa vastaavasti myös alennetaan jos pystyy osoittamaan että on ajanut vähemmän kuin sallitut 18tkm omia ajoja.
    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

    Ylimääräisenä tarjolla:

    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

    Comment

    • nupaha
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 275
      • Pohojanmaa

      Originally posted by j-a View Post
      Tulihan tuo sivumennen aiemmassa postauksessani mainittua. Mutta todellinen asiantuntija tietää, että verotusarvoa vastaavasti myös alennetaan jos pystyy osoittamaan että on ajanut vähemmän kuin sallitut 18tkm omia ajoja.
      Ja lisäksi, jos työajoa tulee enemmän kuin 30tkm vuodessa, niin saa autoetuun 20% "alennuksen"/hyvityksen. Tällöin katsotaan, että tarvitsee työssään poikkeuksellisen paljon autoa.
      Ajopäiväkirjahan on tuota osoittamista varten. Merkkaan ajopäiväkirjaan työmatkat ja loput on omaa ajoa. Omien ajojen määrä selviää matkamittarilukemasta miinus työajot. Verottajalla on todistustaakka, jos epäilee, että ajot ei täsmää...
      Kyllähän tuossa vapaa-autoedussa on puolensa ja puolensa. Ilmainen se auto ei todellakaan ole, mutta eipähän tarvi murehtia korjauksia, polttoainekuluja eikä rengaskuluja, mutta suurin hyöty mielestäni siinä on, että saa ajaa uudella autolla eikä tarvi välittää paljonko se auton arvo putoaa vuosittain eli ei ole omaa pääomaa sidottuna autoon.
      Miinuksena tietnkin se autoedun suuruus, joka nostaa veroprosentin kohtuu korkealle, joka vaikuttaa tietenkin nettopalkkaan.
      työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
      kauppakassina Audi A3 sedan
      kesäkissana Jaguar XKR

      Comment

      • lj123
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2015
        • 1215
        • Lohja

        Tuohon itse autonvaihtopohdintaan on mulla itse asiassa nyt kolme vaihtoehtoa vielä. Joku 400-1000 € auto jolla ajaa niin kauan kuin saa leiman. Tai joku n. 3000 € hintainen Mondeo tai vastaava, tai sitte 5-6000 € e39.

        Jos ekalla vaihtoehdolla pääsisi jonkun 12 kk keskimäärin aina niin olisi varmasti halvin vaihtoehto. Keskimmäinen ehkä järkevin. E39:n kohdalla on iso riski että rahaa alkaa mennä muuhunkin kuin pakollisiin huoltoihin.
        E39 M5 -99
        F11 530d Xdrive -14

        Comment

        • Tomppa80
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 2088
          • Raahe

          Iki kuunaan päivänä en vaihtaisi kilometrikorvauksia työsuhdeautoon, in Cash kelpaa ainoastaan.
          Mercedes Benz E -07
          BMW 523i -96
          Volvo v70t5 -99
          Harley Davidson Electra Glide -00
          Solifer SM -75

          Comment

          • hander
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 152
            • Mylly

            Originally posted by lj123 View Post
            Tuohon itse autonvaihtopohdintaan on mulla itse asiassa nyt kolme vaihtoehtoa vielä. Joku 400-1000 € auto jolla ajaa niin kauan kuin saa leiman. Tai joku n. 3000 € hintainen Mondeo tai vastaava, tai sitte 5-6000 € e39.

            Jos ekalla vaihtoehdolla pääsisi jonkun 12 kk keskimäärin aina niin olisi varmasti halvin vaihtoehto. Keskimmäinen ehkä järkevin. E39:n kohdalla on iso riski että rahaa alkaa mennä muuhunkin kuin pakollisiin huoltoihin.
            Vanhaa ja käytettyä olet ostamassa, joten rahaa menee ja se on varma. Laita sellainen joka kiinnostaa eniten. Monesti punniskellut samankaltaisia vaihtoehtoja ja moka on tullut silloin kun on erehtynyt ostamaan liian tylsän auton. Ja siinä tylsässäkin autossa voi olla kalliita ja rasittavia vikoja..
            - vw

            Menneet:
            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              Originally posted by nupaha View Post
              Verottajalla on todistustaakka, jos epäilee, että ajot ei täsmää...
              Ehhh. Sulla on kyllä ihan väärä käsitys verottajasta.
              Verottajalle riittä epäily ja asianomaiselle jää todistustaakka...

              Verotuksen kohdalla epäilty on aina syyllinen jos ei voi osoittaa itseään syyttömäksi...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Tuohon verottaja hommaan voin kertoa omat kokemukset kun verottaja epäili, että en oikeasti ole ajanut autolla ilmoittamia kilsoja.

                Tuli kirje jossa pyydettiin lähettämään kopion auton katsastuslapusta, huoltokirja ja polttoainekuitit. Laitoin ja pienen avautumisen, että mistä nämä olisi pitänyt tietää kaikki jemmata.

                No näytti kuitenkin kelpaavan, mutta todistustaakka näytti tosiaan olevan minulla että ajot täsmää.
                Last edited by Antsah; 26-11-2016, 00:06.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17526
                  • Turku

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Ehhh. Sulla on kyllä ihan väärä käsitys verottajasta.
                  Verottajalle riittä epäily ja asianomaiselle jää todistustaakka...

                  Verotuksen kohdalla epäilty on aina syyllinen jos ei voi osoittaa itseään syyttömäksi...
                  Olet asian ytimessä ja se on juuri näin. Voin sanoa, että kokemusta löytyy tästä aiheesta!
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • janne30
                    BTCF Member
                    • Apr 2011
                    • 2198
                    • Vantaa

                    Hitto ku tekis mieli ostaa e46 330d touring M57N motilla, tietysti manuaalina. Ei oo hirveesti tarjolla... M-sporttina tietysti.
                    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                    1 x F20
                    3 x E30
                    2 x E36
                    5 x E46
                    3 x E9X

                    Comment

                    • nupaha
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 275
                      • Pohojanmaa

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Ehhh. Sulla on kyllä ihan väärä käsitys verottajasta.
                      Verottajalle riittä epäily ja asianomaiselle jää todistustaakka...

                      Verotuksen kohdalla epäilty on aina syyllinen jos ei voi osoittaa itseään syyttömäksi...
                      No muotoillaan asiaa toisin. Kyllä sitä dokumentit ajopäiväkirjat jne pitää olla kunnossa, mutta mikäli verottaja epäilee näiden paikkansa pitävyyttä, pitää hänellä olla joku peruste sille.
                      työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
                      kauppakassina Audi A3 sedan
                      kesäkissana Jaguar XKR

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        Taas alkaa tauti vaivata. Majorilla ois yks X5 johon pääsis käsiksi setelinipun kanssa. Pitää piilottaa lompakko prkl..
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10043
                          • KVLA

                          Selvisipä tuossa sellainenkin asia,että ainakin Bmw:n merkkiliikkeiden "myyntitiedostot" on yhteneväisiä. Eli automyyjät näkee koneeltaan autojen myyntihinnat,ostohinnat sekä vaihtohinnat silloin kun kauppaa on käyty "mekkarilla". Jopa hinta mitä vaihdokista milloinkin on tarjottu asiakkaalle,jos olet virallista "väliraha tarjousta" joskus pyytänyt joltain merkkiketjun liikkeistä.

                          Tämä selvisi,kun kysäisin vaihtohintaa omastani erääseen esittely autoon. Niin he kertoivat jopa sen mitä edellinen autoni omistaja olisi siitä saanut vaihtaessaan sen silloin uuteen (vuonna 2013) ihan toisessa merkkiliikkeessä.

                          Aika mielenkiintoinen hintarekisteri heillä käytössään. Liekö tuo sama rekisteri sitten muillakin merkeillä käytössä? Vai löytyykö peräti yhteinen eri merkkiliikkeiden väliltäkin? No jotkut foorumilaisita tuon on varmaan tienneetkin,mutta itselle se oli "shokki". Tällä kai pyritään estämään se,ettei toisen kaupungin myyjä vaan polkaise hintoja ja tarjoa muita enemmin.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by Tomppa80 View Post
                            Iki kuunaan päivänä en vaihtaisi kilometrikorvauksia työsuhdeautoon, in Cash kelpaa ainoastaan.
                            No, vähän kyseenalaista usein ihmisten laskelmat sen oman auton kuluista kun verrataan täysautoetuun. Minä en ajelisi mistään hinnasta omalla autolla jos tarjolla on täysautoetu, on se vaan niin huoletonta. Ja kannattaa verrata saman hintaista omaa (tai rahoitusyhtiön) ja leasinautoa eikä tonnin kotteroa ja 50ton leasingia.

                            Sitten jos alkaa vertailla tonnin kulkinetta vs uusi liisari kannattaa jo vaihtoehdoiksi laittaa pyöräily ja filunkikilometrikorvaukset yms shaisse joilla usein lasketaan näitä.

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              No, vähän kyseenalaista usein ihmisten laskelmat sen oman auton kuluista kun verrataan täysautoetuun. Minä en ajelisi mistään hinnasta omalla autolla jos tarjolla on täysautoetu, on se vaan niin huoletonta. Ja kannattaa verrata saman hintaista omaa (tai rahoitusyhtiön) ja leasinautoa eikä tonnin kotteroa ja 50ton leasingia.

                              Sitten jos alkaa vertailla tonnin kulkinetta vs uusi liisari kannattaa jo vaihtoehdoiksi laittaa pyöräily ja filunkikilometrikorvaukset yms shaisse joilla usein lasketaan näitä.
                              Toivottavasti ei mene herne nenään, mutta tuo uuden liisarin vertaaminen vain omaan samanlaiseen on vähän sama kuin jos vegaanin pitäisi verrata porkkanoita sisäfilepihviin. Miksi verrata sellaiseen mitä ei halua, ja jolla ei ole itselle arvo. Minä taas kyseenalaista sitä, mikä on sen huolettomuuden arvo. Useimmiten se on sitä, että autoa saa kolhia vapaasti, joku muu täyttää pesunestesäiliön, ja saa kerran vuodessa ajaa Herzin Pololla kun on määräaikaishuolto.

                              Itse ainakin odotan innolla, että saan satoja euroja enemmän kuussa käteen (bensat,huollot ym. huomioiden), kun pääsen vaihtamaan siihen muutaman tonnin maksavaan omaan. Leasing-autoa kun ei voi syödä, eikä siitä saa kerrytettyä säästöjäkään.

                              Olen kerran ostanut lähes uuden. n 20 000 km ajetun auton ja se oli tyhmin hankinta ikinä sen arvonalentumisen myötä. Seuraavaksi tyhmin on ollut tuo liisari.

                              Laskelmista sen verran, että niissä kyllä moni laskee juuri niin, että saa sen tuloksen, minkä haluaa. Tai sitten ei vaan osaa laskea. Se on toki uuden oman auton etu, että sille jää joku jäännösarvo sentään. Mutta arvonalenema on kova silti.

                              Edit: omissa laskelmissa on siis ollut ihan rahoituskulu esim. 3000€ lainalle, bensat, liikennevakuutus, ajoneuvovero, sekä 1000€ vuodessa huoltoihin varattavaa rahaa (varmaankin liikaa). Ja mukana ei ole vielä km-korvauksia.
                              Last edited by lj123; 30-11-2016, 19:02.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by lj123 View Post
                                Toivottavasti ei mene herne nenään, mutta tuo uuden liisarin vertaaminen vain omaan samanlaiseen on vähän sama kuin jos vegaanin pitäisi verrata porkkanoita sisäfilepihviin. Miksi verrata sellaiseen mitä ei halua, ja jolla ei ole itselle arvo. Minä taas kyseenalaista sitä, mikä on sen huolettomuuden arvo. Useimmiten se on sitä, että autoa saa kolhia vapaasti, joku muu täyttää pesunestesäiliön, ja saa kerran vuodessa ajaa Herzin Pololla kun on määräaikaishuolto.

                                Itse ainakin odotan innolla, että saan satoja euroja enemmän kuussa käteen (bensat,huollot ym. huomioiden), kun pääsen vaihtamaan siihen muutaman tonnin maksavaan omaan. Leasing-autoa kun ei voi syödä, eikä siitä saa kerrytettyä säästöjäkään.

                                Olen kerran ostanut lähes uuden. n 20 000 km ajetun auton ja se oli tyhmin hankinta ikinä sen arvonalentumisen myötä. Seuraavaksi tyhmin on ollut tuo liisari.

                                Laskelmista sen verran, että niissä kyllä moni laskee juuri niin, että saa sen tuloksen, minkä haluaa. Tai sitten ei vaan osaa laskea. Se on toki uuden oman auton etu, että sille jää joku jäännösarvo sentään. Mutta arvonalenema on kova silti.

                                Edit: omissa laskelmissa on siis ollut ihan rahoituskulu esim. 3000€ lainalle, bensat, liikennevakuutus, ajoneuvovero, sekä 1000€ vuodessa huoltoihin varattavaa rahaa (varmaankin liikaa). Ja mukana ei ole vielä km-korvauksia.
                                Joku muu myös:
                                Vaihtaa renkaat uusiin
                                Huoltaa ja korjaa
                                Pesee
                                Maksaa vakuutukset ja verot
                                Tankkaa...

                                Toki noista kaikista käyttäjä maksaa leasingmaksussa mutta loppupelissä vrt oma auto ollaan ihan samoissa, mutta oma on sitten se tonninpommi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎